Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

Mass Effect 3 [Spoilerfri]


peppepppeppepepepeppeppepepp
http://i.imgur.com/LhzFKUp.gif
  • 0
I ettan bjöds vi på en resa genom galaxen, i tvåan samlade vi vår besättning, och nu i trean kommer allt avgöras! Hyyyyyyype!!
That's it! Next stop: the junkyard. Population: You.
  • 0
Citerar Ando-:
Har vi mötts?


Garrus skulle spöa hans gröna arsle and still have enough time to finish those calibrations.

-------

Efter lite tänkande (more will follow) har jag kommit fram till att jag tror på en flopp, alltså att spelet blir hyfsat jämfört med andra spel. Varför? PC- och PS3-folket får sina versioner samtidigt som X360-versionen släpps, kommer väl ta en del folk från utvecklarteamet. Hoppas jag har fel, men det känns i dagsläget inte som det. Bäst för EA att Gud är nådig mot dem, för det kommer jag då inte vara (ja, jag skyller på EA. Är villig att satsa en del på att de giriga satana tvingar Bioware att släppa spelet till PS3 bara för att de ska kunna fylla sina redan tjocka kassakistor).
  • 0
Citerar Saigon:
Citerar Ando-:Har vi mötts?

Garrus skulle spöa hans gröna arsle and still have enough time to finish those calibrations.

-------

Efter lite tänkande (more will follow) har jag kommit fram till att jag tror på en flopp, alltså att spelet blir hyfsat jämfört med andra spel. Varför? PC- och PS3-folket får sina versioner samtidigt som X360-versionen släpps, kommer väl ta en del folk från utvecklarteamet. Hoppas jag har fel, men det känns i dagsläget inte som det. Bäst för EA att Gud är nådig mot dem, för det kommer jag då inte vara (ja, jag skyller på EA. Är villig att satsa en del på att de giriga satana tvingar Bioware att släppa spelet till PS3 bara för att de ska kunna fylla sina redan tjocka kassakistor).


När en serie går multiformat så brukar man inte ge utvecklare fler/nya positioner, utan man anställer nya utvecklare istället.

Dock så tror håller jag med dig. Multiformat spel brukar få lida då de ska vara kompatibla med alla plattformar. hmmm.
http://i.imgur.com/LhzFKUp.gif
  • 0
Citerar Saigon:
Efter lite tänkande (more will follow) har jag kommit fram till att jag tror på en flopp, alltså att spelet blir hyfsat jämfört med andra spel. Varför? PC- och PS3-folket får sina versioner samtidigt som X360-versionen släpps, kommer väl ta en del folk från utvecklarteamet. Hoppas jag har fel, men det känns i dagsläget inte som det. Bäst för EA att Gud är nådig mot dem, för det kommer jag då inte vara (ja, jag skyller på EA. Är villig att satsa en del på att de giriga satana tvingar Bioware att släppa spelet till PS3 bara för att de ska kunna fylla sina redan tjocka kassakistor).


Är du skön? Tror du Bioware hatar pengar eller? Det är ju klart som korvspad att Bioware vill nå en så stor grupp som möjligt. Men det som har gjort Mass Effect-spelen så bra har ju varit det spelmekaniska och världen. Grafiken har ju aldrig varit det stora dragplåstret.

Men jag kommer ändå spela det på PC, rollspelens sanna hem.
"The moment zero becomes one is the moment the world springs to life"
  • 0
Jag tror inte att det blir speciellt mycket sämre, Bioware verkar inte vara den sortens studio som släpper spel halvfärdiga. Förövrigt köpte jag båda spelen igår, och trean verkar riktigt trevlig.
  • 0
Längtar mest på Mass Effect 3 av alla kommande spel just nu. Serien har hittills varit riktigt grym. Hoppas dock att jag får mitt Xbox 360 att funka som det ska tills dess. Den läser inte skivor
"När man måste ner och inte kan hitta hissen, så får man ta vad som finns till hands. Även om man blir tvungen att åka på en spade.
  • 0
Undrar hur mycket ens val i ettan egentligen påverkar del tre, me tanke på att ettan inte finns till ps3. Några kritiska val får man iofs välja i början på tvåan men man gjorde ju ganska många val i ettan.
  • 0
Citerar Doktordöd:
Hoppas dock att jag får mitt Xbox 360 att funka som det ska tills dess.


Du har nästan ett år på dig, om du inte hinner på den tiden vet jag inte vad.
  • 0
Det kommer ingen multiplayer va? Hoppas att de inte får fnatt och tror att det skulle tillföra något.
Stay out of my shed
  • 0
Citerar Saigon:
Efter lite tänkande (more will follow) har jag kommit fram till att jag tror på en flopp, alltså att spelet blir hyfsat jämfört med andra spel. Varför? PC- och PS3-folket får sina versioner samtidigt som X360-versionen släpps, kommer väl ta en del folk från utvecklarteamet. Hoppas jag har fel, men det känns i dagsläget inte som det. Bäst för EA att Gud är nådig mot dem, för det kommer jag då inte vara (ja, jag skyller på EA. Är villig att satsa en del på att de giriga satana tvingar Bioware att släppa spelet till PS3 bara för att de ska kunna fylla sina redan tjocka kassakistor).


Finns en poäng i det du säger, men flopp tror jag knappast att spelet kommer bli. Däremot är det inte heller sagt att spelet kommer bli mäktigt bra. Räknar med att det hamnar i samma nivå som de övriga två rent spelmässigt, men storymässigt kan den hamna i skymundan om det blir för klyschigt.
  • 0
Citerar Sentinel:
Är du skön? Tror du Bioware hatar pengar eller? Det är ju klart som korvspad att Bioware vill nå en så stor grupp som möjligt.


Kanske bättre att först och främst fokusera på målgruppen de redan har trollbundit (gissa vilka som tillhör den gruppen) istället för att ut ur det blå satsa på ett tredje format med den avslutande delen av en trilogi? Nog för att ME2 kommer till PS3, men det är inte säkert att det blir samma succé som till X360, så att fokusera på PS3-versionen lika mycket som de andra känns lite "meh".

Citerar Th3 End:
Finns en poäng i det du säger, men flopp tror jag knappast att spelet kommer bli.


Flopp i ME sammanhang= Ett bra spel

Behöver nog inte förklara varför ett "bra" spel skulle vara en flopp i jämförelse med ME & ME2.
  • 0
Citerar Saigon:
Garrus skulle spöa hans gröna arsle and still have enough time to finish those calibrations.


Snälla. Assassins > C-sec.
Leave the czar to die.
  • 0
Citerar Saigon:
Kanske bättre att först och främst fokusera på målgruppen de redan har trollbundit (gissa vilka som tillhör den gruppen) istället för att ut ur det blå satsa på ett tredje format med den avslutande delen av en trilogi? Nog för att ME2 kommer till PS3, men det är inte säkert att det blir samma succé som till X360, så att fokusera på PS3-versionen lika mycket som de andra känns lite "meh".


Det finns ett stort hålrum i spelutbudet till PS3 som Mass Effect-serien är som skapat för. Ett västerländskt skjutar-rpg är något som kan slå stort till Ps3. Men jag tror inte att det kommer sälja lika bra som till 360, men inte så dåligt att det inte ska prioriteras lika hårt.
"The moment zero becomes one is the moment the world springs to life"
  • 0
Jag ser fram emot att slita sönder en Reaper igen och kasta tillbaka hela bunten i Dark Space.
  • 0
Citerar Ando-:
Snälla. Assassins > C-sec.


Aldrig.

Citerar Sentinel:
Det finns ett stort hålrum i spelutbudet till PS3 som Mass Effect-serien är som skapat för. Ett västerländskt skjutar-rpg är något som kan slå stort till Ps3. Men jag tror inte att det kommer sälja lika bra som till 360, men inte så dåligt att det inte ska prioriteras lika hårt.


Visst finns det ett hålrum att fylla, men vilka tror du tänker mest på det egentligen? Nog för att Bioware inte hatar pengar, men om man måste välja mellan Bioware och EA känns inte valet särskilt svårt.
  • 0
Citerar Ando-:
Snälla. Assassins > C-sec.


Snälla. Garrus has reach, och även om Thane har flexibility så är Garrus sötare.
To Dare is To Do
  • 0
Citerar Inarion:
Snälla. Garrus has reach, och även om Thane har flexibility så är Garrus sötare.


Som sagt, Garrus skulle spöa Thane and still have time to finish those calibrations.
  • 0
Citerar Ando-:
Snälla. Assassins > C-sec.


Shane är en grodman med samvetskval som tränats av religiösa geléklumpar, Garrus är en soldat och tidigare Specterkandidat som inte ställer sig och ber efter att ha sprängt någons huvud
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Citerar Saigon:
Visst finns det ett hålrum att fylla, men vilka tror du tänker mest på det egentligen? Nog för att Bioware inte hatar pengar, men om man måste välja mellan Bioware och EA känns inte valet särskilt svårt.


Din oro är väl någorlunda befogad. Samtidigt finns det mycket som kan tala emot det. Oftast är det ett primärteam som utvecklar grunden i spelet och till följd blir en produkt utifrån en huvudkonsol (360). Nu med PS3 kan det bli annorlunda, men nödvändigtvis inte sämre. Det är möjligen ett annat team som sköter portningen till PS3, såsom PC. Dock vet jag inte om Bioware sköter både PC och 360 med tanke på dess stora likheter.

Allt som allt kan utvecklingstiden ta längre tid (om Bioware portar alla tre format), eller så portar en annan division av Bioware/EA till PS3.

Med det ryktet Bioware som utvecklare dessutom har, samt EA's "trend" att faktiskt satsa stenhårt inom en marknad de nu väl märker inte längre köper skit, så kan det ändå bli något lovande.
Ally's
  • 0
Citerar Humanisten:
Shane är en grodman med samvetskval som tränats av religiösa geléklumpar, Garrus är en soldat och tidigare Specterkandidat som inte ställer sig och ber efter att ha sprängt någons huvud


Det är ju efter vinsten så det borde ju inte spela någon roll.

Förövrigt skulle båda få dyngspö av Jack.
A million light reflections pass over me
  • 0
Citerar Kazeus:
Förövrigt skulle båda få dyngspö av Jack.


Hon är ju helt jävla Macro-Psychotic. Det finns inget som talar för henne i något, utom galenskap. Och det är ingen underhållande galenskap.
Ally's
  • 0
Citerar Banka:
Din oro är väl någorlunda befogad. Samtidigt finns det mycket som kan tala emot det. Oftast är det ett primärteam som utvecklar grunden i spelet och till följd blir en produkt utifrån en huvudkonsol (360). Nu med PS3 kan det bli annorlunda, men nödvändigtvis inte sämre. Det är möjligen ett annat team som sköter portningen till PS3, såsom PC. Dock vet jag inte om Bioware sköter både PC och 360 med tanke på dess stora likheter.

Allt som allt kan utvecklingstiden ta längre tid (om Bioware portar alla tre format), eller så portar en annan division av Bioware/EA till PS3.

Med det ryktet Bioware som utvecklare dessutom har, samt EA's "trend" att faktiskt satsa stenhårt inom en marknad de nu väl märker inte längre köper skit, så kan det ändå bli något lovande.


Får hoppas på det men tills jag sett tecken på att det är som du säger förblir jag skeptisk. Som sagt, gud nåde EA ifall spelet floppar.

Citerar Kazeus:
Det är ju efter vinsten så det borde ju inte spela någon roll.

Förövrigt skulle båda få dyngspö av Jack.


Icke då, Garrus och Legion behöver bara titta på den p12-an för att hon ska falla ned på marken och dö.

Hata Jack, älska Legion & Garrus<3

Tillagt 2010-12-16 22:26:
Citerar Banka:
Hon är ju helt jävla Macro-Psycotic. Det finns inget som talar för henne i något, utom galenskap. Och det ingen underhållande galenskap.


Du glömde nämna att hon beter sig som en p12-a hela tiden. Störde mig något enormt på henne och ville bara att hon skulle dö. Jag hatade henne såpass mycket att jag inte ens brydde mig om att försöka få henne genom det sista uppdraget.
  • 0
Citerar Saigon:
Du glömde nämna att hon beter sig som en p12-a hela tiden. Störde mig något enormt på henne och ville bara att hon skulle dö. Jag hatade henne såpass mycket att jag inte ens brydde mig om att försöka få henne genom det sista uppdraget.


Har ännu inte spelat klart ME2, men gav lite första intryck av henne.
Ally's
  • 0
Citerar Banka:
Har ännu inte spelat klart ME2, men gav lite första intryck av henne.


INTE SPELAT KLART?! VAD GÖR DU HÄR, TILLBAKA TILL XBOXEN!
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!