Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

The Legend Of Zelda: Skyward Sword

Ridley
Ridley
Citerar dinskugga:
med Dash menar jag när man ska springa in i träd och göra så dem skaka till

då måste man vifta med både wii mote samt nunchuk

Men man måste ju inte vifta med Wii-mote, bara nunchuk. Man håller in A och viftar med nunchuken. Hehe, det känns lite konstigt ja. Men det funkar.

Om man inte var så lat skulle man göra något skitepiskt
Missing Avatar
Masked monk
Och det kallas att rulla.

Tycker det som fattas är valmöjligheten. Det brukar Nintendo vara bra på men dom vill ju såklart framhäva motion-kontroll.

Citerar Bad_mongo:
Är så mycket småsaker som jag stör mig på.

Samma här, men jag har fan knappt spelat. T_T

May the ki be with you...
Axxorz
Axxorz
Deppad man blir av att vara här inne (i egenskap av att inte äga spelet än).

Om ni skulle betygsätta spelet, vad skulle det bli?

I encourage you to propel yourself towards my general direction, sibling.
lucas_J
lucas_J
Citerar Bad_mongo:
Skulle inte det här spelet ha en extra svårighetsgrad man kunde välja? Det är lite synd att man börjar med så många hjärtan och att man får hjälp med varenda pussel man stöter på.

Spoiler:När du klarat spelet får du köra i hero mode, har ej påbörjat detta ännu, men antar att det är svårare

Hydra
Hydra
Citerar Ridley:
Poängen är ju att det känns väldigt intuitivt. Det man styr rör sig precis som man håller kontrollen, snarare än att man lutar en spak (vilket också hade funkat lika bra men inte känts lika naturligt, typ). Jag förstår inte riktigt vad du tycker är negativt med att luta kontrollen istället för att styra med en spak.

Vad är det som är intuitivt med att vrida på kontrollen för att styra link egentligen? Du vrider på din hand så åker han omkring i luften? Hur är det en logisk mappning? Det hade väl varit mer logiskt om det hade varit konsekvent att man alltid använder spaken för att styra link? Precisionen är ju 100 ggr sämre än den du hade haft om du hade fått göra det med styrspaken, det är det jag stör mig på. Samma sak gäller skalbaggen angående precisionen.

EDIT:
Jag hoppas inte det låter som om att jag försöker basha spelet nu förövrigt, jag älskar det jag spelat hittills. Det är mest att jag tycker det är onödigt, inte särskilt jobbigt egentligen.

Här skare stå något helt enormt fyndigt.
Super Mario 128
Super Mario 128
Citerar Axxorz:

Har inte klarat spelet än, men skulle väl vara 10/10.

"There is no such thing as coincidences in this world. There is only the inevitable."
Kaonashi
Kaonashi
Citerar Hydra:
Samma sak gäller skalbaggen angående precisionen.

Skalbaggen funkar otroligt bra tycker jag, bästa föremålet på länge! Att falla genom luften är det som funkar sämst enligt mig, behöver ofta göra om det ett flertal gånger för att lyckas nå dit jag vill.

Danne92e
Danne92e
Citerar Axxorz:

10/10. Antagligen tidernas bästa spel enligt mig. Det står mellan detta och Super Mario Galaxy 2, men tror faktiskt att detta är bättre.

lucas_J
lucas_J
Citerar Axxorz:
Deppad man blir av att vara här inne (i egenskap av att inte äga spelet än).

10/10 utan tvekan! Ska spela om det snarast!

ZikkNixx
ZikkNixx
Citerar Axxorz:

10/10 helt klart årets bästa spel (och då har jag spelat många av de ansett bästa spelen i år), ett av de bästa spelen någonsin faktiskt, helt enkelt den magin Zelda alltid ger oss.

Men om jag skulle ranka de Zelda spelen jag lirat så ser listan ut så här:

1. Ocarina of Time
2. Twilight Princess
3. Wind Waker & Skyward Sword (Delad 3e plats då jag inte bestämt mig ännu vilket som är de bästa av de två)
4. Majoras Mask (Hade hamnat högre upp om det inte vore för få och tråkiga tempel, men dess sidequests är de bästa i serien)
5. A Link to the Past
6. Minish Cap
7. The Legend of Zelda
8. Adventure of Link (Det enda av dessa jag inte klarat)

dinskugga
Moderator
dinskugga
Skulle ge det 8/10

Det är inte ens med på min topp 3 Zelda spel faktiskt

1. A Link To The Past
2. Wind Waker
3. Twilight Princess / Ocarina Of Time

Kaonashi
Kaonashi
Nu klarade jag det precis. Tog 40 timmar, har sidequestat mycket men har lite kvar. Spoiler:Så därför sparade jag inte för hero-mode, ska fixa lite med side-questens.

Jag gillade Twilight Princess mer. Det spelade hade en fantatiskt engagerande story tyckte jag och den bästa sidekicken. Fast jag gillade Fi också. Spoiler:Tyckte Skyward Sword hade för små och för få tempel, fast sju är ju bra ändå, men de var små. Håller verkligen inte med Elfving i recension när han tyckte att sista templet var så briljant, jag saknade något riktigt maffigt. Jag tyckte spelet hade för få områden och jag gillar en öppen värld mer än hubb-värd. Men, väldigt bra spel trots detta. Briljant designat, många härliga pussel och gryma strider. Slutstriden var väldigt bra och sista delen av den var utmanande vilket är härligt!

Inte mitt favorit Zelda, men en nia får det nog i betyg ändå. Mina 10:or är Ocarina of Time, Majoras Mask, Twilight Princess och Zelda II: Adventure of Link.

Trog
Trog
Sådärja, klev precis in i sista templet.

Tankar so far: Bra spel, kort och innehållsrikt. Men det jag saknade var mer story. Kändes som om den bara fanns med på slutet och innan det har man bara sprungit runt i tempel utan att veta varför.

I just dont know what went wrong
Oscar Reinhold
Oscar Reinhold
Tips till er som ännu inte köpt spelet. Limited Edition för 599kr i helgen på Cdon: LÄNK!

Riktigt bra pris, med tanke på att man får med en Wiimote också.

Mr Smiley
Mr Smiley
Nej, nu får jag ta och köpa det här.

Indecent exposure is fun.
Missing Avatar
SOAP97
Julklapp nästa.

Tonårsmutantninjasköldpaddor!
jimbuktu
jimbuktu
De lär gå åt som smör nu under jul! Ett Wii för under 1000-lappen och Zelda med extra kontroll för 599:-

ZchmeKko
ZchmeKko
Citerar Axxorz:

10/10. Ett av de allra bästa Zelda-spelen jag spelat. Kanske inte nödvändigtvis min favorit, men åtminstone i topp 5. Bättre än Twilight Princess i alla fall.

"Who the hell do you think I am?"
Axxorz
Axxorz
Har fått det nu och spelat fem timmar än så länge. Sjukt mysig atmosfär och äkta Zeldakänsla lovar gott inför restererande!

Dessutom är kontrollen, framförallt i strider, underbar! Kanske inte perfekt, men nästan.

I encourage you to propel yourself towards my general direction, sibling.
Hydra
Hydra
Damn, klarade nyss fjärde templet och är väldigt imponerad. Utan tvekan ett av seriens coolaste tempel någonsin, och de tre första i Skyward Sword är ju ingenting i jämförelse. Hoppas verkligen att resterande tempel håller samma kvalitet.

Crank
Crank
Citerar Hydra:
Damn, klarade nyss fjärde templet och är väldigt imponerad. Utan tvekan ett av seriens coolaste tempel någonsin, och de tre första i Skyward Sword är ju ingenting i jämförelse. Hoppas verkligen att resterande tempel håller samma kvalitet.

Vilket var det?

Hydra
Hydra
Citerar Crank:
Vilket var det?

Ancient Cistern.

Danne92e
Danne92e
Klarade precis av spelet för andra gången, och njöt verkligen av varenda sekund! Njöt faktiskt ännu mer nu än förra gången till och med. Tror fan detta snor platsen från Super Mario Galaxy 2 på min "tidernas bästa spel"-lista!

Citerar Hydra:
Ancient Cistern.

Det och Lanayru Mining Facility är de absolut bästa i hela serien för min del. Fantastiska tempel!

Mr Smiley
Mr Smiley
Då var det beställt!

Indecent exposure is fun.
Trog
Trog
Visst, det är ett väldigt bra spel. men jag gillade inte alls att storyn inte var med förrens i slutet av spelet. Twilight Princess var mycket bättre!

I just dont know what went wrong

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!

Cookie

Gamereactor uses cookies to ensure that we give you the best browsing experience on our website. If you continue, we'll assume that you are happy with our cookies policy