Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

Wii U - Officiell tråd


Citerar Petrus:
Citerar Exicutor:Citerar Petrus:Fick min Wii U idag med New Super Mario Bros U + New Luigi U. Köpte också till Super Mario 3D World.

Har bara hunnit testa lite New Super Mario och det var då bra. Min första Nintendo konsol sedan NES.

Då har du en god samling med Mario-spel att spela igenom! ;)
Hoppas du får en bra upplevelse!

Är nöjd. Dock finns det några verkligt konstiga saker. Som att du inte kan köra coop i NSMBU med gamepad + wiimote. Att gamepad bara funkar som boost är idioti. Samt att du inte kan slå av skärmen då du spelar på tv eller ser på netflix för att spara ström. Samt att du inte kan spela Wii VC spel med gamepad. Annars hade jag köpt och spelat Ocarina och Majoras direkt.


Det var verkligen några bra saker du tog upp (som borde ändras i framtida uppdateringar). Håller med dig, vissa lösningar är lite knasiga.

Men det där med NSMBU... Kan man inte spela coop med gamepaden? Eller va (hade nämligen tänkt köpa spelet, men coop är något som jag antog var möjligt...)? :>
Playing since '93 | Gaming since '00 | On Gamereactor since '07
  • 0
Kan man spela wii-u spel på wii ?
  • 0
Citerar Exicutor:
Men det där med NSMBU... Kan man inte spela coop med gamepaden? Eller va (hade nämligen tänkt köpa spelet, men coop är något som jag antog var möjligt...)? :>


Nej. Du kan bara köra boost mode med gamepaden. För att köra coop behövs pro controller eller wiimote. Det är oerhört dumt. Du kan spela med gamepad i SP men ska du köra COOP går det inte.

Citerar tobiashansson:
Kan man spela wii-u spel på wii ?

Nej. Du kan spela Wii spel på Wii U dock.
  • 0
Kommer det att släppas någon form av "collection" till Wii U med alla Zelda-spelen? Kommer ihåg att de gav ut en sådan till gamecube.

Kan tänka mig att köpa en Wii U om de gör det.
Färska grönsaker.
  • 0
Citerar Petrus:
Citerar Exicutor:Men det där med NSMBU... Kan man inte spela coop med gamepaden? Eller va (hade nämligen tänkt köpa spelet, men coop är något som jag antog var möjligt...)? :>

Nej. Du kan bara köra boost mode med gamepaden. För att köra coop behövs pro controller eller wiimote. Det är oerhört dumt. Du kan spela med gamepad i SP men ska du köra COOP går det inte.

Citerar tobiashansson:Kan man spela wii-u spel på wii ?
Nej. Du kan spela Wii spel på Wii U dock.


Aha, okej! Tack för upplysningen! Det är verkligen en sak att beakta vid ett eventuellt köp. Kommer dock inte avskräcka mig, haha! ;D

Citerar Farre V:
Kommer det att släppas någon form av "collection" till Wii U med alla Zelda-spelen? Kommer ihåg att de gav ut en sådan till gamecube.

Kan tänka mig att köpa en Wii U om de gör det.


Så vitt jag vet så finns det väl inget bekräftat... Skulle dock kunna tänka mig att Nintendo har det i tankarna. Nysläpp av gamla legendariska spel har fungerat bra förr (åsyftar främst Ocarina of Time 3D). En samling för att väcka intresse hos gamla Zelda-spelare skulle vara en bra start inför uppladdningen av ett nytt, högupplöst, Zelda designat för Wii U. Men detta är alltså endast mina tankar!
Playing since '93 | Gaming since '00 | On Gamereactor since '07
  • 0
Snabba frågor:

Kan jag stänga av bakgrundsmusiken på mitt Wii U?

Hur fungerar vänförfrågningar? Har inte riktigt haft tid att kolla på det.
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Lägg gärna till mig som vän, nybliven Wii U ägare. Heter LocoTobbe där
  • 0
Citerar Humanisten:
Snabba frågor:

Kan jag stänga av bakgrundsmusiken på mitt Wii U?

Hur fungerar vänförfrågningar? Har inte riktigt haft tid att kolla på det.


Bakgrundsmusiken? Syftar du på ljuden som hörs lite dovt då och då? Jag har faktiskt inte tänkt på det innan. Tror för övrigt att det tyvärr inte går att ställa in! :/

Vänförfrågningar fungerar smidigt. Du går in i din "Friend List" där du ser dina befintliga vänner. Där kan du se vad de spelar etc.. Där kan du också lägga till nya vänner, genom att skriva in den nya vännens Nintendo Network-namn. Sedan är förfrågan skickad! Simple as that!
Playing since '93 | Gaming since '00 | On Gamereactor since '07
  • 0
  • Räv
  • Räv
Är relativt ny med min Wii U, men jag måste verkligen säga att detta är konsolen för mig. Spelen jag vill ha just nu finns till denna konsolen, och Nintendo lyckas för en gångs skull kännas premium.

Fyll gärna ut min vänlista också, det är alltid roligare att interagera med människor. Krabbtumme heter jag på Wii Network.
"If there's anything more important than my ego around, I want it caught and shot now."
  • 0
Fan vad kul att folk börjar skaffa Wii U (det verkar som det i alla fall).

Kommer själv att köpa en snart men ska först fixa en 3DS.
Färska grönsaker.
  • 0
Har också precis inskaffat en wii u med mario 3d world och ryman så lägg gärna till mig med, nick: Beffben
  • 0
Gillade dagens Direct. Hyrule Warriors och NES Remix såg ju riktigt bra ut.
"Who the hell do you think I am?"
  • 0
Mitt Nintendo ID är Adaell om någon vill lägga till mig
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Citerar Räv:
Är relativt ny med min Wii U, men jag måste verkligen säga att detta är konsolen för mig. Spelen jag vill ha just nu finns till denna konsolen, och Nintendo lyckas för en gångs skull kännas premium.

Fyll gärna ut min vänlista också, det är alltid roligare att interagera med människor. Krabbtumme heter jag på Wii Network.
Citerar Beffben:
Har också precis inskaffat en wii u med mario 3d world och ryman så lägg gärna till mig med, nick: Beffben

Citerar Humanisten:
Mitt Nintendo ID är Adaell om någon vill lägga till mig
Citerar Humanisten:
Mitt Nintendo ID är Adaell om någon vill lägga till mig


Lägger till er! Alltid kul att fylla vänlistan!

För övrigt så är det kul att så många faktiskt verkar få upp intresset för Wii U. Det är ju faktiskt så att det värsta i konsolens tid förhoppningsvis är över... Alltså speltorkan första året. Nu börjar ju faktiskt spelen att komma! Tror och hoppas att Wii U definitivt har en god framtid framöver!
Playing since '93 | Gaming since '00 | On Gamereactor since '07
  • 0
Citerar Exicutor:
För övrigt så är det kul att så många faktiskt verkar få upp intresset för Wii U.


Jag skaffar alla konsolerna denna generationen. Inget mer med det.

Citerar Exicutor:
Det är ju faktiskt så att det värsta i konsolens tid förhoppningsvis är över... Alltså speltorkan första året. Nu börjar ju faktiskt spelen att komma! Tror och hoppas att Wii U definitivt har en god framtid framöver!


Jag ser fortfarande inget Metroid eller nytt Zelda än så länge så jag håller mig försiktigt intresserad av kommande spel.
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Citerar Humanisten:
Citerar Exicutor:För övrigt så är det kul att så många faktiskt verkar få upp intresset för Wii U.

Jag skaffar alla konsolerna denna generationen. Inget mer med det.

Citerar Exicutor et är ju faktiskt så att det värsta i konsolens tid förhoppningsvis är över... Alltså speltorkan första året. Nu börjar ju faktiskt spelen att komma! Tror och hoppas att Wii U definitivt har en god framtid framöver!

Jag ser fortfarande inget Metroid eller nytt Zelda än så länge så jag håller mig försiktigt intresserad av kommande spel.


Ja men att du köper Wii U är i alla fall en bra sak! ;)

Nej, det är förvisso sant. Men det finns fortfarande massvis med andra bra spel som är på gång!
Playing since '93 | Gaming since '00 | On Gamereactor since '07
  • 0
  • Räv
  • Räv
Wii U är, ta mig tusan, det bästa konsolköp jag gjort. Speciellt efter idag, när jag köpte Super Mario 3D World och en finfin Mario-mote.

Att spela med brorsan och skrika åt varandra när man snor guldkronan minner starkt om när vi som unga vrålade om fuskiga snipers i Halo 2.
"If there's anything more important than my ego around, I want it caught and shot now."
  • 0
Citerar Räv:
Wii U är, ta mig tusan, det bästa konsolköp jag gjort. Speciellt efter idag, när jag köpte Super Mario 3D World och en finfin Mario-mote.

Att spela med brorsan och skrika åt varandra när man snor guldkronan minner starkt om när vi som unga vrålade om fuskiga snipers i Halo 2.


Haha! Kul att du gillar Wii U! Det är verkligen en bra konsol!
Playing since '93 | Gaming since '00 | On Gamereactor since '07
  • 0
Citerar Farre V:
Fan vad kul att folk börjar skaffa Wii U (det verkar som det i alla fall).

Kommer själv att köpa en snart men ska först fixa en 3DS.


Att 10 personer på GR-forumet skaffar den innebär inte att "folk" börjar skaffa den - Wii U är fortfarande Nintendos största flopp sedan Virtual Boy och flera branschkännare tror nu att den komma vara bortplockad från butikshyllorna till julen 2014, och att spel som X och Smash Bros. kommer flyttas till andra konsoler/enheter.

Flera butiker i England har ju redan tagit bort Wii U ur sina sortiment för att ingen vill ha den.
  • 0
Citerar Kalopsis:
Citerar Farre V:Fan vad kul att folk börjar skaffa Wii U (det verkar som det i alla fall).

Kommer själv att köpa en snart men ska först fixa en 3DS.

Att 10 personer på GR-forumet skaffar den innebär inte att "folk" börjar skaffa den - Wii U är fortfarande Nintendos största flopp sedan Virtual Boy och flera branschkännare tror nu att den komma vara bortplockad från butikshyllorna till julen 2014, och att spel som X och Smash Bros. kommer flyttas till andra konsoler/enheter.

Flera butiker i England har ju redan tagit bort Wii U ur sina sortiment för att ingen vill ha den.


Nej, men det är en bra visning av hur det börjar se ut runt om i världen. Konsolen börjar ju faktiskt att sälja nu! I och med släpp av fler och större spel så kommer omsättningen fortsätta att öka för NIntendo. De har ju som bekant ett järngrepp om den bärbara spelmarknaden!
Playing since '93 | Gaming since '00 | On Gamereactor since '07
  • 0
Citerar Exicutor:
Nej, men det är en bra visning av hur det börjar se ut runt om i världen. Konsolen börjar ju faktiskt att sälja nu! I och med släpp av fler och större spel så kommer omsättningen fortsätta att öka för NIntendo. De har ju som bekant ett järngrepp om den bärbara spelmarknaden!


Nej, det börjar den inte. Drygt 200k under julrushen i USA är pinsamt lite. Både Ps4 och Xbone har snart sålt mer än vad Wii U gjort totalt, trots att Ps4/Xbone funnits någon månad och Wii U i ett helt år.

Nintendo har aldrig haft en stationär konsol som floppat så hårt som Wii U, och det ska bli intressant att se vad de gör nu. För de måste göra något drastiskt när fler och fler butiker plockar bor konsolen från hyllorna.

Om jag säger att nästa Zelda kommer till Ps4 kommer ni säkert skratta, men jag tror inte det är någon omöjlighet längre. Inget företag kan hålla igång en konsol som inga förutom de själva vill göra spel till.

De har inget "järngrepp" om den bärbara marknaden, det är mobilerna och surfplattorna som har järngreppet. 3DS har sålt mycket sämre än DS pga den nya konkurrensen från mobilerna, och allt fler utgivare väljer nu att strunta i bärbara konsoler och satsa på mobiler istället eftersom folk idag använder mobiler i princip under hela sin vakna tid.
  • 0
Citerar Kalopsis:
Nintendo har aldrig haft en stationär konsol som floppat så hårt som Wii U


Virtual Boy

Om Wii U fortsätter att sälja lika uselt som den gör nu så får Nintendo helt enkelt släpa sig i genom floppen under tiden som de filar på nästa konsol. Försöka supporta den så gott det går, precis som de gjorde med Gamecube och 64. De har tillräckligt med kosing för att kunna släppa fler konsoler, särskilt efter succén med Wii och den förkrossande handhållna divisionen.
Att börja släppa exklusiva spel till andra plattformar skulle göra mer skada än nytta, Visst skulle det ge en kortsiktig boost, men i det långa loppet devaluerar de sitt eget varumärke vilket kommer göra det ännu svårare att sälja konsoler.

Citerar Kalopsis:
De har inget "järngrepp" om den bärbara marknaden, det är mobilerna och surfplattorna som har järngreppet. 3DS har sålt mycket sämre än DS pga den nya konkurrensen från mobilerna, och allt fler utgivare väljer nu att strunta i bärbara konsoler och satsa på mobiler istället eftersom folk idag använder mobiler i princip under hela sin vakna tid.


3DS hade sålt 35 miljoner efter September i år, efter ungefär 2,5 år på marknaden. I vilken värld är det inte bra siffror? I år har ju 3DS dominerat fullständigt i försäljningslistorna.
"Who the hell do you think I am?"
  • 0
Tjena! Jag är en nybliven Wii U-ägare. Applier heter jag på Nintendo Network om någon känner för att adda mig .
  • 0
Citerar Kalopsis:
Citerar Exicutor:Nej, men det är en bra visning av hur det börjar se ut runt om i världen. Konsolen börjar ju faktiskt att sälja nu! I och med släpp av fler och större spel så kommer omsättningen fortsätta att öka för NIntendo. De har ju som bekant ett järngrepp om den bärbara spelmarknaden!

Nej, det börjar den inte. Drygt 200k under julrushen i USA är pinsamt lite. Både Ps4 och Xbone har snart sålt mer än vad Wii U gjort totalt, trots att Ps4/Xbone funnits någon månad och Wii U i ett helt år.

Nintendo har aldrig haft en stationär konsol som floppat så hårt som Wii U, och det ska bli intressant att se vad de gör nu. För de måste göra något drastiskt när fler och fler butiker plockar bor konsolen från hyllorna.

Om jag säger att nästa Zelda kommer till Ps4 kommer ni säkert skratta, men jag tror inte det är någon omöjlighet längre. Inget företag kan hålla igång en konsol som inga förutom de själva vill göra spel till.

De har inget "järngrepp" om den bärbara marknaden, det är mobilerna och surfplattorna som har järngreppet. 3DS har sålt mycket sämre än DS pga den nya konkurrensen från mobilerna, och allt fler utgivare väljer nu att strunta i bärbara konsoler och satsa på mobiler istället eftersom folk idag använder mobiler i princip under hela sin vakna tid.


Tänker inte ödsla mer tid på att få dig att förstå vad jag syftar på... Du behöver inte besvara detta, nej. ;(
Playing since '93 | Gaming since '00 | On Gamereactor since '07
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!