Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

Nintendo 3DS - officiell tråd


Skulle vilja köpa en 3DS men alla mina pengar ska gå till en ny tv .
Får väl nöja mig med min ds lite så länge .
Live long and prosper.
  • 0
Citerar Juves:
Läste idag att de nästan är klara med rösterna till kingdom hearts,alltså de engelska!! Det är lovande, hoppas få hålla i spelet snart!!!


Yay.
Om detta är sant, så behöver förhoppningsvis vi inte vänta så jättelänge efter japanerna.
"There is no such thing as coincidences in this world. There is only the inevitable."
  • 0
Tänkte som er, att vänta tills en nyversion av 3DS kommer. Men det kommer ju inte förrän väldigt länge och då hinner fler bra spel släppas ut. Jag vill verkligen inte köpa konsolen och 10 bra spel till samtidigt.

Är nöjd med konsolen! Batteritiden kunde dock ha varit mycket bättre. Och Mario 3D kunde ha varit lite svårare. Klarade nyss av värld 5, 3 sjärnmynt på allt so far. Sen blir det så klart Zelda. Ser fram emot!

Citerar Trog:
Fuck no! Då köper jag inte spelet!


Jag köper MGS HD istället. Lite bättre grafik där tror jag
"Who the hell wants to hear actors talk?" - H. M. Warner, Warner Brothers, 1927.
  • 0
  • Trog
  • Trog
Citerar Kundvagnen:
Jag vill verkligen inte köpa konsolen och 10 bra spel till samtidigt.




Visst, kan hålla med om att batteritiden inte är den bästa. Men hur många här har egentligen använd hela batteriet på en dag? dvs från det att man lämnar hemmet till att man kommer hem. Och vet jag att jag kommer att spela mycket, så tar jag med mig laddaren. Har aldrig haft något problem med batteritiden. Min 3DS är alltid på när jag är ute, med Wi-Fi påslaget. Och jag tar upp den ibland o spelar när jag åker buss/väntar på buss eller något annat.
I just dont know what went wrong
  • 0
Batteriet är heller inget problem för mig, det är bara långt ifrån lika bra som Lites. Btw, man kan väl spela samtidigt som konsolen laddas? Inte testat.

Lagt till dig nu, Joel!
"Who the hell wants to hear actors talk?" - H. M. Warner, Warner Brothers, 1927.
  • 0
Det finns väl billaddare till dem ??
Live long and prosper.
  • 0
Citerar Mr_Otaku:
Då förlorar dom ju pengar på det. Bättre att vänta även om det inte kommer visas upp en ny på E3. OM man nu kan hålla sig. Jag kan det för jag har inte råd nu iaf och är inte mer än 4 spel jag vill ha.


Det argumentet har jag aldrig köpt, köp en PS2a nu när den är billig, istället för PS3.

Ju längre du väntar ju mindre glädje kommer du få av maskinen, därför köper jag alltid maskinen direkt.
Jesus was black, Ronald Reagan was the devil, and the government is lying about 9/11
  • 0
  • Trog
  • Trog
Citerar Kundvagnen:
man kan väl spela samtidigt som konsolen laddas


Jo, det går. Men som med alla litiumbatteri så är det inte bra för dem. Ju mer de används samtidigt som de laddas desto sämre batteritid får du.


Jag jämför lite mellan Monster Hunter Tri (Wii) och Monster Hunter Tri G (3DS) som är som en port av MH3, men med mer innehåll. Och för första gången i serien: dynamiska skuggor.

Antal vapentyper i Monster Hunter Tri: 7 (om man räknar bowgun som ett. Det finns tre olika delar, i och tre olika storlekar som man kombinera hur man vill.)
Antal vapentyper i Monster Hunter Tri G: 11 (två olika storlekar på bowgun.

Antal större monster i Monster Hunter Tri: 18
Antal större monster i Monster Hunter Tri G: 50

Antal områden i Monster Hunter Tri: 7
Antal områden i Monster Hunter Tri G: 9

Antal timmar jag har spelat Monster Hunter Tri: 200+
Antal timmar jag kommer spela Monster Hunter Tri G: ho, thats alot more.
I just dont know what went wrong
  • 0
Citerar Siegfried:
Det argumentet har jag aldrig köpt, köp en PS2a nu när den är billig, istället för PS3.

Du kan ju inte jämföra PS2 och PS3 med 3DS och en 3DS...
Akuryo taisan!
  • 0
Citerar Trog:
Jo, det går. Men som med alla litiumbatteri så är det inte bra för dem. Ju mer de används samtidigt som de laddas desto sämre batteritid får du.


Oj. Det var bra att veta. Har bara värld 8 kvar nu i spelet, har över 60 extraliv. För lätt spel

Jag har skärmskydd på nu. Jag tänkte behålla det i typ 1 månad, sen kolla om övre skärmen fått repor. Har det inte, så kan jag med full trygghet ta bort skärmskyddet... eller?
"Who the hell wants to hear actors talk?" - H. M. Warner, Warner Brothers, 1927.
  • 0
  • Trog
  • Trog
Citerar Kundvagnen:
Har bara värld 8 kvar nu i spelet, har över 60 extraliv. För lätt spel


Ja, för lätt och för kort.

Citerar Kundvagnen:
Jag har skärmskydd på nu. Jag tänkte behålla det i typ 1 månad, sen kolla om övre skärmen fått repor. Har det inte, så kan jag med full trygghet ta bort skärmskyddet... eller?


Nej, tar du bort det så blir det repor. Det är ramen runt nedre skärmen som gör dem. Och den försvinner ju inte för att du har skärmskydd i en månad.
I just dont know what went wrong
  • 0
Citerar Trog:
Nej, tar du bort det så blir det repor. Det är ramen runt nedre skärmen som gör dem. Och den försvinner ju inte för att du har skärmskydd i en månad.


Men om det inte finns spår av repor på skyddet efter en månad så borde det vara logiskt att ramen inte nuddar övre skärmen när konsolen är stängd.
"Who the hell wants to hear actors talk?" - H. M. Warner, Warner Brothers, 1927.
  • 0
  • Trog
  • Trog
Träffade en till Mii idag i min lilla (80.000inv) stad. Agnes från Norge.
I just dont know what went wrong
  • 0
Citerar Mr_Otaku:
Citerar Albertoz:3DS är tusen gånger bättre än DSI tycker jag.
Haha. XD

Citerar Albertoz et fanns knappt några bra DS spel tyckte jag.
Finns sjukt många bra tycker jag.

Försöker sälja min DSi nu, en kille nappade en gång men han sket i att betala så det blev ingen affär. Bastard. Vill köpa både NDSi XL och 3DS sen.


Sålde min Dsi + 2 spel för 2100kr på Tradera
  • 0
Citerar dinskugga:
Sålde min Dsi + 2 spel för 2100kr på Tradera


När? Vilka spel var det?

Tänkte sälja mitt gamla Lite, men nu är jag osäker... skulle bara få max 600 kr för rubbet, så hellre behålla det. Dessutom är ju Lite och 3DS inte samma konsol. Tjock-DS och Lite är samma konsol, annorlunda design bara.
"Who the hell wants to hear actors talk?" - H. M. Warner, Warner Brothers, 1927.
  • 0
  • Trog
  • Trog
Citerar Kundvagnen:
Dessutom är ju Lite och 3DS inte samma konsol.


Men 3DS kan fortfarande spel DS-spel. Enda anledningen, som jag kan komma på, att ha kvar sitt Lite är om man fortfarande spelar pokémon och vill byta med sig själv/lätt kolla IV.
I just dont know what went wrong
  • 0
Citerar Trog:
Men 3DS kan fortfarande spel DS-spel. Enda anledningen, som jag kan komma på, att ha kvar sitt Lite är om man fortfarande spelar pokémon och vill byta med sig själv/lätt kolla IV.


Eller ha kvar det som samlarobjekt. Kanske skönare kontroll på Lite ibland (med styrkorset uppe). Men jag ska fundera på saken.
"Who the hell wants to hear actors talk?" - H. M. Warner, Warner Brothers, 1927.
  • 0
  • Trog
  • Trog
jag har kvar min Lite.
I just dont know what went wrong
  • 0
  • Trog
  • Trog
http://gonintendo.com/?mode=viewstory&id=172252
Masuda teasar lite om vad som kan vara ett nytt pkmn-spel. Bryr mig inte om det är remake på R/S, Gray eller gen6. Bara det är till 3DS. är så j*vla trött på att det inte går att hitta WEP-uppkopplingar längre, så gen4 och 5 har jag slutat spela pga det. har missat alla event.
I just dont know what went wrong
  • 0
  • Trog
  • Trog
http://gonintendo.com/?mode=viewstory&id=172258

Godammit. Hade inte tänkt köpa KH. Men nu när den kommer i en specialutgåva måste jag ha den!
I just dont know what went wrong
  • 0
  • Trog
  • Trog
Fjärde spammen i rad.

Nintendo kommer hålla en lite (förinspelad) live-stream imorgon 12.00 (Svensk tid) på den här länken.



Tydligen ska Reggie också hålla i en liten videopresentation på den här länken 15.00. Vi kan bara anta att det kommer handla om samma sak.

Gissningsvis tror jag att det är något stort på gång då de kommer ha en världsomfattande (iom Japan + engelsktalande länder) videosändning av något förinspelat.
I just dont know what went wrong
  • 0
Citerar Trog:
Godammit. Hade inte tänkt köpa KH. Men nu när den kommer i en specialutgåva måste jag ha den!


Detta. Ska. Jag. Ha.
"Who the hell wants to hear actors talk?" - H. M. Warner, Warner Brothers, 1927.
  • 0
  • Trog
  • Trog
Här är vad som visades under Nintendos live-streamade (men förinspelade) video:

Iwata berättar att Super Smash Bros. till 3DS har börjat att utvecklas, kunde dock inte höra något ang. en stationär version.

Sakurai visade upp sitt skötebarn Kid Icarus. Multiplayer-läge och vapen låg i fokus.

Send visade en snygg trailer för Fire Emblem, och jag gissar på att de även talade om ett demo, eller så berättade Iwata bara om spelets DLC
Fire Emblem demo?

Pokémon + Nobunagas Ambition visades lite, vet itne om det va nått speciellt med det mer än en trailer (jag tror) vi inte har fått sett tidigare.

Sedan utannonserades Mario Tennis Open, som är.. Ja, Mario Tennis till 3DS.

Nästa spel var, gissningsvis, en del av Crimson bBtterfly-serien. Och det baserar jag på gameplayet och att titeln/loggan hade en fjäril bakom sig. Såg väldigt bra ut.

Nästa spel ut va någon fomr av Brädspel/kortspel. Förstod inte så mycket, men det såg itne så intressant ut och inget jag kände igen.

Iwata visade sen upp ett väldigt gulligt fotbollsspel men avancerat rankningssystem. Gillar inte fotboll eller sportspel, men det här såg faktiskt kul ut. Nintendo Wolrd Cup 2?

Sen fick vi se lite av Kingdom Hearts. Vet inte om det var nått speciellt...

Rune Factory 4 visade upp sen, vet inte om vi har fått sett det här spelet tidigare eller inte.

En trailer till Dragon Quest fick vi också se. Inte nått som fångade mitt intresse så väldigt mycket.

Så fick vi även se en trailer till nått RPG till eShop, såg väll helt ok ut.

En trailer med gameplay från eShop-titeln The Rolling Western fick vi se.

Spel från den gamla konsolen Game Gear kommer finnas tillgägnliga som Virtual Console på eShopen.

Nått samband mellan Capcom, Namco Bandai och Sega. Om jag förstod det rätt. Men vad fick vi inte veta, spännande.

Sen fick vi se en dålig trailer, bara bestående av animerade animé-sekvenser från nått RPG från Atlus. Jag kände inte igen titlen, men dan hade en romersk fyra,så det måste vara från en redan existerande serie.

Sedan började Iwata prata om Dr. Kawashima-spelen. Två titlar till DS dök upp på bild, och lite senare lite gamplay från en 3DS-titen ur serien. Hörde också hur "Working Memory" nämdes ett antal gånger, vilket kan vara undertiteln till spelet.

Sen tror jag att de berättade för japanerna att den första nedladdningsbara questen till Monster Hunter 3G snart ska finnas tillgänglig.

Och till sist så hörde jag något om Nintendo Zone. Men det är inget vi har i Sverige (ännu) så det va inte intressant ändå.

Och avslutningsvis, och pågående i samma stund som jag skriver, så visar de trailers från spelen ovan samt kommande VC-titlar.

Videon på engelska, med Reggie, börjar kl 15.00. Jag vet inte om samma saker kommer tas upp där. Vissa saker kanske komer utelämnas, och andra saker tillkommer. Jag hoppas på en utannonsering av Monster Hunter 3G till EU och USA.
I just dont know what went wrong
  • 0
Det är jättegrymt att du skriver sånt här. Kingdom Hearts ska jag utan tvekan ha. Kanske Mario Tennis också, det var ju grymt till Wii. Skulle ha hellre sett ett Mario Golf dock.
"Who the hell wants to hear actors talk?" - H. M. Warner, Warner Brothers, 1927.
  • 0
Duktig nisse som sammanfattar.

Fire emblem såg bra ut även om jag bara gillar musiken och artwork:en/filmsekvenserna.

Nice att Kawashima jobbar för Nintendo igen.

Sen på slutet fick vi ett helt avsnitt av Retro Game Master / Game Center CX! På japanska men ändå, han visade ju lite VC-spel till 3DS. Två spel jag blev intresserad av, Donkey Kong och nått pusselspel som jag inte vet vad det heter. Får kolla upp det sen.

Nu ska ju den andra sändningen ha börjat men jag ser inget...


Hittade den här nu: http://www.youtube.com/watch?v=klxMQ-O44Hc&feature=player_e
mbedded
Akuryo taisan!
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!