Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

Wii U - Officiell tråd


Tror nog att Wii U kommer klara sig ganska bra med alla spel som kommer släppas. Verkar typ bara vara Metroid som fattas
My signature this is.
  • 0
Behöver extra utrymme på min maskin. Räcker det med SD-kort eller måste man koppla upp extra hårddisk?
  • 0
Nu har jag skaffat wii u! Finally XD
Jag har Nintendoland, Mario kart 8 och new super mario bros u. Skall snart köpa Super Mario 3D world.

Lägg till mig om ni har lust! NingJare heter jag där med förstås hehe
  • 0
Köpte en Wii U nu med
Mario bros U
Luigi U
Mario 3d world
Mario kart 8 (tar Zelda wind waker som extra)
Donkey kong

Stämmer det att man kan använda 3ds (xl) som kontroll och även alla kontroller som funkar till wii u? Annars finns det billiga alternativ kontroller? Som den här funkar den till alla som pro gör. http://www.retrospelbutiken.se/store/produkt.php?produkt=14382

Ska sedan skaffa bayonetta, nya zelda, SSBB, Yoshi, kirby, Toad, majoras mask och köra massa wii och äldre nintendo jag missat. Så har fullt upp nu.

Känns som wii u börjar sälja bättre i Sverige i alla fall. tar slut lite här och där.
Jag vet att du läser det här! =_0 och någon gång kommer du att läsa det igen!
  • 0
Snart blir det en Wii U, jag börjar med mario kart 8, Mario 3dland och Zombie U,

Jag ska senare köpa Pikmin och Sonic. Jag väljer nog också något av dessa i erbjudandet av Mario kart 8. Jag hörde att man skulle kunna få spelet tidigare ifall man gjorde på ett speciellt sett?
i'll Be Back
  • 0
Någon som vet hur man gjorde för att få gratisspelet tidigare när man köper mario kart 8?
i'll Be Back
  • 0
Jag är inte säker på att de stämmer men någon här på gr sa att man kunde göra det genom att göra de på club nintendos hemsida i England, men de va någon som hade haft problem med de där så jag skulle nog akta mig för att försöka med det om man inte är helt säker på hur man ska göra. Hoppas det här är till lite hjälp i alla fall;)
  • 0
Citerar felixen:
Någon som vet hur man gjorde för att få gratisspelet tidigare när man köper mario kart 8?


Går via svenska Nintendos hemsida eller annan europeisk sida.
"Who the hell do you think I am?"
  • 0
Citerar Kundvagnen:
Blir mer och mer sugen på Wii U.

- Mario Bros.
- Mario Kart 8
- Mario World
- Zelda Wind Waker
- Donkey Kong

Fast det får komma ett par exklusiva och grymma spel till för att jag ska överväga ett köp. Har ju ägt både GC och Wii men sålt båda.
Måste rekommenderas lego city undercover. Fantastiskt roligt
  • 0
Citerar felixen:
Någon som vet hur man gjorde för att få gratisspelet tidigare när man köper mario kart 8?
Står att man får det i september men då jag registera stod det mellan 11-30 augusti och sista dagen att registrera var 30 september. Så kanske får den tidigare desto tidigare man registrerar.
Jag vet att du läser det här! =_0 och någon gång kommer du att läsa det igen!
  • 0
Kommer ni ihåg spelet Theme Park World? Jag älskade det, så roligt att bygga sina egna nöjesfält. Undrar i mitt stilla sinne om ngt liknande spel är på "G" till Wii U? Någon som vet?
  • 0
Citerar Abolin:
Kommer ni ihåg spelet Theme Park World? Jag älskade det, så roligt att bygga sina egna nöjesfält. Undrar i mitt stilla sinne om ngt liknande spel är på "G" till Wii U? Någon som vet?


Ser inte ut som att det kommer något spel i den stilen än till Wii U dessvärre.
"Don't just teach your children to read...Teach them to question what they read.Teach them to question everything." -George Carlin
  • 0
Lite sent svar, men det här med mario kart 8 bonus spelet. Jag skapade ett nytt nintendo network konto. Ändrade först till England som land på wii u, så jag kunde skapa ett nytt konto. Behövde ingen adress eller så. Gick in på eshop och kopplade mitt club nintendo konto till mitt uk nintendo id. Loggade sedan in på club nintendo och reggade min kod som med alla spel. Fick direkt efter det möjlighet att utnyttja erbjudandet. Fick välja spel direkt och fick en kod. Koden fungerar över hela eu så jag skrev in den koden på mitt svenska nintendo id och sen hade jag mitt extra spel samma dag som jag köpte mk8 ;D

Man kan säkert göra detta även om man skickat koden till Bergsala. Dom kollar inte koden förrän dom skickar ut koder ändå.
  • 0
Jag har skaffat en begagnad Wii U med propad samt spelen Mario 3D World, Zelda WW, ZombiU, Nintendo land, Resident Evil Revelations samt Wonderful 101 för 3000 spänn! Nöjd! Ser fram emot många roliga timmar med den.
"Who the hell wants to hear actors talk?" - H. M. Warner, Warner Brothers, 1927.
  • 0
Men vad i helvete är det med er? Spelar ni ens? Sveriges "största" spelforum och ingen skriver här på två veckor. Gamereactor blir verkligen sämre och sämre.

Anyway, jag har spelat väldigt mycket Mario Kart 8 och Zelda WW och älskar det. Riktigt kul. Sen har jag massor spel framför mig också. Valde New Super Mario Bros U som bonusspelet btw.
"Who the hell wants to hear actors talk?" - H. M. Warner, Warner Brothers, 1927.
  • 0
Citerar Kundvagnen:
Anyway, jag har spelat väldigt mycket Mario Kart 8 och Zelda WW och älskar det. Riktigt kul. Sen har jag massor spel framför mig också. Valde New Super Mario Bros U som bonusspelet btw.


Har inte spelat Mario Kart 8 på över en månad. Skoj när det kom men har svalnat väldigt för min del. Kört lite online men det lockar inte det heller. Vet inte vad jag förväntade mig men det känns bara som ännu ett Mario Kart.

New Super Mario Bros. U är skoj, har inte testat Luigi U än dock.
"Who the hell do you think I am?"
  • 0
Med tanke på att jag i första hand är PC-spelare har jag blivit lite sugen på att införskaffa Wii U istället för Playstation 4 eller Xbox One. Då mest för att spelen på de två sistnämnda konsolerna nästan alltid kommer på PC, och de få exklusiviteter som finns är inte värda de extra tusenlapparna. Dessutom har Wii U väldigt charmiga och roliga spel om man är flera stycken, vilket är ett stort plus. Jag vet till exempel med mig att det enda jag spelade på det Playstation 4 jag hade hemma ett tag var Rayman Legends, vilket säger lite om sortens spel jag tycker passar bäst på tv-skärmen.

Nog med bakgrundshistoria, nu till frågorna.
1. På Prisjakt är det ingen prisskillnad mellan Premium och Basic, vilket borde betyda att man mest troligen ska köpa Premium?
2. Ser att det finns bundles med antingen Mario Kart 8, New Super Mario Bros U eller Zelda Wind Waker. Vilken ger mest spelglädje (är personligen mer ett fan av Mario än Zelda)?
3. Ska man istället för att köpa nytt satsa på begagnat, som Kundvagnen?
3. Sist men inte minst, finns det tillräckligt många guldklimpar ute till konsolen för att motivera ett köp i dagsläget?
  • 0
Citerar Aaandy:
3. Sist men inte minst, finns det tillräckligt många guldklimpar ute till konsolen för att motivera ett köp i dagsläget?


Hade jag haft pengar hade jag slagit till på en konsol direkt. På grund av dessa guldklimpar: Pikmin 3, Super Mario 3D World, The Legend Of Zelda: The Wind Waker HD, Mario Kart 8, New Super Mario Bros. U, kommande Yoshi's Woolly World och Captain Toad. Sen, för dom som gillar den typen av spel, så är lär väl Super Smash Bros. vara ett rejält guldkorn.

Sen ser Lego: City Undercover lite kul ut också. Sonic Lost World pratar en de väldigt gott om, medan vissa sågar det med fotknölarna. Jag själv skulle också dra ner The Legend Of Zelda: Minish Cap och Mario & Luigi: Superstar Saga på momangen när jag skaffar mig en konsol.

Sen hade Mario Kart-bundlen varit mest prisvärd om du köpt den innan 31 juli. För då fick man även med en kod för att kunna ladda hem ett gratis spel. Jag själv skulle nog gå på den eller New Super Mario Bros-paketet. Tycker Wii U Gamepad är rätt hemsk med Zelda-dekalerna.

Har du inte upplevt Wii Sports, och vill ha lite multiplayer, så finns ju numer Wii U Sports Club. Och vill du ha en extra Wiimote så borde du köpa Wii Party U. Går billigt nuförtiden. Nu ska jag sluta babbla. Hoppas du får nåt mer svar, från nån som faktiskt äger en maskin.
  • 0
Citerar Lennon:
Har du inte upplevt Wii Sports, och vill ha lite multiplayer, så finns ju numer Wii U Sports Club. Och vill du ha en extra Wiimote så borde du köpa Wii Party U. Går billigt nuförtiden. Nu ska jag sluta babbla. Hoppas du får nåt mer svar, från nån som faktiskt äger en maskin.


Wow! Tack för ett mycket informativt och välformulerat inlägg. Om något fick du mig ännu mer intresserad av att skaffa konsolen, trots att du inte själv äger den! Många av de spel du nämner är just de som intresserar mig, särskilt nu när både Yoshi's Woolly World och Captain Toad är på ingående.

Jag har spelat något av de nyare Super Mario-spelen till 3DS och det var fantastiskt kul, förväntar mig något likvärdigt om jag skaffar Wii U med New Super Mario U.
  • 0
Det var det lilla. Nån måste ju hålla liv i tråden. Jag tycker det låter som du ska gå på New Super Mario-bundlen. Många säger att det är det bästa i serien. Och Luigi U sägs bjuda på en rätt tuff utmaning. Kom även på ett till spel som du lär digga om du gillar plattformshoppande (som du ju verkar göra), nämligen Donkey Kong Country: Tropical Freeze. Inte spelat det själv, men Donkey Kong-liret till Wii gillade jag som tusan.

Hoppas du slår till, och blir nöjd. Jag ångrar att jag inte slog till när Siba reade ut Basic-modellen för ynka 990 kr. Trots det fattiga lagringsutrymmet.
  • 0
Har heller inte spelat nya DKC, men till Wii tyckte jag att Rayman Origins toppade DKC Returns. Därför blev det Rayman legends till U och inget DKC
  • 0
Är tyvärr inte riktigt på skrivhumör just nu men jag kan säga dig Andy att jag är jävligt nöjd med konsolen trots att jag bara spelat Mario Kart 8 och Zelda so far. Har som sagt en del ospelade spel hemma. Känner mig som ett barn i en godisaffär.
"Who the hell wants to hear actors talk?" - H. M. Warner, Warner Brothers, 1927.
  • 0
Citerar Lennon:
Det var det lilla. Nån måste ju hålla liv i tråden. Jag tycker det låter som du ska gå på New Super Mario-bundlen. Många säger att det är det bästa i serien. Och Luigi U sägs bjuda på en rätt tuff utmaning. Kom även på ett till spel som du lär digga om du gillar plattformshoppande (som du ju verkar göra), nämligen Donkey Kong Country: Tropical Freeze. Inte spelat det själv, men Donkey Kong-liret till Wii gillade jag som tusan.

Hoppas du slår till, och blir nöjd. Jag ångrar att jag inte slog till när Siba reade ut Basic-modellen för ynka 990 kr. Trots det fattiga lagringsutrymmet.


Bra att du tog på dig ansvaret! Det tycker jag låter som en bra idé. Då får man två av spelen jag tror kommer vara bäst på konsolen i dagsläget. Donkey Kong var en gammal favorit på Gameboy för min del, hoppas Tropical Freeze kan väcka lite minnen till liv då!

Det hoppas jag också. Tyvärr skriker sig många hesa när jag säger att en Wii U intresserar mig. Ibland måste man kanske chansa och bara hoppas att den ger spelglädjen man söker. Osis! Men man kanske vill ha lite mer lagringsutrymme än vad den kan ge. Eller kan man utöka det på något sätt?

Citerar Kundvagnen:
Är tyvärr inte riktigt på skrivhumör just nu men jag kan säga dig Andy att jag är jävligt nöjd med konsolen trots att jag bara spelat Mario Kart 8 och Zelda so far. Har som sagt en del ospelade spel hemma. Känner mig som ett barn i en godisaffär.


Ingen fara, detta räckte tillräckligt. Blir mer och mer sugen på att införskaffa konsolen. Har dessvärre bara en 32" stor tv med ynka 720p från september, vilket förhoppningsvis räcker för att njuta av HD-glädjen. Tyvärr är det dock många som skriker sig hesa över detta med att köpa Wii U, men hoppas jag blir som ett barn i en godisaffär istället.
  • 0
Jag finner inga ord. Har spelat 3D World (kunde inte bärga mig mer) och jag är helt förtrollad. HELT förtrollad!
"Who the hell wants to hear actors talk?" - H. M. Warner, Warner Brothers, 1927.
  • 0
Citerar Aaandy:
Citerar Det hoppas jag också. Tyvärr skriker sig många hesa när jag säger att en Wii U intresserar mig. Ibland måste man kanske chansa och bara hoppas att den ger spelglädjen man söker. Osis! Men man kanske vill ha lite mer lagringsutrymme än vad den kan ge. Eller kan man utöka det på något sätt?


Du kan koppla in en extern hårddisk. Nintendo rekommenderar en med extern strömkälla, men ska funka med en som bara drivs på USB också. Men då ska du helst skaffa en y-kabel så den får ström från två USB-ingångar. Konsolen har två på baksidan och två på framsidan om jag inte missminner mig. Finns dom som kör på USB-sticka också, och säger att det funkar. Men Nintendo rekommenderar det inte. Men laddar du inte ner AAA-titlar från eShop tror jag du klarar dig ett tag på 32 GB. SD-kort som konsolen stöder funkar bara att lagra sparningar på tror jag. Synd att extern hårddisk är så fult att behöva ha liggande bredvid konsolen bara.
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!