Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

DOTA 2 - Officiell tråd


Lär dig spela genom att spela, lär dig builds och taktiker genom streams.

Det sistnämnda om du har orken (vilket jag inte har)
A very well-tailored person suit.
  • 0
Citerar Iqaros:
Provade att köra två bot-matcher igår (Tackar Dizzle för inviten!), gick skit. xD Men behöver vänja mig vid känslan och framför allt hur alla spells på karaktärerna fungerar.



För en nybörjare så är int gubbar enklast, följt av Str gubbar, lämna Agi tills att du känner dig lite mer bekväm med spelet. Exempel på bra nybörjargubbar skulle vara; Lion, Lich, Crystal maiden, Vengeful spirit. Nästan alla jag listade brukar spelas mer som support, men Lion t.ex. kan spelas som en ganker eller support, och vengeful spirit kan spelas som både full support och semi-carry.

I slutändan så är erfarenhet kung, du kommer nog att feeda mycket i början, men det är bara att köra på!
  • 0
Citerar Dizzle:
Citerar Iqaros:
Provade att köra två bot-matcher igår (Tackar Dizzle för inviten!), gick skit. xD Men behöver vänja mig vid känslan och framför allt hur alla spells på karaktärerna fungerar.



För en nybörjare så är int gubbar enklast, följt av Str gubbar, lämna Agi tills att du känner dig lite mer bekväm med spelet. Exempel på bra nybörjargubbar skulle vara; Lion, Lich, Crystal maiden, Vengeful spirit. Nästan alla jag listade brukar spelas mer som support, men Lion t.ex. kan spelas som en ganker eller support, och vengeful spirit kan spelas som både full support och semi-carry.

I slutändan så är erfarenhet kung, du kommer nog att feeda mycket i början, men det är bara att köra på!


Vet faktiskt inte om jag kan hålla med här. Jag förstår hur du tänker men samtidigt så finner jag att alla de du just nämnt är ganska svåra att ha att göra med just pågrund att de är ganska svåra att överleva med då alla har låg hälsa och inte mycket till escape abilities. Jag skulle därimot föreslå hjältar som Axe, Slardar, Centaur, Pit lord.

Alla dessa har någorlunda lätt att farma, överleva och möjligheten till att få in några frags.

Att börja spela som Carry, semi-carry är nästan det bästa tills man lärt sig alla hjältar någorlunda och vad för roller de har i spelet.

Att börja spela som supp. Är en ganska svår roll. Just pågrund av att man får så mycket ansvar. Som man antagligen som nybörjare inte kan fixa. Vilket sedan leder till frustrerade lagkamrater, vilket då gör spelet mycket svårare att spela med idioter som skriker åt en
Tar du hand om jorden så tar den hand om dig.
  • 0
Pit Lord finns väl inte i dota 2 än?

Det är inte viktigt att plocka rätt hjältar i low bracket eller beginners bracket.
Bättre att testa allt, typ gå random.
A very well-tailored person suit.
  • 0
Citerar Oddesey:
Citerar Dizzle:Citerar Iqaros:
Provade att köra två bot-matcher igår (Tackar Dizzle för inviten!), gick skit. xD Men behöver vänja mig vid känslan och framför allt hur alla spells på karaktärerna fungerar.



För en nybörjare så är int gubbar enklast, följt av Str gubbar, lämna Agi tills att du känner dig lite mer bekväm med spelet. Exempel på bra nybörjargubbar skulle vara; Lion, Lich, Crystal maiden, Vengeful spirit. Nästan alla jag listade brukar spelas mer som support, men Lion t.ex. kan spelas som en ganker eller support, och vengeful spirit kan spelas som både full support och semi-carry.

I slutändan så är erfarenhet kung, du kommer nog att feeda mycket i början, men det är bara att köra på!

Vet faktiskt inte om jag kan hålla med här. Jag förstår hur du tänker men samtidigt så finner jag att alla de du just nämnt är ganska svåra att ha att göra med just pågrund att de är ganska svåra att överleva med då alla har låg hälsa och inte mycket till escape abilities. Jag skulle därimot föreslå hjältar som Axe, Slardar, Centaur, Pit lord.

Alla dessa har någorlunda lätt att farma, överleva och möjligheten till att få in några frags.

Att börja spela som Carry, semi-carry är nästan det bästa tills man lärt sig alla hjältar någorlunda och vad för roller de har i spelet.

Att börja spela som supp. Är en ganska svår roll. Just pågrund av att man får så mycket ansvar. Som man antagligen som nybörjare inte kan fixa. Vilket sedan leder till frustrerade lagkamrater, vilket då gör spelet mycket svårare att spela med idioter som skriker åt en


Håller verkligen inte med dig om att carries är bra för nybörjare. Support må vara aningen svårt, men att behöva bära hela sitt lag mid-late game är mycket svårare om man är oerfaren. Det krävs helt enkelt mycket från en spelare för att lyckas med det.

Sen är det ju lite skillnad på full support som stackar jungeln och pullar, och någon som köper wards då och då, man behöver ju inte gå "all-in" support som nybörjare. Bara att säga till ditt lag att du är aningen ny och inte är ett "proffs" så går det nog bra.
  • 0
Citerar f0mpy:
Pit Lord finns väl inte i dota 2 än?

Det är inte viktigt att plocka rätt hjältar i low bracket eller beginners bracket.
Bättre att testa allt, typ gå random.


Woops sant.

Har spelat mer vanliga dota på sistone...

Citerar Dizzle:
Bara att säga till ditt lag att du är aningen ny och inte är ett "proffs" så går det nog bra.


Vilket man även kan säga om man spelar carry Skillnaden med att spela carry och support är att det är lättare som carry att lyckas lategame på ett "passivt" sätt. Farma guld, få några frags, överlev. Så klarar man sig. Medans när man spelar som supp helt plötsligt får en massa tyngd på axlarna då alla förväntar sig den support som krävs.

Självklart, att lära sig de svåra delarna av spelet är ju på ett sätt bäst. Men det är kanske inte det njutbaraste.

Sen så är det ju alltid ungefär 2-3 till i laget som väljer carrys ändå. Så man behöver inte vara rädd att man kommer misslyckas att bära laget i slutändan
Tar du hand om jorden så tar den hand om dig.
  • 0
För folk som läser tråden som är nya, eller relativt nya till Dota, så finns det en ganska bra "guide" för newbies; http://www.purgegamers.com/welcome-to-dota-you-suck#.UO1KK
G-zJ8E


Rekommenderas starkt att ni läser den, täcker det mesta ni behöver veta som nya spelare.
  • 0
Det löste sig, tack ändå boys!
Kalle!
  • 0
Killar, jag har spelat både League of Legends och tidigare Starcraft-Dota, så jag är inte ny till konceptet. Jag behöver bara få in känslan för spelet och alla karaktärer, inte lära mig om huruvida det är svårt att vara carry eller inte.
  • 0
Citerar Iqaros:
Killar, jag har spelat både League of Legends och tidigare Starcraft-Dota, så jag är inte ny till konceptet. Jag behöver bara få in känslan för spelet och alla karaktärer, inte lära mig om huruvida det är svårt att vara carry eller inte.


Jag gjorde så att jag tryckte alltid på Random knappen. Så sett, tvingar jag mig att spela igenom ALLA hjältar. Samtidigt som man får lite extra guld.
Why are the gnomes running around in goldshire laughing? Cuz the grass is tickeling their balls.
  • 0
Tack vare TotalBiscuits nya DotA-serie på hans YT-kanal så blev jag väldigt sugen på att börja lira igen, men tappade suget nästan lika fort när jag insåg hur kass jag är.
Försökte tvinga mig till att bara lira melee heroes, något som jag aldrig lyckats vidare bra med i något MOBA (DotA, HoN, LoL, Smite), och det gick som vanligt åt helvete.
Jag anser att jag är rätt så duktigt när det kommer till MOBA's, men bara om jag lirar ranged. När jag lirar melee så blir jag alltid så jävla harassad när jag går in för last hits och det känns smått omöjligt att harassa vidare effektivt. Jag skulle bett om tips, men jag tror det är lönlöst för min del. Får lov att hålla mig till ranged helt enkelt.
  • 0
Citerar Wrench:
Tack vare TotalBiscuits nya DotA-serie på hans YT-kanal så blev jag väldigt sugen på att börja lira igen, men tappade suget nästan lika fort när jag insåg hur kass jag är.
Försökte tvinga mig till att bara lira melee heroes, något som jag aldrig lyckats vidare bra med i något MOBA (DotA, HoN, LoL, Smite), och det gick som vanligt åt helvete.
Jag anser att jag är rätt så duktigt när det kommer till MOBA's, men bara om jag lirar ranged. När jag lirar melee så blir jag alltid så jävla harassad när jag går in för last hits och det känns smått omöjligt att harassa vidare effektivt. Jag skulle bett om tips, men jag tror det är lönlöst för min del. Får lov att hålla mig till ranged helt enkelt.


Vet ju som sagt inte hur duktig du är.

Men vänta med att välja meele hjälte tills du ser vad motståndarna och dina lagkamrater väljer. Ser du att motståndarna väljer särskilda harassers. Försök klura ut vilken lane du anser är bäst för deras hjälte att ta. Och ta isåfall den motsatta. Ett väldigt lätt exempel är ju när folk väljer Nevermore. De brukar oftast gå mid. Väldigt obvius exempel förstås men du fattar.
Tar du hand om jorden så tar den hand om dig.
  • 0
Jo, jag vet. Men jag klarar helt enkelt inte av att spela melee såvida inte motståndarna är riktigt usla, vet inte varför. Har spelat MOBA's i flera år men får alltid stryk när jag väljer en melee hero, behärskar verkligen inte den spelstilen. I de få fallen jag kan lira en melee hero så är det en hero med bra ranged harass och egentligen helt ranged förutom med sina auto-attacks. Jag har helt enkelt gett upp den rollen. Från första början jag började lira MOBA's så var det ranged carry som gällde, sedan int heroes och support. Aldrig lyckats med en melee hero.
  • 0
Ett par tips om du vill spela melee hero:

1. Stout shield är riktigt riktigt bra i laning phasen, kan inte understryka detta tillräckligt, ser du att du kommer möta en jobbig harass lane så köp en Stout shield.

2. Köp alltid Tangos och salves, gå aldrig utan dessa grejorna från basen tidigt. Om de tar slut så skicka mer med couriern om det behövs.

3. Creep pulla för att göra det enklare för dig att last hitta. Vad detta betyder är att du högerklickar på en enemy hero när du står i närheten av creeps, så drar du aggro. På detta sättet så kan du dra creeps till dig när de börjar närma sig lågt liv och få enklare last hits.

4. Stå inom range för exp, men inte så nära att du kan bli harassad konstant, spring bara in för last hits, och sen utom range igen.


Detta är väl vad jag kommer på just nu, finns säkert mer bra tips.
I slutändan så krävs det en del träning att vänja sig att spela melee heroes, men övar du dig inte så kommer det aldrig att bli bättre heller.
  • 0
Har man riktigt svårt att få farm så är ju att använda upp sin mana (beroende på vilken sorts meele hero) kanske det bästa med. Även om det riskerar att du missar gank-tillfällen.
Tar du hand om jorden så tar den hand om dig.
  • 0
  • Alyx
  • Alyx
Jag har nu 11 invites. Skicka bara ett pm med ditt Steam ID så skickar jag en invite.
"Thats not your base Bambo..."
  • 0
Citerar Dizzle:
Ett par tips om du vill spela melee hero:


Ha en bra support med dig.(Om du spelar melee carry dvs)
A very well-tailored person suit.
  • 0
Citerar Oddesey:
Har man riktigt svårt att få farm så är ju att använda upp sin mana (beroende på vilken sorts meele hero) kanske det bästa med.


Eller så skaffar man sig Hand of Midas ;)
Aldin Sadikovic / Gamereactor
  • 0
Har 6 invites, PMa steam id om ni vill ha
"640 kB borde vara tillräckigt för vem som helst"
  • 0
Har 10 stycken invites, PMa steam om vill ha.

Inte först kvarn gäller
Evil Is Back
  • 0
Halloj

Jag har precis börjat spela dota 2. Mina kompisar är alla fast i lol och ingen är så sugen på att spela dota 2 med mig. Så det vore skitskoj om någon(relativt färsk på spelet) ville spela lite.

Om någon är sugen kan ni skicka ett meddelande eller adda mig på steam: cr0psy
  • 0
Förstår inte varför jag fortfarande spelar Dota 2, blir så jävla less hur jävla usla lagkamrater man ständigt får. Har bara vunnit en enda match idag, i nästan alla så har självklart någon jävla ryss i sitt lag som throwar. Nåja, dags att spela igen.
  • 0
Citerar Wrench:
Förstår inte varför jag fortfarande spelar Dota 2, blir så jävla less hur jävla usla lagkamrater man ständigt får. Har bara vunnit en enda match idag, i nästan alla så har självklart någon jävla ryss i sitt lag som throwar. Nåja, dags att spela igen.


Vilken level är du? Kan ha en stor betydelse om du är typ lvl 5
Why are the gnomes running around in goldshire laughing? Cuz the grass is tickeling their balls.
  • 0
Citerar Wrench:
Förstår inte varför jag fortfarande spelar Dota 2, blir så jävla less hur jävla usla lagkamrater man ständigt får. Har bara vunnit en enda match idag, i nästan alla så har självklart någon jävla ryss i sitt lag som throwar. Nåja, dags att spela igen.


Spela bara på Europe West, English som språk, så kommer du att dra ner på antalet ryssar avsevärt. Och får du ryssar så kommer de åtminstone skriva på engelska.

Jag kör så i alla fall, och har fått såna ryssar som du beskriver 10% av matcherna, istället för 90% av matcherna.
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!