Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

E3 2011 - Diskussionstråd


Citerar metroid_prime:
Citerar smoothedahustla:Hoppas verkligen på konsolutannonseringar från MS och Sony. Blir instant buy, no matter what!

Jag håller inte alls med, hoppas att nästa generation går och väntar tills 2015.
Meh, kan nog hålla med om att hoppas nya konsoler utannonseras, sen släpps dom 2013. För att jag ser inga spel som kommer 2013.
  • 0
Citerar metroid_prime:
Jag håller inte alls med, hoppas att nästa generation går och väntar tills 2015


Varför vill alla vänta? Vi har tryckt ut så mycket i konsolerna och en uppgradering för att inte hålla tillbaka och ligga i lä med datorerna vore på sin plats. Jag äger både ett PS3 och en PC, men spelar mycket hellre på PS3 då jag föredrar konsol med allt det innebär. Dock är det som får mig att skaffa vissa spel till PC grafik och vänner.
@SmoothCooperata
  • 0
Ja jag håller med smoothe, det är inte alltid negativt att en ny konsol kommer "tidigare". Då om man inte har råd att köpa till lanseringen så kan man köpa det när det har prissänkts samt fler spel har då hunnit släppas till konsolen. Om generationen kommer att dras ut till 2015, ja då skulle man tröttna på att se på samma grafik, spel efter spel med uppföljare som ser likadan ut som sin föregångare.. (I en värre skala än det är nu)
It's time for PS VITA!!!
  • 0
Citerar smoothedahustla:
Varför vill alla vänta? Vi har tryckt ut så mycket i konsolerna och en uppgradering för att inte hålla tillbaka och ligga i lä med datorerna vore på sin plats. Jag äger både ett PS3 och en PC, men spelar mycket hellre på PS3 då jag föredrar konsol med allt det innebär. Dock är det som får mig att skaffa vissa spel till PC grafik och vänner.


Vi ser fortfarande många spel som tangerar dom tekniska gränserna så jag tror fortfarande att det finns en hel del att krama ut ur konsollerna. Sen så finns det andra komponenter i spel än grafik.
  • 0
Ey snubbar, ska vi göra en varsin tråd? För Microsoft och sony? Och EA och alla dom andra?
  • 0
Nej. Dem har presskonferenser olika tider ändå.
  • 0
Citerar Strife:
Nej. Dem har presskonferenser olika tider ändå.
Men så att vi slipper allt röra här efterått.
  • 0
Citerar psIII:
Men så att vi slipper allt röra här efterått.


Gör som du vill.
  • 0
Citerar psIII:
Men så att vi slipper allt röra här efterått.


Gör en för varje konsoll. Det kommer bli extremt rörigt här efteråt när alla vill diskutera olika saker.
  • 0
ny a konsoler
  • 0
Citerar psIII:
Ey snubbar, ska vi göra en varsin tråd? För Microsoft och sony? Och EA och alla dom andra?


Nej, gör inte det. Det är ganska onödigt då vi lika gärna kan diskutera allt här, vilket vi även gjort alla tidigare år utan några problem.

Tillagt 2011-04-30 21:31:
Jag hoppas på några grymma utannonseringar till 360. Är väldigt nyfiken på ifall det blir något Halo-relaterat.
The fuzz is here!
  • 0
Höjdpunkten i år för mig blir givetvis Nintendos presskonferens, men jag ser även fram emot Borderlands 2, W40K Space Marines, nya Need for Speed och Skyrim. Ska även bli intressant att se om Sony och Microsoft pratar om deras nästa konsol nu när Nintendo ska visa upp sin.
"Who the hell do you think I am?"
  • 0
Citerar ZchmeKko:
Sony och Microsoft pratar om deras nästa konsol nu när Nintendo ska visa upp sin.


På ett sätt ja, på ett annat sätt nej. Förra året kändes så dominerat av ny hårdvara i och med Kinect och Move att jag tröttnade ganska så snabbt. Jag vill se mer spel, mindre ploj. Fast nya konsoler vore ju intressant, och kommer de visas så lär det ju ta upp en del tid. Nee, är nog mest intresserad av spelen som kommer visas.
It's called the 'Mortuary'... it's a big black structure with all the architectural charm of a pregnant spider - Morte (Planescape: Torment)
  • 0
NGP, FFvs13 och Kojimas nya projekt
  • 0
Citerar torbli79:
Jag vill se mer spel, mindre ploj.


Iofs, förra året var det väldigt klent med nya spel, iaf från Sony och Microsofts sida. De pratade bara om sina redan utannonserade spel. förutom Twisted Metal (Som är det enda spel jag kan komma på som utannonserades ifjol vid E3)

Förhoppningsvis visar Microsoft upp ett nytt Halo i år, antingen till 360 eller en ny konsol. Sony känns däremot på förhand rätt så tråkiga (Iaf i spelväg), Uncharted 3, Resistance 3, Last Guardian m.f har alla redan visats upp. Förhoppningsvis har jag fel, och de bjuder på någon överraskning. De kommer dock prata en hel del om NGP antaligen.
"Who the hell do you think I am?"
  • 0
Citerar ZchmeKko:
ett nytt Halo


Om det inte är Halo 4 eller vad de nu vill kalla det, så är jag inte intresserad. Helst skulle jag se att det kom att bli det sista spelet i just den serien, det sista med Master Chief, för att knyta ihop säcken. Annars får det vara.

Det roliga nu såhär innan är att man ofta på förhand känner sig lite orolig över att det kanske inte kommer komma något superintressant, men själva grejen med E3 för mig är att man inte ska veta sedan innan, för att sedan bli grovt positivt överraskad. Det jag hoppas absolut mest på är allt som BioWare kommer visa upp. Dels Mass Effect 3, men i och med att det snart är klart så nöjer jag mig med en fet cinematic då jag undviker allt som har med riktigt gameplay att göra. Sedan självklart The Old Republic, som jag helst vill veta när det kommer mer exakt (och gärna en till cinematic, de två senaste åren har det varit magiskt). Men mest av allt, i och med att Dragon Age 2 nu är släppt, så hoppas jag innerligt att ett helt nytt spel från BioWare visas upp. Gärna ett nytt IP, men allra helst ett nytt KotOR (gotta löve Star Wars). Och sedan drömmer jag som vanligt om ett Baldur's Gate III, men det får jag nog fortsätta drömma om.
It's called the 'Mortuary'... it's a big black structure with all the architectural charm of a pregnant spider - Morte (Planescape: Torment)
  • 0
längtar efter dem tre giganternas press konf ! Alltid lika underhållande ... Speciellt när något coolt dyker upp och man får höra publikens jubel.. oh la la!
KO
  • 0
Det värsta med E3 tycker jag är när man tror att ett spel kommer komma men inte kommer, att t.ex ett rykte sprids strax innan mässan om att spel X kommer och så hypar man upp sig som bara den för att sedan bli besviken över att spelet inte kom.
"Who the hell do you think I am?"
  • 0
Ska undvika alla nya E3-trailers på exempelvis Uncharted 3, Resistance 3, Arkham City m.m. Kommer bli ren tortyr.

Får hoppas det kommer några härliga utannonseringar istället, MGS5 eller GTA V hade inte varit helt fel.
  • 0
Citerar BigBozz:
Ska undvika alla nya E3-trailers på exempelvis Uncharted 3, Resistance 3, Arkham City m.m. Kommer bli ren tortyr.


Varför? Ny info och nya trailers är bara bra, får en att se fram emot spelet i fråga ännu mer.

Citerar texmex8:
Speciellt när något coolt dyker upp och man får höra publikens jubel.. oh la la!


Nintendos visning av Twilight Princess 2004 är fortfarande oslagbar: http://www.youtube.com/watch?v=6pB647PE-80
"Who the hell do you think I am?"
  • 0
Citerar ZchmeKko:
Varför? Ny info och nya trailers är bara bra, får en att se fram emot spelet i fråga ännu mer.


Tycker trailers avslöjar på tok för mycket vad gäller banor (miljöer), karaktärer, fiender, vapen osv. Innan Uncharted 2 släpptes så hade jag nästan sett 75 % av alla miljöer som spelet utspelade sig i, vilket dämpade "wow-effekten" rätt rejält. Så nu har jag ändrat taktik, ser endast den absolut första trailern som släpps för att få ett hum om vad jag kan förvänta mig och därefter undviker jag allt som har med spelet att göra, även om det är ganska svårt.
  • 0
Citerar Mapo06:
Läste denna artikel nyligen.

http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/spela/article12954071.ab

Hoppas det där med GTA V stämmer.


Tycker författaren uttrycker sig lite väl frispråkigt. Visst baseras allt, som han säger, på rykten men det finns inget rykte som säger att GTA V ska komma till Café, bara att Rockstar jobbar med Nintendos nya. Det finns heller ingen som sagt att Nintendo kommer dumpa alla casual-gamers. Enligt ryktena kommer Nintendo fokusera på Hardcore-spelare men fortfarande bibehålla casual-marknaden. Även om jag/han inte vet 100% om vad som komma skall så tror jag att han är lite fel ute med artikeln, men men....

Inte för att jag är intresserad av GTA, men som du säger, kul med ett spel som kan locka fler spelare.
"Who the hell do you think I am?"
  • 0
Hoppas på lite info om modern warfare 3, annars är det lugnt. Cafe' intresserar mig inte det minsta, efter wii har nintendo helt tappat mitt förtroende.

Självklart hoppas man även på mer Skyrim och last guardian, annars är det ju alltid kul med överraskningar.
A government big enough to supply everything you need is big enough to take everything you have
  • 0
Ska bli intressant att höra om AC 3, eller Revelations som det visst heter. Även något om MW3 vore smaskigt.
Have you ever tried to eat a clock? It's very time consuming.
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!