Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

Mass Effect 3 [Spoilerfri]


Jag spelade inte multiplayern alls, gjorde sidoquests istället och det går bra det med.
hånobing
  • 0
Citerar Valerin:
Jag spelade inte multiplayern alls, gjorde sidoquests istället och det går bra det med.


Hur hög EMS hade du i slutet?
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Citerar metroid_prime:
Wow storyn går verkligen på tomgång...


2-4 timmar? Längre än så, en annan sak om man rushar. Vad är din speltid overall hittills?
I bajs växer det bäst
  • 0
Citerar Aaandy:
Citerar metroid_prime:
Att använda Singleplayer för att tvinga spelaren att spela ett halvdåligt MP.


Fast nu är inte multiplayerdelen halvdålig heller. Den är bra.


En typisk cash-in. Titta hur Uncharted gör Co-op. Där snacka vi bra.

Citerar Perluck:
Citerar metroid_prime:
Wow storyn går verkligen på tomgång...


2-4 timmar? Längre än så, en annan sak om man rushar. Vad är din speltid overall hittills?


Den va runt 20h vid den delen.
  • 0
Min TMS ligger på 5629,min readiness på 77% och min EMS på 4334, har jag goda chanser eller ser det mörkt ut?
GejmandeVåfflan!
  • 0
Citerar metroid_prime:
Den va runt 20h vid den delen.


Färdig ännu?
I bajs växer det bäst
  • 0
MP-delen är väldigt rolig, ja.
Indecent exposure is fun.
  • 0
Citerar GamingWaffle:
Min TMS ligger på 5629,min readiness på 77% och min EMS på 4334, har jag goda chanser eller ser det mörkt ut?


Det ser någorlunda bra ut beroende på hur "bra" slut du vill ha.

För att vara säkrad att kunna få "perfect" ending så behöver du Spoiler:5000 EMS.
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Citerar Perluck:
Citerar metroid_prime:
Den va runt 20h vid den delen.


Färdig ännu?


Nej, ligger på 2600 EMS och måste spela MP för bästa slutet.
  • 0
Citerar Humanisten:
Citerar GamingWaffle:Min TMS ligger på 5629,min readiness på 77% och min EMS på 4334, har jag goda chanser eller ser det mörkt ut?

Det ser någorlunda bra ut beroende på hur "bra" slut du vill ha.

För att vara säkrad att kunna få "perfect" ending så behöver du Spoiler:5000 EMS.
Hur ökar jag min EMS?
GejmandeVåfflan!
  • 0
Citerar Aaandy:
Fast nu är inte multiplayerdelen halvdålig heller. Den är bra.


Sant det. Oerhört välgjort och roligt.

Citerar Humanisten:
Mjo, för det är det som rollspel behöver


Jag håller inte med dig alls.


Citerar metroid_prime:
Att använda Singleplayer för att tvinga spelaren att spela ett halvdåligt MP.


Snarare belönar de väl de som spelar multin. Så vitt jag vet kan man nå det bästa slutet helt utan att köra multi alls.
  • 0
Citerar GamingWaffle:
Hur ökar jag min EMS?


Antingen mer Assets eller höjd rediness. Formeln går såhär:

Assets x rediness = EMS

Exempel:
Assets: 7000
rediness: 50%
EMS: 3500
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Citerar Humanisten:
Hur hög EMS hade du i slutet?


Mellan 5000 och 6000.
hånobing
  • 0
Citerar Costae Cavea:
Snarare belönar de väl de som spelar multin. Så vitt jag vet kan man nå det bästa slutet helt utan att köra multi alls.


Jag har inte sett någon som har fått Spoiler:5000 EMS med endast 50% Rediness.

Citerar Costae Cavea:
Jag håller inte med dig alls.


Om alla rollspel ska ha påklistrad och meningslös multiplayer så ger jag upp genren för då har verkligen Casual-publiken nästlat sig in överallt.
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
5000 EMS utan att ha spelat MP är såvitt jag vet omöjligt. Det finns nog inte 10 000 war assets i spelet.
  • 0
Citerar Valerin:
Mellan 5000 och 6000.


Helt säker? Och du hade bara 50%? jag har kört spelet två gånger och lyckas inte få 4000 och har ingen aning om hur det ska gå (gjort alla side missions och fick allierade).
Kan du skicka vilka val du gjorde i tidigare spel?
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Citerar Humanisten:
Helt säker? Och du hade bara 50%? jag har kört spelet två gånger och lyckas inte få 4000 och har ingen aning om hur det ska gå (gjort alla side missions och fick allierade).
Kan du skicka vilka val du gjorde i tidigare spel?


Dubbelkollade nu, jag hade visst 4500 EMS. Hade råkat kolla på TMS som låg runt 5300.
hånobing
  • 0
Citerar Valerin:
Dubbelkollade nu, jag hade visst 4500 EMS. Hade råkat kolla på TMS som låg runt 5300.


Tänkte väl det
Men orkar du skicka typ dina tidigare val från ME 1 och 2 över PM till mig så jag kan försöka få ett mönster för det hela?
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Citerar Humanisten:
Men orkar du skicka typ dina tidigare val från ME 1 och 2 över PM till mig så jag kan försöka få ett mönster för det hela?


Jomän, vänta litet bara. Har en hel del Shepards, måste dubbelkolla vilken jag valde att importera och vad för val jag gjort på denne. PM kommer inom kort.
hånobing
  • 0
Citerar Valerin:
Jomän, vänta litet bara. Har en hel del Shepards, måste dubbelkolla vilken jag valde att importera och vad för val jag gjort på denne. PM kommer inom kort.


Danke
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Är det värt att starta spelet om man inte är klar med 2:an än? Köpte spelet igår och suget är enormt.
Nyyyyyyyyyaaaaaaaaaaaaaaaaaaan
  • 0
Citerar whitemaster14:
Är det värt att starta spelet om man inte är klar med 2:an än? Köpte spelet igår och suget är enormt.


Det är helt upp till dig men det är helt klart roligare att kunna importera en sparfil.
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Jo tror jag spelar klart 2:an först. Har två att rekrytera kvar sen är det väl inte jättemycket kvar ändå. Vad tycker ni om MP-delen? Tillför den något speciellt? För mig har alltid Mass Effect varit ett SP-äventyr.
Nyyyyyyyyyaaaaaaaaaaaaaaaaaaan
  • 0
Multiplayern var över förväntan. Tycker fortfarande det är kul efter snart två veckor.
Gamertag: Tapetklister
  • 0
Citerar whitemaster14:
Jo tror jag spelar klart 2:an först. Har två att rekrytera kvar sen är det väl inte jättemycket kvar ändå. Vad tycker ni om MP-delen? Tillför den något speciellt? För mig har alltid Mass Effect varit ett SP-äventyr.


Jag tycker att multiplayern är obotligt trist och långt ifrån unikt, men det finns en skara som tycker om det det spelläget trots allt.
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!