Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

Xbox One - Officiell tråd


Hej allihopa, ny i forumet.
Har en fråga som kanske redan är besvarad i denna 39 sidor långa tråd men ber om ursäkt då för att jag inte orkat läsa igenom alla 39 sidor och hittar inget om det med sökfunktionen.
Så... Jag har idag en 360 och stör mig ibland på att den bara har stöd för 4 handkontroller, när man har polare över osv. PS3 är ju klart bättre där med sitt stöd för 7. Så hur ser det ut på denna punkten gällande Xbox One? Kommer den ha stöd för fler än 4 handkontroller?
  • 0
Angående "bilden" som någon länkade i Livefeed'en, http://i.imgur.com/MLPe57O.png, där står det att XB1 inte är regionslåst. Har de ändrat på det här? Har precis för mig att den skulle vara regionslåst
Panophobia: Fear of everything. - Might as well commit suicide then... No wait, I'm afraid of death!
  • 0
Citerar Playarn:
Har de ändrat på det här?


Yes.
Indecent exposure is fun.
  • 0
Citerar Playarn:
Har precis för mig att den skulle vara regionslåst


De ändrade det i samma veva som de kastade sin DRM och online-krav i papperskorgen.
  • 0
Citerar Aaandy:
Konstigt att de förlitar sig på deras Kinect-kamera. Ett headset känns betydligt mer kompetent.


Det har vi ju ganska liten aning om än så länge...
  • 0
Citerar Stevo82:
Hej allihopa, ny i forumet.
Har en fråga som kanske redan är besvarad i denna 39 sidor långa tråd men ber om ursäkt då för att jag inte orkat läsa igenom alla 39 sidor och hittar inget om det med sökfunktionen.
Så... Jag har idag en 360 och stör mig ibland på att den bara har stöd för 4 handkontroller, när man har polare över osv. PS3 är ju klart bättre där med sitt stöd för 7. Så hur ser det ut på denna punkten gällande Xbox One? Kommer den ha stöd för fler än 4 handkontroller?


Rätt så oklart ;)
  • 0
  • Rmad
  • Rmad
har varit inaktiv på sistone och orkar inte läsa om allt igen haha. Så vet någon hur det blir med headset och liknande? Kommer mitt Astro A40 funka till Xbox One? Kommer det komma någon adapter så de kommer funka?
Trådade kontroller, kommer de funka?
Kuznetsov #92
  • 0
Citerar Rmad:
har varit inaktiv på sistone och orkar inte läsa om allt igen haha. Så vet någon hur det blir med headset och liknande? Kommer mitt Astro A40 funka till Xbox One? Kommer det komma någon adapter så de kommer funka?
Trådade kontroller, kommer de funka?


Säger inte att det är så men har för mig att jag hört och läst någonstans att ens headset inte kommer att funka. Ska man kommunicera med andra över Xbox Live i Xbox One så är det tydligen Kinect som gäller. Kommer vara svårt att förstå i en början för många tror jag. Ligga i sängen eller sitta i vardagsrumssoffan och bara säga något rakt ut till någon i ett parti Call of Duty utan något på skallen.

Men sedan ska tydligen det gamla headsettet till X360 funka till Xbox One via någon slags adapter eller så. Men det gäller bara det headsettet. Det andra man i princip slängt ut 3000 spänn på. Typ Turtle Beach. Kommer inte funka. Antingen kommer det nya headset's byggda för just Xbox One eller så tillåter inte Microsoft det till en början pågrund av Kinect..,
  • 0
Citerar Bigest:
Men sedan ska tydligen det gamla headsettet till X360 funka till Xbox One via någon slags adapter eller så. Men det gäller bara det headsettet. Det andra man i princip slängt ut 3000 spänn på. Typ Turtle Beach. Kommer inte funka. Antingen kommer det nya headset's byggda för just Xbox One eller så tillåter inte Microsoft det till en början pågrund av Kinect..,


Vad menar du med "gamla headsetet"? Har själv Microsofts officiella trådlösa headset, kommer det gå? Källa?
It's called the 'Mortuary'... it's a big black structure with all the architectural charm of a pregnant spider - Morte (Planescape: Torment)
  • 0
Citerar torbli79:
Vad menar du med "gamla headsetet"? Har själv Microsofts officiella trådlösa headset, kommer det gå? Källa?


Vet inte. Men det sas någonstans att headsettet som man får med varje X360 konsol ska funka på Xbox One via en adapter. Förmodar då att det är en adapter som måste kopplas in i Xbox One kontrollen då detta headsettet var tvunget att kopplas in i X360 dosan...

Här har ni nyheten om det...
http://www.gamereactor.se/nyheter/112044/Xbox+360-headset+fu
nkar+p%E5+Xbox+One+via+adapter/
  • 0
Men de är så att man får ta detta med en nypa salt och se hur det blir?
  • 0
Citerar Bigest:
Men det sas någonstans att headsettet som man får med varje X360 konsol ska funka på Xbox One via en adapter. Förmodar då att det är en adapter som måste kopplas in i Xbox One kontrollen då detta headsettet var tvunget att kopplas in i X360 dosan...


Med 'Xbox 360-headsets' så inkluderas även tredjepart, såsom Astro och Turtle Beach. Alla headsets som var kompatibla till 360 ska fungera till One med adaptern som Microsoft jobbar på.
Saving the world at $11 an hour.
  • 0
Citerar Corfixeen:
Med 'Xbox 360-headsets' så inkluderas även tredjepart, såsom Astro och Turtle Beach. Alla headsets som var kompatibla till 360 ska fungera till One med adaptern som Microsoft jobbar på.


Enligt Microsoft så är det typ bara deras X360-headset som ska funka via adapter och ingen annan. Aja, vi får se hur det blir...
  • 0
Citerar Bigest:
Enligt Microsoft så är det typ bara deras X360-headset som ska funka via adapter och ingen annan. Aja, vi får se hur det blir...


https://twitter.com/XboxSupport/statuses/349927276885983232

Du själv länkade i princip till detta fyra inlägg upp.
Saving the world at $11 an hour.
  • 0
Hur blir det om man tex köper xbox live i ett år nu till 360. Är den låst till 360 och man måste köpa ett nytt abonnemang till xbox one?

Är det två olika tjänster eller en och samma? Känns dumt om det är det första alternativet om man vill kunna ha guld till båda konsolerna.
Strange becomes mundane
  • 0
Citerar Dempzor:
Hur blir det om man tex köper xbox live i ett år nu till 360. Är den låst till 360 och man måste köpa ett nytt abonnemang till xbox one?

Är det två olika tjänster eller en och samma? Känns dumt om det är det första alternativet om man vill kunna ha guld till båda konsolerna.


Varför skulle det inte funka? Xbox One är ju i princip en Xbox 360 i nytt skal. Av det man sett så ser menyerna precis likadana ut. Det som är nytt på Xbox One är ju då bättre grafik, Blu-ray, Avatarerna är helt och hållet borttagna. Ja, är typ det. Resten på Xbox One ska funka precis som på X360...

Köper du ett 12 månaders guld abonemang nu och aktiverar det på din X360 redan nu så ska du även kunna fortsätta dra nytta av det på Xbox One. Det ända som krävs är att det är samma konto. Det har dessutom Microsoft själva sagt.
  • 0
Citerar Bigest:
Det har dessutom Microsoft själva sagt.


Tack, det var de jag ville ha reda på. Då vet jag.
Strange becomes mundane
  • 0
Citerar Dempzor:
Tack, det var de jag ville ha reda på. Då vet jag.


Tajma det lagom till releasen eller strax innan. Det lär förmodligen bli en prishöjning på guldmedlemskap i samband med den nya konsolen.
"Is there a gun in your pocket or are you just happy to see me?" Mae West
  • 0
  • Ree
  • Ree
Är det bara jag eller är Xbox One mer eller mindre likvärdig PS4 nu när de droppat DRM-tjafset?

Det känns lite "coolt att hata Xbox One" just nu, efter DRM-spektaklet, där man hoppar på tåget utan att riktigt förstå varför.
  • 0
Citerar Ree:
Är det bara jag eller är Xbox One mer eller mindre likvärdig PS4 nu när de droppat DRM-tjafset?

Det känns lite "coolt att hata Xbox One" just nu, efter DRM-spektaklet, där man hoppar på tåget utan att riktigt förstå varför.


Coolt? Jag skulle snarare kalla det töntigt och larvigt. Inte att just du valt att hänga på trenden. Men varför hata en grej för att man ser andra göra det via diverse sajter på internet? Det behöver naturligtvis inte bara vara fanboys av PlayStation. Men det känns som att det är det till 85% utav 100. Visst, Microsoft enligt mig valde en väg man inte ville att dom skulle ta med DRM som dom sen valde att ta bort efter klagomål. Men det jag inte förstår sedan är att när Microsoft väl visar att dom lyssnar på folk och deras klagomål och väl tar bort DRM så får dom ännu mer skit. Och det är där jag fått för mig att det är folk som vill hålla sig till PlayStation kommer in till 80-85% av 100.

Sen om man läser en dålig nyhet. Kan ju komma fler eftersom konsolen intr är släppt ännu. Men kan komma dåliga nyheter om krysslådan även efter det. På senaste två veckorna typ så har det varit rätt goda nyheter om den ändå. Men det som är tråkigt är om det kommer en dålig nyhet så finns ju möjligheten att kommentera och då kommer det kommentarer som trycker ner det ännu mer. Jag hatar det. Det värsta kommer nästan efter det. För säger man ifrån i en kommentar så slängs det bara ännu mera bad comments ungefär som att "Åh, han säger åt mig att lägga ner. Det tillåter inte jag. Nu ska han få smaka på ett å annat".

Oj, nu blev det lite väl mycket. Förlåt för det. Behövde bara slänga ur mig detta. Hoppas folk tar åt sig av det jag sa. För jag lär inte sluta be folk att lägga ner sitt nertryckande och det kommer fortsätta. Har ju så gjort i alla år. Tråkigt, tråkigt, tråkigt. Varför kan inte alla vara som vanligt och bara "jaha, spelar du det på den! Jag själv spelar det och detpå den."? Och sedan inget påhopp. Hade varit så enormt mycket trevligare då...
  • 0
Citerar Bigest:
Tråkigt, tråkigt, tråkigt. Varför kan inte alla vara som vanligt och bara "jaha, spelar du det på den! Jag själv spelar det och detpå den."? Och sedan inget påhopp. Hade varit så enormt mycket trevligare då...


För då skulle allt internet och mänskligheten står för rasera...
"Is there a gun in your pocket or are you just happy to see me?" Mae West
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!