Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

Uncharted 3: Drakes Deception


Citerar hatten900:
Spoiler:


Spoiler:Och han hade ju lyckats fumla bort sin egna bok strax innan, jag hade inte låtit honom hålla i något efter det
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Jag tycker somliga överanalyserar spelet lite väl mycket. Försök åtminstone ha i åtanke att spelet tillhör matiné-genren.

Spoiler: Jag finner det extra lustigt hur faktiskt ingen här klagar över hur Nate överlevde när han föll ur planet och av ren slump lyckades sväva rakt in i ett lastnät bunden till en fallskärm. Snacka om att dra en Indiana Jones rakt där.
"I believe that the feminine element dominates in nature. Women are generally stronger than men. All power of this world should be in the hands of women. Life, the world are too serious to leave it in our hands." - Andrzej Sapkowski
  • 0
Citerar Mr Clint:
Jag tycker somliga överanalyserar spelet lite väl mycket. Försök åtminstone ha i åtanke att spelet tillhör matiné-genren.


Men matiné betyder inte att karaktärerna kan göra korkade saker utan anledning. Korkat är fortfarande korkat oavsett genre.
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Är det någon som vet vilka nya banor som ingår i "Fortune Hunters" Club? Det står "to get your hands on all four multiplayer map packs", betyder det att det är varje paket av dessa fyra innehåller flera banor?
  • 0
Citerar Peterrrrr:
Citerar Peddi93:Citerar Sideshow95:Citerar Peddi93:Fan vad många som tycker spelet är ett av de bästa på PS3! I'm one ofcourse.

Tycker nog att det är det bästa PS3-exklusiva spelet. Det bästa spelet på PS3 är dock fortfarande Grand Theft Auto IV.
Ändå en jävla grym achivement none the less ;D

o_O, patch för motionblur och aiming?
Men jag tycker inte det behövs patchas! Hoppas dom finner något mellan ting som håller alla nöjda!

Behöver inte patchas?
http://www.youtube.com/watch?v=K5-9oV9cXwY
http://www.youtube.com/watch?v=ARYIqfvswDU
http://www.youtube.com/watch?v=PcJ0WrhiUSM


What the f..
Det ser ju väldigt illa ut! Men jag har klarat det twice utan att märka det. Jesus..

All for the patch då ^^!

Tillagt 2011-11-06 18:16:
Rub al Khali och Cruising and bruising (samt den innan cruising and bruising) är snyggt som satan!!
"Look kid: We don't get to choose how we start in this life. Real greatness... is what you do with the hand you're dealt."
  • 0
Är det bara jag som aldrig lyckas komma in på multiplayer? Jag får alltid Failed Syncing Levels
  • 0
Citerar Humanisten:
Men matiné betyder inte att karaktärerna kan göra korkade saker utan anledning. Korkat är fortfarande korkat oavsett genre.


Vem har sagt någonting om karaktärernas tänkande? Spoiler:Jag tänkte mest på att folk klagar sig över spindlarna, att man stöter på dem både i Frankrike och i Yemen. Det är ju, som sagt, småkakor om man jämför med vad som händer på planet exempelvis. För helvete. Nathan vandrar ju runt i en stekhet öken i tre dagar utan en droppe vatten, och ingen klagar över det? Hyckleri är vad som pågår här!

Därför tycker jag att bedömma en slutsats kring spelets logik (inte karaktärernas) är rätt udda.

Tillagt 2011-11-06 18:46:
Citerar Peterrrrr:
Är det någon som vet vilka nya banor som ingår i "Fortune Hunters" Club? Det står "to get your hands on all four multiplayer map packs", betyder det att det är varje paket av dessa fyra innehåller flera banor?


Jag kunde inte bry mig mindre om Hunter's Club. Aldrig i livet att jag lägger fram 250kr för multiplayer-dlc. Att man går helt blott om vad man kommer få för pengarna gör saken inte ett dugg mer lockande heller.
"I believe that the feminine element dominates in nature. Women are generally stronger than men. All power of this world should be in the hands of women. Life, the world are too serious to leave it in our hands." - Andrzej Sapkowski
  • 0
Citerar Mr Clint:
Vem har sagt någonting om karaktärernas tänkande? Spoiler:


Jaha, du menade så, men den delen är ju störtlöjlig egentligen. Men det är inte det som är det största problemet, utan att det återkommer och egentligen inte leder NÅGONSTANS.

Spoiler:Och öknen är MER möjlig än Spindelgrejen, att han skulle orka slåss efteråt är dock fånigt.
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Citerar Humanisten:
Jaha, du menade så, men den delen är ju störtlöjlig egentligen. Men det är inte det som är det största problemet, utan att det återkommer och egentligen inte leder NÅGONSTANS.


Precis som 90% av alla actionscenerna i spelet menar du?

Citerar Humanisten:
Spoiler:


Ja, precis vad jag ville få fram. Det är matiné. Det är inte menat att man ska ta genren på 100% fullaste allvar, det är det som är charmen. Kan man inte släppa det så förstör man bara upplevelsen för sig själv.

Suspend your disbelief. Det är vad filmer och spel är till för. Om man nu inte tittar på Citizen Kane eller spelar Pool Tycoon 2011.
"I believe that the feminine element dominates in nature. Women are generally stronger than men. All power of this world should be in the hands of women. Life, the world are too serious to leave it in our hands." - Andrzej Sapkowski
  • 0
Citerar Mr Clint:
Precis som 90% av alla actionscenerna i spelet menar du?


Men om vi tar låt oss säga Uncharted 2, där hade vi liknande saker som kunde återkomma, men det var ju något som var knutet till slutet. Dom sakerna med Spoiler:Spindlarna i Uncharted 3 har INGET med slutet att göra och är helt... Meh.

Och sedan så känns hela resan oerhört sekundär.

Citerar Mr Clint:
Ja, precis vad jag ville få fram. Det är matiné. Det är inte menat att man ska ta genren på 100% fullaste allvar, det är det som är charmen. Kan man inte släppa det så förstör man bara upplevelsen för sig själv.

Suspend your disbelief. Det är vad filmer och spel är till för. Om man nu inte tittar på Citizen Kane eller spelar Pool Tycoon 2011.


Men det med Spoiler:Spindlarna är ändå lite annorlunda, som jag skrev ovanför.
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Citerar Humanisten:
Spoiler:


Spoiler:Spindlarna har ingen större roll just för att de är helt vanliga spindlar, inte demoner från R'yleh direkt.
"I believe that the feminine element dominates in nature. Women are generally stronger than men. All power of this world should be in the hands of women. Life, the world are too serious to leave it in our hands." - Andrzej Sapkowski
  • 0
Citerar Mr Clint:
Spoiler:

Spoiler:Skulle inte säga att de är helt vanliga spindlar, då de dödar än hyfsat enkelt och är stora som knytnävar. Men som någon skrev, att de inte hade något med slutet att göra gjorde dom totalt meningslösa.

Och tack för svaret med slutet (den som skrev )! Skulle dock vara kul om Naughty Dog kunde komma ut med en lång "mellanscen" om vad som hände mellan 2:an och 3:an med Nate och Elena.
Världsherravälde
  • 0
Har börjat spela det på "Crushing" nu. Får se hur det går...
"M'aiq knows much, tells some. M'aiq knows many things others do not."
  • 0
Har precis klarat ut Uncharted 3 och blev VÄLDIGT imponerad! Dock vet jag inte riktigt vilket jag tycker är bäst mellan detta och 2an. Blev väldigt besviken på en sak dock: Spoiler:
Hade förväntat mig mer om det alla letade efter och de övernaturliga fienderna. 1an hade ju Eldorado som gjorde människor till ghoul-liknande varelser och 2an hade Chintamani Stone som gjorde människor till odödliga och superstarka varelser som klädde ut sig till Yetis. Men 3an hade bara en gas/vätska som lurade hjärnan ett litet tag och fick fienderna att framstå som brinnande andar. Men inte var de med särskilt länge, och svåra var de inte heller. Så den största besvikelsen låg där, annars var spelet superb!

Btw, hur kommer det sig att Marlowe och hennes grabbar redan hade detta hallucinations gift innan de kom till Atlantis of the Sands?
  • 0
Ja, det finns tyvärr mycket med trean som inte riktigt går ihop. Men det fanns det i tvåan med. Tycker fortfarande att det första spelet är bäst.

Citerar ZikkNixx:
Spoiler:


Spoiler:Skojar du? Jag hade ganska mycket problem med "de brinnande andarna". Iaf sista gången man möter dom. Jag var ganska förbannad innan man fick veta att de var hallucinationer eftersom man aldrig fick en förklaring innan vad de var för något. Ser inte fram mot att möta dom på Crushing...
You only live once so just go fucking nuts. R.I.P Mitch Lucker
  • 0
Ovanligt bra med spoilervarningar i tråden. Tummen upp.

Jag tycker att U3 är det bästa spelet som finns till PS3 just nu. Snacket om vad som är logiskt eller inte tycker jag inte hör hemma här i de flesta fall; Spel hade nog inte varit särskilt roliga om de eftersträvade verkligheten för mycket. Drake borde till exempel isåfall ligga och hosta i minst två minuter varje gång han slår sig, det hade nog inte varit så värst spännande för spelaren.

Angående Spoiler:spindlarna som Humanisten är sugen på så vet jag faktiskt inte hur det egentligen står till, men jag bryr mig heller inte om det särskilt mycket.
hånobing
  • 0
Måste säga att jag tycker det första spelet känns ganska blekt i jämförelse med de två andra. Det har striderna, plattformandet, karaktärerna och storyn (precis som uppföljarna) men saknar alla de där superepiska momenten som i slutändan är en av Uncharted-seriens starkaste sidor.
Indecent exposure is fun.
  • 0
Citerar Mr Smiley:
Måste säga att jag tycker det första spelet känns ganska blekt i jämförelse med de två andra. Det har striderna, plattformandet, karaktärerna och storyn (precis som uppföljarna) men saknar alla de där superepiska momenten som i slutändan är en av Uncharted-seriens starkaste sidor.


Håller med. Finns betydligt fler scener att minnas i dess uppföljare.
hånobing
  • 0
Jovisst. Men i det första spelet var allt nytt. I de andra två känna det mycket som att man redan gjort det. Sen så gillar jag inte den sista delen i tvåan.
You only live once so just go fucking nuts. R.I.P Mitch Lucker
  • 0
Nu har någon vänlig själ äntligen laddat upp soundtracket i god kvalité!

Denna får mig att tänka på Age of Mythology roligt nog.
http://www.youtube.com/watch?v=7AOR2V0_sbw

Denna låter som The Mummy.
http://www.youtube.com/watch?v=8pUqhIc5PA0

Denna var annorlunda, men passade rätt bra in ändå. Påminner om Bunker-låten från Uncharted: Drake's Fortune.
http://www.youtube.com/watch?v=3jCnxDpc6Kk

Denna var överlägset bäst.
http://www.youtube.com/watch?v=8p9SSZb7Qc0
"I believe that the feminine element dominates in nature. Women are generally stronger than men. All power of this world should be in the hands of women. Life, the world are too serious to leave it in our hands." - Andrzej Sapkowski
  • 0
Spelade precis igenom ettan igen och jag förstår inte riktigt hur man kan se det som det bästa spelet i serien. Framförallt då spelmekaniken haltar otroligt mycket i jämförelse. Granaterna är i stort sett meningslösa då man hinner då innan man lyckats sikta klart med den där jobbiga rörelsekänslighetskontrollen, kameran hänger inte med - vilket resulterar i att man ständigt missar avsatser och känner sig allmänt osmidig, fienderna är världsmästare på att skjuta huvudet av dig, och så vidare.

Sedan finns det, som ni säger, knappt några episka moment, vilket är tråkigt.
Uppföljarna är verkligen bättre på alla sätt och vis.
  • 0
Citerar SputniQ94:
Skulle inte säga att de är helt vanliga spindlar, då de dödar än hyfsat enkelt och är stora som knytnävar. Men som någon skrev, att de inte hade något med slutet att göra gjorde dom totalt meningslösa.


Spoiler:Ehm, det finns många spindelarter som är mycket större än en knytnäve, och det finns nästan lika många arter som är lika stora som spindlarna vi stötte på i Uncharted 3. Och eftersom det finns spindlar som kan döda en på mindre än 2 minuter med sitt gift (mest beroende på exakt vart de biter dig på din kropp) så kan jag tänka mig att 20-30 spindelbett kan döda en rejält hastigt.

Slutet var ändå så väldigt kort. Jag kan inte tänka mig vart de skulle kunna mata in spindlarna utan att det vart extremt krystat i och med att hallucination-demonerna tog sin plats i första delen av Iram, och i andra halvan har vi slutstriden, samt så rasar hela staden.


Citerar Mr Smiley:
Måste säga att jag tycker det första spelet känns ganska blekt i jämförelse med de två andra. Det har striderna, plattformandet, karaktärerna och storyn (precis som uppföljarna) men saknar alla de där superepiska momenten som i slutändan är en av Uncharted-seriens starkaste sidor.


Faktiskt. Känns som ND totalt bytte genre mellan ettan och tvåan. Ettan är dessutom det enda i serien jag tycker har ett riktigt "åh nej inte detta igen-moment" och det är det förbaskat tråkiga kapitlen när man åker på vattenscootern.

Tillagt 2011-11-06 20:49:
Citerar Br03det:
Spelade precis igenom ettan igen och jag förstår inte riktigt hur man kan se det som det bästa spelet i serien.


Vem har sagt det?

Citerar Br03det:
Granaterna är i stort sett meningslösa då man hinner då innan man lyckats sikta klart med den där jobbiga rörelsekänslighetskontrollen


Ursäkta men... vad menar du?
"I believe that the feminine element dominates in nature. Women are generally stronger than men. All power of this world should be in the hands of women. Life, the world are too serious to leave it in our hands." - Andrzej Sapkowski
  • 0
Nu var det visserligen länge sen jag spelade ut Drakes Fortune sist så kommer inte ihåg hur allt var. Men av vad jag minns så tyckte jag om det mer än när jag hade spelat klart de andra spelen.

Fast spelmekaniken är ju klart bättre i de senare spelen. Och det finns absolut många fler episka moment i de andra spelen, men också fler saker jag stör mig på. Som sänker helheten på spelen.
You only live once so just go fucking nuts. R.I.P Mitch Lucker
  • 0
Citerar Mr Clint:
Vem har sagt det?


Citerar hatten900:
Tycker fortfarande att det första spelet är bäst.
Indecent exposure is fun.
  • 0
Citerar Mr Smiley:
Citerar hatten900:
Tycker fortfarande att det första spelet är bäst.


IS EL POLLO DIABLO! KILL HIM!
"I believe that the feminine element dominates in nature. Women are generally stronger than men. All power of this world should be in the hands of women. Life, the world are too serious to leave it in our hands." - Andrzej Sapkowski
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!