Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

Minecraft


Citerar Samurai-:
Bara att logga ut och in så försvinner det.

Nej det är det som det inte gör. De där är permanenta chunkerrors som inte försvinner när man loggar ut och in eller startar om servern.
It is the mind that really creates the body. It is the mind that makes you work out those 4-5 hours a day. It is the mind that visualises what the body want to look like as the finished product. - Arnold Schwarzenegger
  • 0
Servern kommer upp igen imorgon under kvällen förmodligen, måste vänta på att ett plugin ska uppdateras så vi kan klistra in allas byggnader igen.
We own your fucking dreams!
  • 0
Uppdaterade nyss, nu står det att min server är outdated. Vad göra? D:
42
  • 0
Citerar Linus Ohlsson-99:
Uppdaterade nyss, nu står det att min server är outdated. Vad göra? D:


Vänta tills det finns en uppdaterad server. Kör du med craftbukkit eller?
We own your fucking dreams!
  • 0
Citerar Jonten_:
http://twitter.com/#!/Craftbukkit/status/53557365882097664


Trevligt, lägger till den nu. Dock så lär ju inte många plugins fungera.

Får vänta några minuter på den kompilerade jar-filen nu bara.

Tillagt 2011-03-31 23:00:
Servern fungerar nu, men om ni vill spela så fungerar i princip inga plugins för tillfället. Allt som fanns i er inventory finns dock kvar.

Haha, har redan släppts 2 nya versioner av craftbukkit sen jag laddade ned den nya.
We own your fucking dreams!
  • 0
Citerar sirjohnnyking:
Har börjat på en stor borg nu, tycker dock den ser mindre ut på bilden än vad den är. ^^

Kartjävel


Man kan se min skapelse till vänster. <3
"Torkel, vi diskuterar inte, vi bråkar!" - Torkels mor
  • 0
Citerar Colabaronen:
Man kan se min skapelse till vänster. <3


Hoppas du inte för fäst vid den, för den lyckades inte klara sig vid överföringen till vår nya world. R.I.P.
"If you talk to God you're religious. If God talks to you, you're psychotic."
  • 0
Citerar Jonten_:
Hoppas du inte för fäst vid den, för den lyckades inte klara sig vid överföringen till vår nya world. R.I.P.


Bryr mig inte riktigt om den.
"Torkel, vi diskuterar inte, vi bråkar!" - Torkels mor
  • 0
Citerar Colabaronen:
Bryr mig inte riktigt om den.


Tur det.

Tycker vi fixar lite mer struktur på byggandet nu när vi ändå får börja på en ny yta. Bygga lite mer i närheten av varandra så det inte blir så utspritt med massa tomma ytor och så man kan se de flesta byggnader redan från spawnen.
We own your fucking dreams!
  • 0
Citerar sirjohnnyking:
Tycker vi fixar lite mer struktur på byggandet nu när vi ändå får börja på en ny yta. Bygga lite mer i närheten av varandra så det inte blir så utspritt med massa tomma ytor och så man kan se de flesta byggnader redan från spawnen.


Kan nog hoppa in i servern under helgen.
"Torkel, vi diskuterar inte, vi bråkar!" - Torkels mor
  • 0
  • X
  • X
Citerar sirjohnnyking:
Har börjat på en stor borg nu, tycker dock den ser mindre ut på bilden än vad den är. ^^

Kartjävel


Ser ut som jag måste bygga ut mitt, vad det nu är om det ska var störst...

Tillagt 2011-03-31 23:24:
Citerar Jonten_:
Hoppas du inte för fäst vid den, för den lyckades inte klara sig vid överföringen till vår nya world. R.I.P.


IKEA??
Kött är till för att ätas.
  • 0
Citerar X:
IKEA??


IKEA survived.
We own your fucking dreams!
  • 0
  • X
  • X
Citerar sirjohnnyking:
IKEA survived.


YES! Jag har lagt alldeles för mycket tid på hela den där skiten.
Kött är till för att ätas.
  • 0
Hur får ni allt material? har ni någon mod som gör att man får allt byggmaterial eller?
  • 0
Citerar hulkenmannen:
Hur får ni allt material? har ni någon mod som gör att man får allt byggmaterial eller?


Inga mods, bara ett enkelt litet /give kommando...Eller i det här fallet /i.
Gröt? Är du helt knäpp eller?
  • 0
Finns det något bra och enkelt program för att rendera en bild av världen, som funkar till den senaste versionen?
  • 0
Citerar Augustus:
Finns det något bra och enkelt program för att rendera en bild av världen, som funkar till den senaste versionen?

http://www.minecraftforum.net/viewtopic.php?f=25&t=33803
C10T :V
Innan du frågar om nån vet en bra dator, specificera budget, vad du ska ha den till, om det ska vara laptop eller stationärt. Sen kommer någom i Officiella Datortråden att länka ett bra paket.
  • 0
Nu kan man börja spela på servern igen, flygande mattan och spawna föremål fungerar som vanligt så det är bara att bygga på. Dock kommer era byggnader från andra kartan inte kunna klistras in ännu då det pluginet inte uppdaterats.

Är det något som inte fungerar så skriv här så försöker jag fixa det så fort jag kan.
We own your fucking dreams!
  • 0
Varför skapar du ens en ny karta bara pga en uppdatering?
Innan du frågar om nån vet en bra dator, specificera budget, vad du ska ha den till, om det ska vara laptop eller stationärt. Sen kommer någom i Officiella Datortråden att länka ett bra paket.
  • 0
Shurris kolla länken nedan, vi hann inte så långt på undervattensbasen men det ser coolt som fan ut iaf! ;)

http://www.youtube.com/watch?v=0Xemh102p2M
It is the mind that really creates the body. It is the mind that makes you work out those 4-5 hours a day. It is the mind that visualises what the body want to look like as the finished product. - Arnold Schwarzenegger
  • 0
Citerar TB the gr8 n3rd:
Varför skapar du ens en ny karta bara pga en uppdatering?


Inte pga en uppdatering, den förra fick 3 chunkerrors i sparfilen som gjorde att det inte gick att spela en längre stund utan att det började lagga rejält.
We own your fucking dreams!
  • 0
Nu, era Minecraft-nördar. Jag vill se era argumentsförmågor, försök övertala mig att börja spela Minecraft och varför man ska spendera hela dagarna framför kvadrat-formade omgivningar och söka efter olika mineraler m.m
''The eye reveals a time when dinosaurs roamed the earth and wandered the landscapes. It was a time when earth was controlled by circle of life and nature, not by mankind''
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!