Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

Nintendo 3DS - officiell tråd


  • Trog
  • Trog
Citerar Aoki-sensei:
3DS har haft DLC sedan starten. Dead or Alive hade DLC.


Jaså? För det var inte förren senaste stora systemuppdateringen som den funktionen tillkom. iaf vad jag har hört, så du får gärna förklara mer.

Tillagt 2011-12-31 14:52:
Vid närmare undersökning så rör dig sig mer om upplåsbara saker som man låser upp genom uppkoppling till nätet. Dvs inte DLC (eller ADC som det kallas) eftersom det redan är inbyggt, men inte tillgängligt.
I just dont know what went wrong
  • 0
Vad kul, då börjar även Nintendo ta betalt för saker som man förr i tiden låste upp genom att kämpa med olika utmaningar... -_-
  • 0
  • Trog
  • Trog
Har för mig att N har själv sagt att det sista de vill göra är att ta betalt för sina ADC, men Fire Emblem kommer iaf innehållande AOC som kostar.
I just dont know what went wrong
  • 0
Citerar Trog:
Har för mig att N har själv sagt att det sista de vill göra är att ta betalt för sina ADC, men Fire Emblem kommer iaf innehållande AOC som kostar.


Du säger emot dig själv där...
  • 0
  • Trog
  • Trog
Nej, inte jag. Men Nintendo.
I just dont know what went wrong
  • 0
  • Trog
  • Trog
Något jag saknar på 3DS är att kunna flytta runt på alla "kanaler" som man kan på Wii. Samt att ta bort vissa *hosthealth&safetyinformationhost*
I just dont know what went wrong
  • 0
Man kan flytta runt på "kanalerna". Man trycker "håller" på dem i en stund, sen kan man flytta dem.
Här är min 3ds friend code: 4339-2465-2627 Skriv i min gästbok, så skriver jag in din kod också.
  • 0
Citerar Trog:
Har för mig att N har själv sagt att det sista de vill göra är att ta betalt för sina ADC, men Fire Emblem kommer iaf innehållande AOC som kostar.

Fast Fire Emblem är väl tredje part, eller?
Om man inte var så lat skulle man göra något skitepiskt
  • 0
  • Trog
  • Trog
Citerar Albertoz:
Man kan flytta runt på "kanalerna". Man trycker "håller" på dem i en stund, sen kan man flytta dem.


Ah, tackar. Hade för mig att jag redan hade provat det.

Citerar Ridley:
Fast Fire Emblem är väl tredje part, eller?


Utvecklas av Intelligent Systems, som jobbar för/i Nintendo.
I just dont know what went wrong
  • 0
Citerar Trog:
Utvecklas av Intelligent Systems, som jobbar för/i Nintendo.

Åhå. Lite som Retro Studios typ.
Om man inte var så lat skulle man göra något skitepiskt
  • 0
  • Trog
  • Trog
Citerar Ridley:
Citerar Trog:
Utvecklas av Intelligent Systems, som jobbar för/i Nintendo.

Åhå. Lite som Retro Studios typ.


Ja, och som GameFreak.
I just dont know what went wrong
  • 0
Citerar Aoki-sensei:
3DS har haft DLC sedan starten. Dead or Alive hade DLC.


Dead or Alive har ju dock DLC utanför eShopen och är bara tillgängligt för nedladdning under vissa scheman.
Finns inte.
  • 0
  • Trog
  • Trog
Citerar Barsneaker:
Dead or Alive har ju dock DLC utanför eShopen och är bara tillgängligt för nedladdning under vissa scheman.


Som jag sa, det är inte AOC om det redan finns i spelet, och en uppkoppling mot nätet låser upp det. AOC är när man laddar ner saker till ett spel som inte redan fanns där. Ser du skillnaden? Isåfall hade Nintendo AOC redan till Pokémon Red/Blue när mna kunde få Mew...
I just dont know what went wrong
  • 0
Citerar Trog:
Vill prova

Gör det. Har folk som lägger upp sånt på swapnotes hela tiden. Kan vara roligare än vad man tror.
Until our games are over.
  • 0
  • Trog
  • Trog
Dead or Alive kom idag. har hunnit spela lite, och det är riktigt bra. Det som imponerar mest är animationerna och hur de flyter in i varandra, och övergångarna från ett ställe man slåss på till ett annat. Som ibland an bli riktigt häftiga.

Nu har jag registrerat två 3DS-titlar, och 5 jan får jag Kid Icarus. I am happy pony!
I just dont know what went wrong
  • 0
Citerar Trog:
Dead or Alive kom idag. har hunnit spela lite, och det är riktigt bra. Det som imponerar mest är animationerna och hur de flyter in i varandra, och övergångarna från ett ställe man slåss på till ett annat. Som ibland an bli riktigt häftiga.

Nu har jag registrerat två 3DS-titlar, och 5 jan får jag Kid Icarus. I am happy pony!


Du råkar inte ha en till kod? Jag saknar en sen får jag med. Kan ge dig wii points. Snel pony?
http://www.youtube.com/watch?v=vYinZyxjsZM
  • 0
  • Trog
  • Trog
Kommer säkerligen få koder med TotA och SF4. Men vill gärna ha de själv, så jag kan byta in saker. Men får fundera på det.. eftersom jag inte bor i UK så kan jag bara byta mot värdelösa saker, och WiiPoints, som är skitdyrt.
I just dont know what went wrong
  • 0
Grejen är att jag har 3000 points på UK sidan. Men jag skiter i dom och har 10 ggr heldre en kod till kid icarus. Så säg till om du vill. Min Zelda och mario kart hade inga koder. Därför jag är på jakt efter UK koder. Haha.
http://www.youtube.com/watch?v=vYinZyxjsZM
  • 0
  • Trog
  • Trog
Ah, då så... Kan nog tänka mig att ge bort en kod.
I just dont know what went wrong
  • 0
Citerar Trog:
Ah, då så... Kan nog tänka mig att ge bort en kod.


Hur genomför vi detta då?
Redeemar jag en sån där 500 points eller? och får jag koden att skicka till dig eller hur funkar det?

Tillagt 2012-01-03 20:42:
Ska kolla film med tjejen, men jag skickar PM efteråt om du inte svarat så får vi lösa det senare eller imorgon.
http://www.youtube.com/watch?v=vYinZyxjsZM
  • 0
  • Trog
  • Trog
Vi får se hur det blir. funkar det inte gör det inte så mycket. Nästa kod kommer med nästa spel, som bör komma innan helgen.
I just dont know what went wrong
  • 0
Jag gillar Nintendo 3DS.
Jag har:Rayman 3D
Super Street fighter 1v 3D Edition.
Ridge racer 3D
Dead or alive dimensions 3D
Zelda ocarina of time 3D. (Vem har inte det?)
Resident evil the mercenaries 3D.
Star Fox 64 3D.
Ghost reacon shadow wars.
Nintendogs + cats 3D.
Super Mario 3D Land.
Mario Kart 7.
Alltså 11 3DS spel. Sen har jag 3 DS spel och några E-shop spel också. Och så har jag 20 gratis spel som jag fick från Nintendo
Här är min 3ds friend code: 4339-2465-2627 Skriv i min gästbok, så skriver jag in din kod också.
  • 0
  • Trog
  • Trog
Inte illa, Albertoz. Har bara haft min 3DS sen början av december, och har redan fyra spel, och två till kommer innan helgen.

Ocarina of Time 3D
Super Mario 3D Land
Mario Kart 7
Dead or Alive: Dimensions
Street Fighter IV 3D (kommer snart)
Tales of the Abyss (kommer snart)

Har inget eShop-spel som kostar, men får snart Kid Icarus. Har också åtta DS-spel, ganska få men det är för att exet tog med ett par innan hon drog. Och tre GBA-spel. Och ett GBC-spel XD
I just dont know what went wrong
  • 0
Jag bokade ju min 3DS så jag fick den på realeasen den 25/3, så jag har haft min ett tag.

Mitt nästa 3DS spel kommer nog bli Resident Evil Revelations, jag ska nog boka det på webhallen och en circle pad pro. Jag vet att circle paden är as ful. Men jag har ju spelat RE: Revelations demot och det var rätt svårt att sikta. Sen behöver jag ju circle pad pro till Monster Hunter till 3DS, och det vill jag också ha ju. Så det är lika bra att köpa den.
Vem vet, den är kanske as bra?

http://www.webhallen.com/spel/nintendo_3ds/145585-nintendo_3d
s-circle_pad_pro
Här är min 3ds friend code: 4339-2465-2627 Skriv i min gästbok, så skriver jag in din kod också.
  • 0
  • Trog
  • Trog
Den är ju bra som i att den gör spelet mer lättspelat.
I just dont know what went wrong
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!