Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

DOTA 2 - Officiell tråd


Såg verkligen mörkt ut när Loda fick storsmisk i början. Men som vanligt så är EGM's Naga och S4's Puck helt fantastiska. Hoppas på att de möter DK i nästa.
  • 0
Haha, vadfan. This game...
Nigga Stole My Yoshi!
  • 0
Tråkig match som fan, men jag hoppas att ni lyssnar på koreanska casters, fucking priceless. De skriker bara non stop och ber om att det ska vara över om och om igen, stackarna.
  • 0
Historisk match även om den var tråkig.
"Det värsta man kan servera mig är vatten. Vatten är giftigt, det visste redan Jesus. Han förvandlade vatten till vin så fort han fick syn på det" /Sten Broman
  • 0
Kom igen nu Alliance! Lär bli en tuff match, minns när de möttes i G1 och trots att Alliance tog en lvl 1 Roshan och dominerade större delen av matchen så var DK helt superba och lyckades nästan vända det hela. Hoppas att Alliance draftar en av deras typiska push lineups, de brukar fungera väldigt bra mot de kinesiska lagen.

Tillagt 2013-08-09 21:52:
Stabil draft, förväntar mig mycket aggressivitet och push medans Loda får utrymme att farma upp sin AM. Känns definitivt som att Alliance har en starkare lineup än DK, hoppas de får den att fungera lika bra som vanligt.
  • 0
Citerar Wrench:
Stabil draft, förväntar mig mycket aggressivitet och push medans Loda får utrymme att farma upp sin AM. Känns definitivt som att Alliance har en starkare lineup än DK, hoppas de får den att fungera lika bra som vanligt.


Kan väldigt lite om Dota men varför bannar dom inte Alchemist? Varenda gång jag sett Alchemist i långa matcher så ser han helt ostoppbar. Mot LGD så hade dom tur att dom vann base racet då LGD's Alchemist DPS var högre än halva Alliance lag verkade det som.
Och en vidöppen väg rullas ut framför oss, från en ödelags stad där ateister bär kors, jag säger till dig, det var tur att du kom, jag har skyhöga krav och det här är lagom, men det... är inget för mig
  • 0
Jag tror Alliance satsar på en aggressiv push lineup med AM att falla tillbaka på om det går late, DK's BurninG spelar aldrig särskilt aggressivt och Alch har horribel stat gain så Alliance kände sig nog säkra på att DK satsar på late. Dessutom har de Batrider som är sjukt bra på pick offs, så Alch kommer aldrig vara säker eftersom Flaming Lasso går igenom BKB och Bulldog lär definitivt bygga sheep stick på sin Furion. Får se hur det går.

Tillagt 2013-08-09 22:57:
Som sagt, Bat och sheep stick vs Alch, spelar ingen roll att han är 6-slottad när han är död. Go Alliance, ta nästa också! <3
  • 0
s4 på Batrider nu, hoppas att han faktiskt får något gjort till skillnad från game 2.
"Det värsta man kan servera mig är vatten. Vatten är giftigt, det visste redan Jesus. Han förvandlade vatten till vin så fort han fick syn på det" /Sten Broman
  • 0
Ser bra ut, keep it up för guds skull!
  • 0
TOP 3 FYFAN VAD SKÖÖÖÖNT!
"Det värsta man kan servera mig är vatten. Vatten är giftigt, det visste redan Jesus. Han förvandlade vatten till vin så fort han fick syn på det" /Sten Broman
  • 0
Dendis hooks är helt galna.
  • 0
Citerar Wrench:
Dendis hooks är helt galna.


Ban på Pudge i fortsättningen?
Och en vidöppen väg rullas ut framför oss, från en ödelags stad där ateister bär kors, jag säger till dig, det var tur att du kom, jag har skyhöga krav och det här är lagom, men det... är inget för mig
  • 0
Hao can you farm so effectively?

Tillagt 2013-08-10 03:38:
Förresten, såg någon att Avatars Facebooksida promotade Na`Vi?
"Det värsta man kan servera mig är vatten. Vatten är giftigt, det visste redan Jesus. Han förvandlade vatten till vin så fort han fick syn på det" /Sten Broman
  • 0
Haha, Dendis fountain hooks är så sjuka.
Nigga Stole My Yoshi!
  • 0
XBOCT mot Loda, Puppey mot Admiral, Dendi mot S4, ska bli spännande att se vem som vinner, även om jag stöder Alliance med mitt hjärt[A]
Where we're going, we don't need eyes to see...
  • 0
Har inte kollat så mycket på dota e-sport. Vad menas med "RP" som kommentatorn hela tiden vrålar?
Varför göra det idag när du kan skjuta upp det till imorgon.
  • 0
Citerar Eddan:
Har inte kollat så mycket på dota e-sport. Vad menas med "RP" som kommentatorn hela tiden vrålar?


Reverse Polarity är Magnus ult, suger in alla fiender inom en viss radius och skadar och stunnar dem, går även igenom BKB (inte skadan dock) så det är en riktigt stark ult.

Sjuk match mellan DK och Orange, såg ju extremt mörkt ut för DK men när DK lyckades ta igen 15k guld på bara några minuter så såg det ut om att de kunde vända matchen. Men de två sista RP's från kYxY satte verkligen stopp för det, inte minst den sista som lyckades fånga alla 5 från DK, antagligen den bästa RP jag sett i en pro-match.

För de som missade eller vill se en replay av två massiva RP's:
http://www.youtube.com/watch?v=gFs0yoA2B9o
  • 0
Ah, tack.

Dota var förövrigt riktigt kul att kolla på. Kommentatorn borde dock inte styra kameran, missar action konstant och rör sig väldigt ryckigt...
Varför göra det idag när du kan skjuta upp det till imorgon.
  • 0
Citerar Eddan:
Ah, tack.

Dota var förövrigt riktigt kul att kolla på. Kommentatorn borde dock inte styra kameran, missar action konstant och rör sig väldigt ryckigt...


Det som är bra med DotA 2 är att du kan ju kolla via spelet istället om du vill, där kan du välja en annan kommentator för kameran eller styra den själv, eller kolla via spelarnas perspektiv (riktigt nice ibland). Själv föredrar jag att kontrollera kameran själv.
  • 0
Samtidigt är det ju så skönt att bara sätta igång streamen och luta sig tillbaka.
Varför göra det idag när du kan skjuta upp det till imorgon.
  • 0
Na'Vi vs Alliance nu, hypad till tusen, kör hårt Alliance!!
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!