Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

Mass Effect 3 [Spoilerfri]


Citerar Vikkan:
Miranda? Miranda? Den övertjuriga f*ttan? Nä, Jack, enda vettiga människan (fast hon är ju galen, men inte lika irritarande och tjurig som Miranda).


Fula tatueringar. Och psykopat. Nej tack.
It's called the 'Mortuary'... it's a big black structure with all the architectural charm of a pregnant spider - Morte (Planescape: Torment)
  • 0
I 3:an tycker jag Miranda funkade, men i tvåan tycker jag bara hon var så trälig och arg på mig hela tiden. Och inte psykopat är en överdrift

Men något positivt med både Miranda och Jack är att man att man faktiskt kommer ihåg dom. Många karaktärer som Kaiden, Vega, Jacob och Liara fann jag egentligen ganska ointressanta, och i trean slarvades verkligen intressanta karaktärer bort från teamet och man fick ett litet, och trist, team.
  • 0
Citerar Vikkan:
Och inte psykopat är en överdrift


Kanske det. Låter "mentalt instabil" bättre?

Citerar Vikkan:
Liara


Förstår verkligen inte varför så många ogillar henne. Och att kalla henne ointressant efter vad som hände i LotSB och Redemption tycker jag är en överdrift!
It's called the 'Mortuary'... it's a big black structure with all the architectural charm of a pregnant spider - Morte (Planescape: Torment)
  • 0
Citerar torbli79:
Get. The. Fuck. Out.


Nej, här är jag helt hundra på vad jag tycker och tvekar intea tt säga det. Miranda SUGER och jag hatar henne! Hon är så jävla patetisk och hennes röstskådespeleri är rakt igenom livlöst. Jag bryr mig inte om vem det är som spelar henne eller om hon är snygg i underkläder, i spelet var hon en zombie med daddy issues och bara gnällde samtidigt som hon såg helt missbildad ut.

Jack föredrar jag mycket mer. Hon hade hemska händelser och olika lager av sorg och ilska som vi kunde sakta men säkert ta oss igenom. Miranda var en jävla bitch som hela tiden "min pappa ställde krav på mig!!!!".
Sure, det kanske var hemskt det också, men till skillnad från Jack så har hon INGEN anledning att vara en kall jävla bitch i tights över det.
"Buhu, varför är jag så perfekt?!?!"

...

...

Det är i alla fall vad jag tycker

Tillagt 2012-08-08 22:03:
Citerar torbli79:
Förstår verkligen inte varför så många ogillar henne. Och att kalla henne ointressant efter vad som hände i LotSB och Redemption tycker jag är en överdrift!


Jag ogillade henne fram till LotSB. Efter det så blev hon en av mina favoriter. Innan dess var en en bit papp som jag finner bedrövlig.
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Okej, att ogilla Miranda är en sak, men det här...

Citerar Humanisten:
hennes röstskådespeleri är rakt igenom livlöst.


...är att gå över gränsen. Blasphemy!

Citerar Humanisten:
Jag ogillade henne fram till LotSB. Efter det så blev hon en av mina favoriter. Innan dess var en en bit papp som jag finner bedrövlig.


Fann henne, och alla Asari, väldigt intressanta från första början. LotSB gjorde bara saken bättre. Ser fram emot att lira igenom det igen.
It's called the 'Mortuary'... it's a big black structure with all the architectural charm of a pregnant spider - Morte (Planescape: Torment)
  • 0
Citerar torbli79:
...är att gå över gränsen. Blasphemy!


Det är inte långt nog över gränsen
Det låter som en helt ointressant föreläsning utan inlevelse när hon pratar. Och inte blir det bättre av det där jäkla ansiktet hon har med en stel mun och knarkade ögon som inte vet vilket uttryck hon vill få fram.
Blunda och lyssna på henne, utan att ha musiken att höra eller mutantansiktet att se på, det är en så död röst... och hemsk dialekt.

Citerar torbli79:
Fann henne, och alla Asari, väldigt intressanta från första början. LotSB gjorde bara saken bättre. Ser fram emot att lira igenom det igen.


Jag finner inte karaktärerna intressanta bara för att de är asari. Som endast karaktär tyckte jag att hon var dryg i ettan. Hon var typ... kliché och hennes röstskådespelare (som blev aningen bättre i tvåan/trean) var ibland bedrövlig. Som när hon skulle spela förvirrad och/eller nervös så var inlevelsen som ett avsnitt av Barnens Visa på SVT. Torrt och uan riktiga känslor.
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Citerar Humanisten:
Blunda och lyssna på henne, utan att ha musiken att höra eller mutantansiktet att se på, det är en så död röst... och hemsk dialekt.


http://25.media.tumblr.com/tumblr_lzotiu82ix1qbrvtgo1_500.gif

Citerar Humanisten:
Jag finner inte karaktärerna intressanta bara för att de är asari. Som endast karaktär tyckte jag att hon var dryg i ettan. Hon var typ... kliché och hennes röstskådespelare (som blev aningen bättre i tvåan/trean) var ibland bedrövlig. Som när hon skulle spela förvirrad och/eller nervös så var inlevelsen som ett avsnitt av Barnens Visa på SVT. Torrt och uan riktiga känslor.


Damn. Du gillar inte Miranda eller Liara samt anser trean vara väldigt bra (om jag lite lösryckt bedömer din diskussion med metroid_prime). Du har en skev syn på ME min vän.
It's called the 'Mortuary'... it's a big black structure with all the architectural charm of a pregnant spider - Morte (Planescape: Torment)
  • 0
Citerar torbli79:
Damn. Du gillar inte Miranda eller Liara samt anser trean vara väldigt bra (om jag lite lösryckt bedömer din diskussion med metroid_prime). Du har en skev syn på ME min vän.


Haha

ME3 är... Bra, om jag får säga så. Om man ska se det som endast ett ME-spel så ligger det illa till men om man tar endast själva produkten och ignorerar slutet... Så är det ett riktigt stabilt och vackert spel med starka känslor och en massa godsaker. Det värsta med spelet (förutom Reapers/Retards-delen) har fixats med det utökade slutet som gör det hela lättare att stå ut med.

Så när jag bråkar med metroid_prime (vilket jag egentligen inte vill, har inget emot snubben och tycker typ om det han skriver i sina bloggar ibland) så är det inte för att jag direkt försvarar spelet och hävdar att det är väldigt, väldigt bra eller liknande, utan att jag hellre vill lägga fokus på rätt saker och på rätt nivå. För spelet är väldigt bristfälligt men det är saker med just storyn och i produktionen på grund av EA och en massa sådana saker. Jag kan sitta en hel dag och på skoj peta på spelet, leka med plotholes och en massa utan problem, för det är reella problem som spelet faktiskt har.

Men det vi fick var bra. Gameplay-mässigt var det överlägset ME2, jag föredrog karaktärerna i ME3 framför ME2. Spelet var delvis djupare och så vidare. Utan det är just storyn och delar av strukturen som jag tycker att folk ska fokusera på och klaga på för att vi ska få bättre i framtiden.

Nu blev texten lite längre än jag trodde...

Tillagt 2012-08-08 23:57:
Citerar torbli79:
http://25.media.tumblr.com/tumblr_lzotiu82ix1qbrvtgo1_500.gif


Det är så jag känner när hon tjatar om sin hemska pappa
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Citerar Humanisten:
Nu blev texten lite längre än jag trodde...


Hey, det är inte direkt så att man är trött. *ZzzzzzZZzzzzz*

Skönt att du kan ha en sådan syn på det hela dock. Jag har varit cynisk, pessimistisk, gnällig och irriterad sedan vi fick tvåan och såg riktningen serien tagit. Du kom ifrån det lite.

Citerar Humanisten:
Det är så jag känner när hon tjatar om sin hemska pappa


Daddy issues, hot!
It's called the 'Mortuary'... it's a big black structure with all the architectural charm of a pregnant spider - Morte (Planescape: Torment)
  • 0
Citerar torbli79:
Skönt att du kan ha en sådan syn på det hela dock. Jag har varit cynisk, pessimistisk, gnällig och irriterad sedan vi fick tvåan och såg riktningen serien tagit. Du kom ifrån det lite.


Jag var också bitter efter tvåan (ett tag satt typ vi båda och klagade i ME2/3-tråden liksom) men efter att ha gått igenom den sorgeprocess som jag fick efter ME3 så har jag... Jag vill inte säga "växt upp" för det låter pretto... "släppt taget lite" skulle jag nog säga istället.

Citerar torbli79:
Daddy issues, hot!


There is a limit!
Jag har märkt att jag typ ogillar de flesta kvinnorna i ME-spelen. Alla har något som verkligen irriterar mig
(förutom Kasumi eller Samara då kanske, men dessa är ganska... irrelevanta)
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Citerar Humanisten:
släppt taget lite" skulle jag nog säga istället.


Fair enough. Jag är väääldigt konservativ av mig, hatar numer Bethesda på heltid för vad studion gjorde mot Fallout-serien, spyr galla på allt som inte är som förr och avskyr casualiseringen som nu sker (vilket jag självklart inte är ensam om, det vet jag).

Citerar Humanisten:
(förutom Kasumi eller Samara då kanske, men dessa är ganska... irrelevanta)


Kasumi var grym rent spelmässigt, ganska så intetsägande annars. Vad tycker du om Tali då, väldigt många älskar henne? Själv tycker jag hon är lite av en mes som bitchar.
It's called the 'Mortuary'... it's a big black structure with all the architectural charm of a pregnant spider - Morte (Planescape: Torment)
  • 0
Citerar torbli79:
Fair enough. Jag är väääldigt konservativ av mig, hatar numer Bethesda på heltid för vad studion gjorde mot Fallout-serien, spyr galla på allt som inte är som förr och avskyr casualiseringen som nu sker (vilket jag självklart inte är ensam om, det vet jag).


Jag har inget emot delvis casualisering. Så länge man behåller själen och att det krävs mer än att helt enkelt "press enter to win" i det så är det ganska fine för mig.
Vad är det som sabbar Fallout för dig? Att det inte är turbaserat eller? Blev nyfiken nu

Citerar torbli79:
Kasumi var grym rent spelmässigt, ganska så intetsägande annars.


Jag tror att problemet med att hon är intetsägande är att hon i princip är helt normal nästan. Hon är den i besättningen som kommer närmast en vanlig människa typ
Vilket jag kan finna charmigt om jag ska vara ärlig.

Citerar torbli79:
Vad tycker du om Tali då, väldigt många älskar henne? Själv tycker jag hon är lite av en mes som bitchar.


Tali tycker jag är... trevlig. jag har lite svårt att connecta med henne då jag inte ser hennes ansikte (NÄMN INTE FOTOGRAFIET, JAG VARNAR DIG!!) och så är hennes skruvade syn om Geth väldigt irriterande ibland.
Men annars tycker jag hon är trevlig och ibland även fascinerande när hon pratar om hur det fungerar i flottan och liknande.
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Citerar Vikkan:
Kaiden, Vega, Jacob och Liara

Vega fann jag faktiskt överaskande intressant. Han är liksom lite den där down to earth typen utan att bli tråkig.
Förvånade nog började jag faktiskt gilla Kaiden i trean. Ok han är fortfarande inte så minnesvärd, men han kändes nu som en stabil vän till Shepard.
Liara har alltid varit en av mina favoriter (samt en gång den jag helst hade som LI, fasst det har nu gått över till Tali).
Jacob är den tråkigaste karaktären i trilogin.

Tillagt 2012-08-09 01:03:
Citerar Vikkan:
och i trean slarvades verkligen intressanta karaktärer bort från teamet och man fick ett litet, och trist, team.

Jag kände mig mest conectad med karaktärerna från ettan så jag diggade det teamet. Kändes verkligen som en slags familj som befann sig i en bisarr sits.
Den som föresten tycker att Garrus är tråkig borde skämmas (ok skojar...nästan ).
I'm Commander Shepard, and this is my favorite post on Gamereactor!
  • 0
Nu är jag snart i slutet på Mass effect 3. Och jag har ångest.

Så otroligt bra spel! Det är sällan man spelar ett spel som är så fruktansvärt bra att man får ångest när slutet närmar sig! Och när jag dessutom vet att många är så missnöjda med slutet, vilket ofta innebär att många kommer dö och jag är så fast i dessa karaktärer.... Fan jag kommer gråta när denna tar slut!

You shall never end! Stay like this and pleasure me forever!
Pepole love to see death. It reminds them that however mean, however low,however horrible ther lives become...... At least they have one
  • 0
Citerar Lizzarder:
Jag kände mig mest conectad med karaktärerna från ettan så jag diggade det teamet. Kändes verkligen som en slags familj som befann sig i en bisarr sits.
Den som föresten tycker att Garrus är tråkig borde skämmas (ok skojar...nästan ).


Angående Garrus håller jag med i alla fall.
  • 0
Citerar Humanisten:
Vad är det som sabbar Fallout för dig? Att det inte är turbaserat eller? Blev nyfiken nu


Well, för det första så är det inte ett Fallout-spel, det är Oblivion i framtiden. Sedan är det buggigt satan (iofs standard när det gäller Bethesda), ett FPS, spelet går bort från seriens grunder, inte samma humor etc etc. Jag hatar det. Ser nu fram emot Wasteland 2, alla nya Fallout-spel ignorerar jag bara.

Citerar Lizzarder:
Förvånade nog började jag faktiskt gilla Kaiden i trean.


Har inte sett den killen sedan ettan, if you catch my drift.

Citerar Runko:
Så otroligt bra spel! Det är sällan man spelar ett spel som är så fruktansvärt bra att man får ångest när slutet närmar sig! Och när jag dessutom vet att många är så missnöjda med slutet, vilket ofta innebär att många kommer dö och jag är så fast i dessa karaktärer.... Fan jag kommer gråta när denna tar slut!


Har du EC så lär du nog inte bli besviken. Sägs det.
It's called the 'Mortuary'... it's a big black structure with all the architectural charm of a pregnant spider - Morte (Planescape: Torment)
  • 0
Citerar torbli79:
Well, för det första så är det inte ett Fallout-spel, det är Oblivion i framtiden. Sedan är det buggigt satan (iofs standard när det gäller Bethesda), ett FPS, spelet går bort från seriens grunder, inte samma humor etc etc. Jag hatar det. Ser nu fram emot Wasteland 2, alla nya Fallout-spel ignorerar jag bara.

.


Jag älskar 3:an Inte lika förtjust i NV men har spelat över 100 h där med. Sen vet jag inte riktigt varför folk har så mycket buggar. Har spelat över 100h oblivion, 100 h Fallout 3, 100 h Fallout NV, och 100 h Skyrim och har så klart haft buggar men inte alls särskilt mycket. Ibland har en mammut fallit ner från himmeln men inget värre. Sen är det inte så likt 1 eller 2 men bortser man från de tekniska bitarna tycker jag 1 och 2 skiljer ganska mycket i stil och stämning med.
  • 0
Citerar torbli79:
det är Oblivion i framtiden.


Very true. Även om jag tycker att Fallout 3 var bättre som rollspel än Oblivion.

Citerar torbli79:
ett FPS, spelet går bort från seriens grunder, inte samma humor etc etc. Jag hatar det. Ser nu fram emot Wasteland 2, alla nya Fallout-spel ignorerar jag bara.


Jag kan vara lite mer accepterande av detta då jag aldrig spelade original-spelen ut Fallout-serien. Och eftersom jag endast använde V.A.T.S. så såg jag det inte som ett "FPS".
Men när det gäller återupplivandet av gamla spelserier så är det ganska lugnt för mig. Dessa är liksom gamla och kan behöva målas om för att bli relevanta eller ens underhållande nu för tiden. Om vi tar Max Payne 3 (inte lika stor förändring dock) så var de flesta förändringar helt okej för mig, för att bara släppa Max Payne 2,5 gör egentligen ingen glad.

Jag blir faktiskt mer upprörd över när man förpestar mer aktuella serier, som Splinter Cell. Då går det för långt för mig när man helt ignorerar det som en ändå ganska ny serie stod för och kanske gjort i tre, fyra spel fram tills allt helt plötsligt ska bli enkelspårigt och helt ignorera det serien stod för. Men om då Splinter Cell hade legat på is i 15 år eller liknande hade det varit lugnt egentligen.
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Citerar torbli79:
Har inte sett den killen sedan ettan, if you catch my drift.


Indecent exposure is fun.
  • 0
Citerar Vikkan:
Sen är det inte så likt 1 eller 2 men bortser man från de tekniska bitarna tycker jag 1 och 2 skiljer ganska mycket i stil och stämning med.


Ljusår emellan de två första spelen och trean. Det är historia nu, inget nytt Fallout-spel kommer bli detsamma som förr. Just därför ska det bli så kul med Wasteland 2.

Citerar Humanisten:
Dessa är liksom gamla och kan behöva målas om för att bli relevanta eller ens underhållande nu för tiden.


Nein! Kolla bara på just Wasteland 2, eller vad som händer med Baldur's Gate-serien. Det är så det ska göras!

Citerar Humanisten:
Splinter Cell


Den serien har jag inget hopp för, Blacklist gör inte direkt saken bättre. De tre första spelen i den serien är dock superba, stealth som allra bäst!

Ska nog för övrigt starta en ny genomspelning av Mass Effect snart. Sugen! Får nog bli kvinnlig karaktär, kanske Vanguard eller dylikt. Inte Infiltrator som jag nu spelat kanske 300 timmar med fördelat på tre spel.
It's called the 'Mortuary'... it's a big black structure with all the architectural charm of a pregnant spider - Morte (Planescape: Torment)
  • 0
Citerar torbli79:
Nein! Kolla bara på just Wasteland 2, eller vad som händer med Baldur's Gate-serien. Det är så det ska göras!


Det är skillnad på att bara ha a blast from the past och att bara hata utveckling!
Nej, men jag förstår vad du menar. Dock så ser jag inte hur just gamla serier absolut måste vara exakt samma sak tills jorden går under eller liknande.

Citerar torbli79:
Den serien har jag inget hopp för, Blacklist gör inte direkt saken bättre. De tre första spelen i den serien är dock superba, stealth som allra bäst!


Indeed. Jag har inte köpt det senaste (lånade det av en kompis. Jättebra Bourne-spel!) och kommer inte köpa det kommande heller. Har original-trilogin på Ps3 i HD och njuter av klassisk stealth så det stänker om det <3

Tillagt 2012-08-09 12:56:
Citerar torbli79:
Ska nog för övrigt starta en ny genomspelning av Mass Effect snart. Sugen! Får nog bli kvinnlig karaktär, kanske Vanguard eller dylikt. Inte Infiltrator som jag nu spelat kanske 300 timmar med fördelat på tre spel.


Vem föredrar du av FemShep och MaleShep? Jennifer Hale är överlägsen röstskådis även om jag oftast kör som träiga male Shepard
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Citerar Humanisten:
bara hata utveckling!


Vadå?

Citerar Humanisten:
Jag har inte köpt det senaste


Don't. Jag köpte det för 79:-, ångrar det i efterhand. Har inte orkat köra igenom skiten.

Citerar Humanisten:
Vem föredrar du av FemShep och MaleShep? Jennifer Hale är överlägsen röstskådis även om jag oftast kör som träiga male Shepard


FemShep alla dagar i veckan. Tyvärr så startade jag min originalkaraktär som MaleShep, därför så har jag varit fast med honom i fem år nu. Nu blir det dock en bad ass FemShep.
It's called the 'Mortuary'... it's a big black structure with all the architectural charm of a pregnant spider - Morte (Planescape: Torment)
  • 0
Citerar Humanisten:
Indeed. Jag har inte köpt det senaste (lånade det av en kompis. Jättebra Bourne-spel!) och kommer inte köpa det kommande heller. Har original-trilogin på Ps3 i HD och njuter av klassisk stealth så det stänker om det <3


Fast Double Agent var också superb.
  • 0
Citerar metroid_prime:
Fast Double Agent var också superb.


Bättre än Conviction, sämre än de tre första.

Btw, har just fått hem och läst Homeworlds #3. Bästa numret hittills, kanske den bästa totalt sett.
It's called the 'Mortuary'... it's a big black structure with all the architectural charm of a pregnant spider - Morte (Planescape: Torment)
  • 0
Citerar metroid_prime:
Fast Double Agent var också superb.


Har det men spelar det i princip aldrig. Det var ett okej spel. Intressant upplägg men det var buggigt, laggigt och hade en hel del problem. Finns några riktigt bra uppdrag.
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!