Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

Wii U - Officiell tråd


Citerar Lennon:
Sen håller jag med dig, den svarta är lite läckrare. Även fast fingeravtrycken på kontrollen syns extremt lätt, av vad jag sett.


Inget jag har tänkt på. Visst syns det, men inte när man lirar i vanlig belysning. Syns bäst när det är dagtid.
  • 0
Ajaj, blev ju väldigt sugen att köpa den (och en extern hårddisk för typ 300 spänn) men jag har ju ett svart Wii, attans..
  • 0
Citerar Danne89:
Riktigt bra pris!
Dock så gillar jag den svarta mer. Köper man den vita så måste man dessutom köpa till Nintendo Land och dockan själv. Dockan är det bästa som finns.


Den vita är snyggare, men 8gb känns extremt värdelöst när 5gb redan är upptaget när man köper den.
Har inte använt dockan en enda gång. Varför tycker du den är att föredra?
Vart än vägarna bär, jag längtar alltid hem till gullmarsplan
  • 0
Citerar Lennon:
För er som inte känner behov av Premium-modell så säljer nu Mediamarkt Basic-varianten för 1990 kr, på sin webshop.
Wii U Basic - 1990 kr!


Var och skaffade en till tjejens lillasyster. Tack för tipset. Hon hade Wii så tillbehören var mindre relevanta
Hao! Dai ye! We won again! This is good, but what is best in life?
  • 0
Citerar putterman:
Har inte använt dockan en enda gång. Varför tycker du den är att föredra?

Varför har du inte använt den? Mycket smidigare att ladda gamepaden i dockan än att sätta i sladden varje gång.
  • 0
Citerar Danne89:
Varför har du inte använt den? Mycket smidigare att ladda gamepaden i dockan än att sätta i sladden varje gång.


Föredrar sladden. Tycker det är ungefär lika "jobbigt" att sätta i + att man kan spela samtidigt

Tillagt 2013-02-23 19:19:
Tänkte dra ner MH-demot sen. Har inte spelat vanliga till Wii så vet ingenting om spelet. Tänker dock inte köpa det för fullpris oavsett om jag gillar det eller ej.
Vart än vägarna bär, jag längtar alltid hem till gullmarsplan
  • 0
Funderade på att köpa Wii U men var snabb nog att inse att jag höll på att göra samma misstag som när jag köpte Wii.

1. Det finns knappt några spel utannonserade som ska komma i år. Jag blir bara ännu mer förbannad på Nintendo som pungar ut remake efter remake. Det enda ni Wii U-ägare har att se fram emot i höst är en just en remake. Så otroligt fyndigt av Nintendo då. Igen...

2. Hårdvaran kommer i jämförelse med nya xbox/PS att vara överlägset supersämst så räkna inte med de stora multiplattformstitlarna. Samma veva som Wii alltså. Det kommer bara att komma en massa "shovelware" med en ny titel varje år med Mario i titeln (golf, racing, baseball, basket, you name it) och sen var fjärde-sjätte år ett nytt Zelda.

Det är ganska tragiskt att se Wii U-ägare leva i förnekelse. "Det är ju Nintendo och en ny konsol! vänta bara! den kommer att sälja mest av alla för den har sämsta hårdvaran! (och sämsta spelen också men ett nytt Zelda varje årtionde jämnar ut det!

Och nej, ni tycker inte att det är kul -som någorlunda vuxna människor- att spela Nintendoland och verkligen inte Wonderful 101. Det är för att ni har plöjt ner en massa pengar och för att det är Nintendo så måste det vara kul ju, amirite?
  • 0
Citerar EventuelltKorkad:
1. Det finns knappt några spel utannonserade som ska komma i år. Jag blir bara ännu mer förbannad på Nintendo som pungar ut remake efter remake. Det enda ni Wii U-ägare har att se fram emot i höst är en just en remake. Så otroligt fyndigt av Nintendo då. Igen...

Bayonetta 2, nytt Mario i 3D, Mario Kart, Zelda: Wind Waker HD, Watch Dogs, Rayman Legends, X, Pikmin 3, Lego City: Undercover, Resident Evil: Revelations och Yarn Yoshi. Elva spel som vi vet att det arbetas med just nu, de flesta släpps i år (kanske alla?). Under E3 lär vi få höra om ännu fler. Räcker gott och väl för mig, hade dock gärna sett att de släptes lite mer utspritt, alltså att några av spelen kom här och nu.

Men nu räcker det C64/SeeYouAuntie. Vi förstår att du inte gillar Wii U. Låt oss som gillar annat än gråa förstapersonsskjutare gilla den och dess spel.
  • 0
Citerar Danne92e:
Citerar EventuelltKorkad:1. Det finns knappt några spel utannonserade som ska komma i år. Jag blir bara ännu mer förbannad på Nintendo som pungar ut remake efter remake. Det enda ni Wii U-ägare har att se fram emot i höst är en just en remake. Så otroligt fyndigt av Nintendo då. Igen...
Bayonetta 2, nytt Mario i 3D, Mario Kart, Zelda: Wind Waker HD, Watch Dogs, Rayman Legends, X, Pikmin 3, Lego City: Undercover, Resident Evil: Revelations och Yarn Yoshi. Elva spel som vi vet att det arbetas med just nu, de flesta släpps i år (kanske alla?). Under E3 lär vi få höra om ännu fler. Räcker gott och väl för mig, hade dock gärna sett att de släptes lite mer utspritt, alltså att några av spelen kom här och nu.

Men nu räcker det C64/SeeYouAuntie. Vi förstår att du inte gillar Wii U. Låt oss som gillar annat än gråa förstapersonsskjutare gilla den och dess spel.


Lego City: Undercover...? Kunde du skriva det med ett straight face?

Vi får hoppas att det inte är att nytt "new" super mario bros. då för det börjar bli svårt att hålla reda på alla sådana mario-spel nu. Också svårt att skilja dom åt.

Pikmin är inte ens bra. Det har enbart hypats för att det är Miyamoto som ligger bakom.

Vill du ens att jag ska kommentera Rayman Legends? Alla Wii U-ägare är nog tillräckligt butthurt över den lilla incidenten så jag ligger lågt med den saken.

Danne92e, jag tror nog själv att du är lite trött på alla sidoskrollande spel från Nintendo som kommer gång på gång. Vi hade Kirby's Epic Yarn, nu har vi Yarn Yoshi? Det känns bara som att Nintendo har så jefvla få idéer nuförtiden så att när det tillslut hittar på något nytt och fyndigt så mjölkar de verkligen skiten ur det.

New Super Mario Bros.
New Super Mario Bros. Wii
New Super Mario Bros. 2
New Super Mario Bros. U

Need I say more?

Och då slutligen, vad tänkte du spela på din Wii U nu i vår/sommar då? skulle va kul att veta.

P.S. sluta snacka skit om "gråa förstapersonsskjutare" när det finns fler innovativa och färglada titlar till 360/ps3 än vad det gör till Nintendos konsoller...det där håller inte serru.
  • 0
Citerar EventuelltKorkad:
Vi får hoppas att det inte är att nytt "new" super mario bros. då för det börjar bli svårt att hålla reda på alla sådana mario-spel nu.

Är det svårt att hålla reda på ett enda New Super Mario Bros.-spel per Nintendo-konsol? Ett enda spel per konsol. Det är inte mycket det. Förresten skrev jag ett nytt Mario i 3D, inte 2D...
  • 0
Citerar EventuelltKorkad:
Lego City: Undercover...? Kunde du skriva det med ett straight face?

Vi får hoppas att det inte är att nytt "new" super mario bros. då för det börjar bli svårt att hålla reda på alla sådana mario-spel nu. Också svårt att skilja dom åt.

Pikmin är inte ens bra. Det har enbart hypats för att det är Miyamoto som ligger bakom.

Vill du ens att jag ska kommentera Rayman Legends? Alla Wii U-ägare är nog tillräckligt butthurt över den lilla incidenten så jag ligger lågt med den saken.

Danne92e, jag tror nog själv att du är lite trött på alla sidoskrollande spel från Nintendo som kommer gång på gång. Vi hade Kirby's Epic Yarn, nu har vi Yarn Yoshi? Det känns bara som att Nintendo har så jefvla få idéer nuförtiden så att när det tillslut hittar på något nytt och fyndigt så mjölkar de verkligen skiten ur det.

New Super Mario Bros.
New Super Mario Bros. Wii
New Super Mario Bros. 2
New Super Mario Bros. U

Need I say more?

Och då slutligen, vad tänkte du spela på din Wii U nu i vår/sommar då? skulle va kul att veta.

P.S. sluta snacka skit om "gråa förstapersonsskjutare" när det finns fler innovativa och färglada titlar till 360/ps3 än vad det gör till Nintendos konsoller...det där håller inte serru.

Har du spelat ett Lego-spel? Alla de senaste lego-spelen är grymt roliga och charmiga. Men de kanske är för barnsliga för en sån som dig, som bara spelar mogna FPS för mogna spelare som dig själv?

Att Pikmin bara skulle vara hypat för att Shigeru ligger bakom det är helt fel, det är ett bra exempel på ett konsoll-RTS done right. Dessutom är det mycket bra musik i spelen, och väldigt charmigt överlag.

Ett spel att spela i sommar är ju Monster Hunter 3 Ultimate som släpps snart..
  • 0
Pikmin kommer väl också till sommaren.

Mh håller kanske länge om man aldrig spelat det till wii men annars så borde det väl bli rätt långtråkigt om man redan kört 200 h på wii

Pikmins hållbarhet har jag ingen aning om. Sen ska man väl inte spela tv-spel hela sommaren ändå;)
Vart än vägarna bär, jag längtar alltid hem till gullmarsplan
  • 0
Haha seeyouauntie har inte vett nog att försöka ändra skriftspråket i sina försök att trolla. "Förnekelse" hur många gånger har det nämnts nu? Inte undra på att du är permbannad på de flesta andra spelforum.
  • 0
Citerar Danne92e:
Citerar EventuelltKorkad:Vi får hoppas att det inte är att nytt "new" super mario bros. då för det börjar bli svårt att hålla reda på alla sådana mario-spel nu.
Är det svårt att hålla reda på ett enda New Super Mario Bros.-spel per Nintendo-konsol? Ett enda spel per konsol. Det är inte mycket det. Förresten skrev jag ett nytt Mario i 3D, inte 2D...


Exakt min mening. Nintendo erbjuder alltså ett nytt "New Super Mario Bros." för varje ny konsol? Spelen ser likadana ut, närmast identiska och det är vad som bjuds när Nintendo släpper en ny konsol. Blir DU aldrig trött på att Nintendo kränger samma gamla IP år ut och år in? Varför kan du inte hålla en mer kritisk ståndpunkt och inte vara så förblindad och låta Nintendo köra med dig hursomhelst och allt är guld och gröna skogar?

Grodorna -> Snälla, sluta förmoda att jag sitter och spelar FPS och annat allmänt strunt bara för att jag kritiserar ett lego-spel. Att släppa ett sånt spel och framhäva det som ett av de större spelen för Wii U, då vet man att det är illa ute. Ett lego-spel är utvecklat för barn, en annan ståndpunkt i frågan vore bara underlig.

Du har helt fel som säger att Pikmin inte skulle vara hypat bara för att det är Miyamoto som ligger bakom, och så är det med det, det förstår vi nog alla att så är fallet. Finns mycket bättre RTS än Pikmin men eftersom spelbiblioteket inte är så tjockt just där för Nintendo så får man ta vad som finns och gilla läget, om man är förblindad fanboy.

Jasså där ser man, innan Wind waker-remaken kommer i höst så ska Wii U-ägarna få avnjuta en annan remake under sommaren för att värma upp lite lätt. Som jag minns det så kom Monster Hunter 3 till Wii. Men jag kan ha fel....det är ju Monster Hunter 3 ULTIMATE nu..aaah I'll buy it at a high price!
  • 0
Jonas Mäki sammanfattar mina åsikter rätt bra i sin senaste blogg (även fast han inte verkar tro på PS4 lika mycket som jag).

Vad jag tror är alltså att Nintendo visst har chansen att lyckas med Wii U. Det kräver dock ett betydligt bättre jobb än de gjort hittills. Och då menar jag på alla fronter. Dels skulle Nintendo verkligen behöva en ny grafiktung serie med bra onlinestöd. Något som inte känns så... Nintendo. De skulle även behöva deala till sig bästa versionen av något riktigt tungt tredjepartsspel, och det snart, medan Playstation 3 fortfarande är aktuell. Sedan behövs såklart Nintendos egna titlar, om inte annat så information för att bygga hype.

Det stycket sammanfattar riktigt bra
Vart än vägarna bär, jag längtar alltid hem till gullmarsplan
  • 0
Jag ser det som att gillar man spela många spel och är väldigt mainstream passar andra konsoler bättre. Men gillar man spelserier passar Nintendo bra. Crysis3 är väldigt snyggt (helst då på PC). Men jag skulle aldrig få för mig att spela det då jag tycker sådana spel är skittråkiga.

Så det kontextuella.. Smaken är olika och det är mitt svar på frågan som ställts ofta. Så varför vissa gör det till sitt personliga agenda att sitta i ett forum och tjata om hur de ogillar en konsol är rätt sorgligt.
Det är en sak att ge en åsikt, men att verkligen skriva om samma sak 100 gånger är ganska patetiskt och svårt att ta på allvar.
Hao! Dai ye! We won again! This is good, but what is best in life?
  • 0
Citerar misken:
Haha seeyouauntie har inte vett nog att försöka ändra skriftspråket i sina försök att trolla. "Förnekelse" hur många gånger har det nämnts nu? Inte undra på att du är permbannad på de flesta andra spelforum.


Att du inte märker skillnad på det Eventuelltkorkad och det jag skriver säger väl de mesta. Sluta anta att jag bara är ett troll. Om du hade läst mina inlägg och ens gett det minsta lilla chansen reflektera över vad det är jag skriver så hade du förstått att jag inte är ett troll. Många av er här inne skriver märkbart korkade saker. Nästan som ni blir förblindade så fort någon skriver något negativt om ert kära Nintendo. Ni slutar tänka klart och argumenterar som småbarn. Precis som Putterman skrivit flera ggr så har ännu ingen av er svarat på vad det är som gör att ni så godvilligt låter Nintendo om och om igen ställa sig bredbent över er, dra ner gylfen och pissa på er? Har ni någon slags masochistiska anlag som tillåter detta? Är det verkligen så svårt att inse att trots att Wii sålde mest förra generationen så var det den i särklass sämsta konsolen med sämst spel, sämst prestanda och som det spelades minst på. Denna generationen verkar bli exakt detsamma med en enda stor UNDERBAR skillnad och det är att jag inte tror att Wii-U kommer sälja bäst. Lång ifrån bäst. Det visar bara att alla andra spelare. De som vill ha nytt och innovativt har förstått hur bakåtsträvande Nintendo är. De accepterar inte det längre. Bara ni mest hängivna Nintendofanboys som undergivet fortsätter ställa er på knä och med glädje låter Nintendos gyllene varma stråle lustfyllt skölja över er.
  • 0
Citerar SeeYouAuntie:
med glädje låter Nintendos gyllene varma stråle lustfyllt skölja över er.


Fast vi tycks inte ha munnen konstant fylld av en brun stinkande sörja i form av extrem mundiarré som du tycks ha
Hao! Dai ye! We won again! This is good, but what is best in life?
  • 0
Citerar SeeYouAuntie:
Har ni någon slags masochistiska anlag som tillåter detta? Är det verkligen så svårt att inse att trots att Wii sålde mest förra generationen så var det den i särklass sämsta konsolen med sämst spel, sämst prestanda och som det spelades minst på.


Smak. Smak och... smak. Alla har olika smak. Är det så svårt att förstå att din smak inte är någon slags stencil över vad alla andra gillar för spel?

För min del finns det inte ett enda spel till Xbox 360 som intresserar mig, men är det en dålig konsol för det? Nej. Den passar bara inte mig. Det finns en drös med människor som gillar Microsofts maskin. Och det är underbart för dom. Det måste finnas skillnader mellan konsolerna, så det finns alternativ för folket.

Jag är svag för Nintendo. Och med åren så har jag blivit en spelare som inte spelar spel flera timmar om dagarna, utan kanske några gånger i veckan. Typ. På så vis är en Nintendo-konsol perfekt för mig. Jag behöver inte överösas av spel. Förstår givetvis att det är annorlunda för många av er här på forumet. Och att det är tomt på spel till Wii U just nu, det är jag medveten om. Och det är såklart lite pissigt av Nintendo att det ser ut som det gör nu i vår.
  • 0
Citerar Lennon:
Och att det är tomt på spel till Wii U just nu, det är jag medveten om. Och det är såklart lite pissigt av Nintendo att det ser ut som det gör nu i vår.


Instämmer helt. Förstår att vissa är besvikna då de trodde att de redan nu skulle kunna spela flertalet nya och nyskapade titlar. Jag skulle aldrig skaffat en konsol vid releasen om jag inte var så trött på mina övriga konsoler som idag mest samlar damm. Samt den största anledningen, att jag ville spela igenom de titlar jag missade till Wii.
Hao! Dai ye! We won again! This is good, but what is best in life?
  • 0
Citerar Lennon:
Smak. Smak och... smak. Alla har olika smak. Är det så svårt att förstå att din smak inte är någon slags stencil över vad alla andra gillar för spel?


Alltså, jag förstår att folk vill spela Mario och Zelda osv. Ser absolut inga fel med det. Det enda jag undrar är varför ni inte verkar ställa några krav på att Nintendo ska göra något nytt någon gång? De gör allt så otroligt enkelt för sig just nu och jag tycker att det känns pissigt av ett företag som Nintendo som ändå bevisat tidigare att de besitter mycket kreativitet. Jag tycker helt enkelt att e blivit lata.
Vart än vägarna bär, jag längtar alltid hem till gullmarsplan
  • 0
Citerar putterman:
Alltså, jag förstår att folk vill spela Mario och Zelda osv. Ser absolut inga fel med det. Det enda jag undrar är varför ni inte verkar ställa några krav på att Nintendo ska göra något nytt någon gång?


Kan ju bara tala för mig själv här. Men för mig är det nog en trygghet. Jag har vaggats i Nintendos famn sedan 1999, och då känns det såhär flera år senare tryggt, mysigt och härligt att få umgås med Mario igen. Och igen. Jag känner mig som barn och ungdom på nytt, och det är en tid jag kan sakna ibland. Så då känns det som sagt hemtrevligt att få hoppa runt med Mario. Sen är jag inte den gamern som många här på sajten nog är. Jag är inte speciellt hardcore.

Men jag förstår vad du menar. Nintendo själva har inte kommit fram med någon ny spelserie på, vad är det, lite mer än tio år? Det vill säga när första Pikmin kom ut. Vilket såklart är under all kritik. Dom borde jobba betydligt mer på den punkten. Skulle dom braska till med en riktigt fin, ny serie, så skulle dom vinna nya fans. Vilket alltid är viktigt, och kanske rent av nödvändigt just nu.
  • 0
Citerar Lennon:
Kan ju bara tala för mig själv här. Men för mig är det nog en trygghet. Jag har vaggats i Nintendos famn sedan 1999, och då känns det såhär flera år senare tryggt, mysigt och härligt att få umgås med Mario igen. Och igen. Jag känner mig som barn och ungdom på nytt, och det är en tid jag kan sakna ibland. Så då känns det som sagt hemtrevligt att få hoppa runt med Mario. Sen är jag inte den gamern som många här på sajten nog är. Jag är inte speciellt hardcore.

Men jag förstår vad du menar. Nintendo själva har inte kommit fram med någon ny spelserie på, vad är det, lite mer än tio år? Det vill säga när första Pikmin kom ut. Vilket såklart är under all kritik. Dom borde jobba betydligt mer på den punkten. Skulle dom braska till med en riktigt fin, ny serie, så skulle dom vinna nya fans. Vilket alltid är viktigt, och kanske rent av nödvändigt just nu.


Tack för ditt svar! Skönt att någon äntligen ville ge ett bra svar på frågan!

Det är ju precis som du säger. Jag kräver inte att folk ska sluta spela Mario eller att Nintendo ska göra färre Mario-spel. Det är uppenbarligen omtyckta spel och då är det självklart att man ska släppa dom.

Men att de bör jobba på att få fram en ny spelserie känns verkligen som det rätta. De behöver inte fläska ut 8 nya spelserier och strunta i Mario totalt den här generationen, absolut inte. Men att få se något nytt vore kul, för jag är övertygad om att Nintendo skulle göra det bra (de gör ju nästan alltid det).
Jag TROR tyvärr att Nintendo känner sig väldigt nöjda med hur det är och det är helt enkelt lättare för dom att slänga ut samma spelserie igen. Men om Wii U säljer dåligt så hoppas jag att vi får se något annat.
Vart än vägarna bär, jag längtar alltid hem till gullmarsplan
  • 0
Som jag redan sagt så släpper Nintendo nya spelserier, men med namn från äldre sådana. Kid Icarus Uprising var ett väldigt annorlunda spel från det mesta de gett ut tidigare. Och grymt bra.
  • 0
Jag har aldrig lirat ett Lego spel förut. Kommer Lego City: Undercover vara riktat till småbarn? Eller är det "för alla"?

Det verkar rätt mysigt.
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!