Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

Dagens MMORPG har tappat mycket värde!


Jag måste tyvärr säga att jag är trött på många av dagens MMORPG. De är alldeles för simpla. Jag tänker då på att man når max lvl på tok för snabbt, att det många gånger finns en pil som guidar dig till ditt mål etc. Det förstör ju hela tjusningen med att gå ut och äventyra i ett spel! Ta World of Warcraft som ett exempel, de har ju i det spelet tagit bort så gott som allt det roliga med att göra uppdrag och utforska världen. Allt handlar numer om att lvla till 85 så snabbt som möjligt för att sedan göra raids. De har gjort så att man lvlar snabbt, de har en pil som guidar dig till ditt nästa mål när du gör uppdrag och fienderna dödar du hur enkelt som helst. De har gjort det så otroligt enkelt. Sådant här förekommer ofta i dagens MMORPG. Allt det här tar bort glädjen i spelen.

Min fråga är helt enkelt:

Känner någon till ett MMORPG som inte är allt för enkelt, som INTE har en pil som guidar dig till ditt mål och som bjuder på lite utmaning?
  • 0
EVE On-line
  • 0
Citerar Akahz:
EVE On-line


Ah just, det har jag hört talas om... då ska jag kolla in det Tack för tipset!
  • 0
Entropia Universe
Battlefield 3
  • 0
Så vadå, borde WoW vara mer som ett frustrerande koreanskt MMO eller? Jag fick åtminstone nog av irritationsmoment i vanilj.
  • 0
Citerar Garone:
Så vadå, borde WoW vara mer som ett frustrerande koreanskt MMO eller? Jag fick åtminstone nog av irritationsmoment i vanilj.


Definitivt inte. Men det känns lite billigt det här med golfbanor och röda speedos i World of Warcraft. Luktar lite asiatiskt MMO.

Jag vill bara inte att de ska göra det för enkelt, vilket de har gjort. Jag vill att man ska få tänka själv, leta själv. Uppleva spelet. Det var bra INNAN de satte in motorcyklar, golfbanor, swimminpools i WoW. INNAN de ordnade en egen "Questhelper" i sjävla spelet.
  • 0
Citerar Hillerbo:
Citerar Garone å vadå, borde WoW vara mer som ett frustrerande koreanskt MMO eller? Jag fick åtminstone nog av irritationsmoment i vanilj.

Definitivt inte. Men det känns lite billigt det här med golfbanor och röda speedos i World of Warcraft. Luktar lite asiatiskt MMO.

Jag vill bara inte att de ska göra det för enkelt, vilket de har gjort. Jag vill att man ska få tänka själv, leta själv. Uppleva spelet. Det var bra INNAN de satte in motorcyklar, golfbanor, swimminpools i WoW. INNAN de ordnade en egen "Questhelper" i sjävla spelet.


Har du ens spelat WoW? Golfbanor förekommer inte direkt särskilt ofta utan är mer av en rolig referens.
  • 0
Ja, Eve Online, som någon annan påpekade, verkar vara något för dig.
''All the men in my life have been two things: an epic and an epidemic.'' - Ethel Waters
  • 0
Annat va det på gamla goda DAoC tiden
  • 0
via mobil

Testar just nu Fallen Earth, det var riktigt svårt och invecklat, passar dig säkert. Själv föredrar jag Guild Wars.
Gamer från vaggan till graven...
  • 0
Haha, försök att nå level 146 på Runescape. Det är för omöjligt ifall du inte är member (kostar pengar, specialerbjudanden osv.) och spelar typ 3 år.
Only God can judge me!
  • 0
Hehe, jag spelade Discworld MUD för 10-15 år sen, och det var ganska utmanande på den tiden. Jag kollade, och det finns kvar. Gratis också
  • 0
Citerar Garone:
Citerar Hillerbo:Citerar Garone å vadå, borde WoW vara mer som ett frustrerande koreanskt MMO eller? Jag fick åtminstone nog av irritationsmoment i vanilj.



Definitivt inte. Men det känns lite billigt det här med golfbanor och röda speedos i World of Warcraft. Luktar lite asiatiskt MMO.



Jag vill bara inte att de ska göra det för enkelt, vilket de har gjort. Jag vill att man ska få tänka själv, leta själv. Uppleva spelet. Det var bra INNAN de satte in motorcyklar, golfbanor, swimminpools i WoW. INNAN de ordnade en egen "Questhelper" i sjävla spelet.



Har du ens spelat WoW? Golfbanor förekommer inte direkt särskilt ofta utan är mer av en rolig referens.


Det har jag. Jag vet, men jag gillar det inte.

Tillagt 2010-12-20 15:33:
Tack för tipsen!
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!