Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

Modern Warfare Vs Black Ops


Black Ops är grymt bra! Diggar även World at War, då jag har många härliga minnen ifrån det spelet.

Infinity Ward är så att säga bra, väldigt bra. De gjorde briljanta spel som Call of Duty 1 och 2. Modern Warfare var väl bra det också, men det höll inte samma klass som Call of Duty 2 och 1. Sedan är ju Modern Warfare 2 så tragiskt uselt, att jag inte ens vill nämna det.

Okej, kanske lite hård där, men Modern Warfare 2's multiplayer är sorligt ospelbar och ogenomtänkt. Kampanjen är löjlig, men jag föredrar Modern Warfare 2's kampanj framför Multiplayer. Dock så sålde jag spelet tillsammans med Modern Warfare.

Treyarch är ett härligt företag. Visst, de började lite långsamt med det mediokra Big Red One, men sedan skapade dem bland de bästa World War 2 spel som går att få för pengar, World at War alltså. Härligt spel, med grym kampanj och härlig Co-Op. Multiplayern är bra, men inget mer. Tyvärr.

Black Ops är skitbra, så att säga. Multiplayern är överlägset den bästa i serien, även kampanjen hade sina stunder, dock så föredrar jag World at War, Call of Duty 2 och Modern Warfare's kampanjer. Zombieläget är mästerligt, och som en given Nazi Zombieveteran så kändes det klokt av Treyarch att fortsätta skapa Zombienivåer.

1. Call of Duty 2
2. Call of Duty: World at War
3. Call of Duty: Black Ops


Så.
The knife master
  • 0
Har personligen bara spelat MW2 och Black Ops (skäms på mig), men jag tycker personligen att MW2 är mycket roligare.
Hej.
  • 0
Citerar Captian Price:
Black Ops är grymt bra! Diggar även World at War, då jag har många härliga minnen ifrån det spelet.

Infinity Ward är så att säga bra, väldigt bra. De gjorde briljanta spel som Call of Duty 1 och 2. Modern Warfare var väl bra det också, men det höll inte samma klass som Call of Duty 2 och 1. Sedan är ju Modern Warfare 2 så tragiskt uselt, att jag inte ens vill nämna det.

Okej, kanske lite hård där, men Modern Warfare 2's multiplayer är sorligt ospelbar och ogenomtänkt. Kampanjen är löjlig, men jag föredrar Modern Warfare 2's kampanj framför Multiplayer. Dock så sålde jag spelet tillsammans med Modern Warfare.

Treyarch är ett härligt företag. Visst, de började lite långsamt med det mediokra Big Red One, men sedan skapade dem bland de bästa World War 2 spel som går att få för pengar, World at War alltså. Härligt spel, med grym kampanj och härlig Co-Op. Multiplayern är bra, men inget mer. Tyvärr.

Black Ops är skitbra, så att säga. Multiplayern är överlägset den bästa i serien, även kampanjen hade sina stunder, dock så föredrar jag World at War, Call of Duty 2 och Modern Warfare's kampanjer. Zombieläget är mästerligt, och som en given Nazi Zombieveteran så kändes det klokt av Treyarch att fortsätta skapa Zombienivåer.

1. Call of Duty 2
2. Call of Duty: World at War
3. Call of Duty: Black Ops

Så.


Håller till viss del med. Kan inte säga att jag tyckte om WaW särskilt mycket (förutom zombies-läget!), men, medan Infinity Ward lyckades skapa skönare rörlighet i MW2, så slår Black Ops' multiplayer MW2:s på så många plan, att det inte ens är en idé att börja snacka om det.
Product Is Yet To Be Rated
  • 0
Citerar Captian Price:
Härligt spel, med grym kampanj och härlig Co-Op. Multiplayern är bra, men inget mer. Tyvärr.


Stillahavs-kampanjen var ju ett riktigt sömnpiller enligt mig, dock så tar det fart när spelet skiftar fokus till Europa istället.
"Har du någon gång blivit förälskad i en sten?"
  • 0
Jag vet inte vad ni tycker om kampanjerna, men där tycker jag att blop är överlägset bäst. jag kan till och med sträcka mig så långt och säga att blop har den bästa kampanjen någonsin i ett cod spel. Varför?
Den är varierande, längre än dom andra ( vet inte hur lång den är jämfört med mw1, men antingen lite kortare eller lika lång) väldigt intressant och har en oväntad twist i slutet. Jag älskar den! Tror jag kört den 4 gånger, vilket är mycket för ett cod spel om du frågar mig.


Mp tycker jag dock inte alls om i blop, det känns blekt och tråkigt helt enkelt. Alla vapen känns lika.
Frågan är då: är blop värd att köpa för kampanjen och zombie? Det har jag faktiskt inget bra svar på. Om du vill ha bra mp, så köp mw1 om du inte har det.
"Twinkle twinkle little star...."
  • 0
Citerar Kransen:
Jag vet inte vad ni tycker om kampanjerna, men där tycker jag att blop är överlägset bäst. jag kan till och med sträcka mig så långt och säga att blop har den bästa kampanjen någonsin i ett cod spel. Varför?
Den är varierande, längre än dom andra ( vet inte hur lång den är jämfört med mw1, men antingen lite kortare eller lika lång) väldigt intressant och har en oväntad twist i slutet. Jag älskar den! Tror jag kört den 4 gånger, vilket är mycket för ett cod spel om du frågar mig.


Black Ops kampanj var enligt mig riktigt tråkig, inte alls engagerande som t.ex den i 4:an som enligt mig är den bästa av alla. MW 2's kampanj är dock överlägset sämst, fjantig story, alldeles för varierat och den tenderar att bli väldigt stressig ibland.
"Har du någon gång blivit förälskad i en sten?"
  • 0
Citerar RobAjjn:
Citerar Apelqvist:

Om du inte spelat Cod 4 så föreslår jag att du skaffar det.

Är du duktigt gamer så skaffar du Black Ops.

Är du P12 och petar i näsan och stoppar upp fingrar i anus regelbundet föreslår jag MW2.


Nej jag är ingen P12. Har nu köpt BO och Mw2 och jag tycker att Black ops är värdelöst, sämst online spel, sämst grafik enligt mig(inte dålig grafik, bara sämst)
tycker dock att folk quickscoopar allt för mycket och kallar det för "skills" men om jag ska vara ärlig så är det ganska enkelt att quickscoopa, det är i princip bara "p12"or som använder sniper, tycker att om man har skills använder man Scar-H tex. Är dock noob på detta spel så ingen behöver göra några negativa kommentarer, är level 66 nu och längtar till prestige.

vapen som borde bort från Mw2 är
AA12
Thumper
Noobtuber
De borde göra så att siktet inte automatiskt går till målet som man ska döda (sniper) De borde härma Bad company 2 lite grann, grymt bra spel!

killstreaks som borde bort!
tactical Nuke
Pavlow
choppergunner

Spelet blir allt för "köttigt" om ni fattar vad jag menar.
Detta spel är lite så att de som det går bra för blir bara bättre pga killstreaks.

Black ops kampanjen 8/10
Black ops Online 4/10

Mw2
kampanj 7/10
Online 7/10

Vi får hoppas att Mw3 inte blir pankaka!

OBS: har spelat Mw1 och tycker det är ett grymt spel!

larsson Out
You mess with the best U die like the rest
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!