Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

The Legend Of Zelda: Skyward Sword


  • Trog
  • Trog
Citerar Masked monk:
Över 3 år (bara).


Garanterat inte under tre år iaf. Gissar mer på fyra-fem år.
I just dont know what went wrong
  • 0
Det brukar ta 5 år ja. Men i en intervju, minns inte vilken eller vem som sa det, men Nintendo har sagt att det är slut på 5-årsperioder. Det är absurt säger dom. Dom siktar på att utveckla nya Zelda på 3 år. Och om man börjar räkna vid årsskiftet så låter det nog ganska troligt. Jag skulle gissa på höst 2015.
May the ki be with you...
  • 0
  • Trog
  • Trog
Hellre ett spel i klass med OoT, MM, WW, TP och SS om fem år, än ett mindre bra spel om tre.
I just dont know what went wrong
  • 0
Självklart. Men nu har dom sagt det.

Citerar Trog:
...om fem är...

XD
May the ki be with you...
  • 0
Iwata: You have limited time and people, so there's bound to be something left over. But five years is a long time. (laughs) Can't you do it in three years next time?

Aonuma:
Sorry! You're right! (laughs wryly)

Fujibayashi:
Sorry, I'll think of something that can happen in three years!


Något i stil med detta?
http://wiiugo.com/the-next-zelda-game-wont-take-five-years-to-pr
oduce/
  • 0
Har precist beställt Skyward Sword, men så kommer jag in här och läser lite och det verkar som om jättemånga är besvikna och min hype försvann en del.

Vad är det som är dåligt med det? Funkar kontrollen så dåligt som vissa säger?
I encourage you to propel yourself towards my general direction, sibling.
  • 0
Citerar Axxorz:
Vad är det som är dåligt med det? Funkar kontrollen så dåligt som vissa säger?


Nähädu! Kontrollen är, enligt mig, det bästa med spelet!
Spelet är bra, väldigt väldigt bra och väldigt mycket lever upp till hypen. Det finns väldigt många här som faktiskt just säger att detta är bland de bästa spelen någonsin.

Det förekommer dock några problem med spelet, som iallafall jag ser som Wii´s fel. I vissa fall är bland annat grafiken helt fantastisk och ibland kan det se ut som ett väldigt gammalt spel från förra generationen. Sedan så ser jag ett problem med att Nintendo introducerade backtracking för att Wii inte kan ta emot allt innehåll som Nintendo vill lägga in. Därmed kan det kännas lite begränsat...

Så min åsikt är att spelet faktiskt ligger i nivån till mästerverk, precis som Twilight Princess, men att spelet känns lite föråldrat och att man stundtals inte alls kan se en utveckling från det förra spelet som faktiskt är 5 år gammalt...
För när jag väl klarade ut spelet så kände jag mig inte 100% nöjd utan ville endast in i framtiden och spela nästa Zelda i HD till Wii U..... Fast med samma kontroll som denna, för den var klockren!
Art is not ink on paper, characters made of stone nor visions of a calm world. No, Art is nothing less than ONE HELL OF AN EXPLOSION!
  • 0
Tack och lov!
I encourage you to propel yourself towards my general direction, sibling.
  • 0
Citerar Axxorz:
Har precist beställt Skyward Sword, men så kommer jag in här och läser lite och det verkar som om jättemånga är besvikna och min hype försvann en del.

Vad är det som är dåligt med det? Funkar kontrollen så dåligt som vissa säger?


Oroa dig inte!

Skulle nog inte säga det bästa i serien, men det är riktigt j---a bra! Och kontrollen är sjukt bra!
  • 0
Nintendo har nu kommenterat Zeldas framtid för kontrollen och ser det som väldigt svårt att nu släppa rörlighetens kontroll. Ett gigantiskt plus alltså!
Art is not ink on paper, characters made of stone nor visions of a calm world. No, Art is nothing less than ONE HELL OF AN EXPLOSION!
  • 0
Citerar Masked monk:
Det brukar ta 5 år ja. Men i en intervju, minns inte vilken eller vem som sa det, men Nintendo har sagt att det är slut på 5-årsperioder. Det är absurt säger dom. Dom siktar på att utveckla nya Zelda på 3 år. Och om man börjar räkna vid årsskiftet så låter det nog ganska troligt. Jag skulle gissa på höst 2015.

Låter bra. Och det behöver ju inte betyda att spelet blir sämre, de kan ju ha fler som jobbar på det helt enkelt. Effektivisera processen.
Om man inte var så lat skulle man göra något skitepiskt
  • 0
Börjat spela mindre och mindre nu

Kontrollen gör en så avtänd på att spela detta spel alltså!!!
  • 0
Citerar dinskugga:
Kontrollen gör en så avtänd på att spela detta spel alltså!!!

Varför det?
Om man inte var så lat skulle man göra något skitepiskt
  • 0
Kontrollen är det som får mig att komma tillbaka mer. Normalt brukar jag spela mycket mer men... har vissa distraktioner just nu. T_T

Mötte första bossen, och ni vet vem det är, sist jag spelade och då började jag gilla spelet ännu mer. Saknar fortfarande det jag känner i Sword fight ifrån Wii Sports resort dock.
May the ki be with you...
  • 0
Citerar Ridley:
Citerar dinskugga:Kontrollen gör en så avtänd på att spela detta spel alltså!!!
Varför det?


Jag tycker inte om den. Mycket som är väldigt frusterande med den!
  • 0
...Vadå?

Är väldigt intressant hur folk kan ha så olika åsikter om kontrollen. Men jag antar att det blir så med nått så nytt och ovant. Innan om man kallar kontrollen i ett spel bra så är den bra för alla, men idag med Wii osv så beror det helt på personen.
May the ki be with you...
  • 0
Citerar dinskugga:
Jag tycker inte om den. Mycket som är väldigt frusterande med den!

Jag undrar som monk, vad är det frustrerande?

En sak som jag tyckte var jobbigt i början var att pekaren inte alltid var i mitten när man pekade mot skärmen, sen lärde jag mig att pekaren utgår från den position man höll kontrollen i när man tog fram pekaren/den item som använder sig av pekning. Om man tänker bort hela konceptet med att alltid peka på sensorbar så blir det lättare, nu har jag inga problem med det. Själva fäktandet tycker jag fungerar utmärkt, för det mesta. Någon gång ibland blir det inte som jag tänkt mig, men det har aldrig varit ett problem. För det mesta är möjligheten att fäkta i olika riktningar något som tillför djup till spelet.
Om man inte var så lat skulle man göra något skitepiskt
  • 0
Jag tycker att kontrollen funkar jättebra sålänge man använder svärdet, men jag hatar att Nintendo ska trycka in sitt jävla motion-skit i precis ALLT man gör i spelet, saker som hur enkelt som helst hade kunnat göras med styrspaken. Att t ex behöva styra Link när han åker genom luften genom att vingla med wii-moten, eller manövrera skalbaggen på samma sätt ger inget alls till spelet i min mening. Finns 0 poäng att man gör det med wii-moten och är enbart frustrerande.

Tycker fortfarande att spelet är skitbra (det jag spelat), och kan säkert vara en konkurrent till ett av de bättre Zelda-spelen, men har väldigt svårt att förstå varför Nintendo fått för sig att precis allting är jättekul att styra genom att vrida på wii-moten.
Här skare stå något helt enormt fyndigt.
  • 0
- Att inte kunna ändra kameran mer än att återställa den (varför tog dem väck detta som man gjort så mycket smidigt i WW och TP förut )

- Väldigt drygt när man ska ha ihjäl vissa fiender. Och man måste använda svärdet på vissa speciella sätt för detta. Och detta inte funkar och behöva dö på till och med dem lättaste fienderna på grund av detta är fruktansvärt irriterande.

- Dum funktion till hur man dasha

- Hur man använder skölden är med dumt

Sen känner man sig allmänt handikappad av kontrollen många gånger med. Jag tycker inte jag får något flow i spelet med denna kontrollen.

Hade älskat spelet om jag kunde fått köra det med en wavebird och samma kontrollschema som i WW och TP.

Nu blir jag som sagt bara lack på spelet på grund av dess kontroll.
  • 0
Citerar Hydra:
Att t ex behöva styra Link när han åker genom luften genom att vingla med wii-moten, eller manövrera skalbaggen på samma sätt ger inget alls till spelet i min mening. Finns 0 poäng att man gör det med wii-moten och är enbart frustrerande.

Poängen är ju att det känns väldigt intuitivt. Det man styr rör sig precis som man håller kontrollen, snarare än att man lutar en spak (vilket också hade funkat lika bra men inte känts lika naturligt, typ). Jag förstår inte riktigt vad du tycker är negativt med att luta kontrollen istället för att styra med en spak.


Citerar dinskugga:
- Att inte kunna ändra kameran mer än att återställa den (varför tog dem väck detta som man gjort så mycket smidigt i WW och TP förut )

Det är lite synd, ja. Kan störa ibland. Wii har ju bara en analogspak, så jag vet inte hur man hade kunnat lösa det.

Citerar dinskugga:
- Väldigt drygt när man ska ha ihjäl vissa fiender. Och man måste använda svärdet på vissa speciella sätt för detta.

Det är ju en grundläggande del av gameplayet. Tycker du att kontrollen inte gör som du vill, och att det är svårt därför? Själv tycker jag att det är roligt att behöva tänka till och reagera på sina fienders rörelser hela tiden. Det blir mer som en riktig fight.

Citerar dinskugga:
- Dum funktion till hur man dasha

Hur är det dumt? Man trycker på en knapp, enklare kan det väl inte bli?

Citerar dinskugga:
- Hur man använder skölden är med dumt

Det hade man också kunnat lösa med en knapp, men jag ser inget problem med hur det är löst. För mig funkar det bra när det väl behövs, enda minuset är att Link tar fram skölden av misstag ibland om jag rör på handen.
Om man inte var så lat skulle man göra något skitepiskt
  • 0
Citerar Hydra:
manövrera skalbaggen

Nått av det bästa med kontrollen ju, känns mycket mer innovativt.

Citerar dinskugga:
- Att inte kunna ändra kameran mer än att återställa den (varför tog dem väck detta som man gjort så mycket smidigt i WW och TP förut )

Det håller jag med om, men har ju inte men själv kontrollen att göra. Är ju mer en funktion som fattas. Precis som att man inte kan svinga svärdet när man rör på sig, idioti är det.

Citerar dinskugga:
- Väldigt drygt när man ska ha ihjäl vissa fiender.

Enda jag tänker på då är trollen (eller vafan dom heter) som verkar kunna röra sig snabbare än link och då kan parrera från höger till vänster på mindre än en sekund. Det är lite irriterande att dom är så svåra och dryga så tidigt i spelet. Men det är dom enda.

Citerar dinskugga:
- Dum funktion till hur man dasha

Man trycker på A...

Citerar dinskugga:
- Hur man använder skölden är med dumt

Varför är det "dumt"?

Citerar Ridley:
...Link tar fram skölden av misstag ibland om jag rör på handen.

Håller med.

Jag är mer skeptisk till kontrollen än innan jag spelade spelet. Men tycker ändå det funkar jävligt bra och tillför nått. Det är roligt och spännande att se vad för fiender jag kommer möta här näst. Det är andra saker med spelet jag ogillar...
May the ki be with you...
  • 0
Om man har problem med dom lättaste fienderna, så prova stanna upp och tänk på hur du ska göra. det är ju lite det som är grejen med hela zelda serien(problem/pussellösning).

Undrar precis som dom andra hur A för att dasha kan vara dumt!?
  • 0
Har spelat omkring 50 timmar nu och vet inte riktigt vad jag tycker längre. Tyckte att allt kändes jäkligt bra dem första timmarna men efter det har jag inte haft särskilt roligt. Är så mycket småsaker som jag stör mig på.

Skulle inte det här spelet ha en extra svårighetsgrad man kunde välja? Det är lite synd att man börjar med så många hjärtan och att man får hjälp med varenda pussel man stöter på.
Gamer FL <3
  • 0
med Dash menar jag när man ska springa in i träd och göra så dem skaka till

då måste man vifta med både wii mote samt nunchuk
  • 0
Citerar dinskugga:
med Dash menar jag när man ska springa in i träd och göra så dem skaka till

då måste man vifta med både wii mote samt nunchuk

Men man måste ju inte vifta med Wii-mote, bara nunchuk. Man håller in A och viftar med nunchuken. Hehe, det känns lite konstigt ja. Men det funkar.
Om man inte var så lat skulle man göra något skitepiskt
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!