Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

Xbox360 vs PS3 vs Wii


Om det var In Game, vart var skjutkorset?
If you tried to fail, but succeeded, what have you done then?
  • 0
dexter: Playstation Magazine...trovärdigare källa får man leta efter ¨-¨
"Clank took the Ratchet and Jacked Dax"
  • 0
minns när jag köpte sega's eget magazine,tror dom kan sonic2 98 eller 100 i betyg.
helt sjukt visst var det bra men...
Hironobu Sakaguchi-san gör 2 xbox360 spel-2rpg,hur kan xbox360 misslyckas nu?
  • 0
men det är in game grafik, eller inte in game grafik utan vad ska man säga, real time grafik! men det är kul att det nu är 100% säkert att ps3an klarar sån grafik! och ingen kan komma och säga att det inte är säkert för det är det.

kul och se hur spelen blir när hela ps3an kapacitet används. killzone demot drev abra 50-75% av ps3ans kapavcitet och redan då är det något av det snyggaste vi sett kul att vi ahr fått slut på tjatet från alla xboxfanboys att killzone demot inte avr real time grafik men det var det!
  • 0
Quezcatol: dexter88 dom får säga vad dom vill,dom sa att videon var gjord för att representera hur dom vill att killzone2 ska se ut, inte in game.
När man frågade hela ign staff trodde ingen på att den var äkta.
Killzone var enligt gamernakings och mig ett ganska medikort fps,nu helt plötsligt kommer dom göra världens bästa FPS,man borde vänta in en riktigt in game video.

jo men dem undervärderar ju ps3an kapacitet. kolla på gears of war, det är inte långt ifrånkillzone grafik. lite platsigt är det och lite "this generation" eld men annars helt fantastiskt.
  • 0
Skillnaden mellan gears of war och killzone2 är att gears of war var en alpha som laggade.
och där en faktiskt spela spelet inför folk.
killzone?? inget sikte,ingen som spelade,såg ut som världens bästa fps fast killzone 1 inte ens var i nrheten av toppen.
Hironobu Sakaguchi-san gör 2 xbox360 spel-2rpg,hur kan xbox360 misslyckas nu?
  • 0
Dom lät även folk på ign och gamespot få spela spelet på nåra alpha banor som ute i öppna gräss slätter osv,och andra imponerande banor.
så fort sony låtyer folk få spela killzone2 och man får se att det verkligen är som sony hävdar kommer jag ändra åsikt.
Hironobu Sakaguchi-san gör 2 xbox360 spel-2rpg,hur kan xbox360 misslyckas nu?
  • 0
men quezcatol! killzone drevs oxå av en alpha läste jag nyss och om du kollar i länken nedan så ser du att det står att den drevs på en alpha som inte ens har någon hårdvara del gemensamt med ps3.

http://www.jeux-france.com/W ebmasters/Images/10editeurs20 050625_171433_1_big.jpg

och jag läste att alpha kiten är långt ifrån ps3ans slutgiltliga kapacitet precis som med gears of war. men killzone demot såg mycket verkligare ut. och det var inte IN GAME grafik utan REAL TIME grafik. det var en scriptad sekvens med ps3 grafik. och sen är det inte konstigt att gears of war kunde spelas, dem har haft alpha kiten längre eftersom xbox360 släpps före ps3.

tycker killzone är ritkigt bra, halo/2 är bättre rent tekniskt men när det kommer till rolighetskänslan så slår killzone halo på fingrarna. killzone är ett avd em roligaste FPS jag någonsin spelat, och jag har spelat en del men dem har inte fängslat mig.
  • 0
Dom lät även folk på ign och gamespot få spela spelet på nåra alpha banor som ute i öppna gräss slätter osv,och andra imponerande banor.
så fort sony låtyer folk få spela killzone2 och man får se att det verkligen är som sony hävdar kommer jag ändra åsikt.


jopp tidigast tokyo game show då! men det man kan säga är att ps3 klarar gears of war lika bra som xbox360 gör. och killzone 2 blir i sådanna fall minst lika snyggt som gears of war.
  • 0
dexter:

Nu ljuger du. Halo är underhållande varje sekund.
Halo imponerar grafikmässigt och är helt underbart spelmässigt.

Jag älskar Halo,så om någon spottar ut dåliga komentarer om spelet så reagerar jag.

Jag vet att du aldrig har spelat Halo. Om du nu har gjort det,då är det någoting fel med dig eller rättare sagt spårlöst försvunnen i PS2 träsket.

Nu vill jag inte snacka mer om sånt,det här leder ingenstans för f4n
  • 0
Om du tittar på gamerankings av alla internet spelsidor,speltidningar har snitt betyget för killzone blivit
72/100 halo2 95/100 men tydligen tycker du killzone är bättre.
men din spelsmak är din och ingen ska säga att du har fel,men majoritetn håller inte med om den...
själv har jag också killzone,och hade roligt med det men inte lika roligt som halo2.
Dom får gärna hävda att killzon2 var driven av en alpha blir bara ännu roligare om dom hävdar att det kan bli bättre för då har sony gått för långt

"det var en scriptad sekvens med ps3 grafik"

som en av dom på ign staff sa:it gonna look like this on ps4.
Dom får hävda vad dom vill det kommer inte se ut sådär.

"och sen är det inte konstigt att gears of war kunde spelas, dem har haft alpha kiten längre eftersom xbox360 släpps före ps3."

det som är intressant allt enligt dom är real time som du sa men ingen kan spela det,och tiden dom haft på sig är minimal.
ahum???????????????????????? ?
ännu mer tvivel på min lista.

När 2 gör en demostration av vad ps3 kan prestera och visar in game,dom har jobbat med den i 2 månader så är den videon inte ens hälften så snygg som killzone2 var..... tt
Hironobu Sakaguchi-san gör 2 xbox360 spel-2rpg,hur kan xbox360 misslyckas nu?
  • 0
quezcatol. men åhh du är lite seg va, det är inte IN GAME grafik utan real time grafik, det är ingen spel spelar det utan det är ps3 grafik som dem har gjort en sekvens med!

och jag tröttnade ganska snabbt på halo2, killzone är roligare. känns mer som krig, än någon intergalaktisk strid mot muterade krambjörnar. men sen så tror jag inte halo3 blir lika stort som halo2, all uppmärksamhet har tynat bort.
  • 0
och vi vet inget om halo 3 än så det ligger någ minst ett år bort.
  • 0
Halo och Killzone är helt olika spel. Halo2 suger, det är Halo Combat Evolved jag syftar på.
  • 0
Jag fattar inte att folk fortfarande gnäller om killzone var real tid eller inte, Liksom sonys vd sa det, jan vart bart(guerilla medarbetare) sa det också och vd från sony europe har också sagt det, vilka mer måste säga att det var real tid för att ni ska fatta att det är ps3áns kapicitet. Det man såg från e3 drevs bara 50-75% av ps3áns kapicitet, det kommer till och med se bättre ut än dom demons man såg i e3.
Det verkar att alla dom som gillar xbox är rädda att ps3án ska klå skiten av xbox 360 och det är därför dom hela tiden ska komma med att det var inte ps3áns alpha kit och bla bla bla bla.
Xbox360 spelbara versioner gick inte ens i närheten av deras riktiga maskin, den drevs av någon apple computer.
Så alla ni som tvivlar och verkligen nekar att ps3án inte kommer ens vara närheten av den grafiska biten från spelen vi såg i e3. Ni har verkligen fel, det kommer till och med se bättre ut, nu har jag sagt mitt
POWER PLAYA
  • 0
nej the end jag tycker halo är tråkigt. går bra en timme eller så men sen orkar man inte mer. snygg ja, bra kotnroll ja, fängslande mja, kul! ja en timme sen blir det långtråkigt.

alla tycker inte som du, jag tycker tex att sm 64 inte kan klassas som världens bästa spel tex inte ens ett av världens 10 bästa spel. kul är det men inget mer.
  • 0
Det syns att du inte har spelat Halo eller att du gillar bara PS/PS2 spel. Självklart säger du det liksom jag skulle säga samma sak fast om Killzone då.

Och så har du helt fel, Halo är ett av världens bästa spel ingen snack om det.
  • 0
Th3 End

Du kanske tycker att halo är ett av världens bästa spel men jag tycker det är inte så bra som folk säger, jag har varvat halo och jag njöt inte en enda sekund.
Jag säger bara att det är det mest överskattade spelen som finns ute nu.
POWER PLAYA
  • 0
Vore intressant att se the ends och dexter topp 10 lista av spel.

En annan sak oavsett vad ni hävdar om halo2 och killzone.
Så har killzone fått i snittbetyg av alla recensioner 72%
och halo2 95%

Helt plötsligt ska ett spel som fått 72% och deras andra spel som utspela sig i vietnam som hamna runt 60% i betyg av alla recenstern.
Så ska guerilla göra världens bästa fps som kommer slå alla,och det är uppföljaren på killzone.

Jag låter mig inte luras,gör ni?
Hironobu Sakaguchi-san gör 2 xbox360 spel-2rpg,hur kan xbox360 misslyckas nu?
  • 0
"Jag säger bara att det är det mest överskattade spelen som finns ute nu."

och halo2 sålde 6,5 miljoner ex så antagligen har du annorlunda spelsmak från folk och spel recesenter.

FF7 sålde väl 6 miljoner?
finns ju folk tyvärr som hävdar att det suger med.

Men man lyssnar inte på sånt folk som inte har samma spelsmak som än själv.
Hironobu Sakaguchi-san gör 2 xbox360 spel-2rpg,hur kan xbox360 misslyckas nu?
  • 0
Både Xbox 360 och Nrev kommer ha specialbyggt ATi kort?
  • 0
"det är kul att det nu är 100% säkert att ps3an klarar sån grafik!"

i 5 fps

dessutom, alpha-hårdvaran drevs av en 2,4ghz cell processor och två 6800GT.
Det krävs underverk för att PS3 ska kunna hantera det på 30fps eftersom RSX inte är SÅ mycket bättre än TVÅ 6800GT.
"Clank took the Ratchet and Jacked Dax"
  • 0
Det spelar ingen roll att det fick game of the year award. Jag tycker inte ens att det är värt det.
Folk tycker annorlunda bara, om alla skulle gilla samma saker så skulle världen varit skit tråkig eller hur.
Plus att det här är inte en xbox 360 tråd [quezcatol] det är en allmän tråd om ps3, xbox360 och N rev.
Och angående om jag är rädd att ps3 inte ska vara bra så har jag skrivit om mina åsikter i förra sidan (sidan 19), så innan du yttrar dig, läs.....
POWER PLAYA
  • 0
Jag skrev tyvärr till fel,syftade på folk som dexter som lämnar ut ps3 informationer i xbox360 trådar.
Från speltidning gjorda av sony...
orkar inte med sånt...

Nej du får gärna tycka att killzone var bättre,men vi visar bara betygen av guerillas spel.
ett fick 60% ett annat 72%.
Men nu ska dom ju göra världens bästa FPS och ta världen med storm,eller hur godzilla?
Om du nu gör det dvs men jag antar det.

Hironobu Sakaguchi-san gör 2 xbox360 spel-2rpg,hur kan xbox360 misslyckas nu?
  • 0
Mc:

Spelet är snarare underskattat.
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!