Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

The Legend Of Zelda: Skyward Sword


  • Trog
  • Trog
Citerar swedish_jedi:
lite fler byar att utforska.


Enligt storyn så är ju den byn (skyloft) allt som finns kvar.
I just dont know what went wrong
  • 0
Citerar Trog:
Citerar swedish_jedi:lite fler byar att utforska.

Enligt storyn så är ju den byn (skyloft) allt som finns kvar.


Det är ju klart. Men det känns ändå som att det borde ha funnits något mer att se. Skyloft var en väldigt liten by, och det är svårt att tro att hela Hyrule härstammar endast från den lilla byn. Det kunde ha funnits fler byar i skyn byggda av folk som flyttade från Skyloft, eller så kunde ha funnits några på marken byggda av skogsvarelserna.

Förresten, har ni sett den här: http://didyouknowgaming.com/post/23427649809
THE SIX MILLION DOLLAR JEDI.
  • 0
  • Trog
  • Trog
Citerar swedish_jedi:
det är svårt att tro att hela Hyrule härstammar endast från den lilla byn


Fast det är ju bara hylianerna som härstammar från hylianerna i Skyloft, vilket i spelen aldrig varit särskilt många trots att de är utspridda.
I just dont know what went wrong
  • 0
Citerar Trog:
Citerar swedish_jedi:det är svårt att tro att hela Hyrule härstammar endast från den lilla byn

Fast det är ju bara hylianerna som härstammar från hylianerna i Skyloft, vilket i spelen aldrig varit särskilt många trots att de är utspridda.


Det må stämma, men jag hade ändå velat se lite fler byar och flera andra intressanta bifigurer i spelet. Jag vet att Skyward Sword är första delen i tidlinjen, och utspelas långt innan Hyrule fanns. Men världen i SS saknade karaktär. Det fanns inget som stod ut i Skyloft, till skillnad från världarna i Ocarina of Time, Majoras Mask, Wind Waker Twilight Princess där varenda plats hade sin egen prägel och historia som man ville utforska. Världen i Skyloft var trist och det fanns knappt nånting intressant att upptäcka.
THE SIX MILLION DOLLAR JEDI.
  • 0
behöver hjälp har en sköld men vet ej hur jag utrustar den
  • 0
Citerar lakrishummern:
behöver hjälp har en sköld men vet ej hur jag utrustar den


Utrustar? Menar du ta fram den, så finns den på minusknappen (-) så får du upp den på ryggen på Link. Eller om du gissningsvis menar att du vill uppgradera den så går du till bazaren i mitten på flygande hemön och går till smeden som kan uppgradera sköld och annat mot en liten kostnad.
  • 0
hur får man fram den på minus knappen?
  • 0
Idag (bara idag!) kostar det 199 kr på Cdon, och jag står i valet och kvalet om jag ska köpa det. Är förtjust i Zelda-serien, men känner inte något som helst sug efter Skyward Sword. Och har aldrig gjort. Den speciella och härliga atmosfären som ett Zelda-spel brukar ha tycker jag känns som bortblåst. Samma med mystiken. Dessutom ser miljöerna riktigt tråkiga ut ärligt talat (av videoklipp att döma), och himlen känns som ett sämre alternativ till havet i The Wind Waker.

Så, på ett sätt vill jag inte köpa det. Men samtidigt vill jag ändå ge det en chans, eftersom jag trots allt har en kärlek till serien. Framförallt de två föregångarna och A Link To The Past.
  • 0
Citerar Lennon:
Idag (bara idag!) kostar det 199 kr på Cdon, och jag står i valet och kvalet om jag ska köpa det. Är förtjust i Zelda-serien, men känner inte något som helst sug efter Skyward Sword. Och har aldrig gjort. Den speciella och härliga atmosfären som ett Zelda-spel brukar ha tycker jag känns som bortblåst. Samma med mystiken. Dessutom ser miljöerna riktigt tråkiga ut ärligt talat (av videoklipp att döma), och himlen känns som ett sämre alternativ till havet i The Wind Waker.

Så, på ett sätt vill jag inte köpa det. Men samtidigt vill jag ändå ge det en chans, eftersom jag trots allt har en kärlek till serien. Framförallt de två föregångarna och A Link To The Past.


Även om jag ovan har gnällt en del om Skyward Sword så är det fortfarande ett riktigt bra spel och får du möjligheten ska du självklart prova det. För 199kr skulle jag i alla fall ta chansen. Det är antagligen det bästa priset för spelet nu i nytt skick. Vill du ha ett lägre pris får du nog vänta ett bra tag.
THE SIX MILLION DOLLAR JEDI.
  • 0
Trots att suget nästintill är obefintligt så lade jag en beställning. Och tack vare en rabattkod kom jag ner ännu lite mer i pris, så det hela slutade på 178 kr. Mina förväntningar på spelet är oerhört låga, dock. Så vi får se hur det här slutar. Men i vilket fall som helst kändes det lika bra att fynda medan priset var så lågt. Om jag nu, som jag tror, kommer bli besviken så var ju i alla fall inte den ekonomiska förlusten så värst stor. Nåväl.
  • 0
Det här är det första Zelda-spelet som jag stänger av redan efter en timme. Varför i hela jävla helvete ska man rulla genom att hålla inne och skaka på nunchuken? Kunde man inte fått styra sin Loftwing med styrspaken? Nu har jag av förklarliga skäl inte utforskat Skyloft så värst mycket, men gud vad tråkigt det känns där.

Jag svor över spelet flera gånger, och bägaren rann över när jag aldrig ens kom i närheten av att klara av flygcermonin i början. Förutom en gång, men då blev jag ju knuffad på. Nåväl. Att röra på svärdet verkar funka bra, vilket jag blev positivt överraskad av. Känns som att det kommer bli jobbigt i längden, dock. Men jag kan ju inte säga att jag är speciellt sugen på att plocka upp spelet igen.

Fan vad tråkigt att skriva allt det där. Aldrig känt såhär efter att ha börjat ett Zelda-äventyr. Känner inte ens av den mysiga stämningen mellan Zelda och Link som många talat om. Jag är heller inte någon grafiknörd, men fan... The Wind Waker ser bättre ut. Och det är tio (!) år gammalt. Nästan mer sugen på att plocka fram min gamla kub och spela igenom det igen, istället.

Sådär. Nu har jag hatat färdigt.
  • 0
Spelat en bit in i Faron Woods nu, och blir tyvärr mer och mer besviken på kontrollen. Visst, den funkar bra när man har lite lugn och ro omkring sig. Som när man slår sönder träd och rep eller ska döda dom köttätande växterna. Men så fort man möter en fiende med svärd och sköld, och dessutom kommer i trupp så tycker jag inte det fungerar något vidare. Tyvärr.

Det här spelet kommer inte åldras väl. Just på grund av att kontrollen kommer kännas urbota värdelös om typ tio år. Det är min känsla i alla fall.
  • 0
Jag var skeptisk till spelets barnsliga grafik tills jag fick det i julklapp förra året, då insåg jag hur fel jag hade då mitt liv förändrades under de tre veckorna jag spelade och klarade av det. Men sen blev all som vanligt igen. Trist.
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!