Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

Wii U - Officiell tråd


Citerar Alice_91:
Får tacka för svaren på min fråga här i forumet, mycket riktigt var det fel sladdar till mitt Wii U, fick nya.

Nu har jag dessutom en annan fråga. Enheten tappar konstant anslutningen till nätverket och felmeddelanden trillar in gång på gång när jag försöker använda apparna. Någon annan som upplever detta?


Har inte märkt av något sådant på min, och den är rätt långt ifrån min router.
Skumt. :/

Citerar Noire:
Har nu testat Wii U

Blev dock rätt kortvarigt. Spelade lite Fifa demot hos lillebrorsan ich tyckte väl det var ok. Jäkligt nice att man kunde byta spelare genom att klicka på dem på skärmen. Perfekt då jag alltid tycker att man får fel gubbe när man byter på knappen. Vilken version jag än spelar.

Tyckte paden kändes helt ok. Varken för lätt eller för tung och den satt bra i handen. Får testa lite mer innan jag kan döma konsolen helt. Blir och testa Nintendo Land nästa gång jag är där.


Gillade inte Fifa demot alls! Nintendo Land är grymt bra i Multiplayer. Mario Chase är en av favoriterna, går alltid vilt till. "HAN ÄR PÅ BLÅ! TA HAN DÅ!!! FAAAAAAAAAAN! GENSKJIUT HONOM!"
  • 0
Citerar Danne89:
HAN ÄR PÅ BLÅ! TA HAN DÅ!!! FAAAAAAAAAAN! GENSKJIUT HONOM!"


Ja det är det roligaste spelet tycker jag nog! Mest skrik och panik när man spelar det!
Vart än vägarna bär, jag längtar alltid hem till gullmarsplan
  • 0
Citerar putterman:
Ja det är det roligaste spelet tycker jag nog! Mest skrik och panik när man spelar det!


Ja! Att ett så simpelt minispel kan vara så kul.
  • 0
Det var Fifa med en touchkontroll. Något jag faktiskt drömt om. Men blev inte riktigt som jag hade hoppats. Spelade bara tre-fem minuter som sagt. Så jag kan inte riktigt bedöma den helt rättvist ännu tycker jag.
  • 0
Skaffade precis Assassins Creed 3 till Wii U och hittills ganska spännande spel, men har bara spelat i någon timma så vi får se vad jag tycker vid ett senare tillfälle.
  • 0
Hur fungerar gammla wii spel på wii U mwd Wii U paden?
i'll Be Back
  • 0
Citerar felixen:
Hur fungerar gammla wii spel på wii U mwd Wii U paden?


Inte alls, man måste använda Wii Remote för att kunna spela Wii-spel.
  • 0
Funderar faktiskt på att köpa en wii U men undrar hur Online är, tar den emot Internet-sladd eller bara Wi-Fi?

Jag såg även att Webhallen säljer PAL versioner alltså Brittiska som man dock ska få med adapter till så man kan spela, har någon stöt på något krångel ska man köpa en svensk konsol direkt för att vara säker?
i'll Be Back
  • 0
Citerar felixen:
Funderar faktiskt på att köpa en wii U men undrar hur Online är, tar den emot Internet-sladd eller bara Wi-Fi?

Jag såg även att Webhallen säljer PAL versioner alltså Brittiska som man dock ska få med adapter till så man kan spela, har någon stöt på något krångel ska man köpa en svensk konsol direkt för att vara säker?


Bara Wi-Fi, du måste köpa adapter om du bara har sladd.
  • 0
Hur bra klarar man sig med 8gb hårddisk? tänkte mest på fysiska spel man köper i butik hur mycket plats ett sådant spel ungefär som Zombi U. Tack för svar!
i'll Be Back
  • 0
Citerar felixen:
Hur bra klarar man sig med 8gb hårddisk? tänkte mest på fysiska spel man köper i butik hur mycket plats ett sådant spel ungefär som Zombi U. Tack för svar!


Om du ska köpa de digitala versionerna räcker 8GB inte långt. Å andra sidan räcker inte 32GB särskilt långt heller, så jag skulle rekommendera en HDD om du planerar att skaffa spelen digitalt.
  • 0
Citerar YTSHC:
Om du ska köpa de digitala versionerna räcker 8GB inte långt. Å andra sidan räcker inte 32GB särskilt långt heller, så jag skulle rekommendera en HDD om du planerar att skaffa spelen digitalt.


32GB räcker lagom om man ska köra fysiska spel. Vilket han sa att han skulle
Vart än vägarna bär, jag längtar alltid hem till gullmarsplan
  • 0
Citerar putterman:
Citerar YTSHC m du ska köpa de digitala versionerna räcker 8GB inte långt. Å andra sidan räcker inte 32GB särskilt långt heller, så jag skulle rekommendera en HDD om du planerar att skaffa spelen digitalt.

32GB räcker lagom om man ska köra fysiska spel. Vilket han sa att han skulle


OK, tolkade som att han undrade om ZombiU skulle få plats på 8GB. Ja kör man fysiska spel räcker ju 8GB tom. Sparfiler tar inte särskilt mycket, även om endast 3GB återstår efter att man uppdaterat systemet.
  • 0
Citerar YTSHC:
OK, tolkade som att han undrade om ZombiU skulle få plats på 8GB. Ja kör man fysiska spel räcker ju 8GB tom. Sparfiler tar inte särskilt mycket, även om endast 3GB återstår efter att man uppdaterat systemet.


Tror han menade fysiska utgåvan av ZombiU. Med uppdateringar för det osv.

Jo, det räcker nog med 8gb. Annars borde de ju inte släppt den, haha. Men om man vill kunna testa demon eller något alls så bör man nog skaffa 32GB.
Vart än vägarna bär, jag längtar alltid hem till gullmarsplan
  • 0
32GB kommer ju inte räcka så långt heller om man ska ladda ned demos. HDD is the way.

(Om man inte vill radera sina demos allt eftersom.)
  • 0
Citerar YTSHC:
32GB kommer ju inte räcka så långt heller om man ska ladda ned demos. HDD is the way.

(Om man inte vill radera sina demos allt eftersom.)


Man kan ju ändå bara spela demon ett visst antal gånger, så ingen idé att spara dom.
Vart än vägarna bär, jag längtar alltid hem till gullmarsplan
  • 0
Väldigt tacksam för alla snabba svar!
i'll Be Back
  • 0
Citerar felixen:
Väldigt tacksam för alla snabba svar!


Rekommenderar fortfarande en extern HDD dock. Fungerar klockrent och det uppstår inga extra laddningstider bara för att materialet ligger på den istället för på konsolen.

Du kan använda använda SD-kort om du ansluter dom via en USB-kortläsare.
  • 0
Vart kan man köpa sånt?
i'll Be Back
  • 0
Citerar YTSHC:
Rekommenderar fortfarande en extern HDD dock. Fungerar klockrent och det uppstår inga extra laddningstider bara för att materialet ligger på den istället för på konsolen.

Du kan använda använda SD-kort om du ansluter dom via en USB-kortläsare.


FAst har han inte tänkt att skaffa digitala spel så är det en väldigt onödig investering
Vart än vägarna bär, jag längtar alltid hem till gullmarsplan
  • 0
Citerar felixen:
Hur bra klarar man sig med 8gb hårddisk? tänkte mest på fysiska spel man köper i butik hur mycket plats ett sådant spel ungefär som Zombi U. Tack för svar!


Köp 32GB.
Nintendo Land och tillbehören är värt det.
  • 0
Ska nog köpa 32gb men webhallen säljer engelsk version och man får ju med svensk adapter till strömsladd och därav mycket billigare. Men är det någon som köpt engelsk version och upplevt att den är krånglig? Tack ännu en gång för svar uppskattas väldigt mycket med alla råd man får!
i'll Be Back
  • 0
  • Trog
  • Trog
Citerar felixen:
Men är det någon som köpt engelsk version och upplevt att den är krånglig?


Enda skillnaden är strömkabeln. Du kan ju annars vänta en månad och köpa Wii U/Monster Hunter-bundeln.
I just dont know what went wrong
  • 0
På webhallen's hemsida så står det att Luigi's Mansion 2 släpps 28 mars nu och inte bara att det släpps i mars. Medans man väntar på det så ska det spelas en hel del Crysis 3. Men två, kanske tre Wii U spel ska köpas under den tiden också. Spel man redan har på sin X360. Så blir det när Wii U har sin speltorka och man vill fylla på sin spelsamling till den. Har redan Batman: Arkham City - Armoured Edition och kan säga att trotts att det är precis samma spel som det är till PS3 & X360 så är det ändå som att spela igenom det för första gången. Tack vare GamePad'en så sitter man där och pillar och scannar och håller på vilket man inte hade gjort vid en andra spelomgång på PS3 & X360.

Dom andra två spelen som ska köpas igen är alla fall. Assassin's Creed III och Mass Effect 3. Ni som redan har dessa till era Wii U's. Hur är dessa spel med hjälp av GamePad'en?

Och det tredje Wii U spelet man tänkt fixa är Sonic & All-Stars Racing Transformed. Beställde ju det från discshop i december. Men dom har inte haft det i lager ända tills i fredags (15 februari). Så jag avbeställde det för typ 3 veckor sen. Men ska kanske beställa det igen så fort vi passerat den 25 februari
  • 0
Citerar Trog:
Citerar felixen:Men är det någon som köpt engelsk version och upplevt att den är krånglig?

Enda skillnaden är strömkabeln. Du kan ju annars vänta en månad och köpa Wii U/Monster Hunter-bundeln.


Kommer det en Monster Hunter bundel?
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!