Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

Mass Effect 3 [Spoilerfri]


Själv tycker jag att multiplayerdelen skapar ett härligt spelsug, men om det kommer sitta i efter ett tag vet jag inte. Men det är ju helt klart värt att spela ett par matcher.
Skjut mig
  • 0
Citerar Görta:
Multiplayern var över förväntan. Tycker fortfarande det är kul efter snart två veckor.


Jo, samma här. Kunde till slut klara av reaper på silver igår för att klara helgens challenge. Jag hamnade med en massa nötter första matcherna som kunde ha bidragit lite mer men sen hamnade jag med ett riktigt bra gäng. Härligt när det är sånt folk. Ska bli skönt när man har nått högre level och smiskar banshees snabbt.
  • 0
Citerar Costae Cavea:
smiskar banshees snabbt.


Banshees är oerhört jobbiga fiender. Är lvl 20 nu i engineer klassen. Men har upptäckt att det inte går att klara banorna på guld om man spelar som engineer. Känns lite surt när man lagt ned typ tio timmar på den klassen.

Nu får det bli Vanguard istället. Är ju enda chansen på guldnivån i princip.
"Is there a gun in your pocket or are you just happy to see me?" Mae West
  • 0
Citerar Costae Cavea:
Citerar Görta:Multiplayern var över förväntan. Tycker fortfarande det är kul efter snart två veckor.

Jo, samma här. Kunde till slut klara av reaper på silver igår för att klara helgens challenge. Jag hamnade med en massa nötter första matcherna som kunde ha bidragit lite mer men sen hamnade jag med ett riktigt bra gäng. Härligt när det är sånt folk. Ska bli skönt när man har nått högre level och smiskar banshees snabbt.


Silver med 1-2 bra spelare är för lätt. Tycker nästan silver e tråkigt nu. Hamnade med 3 amerikanare för några dagar sedan. Körde 2 silver lätt som en plätt och försökte oss på guld sen. Kom bara till våg 6 men satan sicken skillnad. 5-8brutes och 3-5 banshees i våg 3, samt massa annat skit. Brutalt mycket roligare.

Ronaldinho, Adepts är sjukt starka i Gold. Hoppas att jag får min Asari Adept snart bara. Samt att vi efter 5 klarade rundor fick mer pengar än efter en full silver.
  • 0
Citerar Ronaldinho:
har upptäckt att det inte går att klara banorna på guld om man spelar som engineer


Fan vad trist, jag som kör engineer med. Är du riktigt säker på det?

Citerar Nizyo:
Hoppas att jag får min Asari Adept snart bara.


En sån har jag, varför är de så bra? Stasis är väl ingen höjdare?

Citerar Ronaldinho:
Nu får det bli Vanguard istället.


Kungligt rolig klass om inte annat.

Citerar Nizyo:
Silver med 1-2 bra spelare är för lätt.


Vad spelar du som?
  • 0
Citerar Costae Cavea:
Vad spelar du som?


Adept

Stasis är sjukt bra..måste ha den.

Fick du den genom Spectre pack?
  • 0
Citerar Nizyo:
Fick du den genom Spectre pack?


Tror det. Någon av de tre. Mycket möjligt veteran pack(heter det så?) med. Har tagit väldigt många av de små paketen.
  • 0
Jag fortsätter köpa Spectre packs men får aldrig en Widow, ligger på min elfte nu!
Det är lätt att bli en skitstövel.
  • 0
Kan ju vara en idé att flusha ut de sämre vapen och liknande man kan få med en massa veteran packs t.ex.
  • 0
Citerar Costae Cavea:
Jag fortsätter köpa Spectre packs men får aldrig en Widow, ligger på min elfte nu!

Har fått 2 Vill inte ha skiten, vill ha min adept och en skön SMG! Jobbigt att trycka hela tiden med pistol eftersom det är konstant krig om poäng i MP.
  • 0
Citerar Nizyo:
Jobbigt att trycka hela tiden med pistol eftersom det är konstant krig om poäng i MP.


Jag brukar komma i toppen med min pistol.
  • 0
Jag med, men det är jobbigt att spamma skjutknappen hela tiden, enligt mig En SMG hade varit härlig, en lågvikts SMG!
  • 0
  • I
  • I
Asari Vanguard är kul i MP, men man lever ganska farligt om man omringas av fiender efter en charge...
Ad finem ambulo.
  • 0
Torbli och Humanisten

Vad tycker ni om spelet? Intryck?
  • 0
Citerar Saigon:
Torbli och Humanisten

Vad tycker ni om spelet? Intryck?


Humanisten har total sågat slutet. Torbli är MIA fortfarande.
  • 0
Citerar I:
Asari Vanguard är kul i MP, men man lever ganska farligt om man omringas av fiender efter en charge...


I second that!
  • 0
Citerar Saigon:
Vad tycker ni om spelet? Intryck?


Hade tänkt skriva en blogg men jag får inte riktigt ner orden så jag kan i korta drag säga såhär:

Positivt

* Bra kontroller och tajt action, inget fel med det. Vairerade fiender och en mer tanktisk känsla och man är relativt tvungen att försöka sprida ut biotic, tech och skada i ens team.

* Engagerande: Spelet lyckades få mig att bry mig om folk, jag hade till och med tankar om folk jag hatade i tvåan och jag drivs framåt av händelserna och personerna jag möter.

* Designen är bra och ljudet likaså. Reapers är åter igen någorlunda hotfulla (fram till slutet) fiender. Att höra mullrandet av en enorm, forntida robot som sliter sönder städer framför en har en viss känsla.

* Mer vapen, prylar och variation. Vi har nu en ganska lagom bunt med bössor som man fortsätter hitta genom hela spelet. Även om jag gärna hade haft mer moddar till vapnen och med mer varierade effekter.

* Några riktigt fantastiska stunder med karaktärer från förr.

* Att levla är nu roligare då vi får fler grenar för våra skills och kan skräddarsy dessa bättre. Fortfarande inte perfekt men en rejäl förbättring jämfört med ME2.

* Atmosfären är fantastisk.

Negativt

* Slutet. Allt fram till slutet var något jag antingen älskade eller tollererade. Det är ett så hemskt antiklimax och clusterfuck till slut att jag fortfarande är arg över bristen på logik och förintande av lore det är. MEN... resan dit är riktigt bra som sagt.

* Questloggen. Den är väldigt otydlig, uppdaterar aldrig så man kommer ihåg om man har en item eller inte och gör side quests väldigt omständigt (även om det såklart inte är omöjligt att göra).

* Face import... Hade problerm att föra över min original-Shepard från 2007... Men mina andra gick bra i alla fall
Utöver det så finns det lite buggar med personer som försvinner i konversationer och jag har till och med fastnat på några ställen.

Betyg just nu... 8/10.
På grund av slutet så kan jag inte ge mer än 8, men det är den starkaste åttan jag någonsin spelat. Är glad att jag skaffade spelet... typ.
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Citerar Nizyo:
Asari Adept


Oj, var visst asari vanguard jag hade. Tack för tipset om stasis, är ju riktigt händigt mot phantoms t.ex.
  • 0
Störde mig på att det inte fanns fler ställen man bara kunde "hänga" på. Tvåan hade Citadel, Omega och Illium till exempel. Trean har bara The Citadel. Begränsar känslan en hel del.
  • 0
Citerar metroid_prime:
Störde mig på att det inte fanns fler ställen man bara kunde "hänga" på. Tvåan hade Citadel, Omega och Illium till exempel. Trean har bara The Citadel. Begränsar känslan en hel del.


Dock så går det lite bättre ihop med storyn, man har ingen enorm anledning att åka till andra ställen och chilla. Citadel är liksom en hub och där den styrande makten är. Det finns ingen mening med Illium, även om det såklart inte är kul att offra sådan frihet.
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Citerar Humanisten:
* Questloggen. Den är väldigt otydlig, uppdaterar aldrig så man kommer ihåg om man har en item eller inte och gör side quests väldigt omständigt (även om det såklart inte är omöjligt att göra).


Jag förstår ärligt talat inte hur man kan ha försämrat den något så otroligt mellan två spel. Den var fan bra i andra spelet.
  • 0
Citerar Aaandy:
Jag förstår ärligt talat inte hur man kan ha försämrat den något så otroligt mellan två spel. Den var fan bra i andra spelet.


Nej, det känns inte alls genomtänkt.
hånobing
  • 0
Citerar Humanisten:
Citerar metroid_prime:
Störde mig på att det inte fanns fler ställen man bara kunde "hänga" på. Tvåan hade Citadel, Omega och Illium till exempel. Trean har bara The Citadel. Begränsar känslan en hel del.


Dock så går det lite bättre ihop med storyn, man har ingen enorm anledning att åka till andra ställen och chilla. Citadel är liksom en hub och där den styrande makten är. Det finns ingen mening med Illium, även om det såklart inte är kul att offra sådan frihet.


Fast ofta är inte Shepard på The Citadel för diplomatiska affärer utan mer för mindre grejer. Hade man velat så kan man motivera färden till andra planeter. Samt att Omega och Illium byggde upp så mycket stämmning under tvåan.
  • 0
Citerar metroid_prime:
Fast ofta är inte Shepard på The Citadel för diplomatiska affärer utan mer för mindre grejer. Hade man velat så kan man motivera färden till andra planeter. Samt att Omega och Illium byggde upp så mycket stämmning under tvåan.


Mindre grejer som alla är knutna till war assets och det man gör. sedan så är alla större världar under attack och ingen prioritet. Citadellet är en hub som sagt och en logisk plats för butikerna och det som finns kvar av galaxens infrastruktur. Att tvinga storyn att ta sig till en massa andra planeter där man tar det lugnt och slappar och som av någon kosmisk anledning inte är under attack är ju bara krystat och gynnar inte storyn.
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Citerar Humanisten:
Mindre grejer som alla är knutna till war assets och det man gör. sedan så är alla större världar under attack och ingen prioritet. Citadellet är en hub som sagt och en logisk plats för butikerna och det som finns kvar av galaxens infrastruktur. Att tvinga storyn att ta sig till en massa andra planeter där man tar det lugnt och slappar och som av någon kosmisk anledning inte är under attack är ju bara krystat och gynnar inte storyn.


Vi vet ju alla hur mycket påverkan EMS hade på spelet Men hela sättet som sido-uppdragen var uppbyggda på gav samlandet och sånt en rätt så meningslös känsla. Men varför skulle Shepard inte behöva åka till Illium till exempel? Man skulle enkelt ge en storymässig förklaring och motivation.
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!