Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

Xbox360 vs PS3 vs Wii


Nej dom är inte det,för sony gör dom inte.
du måste förstå Th3 End om spelen görs av sony då är dom fett bra
men om dom görs av bungie/ms då suger dom och är överskattade,och man orkar inte lira dom ens i 1minut.
Hironobu Sakaguchi-san gör 2 xbox360 spel-2rpg,hur kan xbox360 misslyckas nu?
  • 0
Vi kan babbla om det här i timmar för jag tycker det är ÖVERSKATTAT.
Vi pratar om det som man ska snacka om, nästa generationer konsoler
POWER PLAYA
  • 0
Jag fattar inte att folk fortfarande gnäller om killzone var real tid eller inte, Liksom sonys vd sa det, jan vart bart(guerilla medarbetare) sa det också och vd från sony europe har också sagt det, vilka mer måste säga att det var real tid för att ni ska fatta att det är ps3áns kapicitet. Det man såg från e3 drevs bara 50-75% av ps3áns kapicitet, det kommer till och med se bättre ut än dom demons man såg i e3.
Det verkar att alla dom som gillar xbox är rädda att ps3án ska klå skiten av xbox 360 och det är därför dom hela tiden ska komma med att det var inte ps3áns alpha kit och bla bla bla bla.
Xbox360 spelbara versioner gick inte ens i närheten av deras riktiga maskin, den drevs av någon apple computer.
Så alla ni som tvivlar och verkligen nekar att ps3án inte kommer ens vara närheten av den grafiska biten från spelen vi såg i e3. Ni har verkligen fel, det kommer till och med se bättre ut, nu har jag sagt mitt
POWER PLAYA
  • 0
Vad bra Hela ign staff hävdar att videon var fejk.
men du hävdar att den kommer se t.om bättre ut.
då vet vi.
Låt någon spela killzone nästa gång,ge oss inte video utan sikte som ingen spelade plz.
Hironobu Sakaguchi-san gör 2 xbox360 spel-2rpg,hur kan xbox360 misslyckas nu?
  • 0
  • Missing Avatar
  • DET
Jag litar nog mer på ign än på Sony.
Nintendo DS+Animalcrossing=längtar!
  • 0
Jasså du lyssnar på världens SÄMSTA skribenter. Hela den högen är ju ett par xbox älskare. Plus att det är deras åsikter och dom har inte letat efter fakta.
Varför skulle sonys vd´s säga att det är real tid och ljuga om det, det skulle nog riskera deras jobb om dom har fel eller hur. Jag lyssnar på fakta mer än jag lyssnar på ett par Amerikanska skribenter som har hyllat xboxen sen den kom.
POWER PLAYA
  • 0
Okej då är det ett faktum, spelet kommer ha en usel framerate.
Eftersom din källa hävda också eller den dexter nämnde att spelet flöt i 5fps med ps3.
Du inser hur snabbt 5fps är va?
Doom3 kan max gå i 60fps och i det spelet kör jag på 40-60 fps med min pc. och det är normal speed.
Det finns inte en chans i världen att de kan optimera spelet från 5fps till 60fps bara för att spelet kördes på ett alpha devkit. Så mycket kraftfullare är inte den slutgiltiga hårdvaran.

Tycker inte alls det är imponerande att man kan få ett spel att se ut så här med 5fps om man nu ska tro Sony som ni hävdat gång på gång.
Hironobu Sakaguchi-san gör 2 xbox360 spel-2rpg,hur kan xbox360 misslyckas nu?
  • 0
Dvs med denna grafik kan man inte ens spela spelet,och det jublar folk som ska köpa ps3.

Herregud...



Hironobu Sakaguchi-san gör 2 xbox360 spel-2rpg,hur kan xbox360 misslyckas nu?
  • 0
"Varför skulle sonys vd´s säga att det är real tid och ljuga om det, det skulle nog riskera deras jobb"

haha,du har aldrig hört ett företag ljuga förrut offentligt?!det är inte så att om killzone videon var 100% fejk att alla i sony säger upp sig
Hironobu Sakaguchi-san gör 2 xbox360 spel-2rpg,hur kan xbox360 misslyckas nu?
  • 0
jo men abra för att ign säger det behöver det ju inte avra sant, dem enda mn kan lita helt på är sony och guerilla ingen annan men då ska jag gå och fråga min släkt om ps3an klarar av killzone 2 grafik nu då!

ni kan inte veta alls, det är bara sony och guerilla som vet, så att ni vet stämmer inte, jag litar på sony för dem har inte gjort mig besviken någon gång alls någonsin. och det vore konstigt om sony går ut och ljuger om att ps3an klarar av killzone grafik och sen bara klarar av hälften? nej jag tror helt på sony och jag kommer få se killzone grafik till min ps3a tids nog.

sen fattar jag inte att ni tror på ms och allt dem säger och inte sony, det bevisar ju lite av vilken fanboy sort ni är men vi får se, jag kommer köpa ps3 sen i vår iaf, och då kommer jag få uppleva alla mina favvo serier.
  • 0
Tro inte heller att jag är emot xbox360, för den verkar assgrym oxå, inget snack om saken.
Men jag har alltid föredragit sonys maskiner.
POWER PLAYA
  • 0
4) Killzone 3 was from the actual game engine running on an alpha kit - at less than 5fps. The footage was sped up to 60fps post production

detta skrev dexter taget från sin egen playstation magazine.

Att säga att killzone videon var "real" när den drevs bara med 5fps med en ps3 är så förbannat löjligt av sony/guerilla.
Då vet ni ju att spelet måste markant sänka allt i sin omgivning tills ni inte känner igen demot.

omg va ballt spelet funka med 5 fps...
det är 5 bilder per sekund hahahaha!
Hironobu Sakaguchi-san gör 2 xbox360 spel-2rpg,hur kan xbox360 misslyckas nu?
  • 0
Exakt som dexter sa, Och ni tror ju på allt vad microsoft säger eller hur, så kom inte och säg vad jag ska tro på eller inte, du säger ju emot dig själv.
Men vad jag tror kommer sonys maskin klara den kapiciteten plus lite bättre. Det är den faktan jag har läst och tror på.
Ps3 kommer att rocka
POWER PLAYA
  • 0
Det verkar som ni är rädda att ps3án kommer att krossa xbox360.
POWER PLAYA
  • 0
Mm jätterädd.
inte jag som skriver saker som "krossa xbox360" osv.

Ha kul med dina ps3 lir så kommer jag ha skoj med mina 360
du kan ju alltid spela killzone2 med 5fps.
Hironobu Sakaguchi-san gör 2 xbox360 spel-2rpg,hur kan xbox360 misslyckas nu?
  • 0
Jag kommer ha ÖVERDRIVET kul med min vackra ps3, och jag kommer sitta klistrad i mitt rum och lira killzone som kommer spräcka allt motstånd med sin enastående grafik, känsla, Ljud, atmosfären m.m
Så kan du ha kul med din xbox 360
POWER PLAYA
  • 0
Vilken tjafs tråd
Jag kom, Jag såg, Jag postade - Mr.100,000
  • 0
Kan själv inte kalla ps3:an för vacker, speciellt inte bana ... " host "kontrollerna.

Inser du hur snabbt 5 fps är ?

Det är RUTTET
Jag kom, Jag såg, Jag postade - Mr.100,000
  • 0
Det vet jag att det är och jag tror inte faktiskt den demon som man fick se i e3 var 5 fps.
Och själva konsollens utseende så är jag helt nöjd
POWER PLAYA
  • 0
Herregud nu tror han inte ens på sony och guerilla som berättade nyligen att dom lyckades få spelet i 5fps.
sen spola dom bara fram farten för att få det att verka som 60 fps.

Nu borde du få fanboy stämpel,helt seriöst.
Hironobu Sakaguchi-san gör 2 xbox360 spel-2rpg,hur kan xbox360 misslyckas nu?
  • 0
Asså helt ärligt, du är makalös.
Jag tror på allt som har sagts och skrivits i tidningar och spelsiter m.m. eller hur, men jag kan inte "veta" att det är sant ellerhur, eftersom jag har ingen ps3. Hur kan jag få en fanboy stämpel då, berätta för mig.
Angående det med 5 fps så är jag skeptiskt om det. För om dom har fått funka, då är det grymmt, men det är en liten chans att det går, men man vet ju aldrig.
För det andra, vem är det som är fanboy igentligen,
[quezcatol] Du skriver bara negativa grejer om ps3 och bara positiva om xbox 360.
Om du läser igenom mina posts så kommer du inte se att jag har trackat ner xboxen, så säg inte till mig vem som är fanboy för du säger emot till själv.
Så lägg ner allt sånt snack
POWER PLAYA
  • 0
Så jättestor skillnad blir det nog inte. Och det är inte grafiken på konsolen som spelar roll, det är spelet och spelkänslan.

Herregud, finns det något som säger att Killzone blir jättebra? Grafiken kanske blir bra, men vad säger egentligen att spelkänslan inte blir riktigt rutten? Speciellt med bumerang-kontrollen. Jag har inget emot Playstation 3 men jag är trött på såna som hela tiden tror att den kommer bli bäst för att den har bäst grafik.

Jag vill även påpeka att Nintendo inte visat upp sin maskin än. Vad får er att tro att inte den blir bäst?
If you tried to fail, but succeeded, what have you done then?
  • 0
"Inser du hur snabbt 5 fps är ?

Det är RUTTET"

Minst spelbart: ungefär 30 fps.

Halo körde under sin E3 2001/2000 visning på ungefär 20 fps, det såg horribelt ut.
Det Halo vi spelar idag kör på 25-30 fps, och håller detta stabilt.

"Liksom sonys vd sa det, jan vart bart(guerilla medarbetare) sa det"

jan bart sa att det vi såg var en presentation på vad de försöker att uppnå.

"Varför skulle sonys vd´s säga att det är real tid och ljuga om det, det skulle nog riskera deras jobb om dom har fel eller hur."

Varför ljög Sony om att PS2 skulle prestera Toy Story grafik, varför påstod Sony att PS2 skulle bli 50 ggr kraftfullare än Dreamcast?

Sony har ljugit tidigare och de har ännu mer anledning att ljuga nu när deras ekonomi är hotad.
"Clank took the Ratchet and Jacked Dax"
  • 0
Helt rätt intercourse.
Det är det jag har försökt att förklara för dessa människor, att sonys vd och sonys europeiska vd och jan vart bart har sagt att allt det som visade var real tid.
Men dom fattar tydligen inte än.
POWER PLAYA
  • 0
"dom lyckades få spelet i 5fps.
sen spola dom bara fram farten för att få det att verka som 60 fps."

True.

jag tvivlar inte en sekund på att PS3 skulle kunna hantera vad vi såg.
Jag har dock mina tvivel om Guerilla som utvecklare. De har inte direkt den finaste meritlistan, men, men..utvecklare kan överraska.

Aja, tycker att vi lägger detta bakom oss, bättre att ta upp diskussionen när vi har mer att gå på, (hint: TGS).
"Clank took the Ratchet and Jacked Dax"
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!