Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

Hitman: Absolution


Det är nästan så att spelet är bättre på Normal... skumt.

Vilken är förresten den bästa rating man kan få under ett uppdrag? Silent Assassin?
  • 0
Spoiler poiler:Skjutbanan var faktiskt skitrolig.

Men alltså, allt det här om att spelet inte är "hitman":

Hur ofta spelade ni om Tex Blood Money för att ni ville uppleva storyn, majoriteten lirade ju för att man kan spela om alla banor på så många sätt, att det alltid finns något nytt.

DET ÄR DÄRFÖR CONTRACTS FINNS.

Jag kommer förmodligen lira storyn en gång, kanske testa purist och försöka få lite challenges, sen kommer jag nog endast hålla mig till Contracts, för det är nog där spelet skiner mest.
oh ho the ratlin bog - Franck
  • 0
Citerar Inkvoterad:
DET ÄR DÄRFÖR CONTRACTS FINNS.


Contracts är ju å andra sidan inte alls lika kul, man spelar bara på små delar av de egentliga banorna så att säga och det känns helt enkelt inte kul.
Hade älskat spelet om man kunde välja vilka vapen man ville ha med sig på story-uppdragen.
Glory to Arstotzka!
  • 0
Citerar Gamer 94:
Contracts är ju å andra sidan inte alls lika kul, man spelar bara på små delar av de egentliga banorna så att säga och det känns helt enkelt inte kul.
Hade älskat spelet om man kunde välja vilka vapen man ville ha med sig på story-uppdragen.


KÄFT, FÖRSTÖR INTE SPELET FÖR MIG ;_;
oh ho the ratlin bog - Franck
  • 0
Citerar Inkvoterad:
KÄFT, FÖRSTÖR INTE SPELET FÖR MIG ;_;


Okay, f'låt. Men det jag vill säga är bara att jag tycker att Blood Money var bättre på flera punkter.
Glory to Arstotzka!
  • 0
Citerar Gamer 94:
Okay, f'låt. Men det jag vill säga är bara att jag tycker att Blood Money var bättre på flera punkter.


<3

Jag är faktiskt jättenöjd med Absolution hittills. Grejen är den att jag försöker att inte jämföra det med tidigare spel då jag visste från början att det skulle vara annorlunda än tidigare delar och lärt mig acceptera det... tids nog.

Men min inre Contracts och Blood Money älskare skriker till lite då och då, men min andra sida älskar spelet. Så jag ligger lite emellan där.

Har inte klarat ut spelet än heller, länge sedan jag spelade stealth om jag ska vara ärlig, och Dishonored var ju bara snuskenkelt. Jag gillar hur jäkla oförlåtandet Hitmanserien känns, och den känslan finns kvar tycker jag, för det mesta.
oh ho the ratlin bog - Franck
  • 0
Citerar Inkvoterad:
Har inte klarat ut spelet än heller, länge sedan jag spelade stealth om jag ska vara ärlig, och Dishonored var ju bara snuskenkelt. Jag gillar hur jäkla oförlåtandet Hitmanserien känns, och den känslan finns kvar tycker jag, för det mesta.


Det måste jag hålla med om är ganska bra och tillför till utmaningen, men som sagt, det är ändå annorlunda på något sätt.
Glory to Arstotzka!
  • 0
Måste säga att jag blev lite besviken på Spoiler:lönnmördar-nunnorna. De borde ha betett sig mer som 47, och inte som helt vanliga vakter som bara går samma rutt om och om igen. De kanske till och med borde ha varit omöjliga att se med Instinct eller nåt. Det var alldeles för simpelt att bara kasta en kniv i bakhuvudet på varenda en. Lite trist, minsann.
Garçon means boy.
  • 0
Citerar yonobi:
Spoiler:


Har inte kommit dit än men huh, trodde de skulle vara några sorters bossar.
Glory to Arstotzka!
  • 0
  • Phip
  • Phip
Citerar yonobi:
Måste säga att jag blev lite besviken på Spoiler:


Riktigt rolig bana det där att smyga och leka runt på.
"In this world, nothing is certain but death and taxes."
  • 0
Spelet blir betydligt roligare om man slår av möjligheten att förutse vakternas rörelseschema.

Det kändes nästan som fusk i mina ögon vet inte vad ni tycker ?

Har även stängt av hints och tutorial messages och jag tycker detta känns perfekt spelar iför sig bara på normal just nu på första genomspelningen.
  • 0
Så ni vet barnhemmet? Mördade allt och alla och fick ändå veteran som "slut"poäng. :3
oh ho the ratlin bog - Franck
  • 0
Citerar Phip:
Citerar yonobi:Måste säga att jag blev lite besviken på Spoiler:

Riktigt rolig bana det där att smyga och leka runt på.


Jupp, och bortsett från att jag misslyckades totalt på första delen av det (råkade få uppmärksamhet så vart att jag dödade alla där -.-) så vart det endast pianotråd på andra delen och på sista delen dödade jag två av dem emd hjälp av en "olycka" ^^

Har dessutom än så länge trevligt nog lyckats undvika nästintill totalt att ha strider med fienden, totalt än så länge har jag under mina 10h behövt skjuta tillbaka emot fienden. Varav två av gångerna berodde på att jag var lat och blind och inte såg vart jag skulle så sköt ihjäl alla för att hitta vägen XD
History will be kind to me, because I intend to write it
  • 0
  • Missing Avatar
  • C64
Citerar C64:
R.I.P. Hitman.


"We've been talking about these similarities to some of the big movie franchises, like Aliens, where everyone's doing it their own way. Every time someone gets their hands on a franchise, they do something different."

För det är precis vad fansen vill ha, någonting annorlunda...
  • 0
Så skulle till PS store för att skriva in koden till Contracts. Såg att jag kunde ladda ner det gratis utan att skriva in något och nu funkar det.


Vafan.

Tillagt 2012-11-24 20:25:
http://www.ign.com/articles/2012/11/19/hitman-absolution-online-p
ass-ditched-content-free


Jahaja, förvånad över att Gr inte sagt något om det här.
oh ho the ratlin bog - Franck
  • 0
Nästan alla recensioner jag tittat/lyssnat/läst har snackat om att storyn är upp till 13-18 timmar. De flesta har även spelat på normal, (även jag) och för mig varade den i 7-8. wat r dey doin
"Vad som är roligt är subjektivt din dumme jävel."
  • 0
Jag har spelat i över 12 timmar och är lite mer än hälften in i spelet.

Ta er tid, spring inte igenom allt.
oh ho the ratlin bog - Franck
  • 0
Citerar Inkvoterad:
Ta er tid, spring inte igenom allt.


Då måste jag bara fråga, hur ska man kunna ta sin tid när man blir upptäckt på under fem sekunder för att man bär samma dräkt som någon annan i rummet? :/
  • 0
Citerar Aaandy:
Då måste jag bara fråga, hur ska man kunna ta sin tid när man blir upptäckt på under fem sekunder för att man bär samma dräkt som någon annan i rummet? :/


Att hålla sig utanför deras synhåll? Men fan, disguises är verkligen urusla i spelet, destå högre "nivå" de har destå sämre är dem verkar det som. Har hört att IO ska tweaka spelet med en patch inom de kommande veckorna, det kan vara bra.

Tillagt 2012-11-25 12:58:
Det är det som är lite synd, det känns som ett rätt dåligt Hitman spel. Men samtidigt så tycker jag spelet är ett väldigt bra stealthspel.

Men Purist är ju trasigt, eftersom det tar bort instinctmätaren så blir det problematiskt då spelet är byggt runt instinct verkar det som. Hoppas att patchen gör något.
oh ho the ratlin bog - Franck
  • 0
Citerar Inkvoterad:
Att hålla sig utanför deras synhåll? Men fan, disguises är verkligen urusla i spelet, destå högre "nivå" de har destå sämre är dem verkar det som. Har hört att IO ska tweaka spelet med en patch inom de kommande veckorna, det kan vara bra.


Fast att hålla sig utanför deras synhåll är det nästan bättre att gå "all suit". Mindre minuspoäng om man slipper sno någons kläder. Annars kommer det bara massor med andra och klagar på att man sitter ner istället för står upp.

Det kan verkligen behövas. I dagsläget känner jag inget som helst sug över att utforska banorna, utan jag tar snabbaste vägen igenom, och oftast är det med hjälp av genvägar i omgivningen.

Spoiler:Spelade nyss uppdraget Terminus. Banan med hotellet. Där började jag med att sno en klädsel, smög till hissen, åkte upp, smög ut genom fönstret, klättrade upp, smög till dörren, dyrkade upp den och klarade uppdraget. Fick usel poäng och ingen bra ranking, men då hade jag ändå smugit igenom hela hotellet utan att bli upptäckt eller sedd en enda gång. Får man mer genom att gå in och skjuta allting som rör sig, eller vad är det frågan om? :/

Citerar Inkvoterad:
Men Purist är ju trasigt, eftersom det tar bort instinctmätaren så blir det problematiskt då spelet är byggt runt instinct verkar det som. Hoppas att patchen gör något.


Jag hatar att de byggt in instinct. De kunde istället haft en funktion som gjorde att man skymde sitt ansikte, och denna kunde man använda x antal gånger per checkpoint beroende på svårighetsgrad...

Nej, i dagsläget känner jag att det nya linjära Hitman inte är så mycket Hitman överhuvudtaget. Mer en bra blandning av Splinter Cell och Assassin's Creed...
  • 0
Citerar Aaandy:
Fast att hålla sig utanför deras synhåll är det nästan bättre att gå "all suit".


Yea, det är det som känns så dåligt.

Citerar Aaandy:
Det kan verkligen behövas. I dagsläget känner jag inget som helst sug över att utforska banorna, utan jag tar snabbaste vägen igenom, och oftast är det med hjälp av genvägar i omgivningen.


Jag brukar spendera flera timmar på de störra banorna och lyssna på konversationer och sånt, DET är något de verkligen lyckats med. Världen känns verkligen levande och detaljerad. Men det blir så begränsat då man inte kan gå vart man vill även om man har den klädseln som ska användas.

Citerar Aaandy:
Spoiler


Wat? D: Vilken svårighetsgrad kör du på? På expert dubblar de poängen man får.

Tillagt 2012-11-25 13:16:
Citerar Aaandy:
Jag hatar att de byggt in instinct. De kunde istället haft en funktion som gjorde att man skymde sitt ansikte, och denna kunde man använda x antal gånger per checkpoint beroende på svårighetsgrad...


Jag tycker att de hade kunnat slopa det helt. Det som gjort mig besviken är att ja trodde att de åtminstone skulle tweaka det här med instinct på purist så att det faktiskt kanske inte behövdes. Önskar att de hellre bara gjort något system där vakter blir fundersamma om man hänger runt alldeles för länge eller gör konstiga saker som i tidigare spel.

Grejen jag alltid känt med 47 är att ingen riktigt ser honom som vi gör. Vi ser alltid den där skalliga mannen och undrar "varför ser ingen honom?".
Jag ser det nästan som att han är så alldaglig, han sticker inte ut utan är liksom ett med folket på banan. Nästan lite övernaturligt.
oh ho the ratlin bog - Franck
  • 0
  • Missing Avatar
  • C64
Citerar Aaandy:
För det är precis vad fansen vill ha, någonting annorlunda...


Jag vill ha Hitman, och inget annat.
64 kB RAM
  • 0
Spelet är helt fantastiskt och så underbart vackert. Årets spel hittils
Wrestling is not fake, people are fake
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!