Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

Bioshock: Infinite


  • Zime
  • Zime
Citerar Baxter:
Men tror nog att han har lite mer tidspress också.


Förvisso
  • 0
tog mig 10 timmar på hard. försökte ändå loota och utforska så mkt som möjligt då jag är ett stort Bioshock-fan 10/10 förövrigt
  • 0
Jag klarade spelet igår, tog mig cirka 21 timmar, på normal. Nu ska jag klara spelet på "1911 mode".
Tengo putas en mi casa!
  • 0
Klarade ut spelet på ca 10h, spelet var så bra att jag inte kunde slita mig ifrån datorn!
Per Aspera Ad Astra
  • 0
Panophobia: Fear of everything. - Might as well commit suicide then... No wait, I'm afraid of death!
  • 0
Kul att Kratos röst från God of War är med i spelet haha.

Tillagt 2013-03-31 13:36:
Citerar Arthas:
Klarade ut spelet på ca 10h, spelet var så bra att jag inte kunde slita mig ifrån datorn!

Jösses, jag har lirat 10h och är typ halvvägs tror jag. Jag lirar dock extreemt långsamt.
It is the mind that really creates the body. It is the mind that makes you work out those 4-5 hours a day. It is the mind that visualises what the body want to look like as the finished product. - Arnold Schwarzenegger
  • 0
Citerar Danny 217:
Jösses, jag har lirat 10h och är typ halvvägs tror jag. Jag lirar dock extreemt långsamt.


Ändå så sprang jag omkring och upptäckte alla gator och gränder så gott jag kunde! Kan dock säga att eftersom jag är sämst på shooters så körde jag på lättaste.
Per Aspera Ad Astra
  • 0
Nu har även jag klarat spelet! Wow..
Entering zero gravity
  • 0
Skulle bara testa om det fungerade, blev sittande i nästan 3 timmar
Panophobia: Fear of everything. - Might as well commit suicide then... No wait, I'm afraid of death!
  • 0
Citerar Playarn:
Skulle bara testa om det fungerade, blev sittande i nästan 3 timmar


Oj då, det var udda.
Men du har väl fått på spelet?

Ni alla Bioshock-diggare, hör upp! Detta hände mig idag. Jag bar på ett av de kraftfullaste vapnen "Replikan". Sedan då jag in i en offentlig toalett råkade jag ta upp ett maskingevär och droppa vapnet. Och då visade det sig att Replikan hade försvunnit! Seriöst! Jag letade i varenda vrå av toaletten och alla de övriga men kunde inte hitta den. Där gick ett av mina favoritvapnen åt skogen. Har nu istället en RPG som jag är inte så stolt över.
"Madness is something rare in individuals - but in groups, parties, peoples, ages, it is the rule." Friedrich Nietzsche, Beyond: Good and Evil
  • 0
Citerar AG Jati:
Oj då, det var udda.
Men du har väl fått på spelet?


Jaja! Jag menade att jag helt enkelt blev som fastklistrad! Tycker ofta att spel är ointressanta och tämligen.. sega i början, men Infinite fick mig på en gång, redan i fyren!

Det ända jag kan klaga på hittills är nog kontrollen. Är mycket glad att jag köpte mig en aningen bättre gaming mus vid mitt senaste mus köp. Är helt värdelöst att ha melee på V-knappen samt zoom på M3/Z.
Panophobia: Fear of everything. - Might as well commit suicide then... No wait, I'm afraid of death!
  • 0
Citerar Playarn:
Det ända jag kan klaga på hittills är nog kontrollen


Detta är precis vad jag kommer hit för att fråga om. Jag håller på att installera spelet just nu, och jag har ingen aning om det är bättre anpassat till kontroll eller mus+tangentbord. Tips, tack.
Stoffman94
  • 0
Citerar stoffman94:
Detta är precis vad jag kommer hit för att fråga om. Jag håller på att installera spelet just nu, och jag har ingen aning om det är bättre anpassat till kontroll eller mus+tangentbord. Tips, tack.


Jag spelade igenom spelet med handkontroll. Det var bekvämt och trevligt.
Lättare och snabbare att växla mellan vigors tror jag dock till PC.
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Citerar Humanisten:
Jag spelade igenom spelet med handkontroll. Det var bekvämt och trevligt.
Lättare och snabbare att växla mellan vigors tror jag dock till PC.


Jag har hört klagomål om att vapenbegränsningen kan stoppa upp skjutandet lite med handkontroll, borde jag oroa mig?
Stoffman94
  • 0
Citerar stoffman94:
Jag har hört klagomål om att vapenbegränsningen kan stoppa upp skjutandet lite med handkontroll, borde jag oroa mig?


Beror på hur du menar med "stoppa upp". Förklara lite mer
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Citerar stoffman94:
Jag har hört klagomål om att vapenbegränsningen kan stoppa upp skjutandet lite med handkontroll, borde jag oroa mig?


Tvärtom! Det är skitsmart! På så sätt blir det svårare att hitta de mer "bättre" vapnen, och man lär sig att handska vapnen på rätt sätt. Det kan vara lite klurigt och så men det går an.
"Madness is something rare in individuals - but in groups, parties, peoples, ages, it is the rule." Friedrich Nietzsche, Beyond: Good and Evil
  • 0
Citerar Humanisten:
Beror på hur du menar med "stoppa upp". Förklara lite mer


Jag tror att det var från Gameinformers podcast någon nämnde att du byter krafter och vapen på LB/RB, men eftersom du bara kan mappa två krafter så måste du in i menyer och byta ofta, vilket inte låter jättekul.
Stoffman94
  • 0
Citerar AG Jati:
Tvärtom! Det är skitsmart! På så sätt blir det svårare att hitta de mer "bättre" vapnen, och man lär sig att handska vapnen på rätt sätt. Det kan vara lite klurigt och så men det går an.


Vapnen oroar jag mig inte för, mer det faktum att du bara kan mappa två krafter utan att behöva gå in i menyer och ändra.
Stoffman94
  • 0
Citerar stoffman94:
Jag tror att det var från Gameinformers podcast någon nämnde att du byter krafter och vapen på LB/RB, men eftersom du bara kan mappa två krafter så måste du in i menyer och byta ofta, vilket inte låter jättekul.


Mje. Jag är van vid ME och liknande så jag hade inga större problem med det. Man kan assigna två vigor slots att skifta mellan och att byta ut en vigor går snabbt på cirkelmenyn. Bytte inte extremt ofta och när jag gjorde det så var det inte direkt en flaskhals.
Testa det, om det inte faller dig i smaken så är det bara att köra mus+tangentbord igen. Jag föredrog själv att kunna lita mig tillbaka och njuta
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Förbannade musjävel! Nu gick fanskapet sönder, blir att skicka efter en ny imorgon så jag kan fortsätta lira snabbt!
Panophobia: Fear of everything. - Might as well commit suicide then... No wait, I'm afraid of death!
  • 0
Går det att spela om spelet men ha kvar sina uppgraderingar på vigors och vapen eller börjar man om helt på nytt?
Entering zero gravity
  • 0
Believe the hype. Bioshock Infinite är för spelindustrin vad "Metropolis" var för filmbranschen. Det här är en i det närmsta MONUMENTAL bragd signerad Irrational Games. Jag saknar ord.
  • 0
Citerar stoffman94:
Citerar AG Jati:Tvärtom! Det är skitsmart! På så sätt blir det svårare att hitta de mer "bättre" vapnen, och man lär sig att handska vapnen på rätt sätt. Det kan vara lite klurigt och så men det går an.

Vapnen oroar jag mig inte för, mer det faktum att du bara kan mappa två krafter utan att behöva gå in i menyer och ändra.


Ja det är svårt, speciellt i striderna. Men man lär sig.

Jag har just nu kommit till biten då Spoiler:man ska hjälpa folket av vox att skaffa vapen så att man kan fly med luftskeppt. nu är jag rysligt nära slutet tror jag.
"Madness is something rare in individuals - but in groups, parties, peoples, ages, it is the rule." Friedrich Nietzsche, Beyond: Good and Evil
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!