Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

Hitman: Absolution


Hunter And Hunted var det första uppdraget hittills som hade en uns Hitman-känsla.

Citerar Inkvoterad:
Grattis IO Interactive, ni lyckades förstöra en av mina favoritspelserier och ett av de mest efterlängtade spelen i hela mitt liv.


Instämmer. Hitman: Absolution är verkligen inte bra.
  • 0
Köpte spelet idag och nu har jag förvisso inte kommit särskilt långt eller kör på den svåraste svårighetsgraden, men jag tycker att det funkar bra. Spelet fick en uppdatering innan jag startade det, så det kanske har fixat en del av den skit som ni tidigare nämnt i tråden...

Får nog återkomma med lite mer kritik när jag har lite mer kött på benen.
Johnny ain't so crazy. He's always got a line for the ladies.
  • 0
Är gruvligt besviken. Årets största besvikelse, för min del. Spelet är betydligt mer strömlinjeformat än sina föregångare och man märker att utvecklarna har sneglat en hel del på Splinter Cell. De stora, öppna banorna med möjligheter är till stor del utbytta med banor av typen ta dig från punkt A till punkt B.

Man har ju inte alls lika stora valmöjligheter, visst kan man välja mellan stealth/action, men där stannar valfriheten i allt för stor utsträckning. Är inne på uppdrag nr 13 och en 3-4 uppdrag har varit utav den gamla skolan men även då har det varit snäppet mer begränsat. Och när uppdragen med lite mer variation infinner sig så är det inte alls lika kreativt som i tidigare delar. Kontrollen är dock betydligt mer exakt, vilket förvisso är ett ganska starkt plus för ett spel i den här genren men det räddar på inget sätt spelet. Snyggt är det ju förstås också, sen diggar jag även miljövariationen.

Men totalt sett räcker inte detta för att rädda spelet. Tveklöst det sämsta spelet i serien. Ge mig den gamla Agent 47 tillbaka!



EDIT: Måste bara instämma i det flera av er nämnt tidigare i tråden. Spelvärlden i sig känns otroligt levande där AI:n har intressanta diskussioner och liknande. Synd bara att man inte tillåts leka i den. Lite som att ha en riktigt fin öl preeeeeeciiis lagom långt ifrån en så att man inte når.

Själva Disguise-systemet är ju helt brutet. Det tar fem sekunder i fiendens synfält sen börjar de öppna eld, vilket har medfört att även om jag har en disguise så slutar det ändå med att jag kör på stealth och försöker hålla mig undan fiendens synfält. Vad är då poängen med en förklädnad?
  • 0
Citerar LordUlf:
Är gruvligt besviken. Årets största besvikelse, för min del.(+ en massa annat)


Måste hålla med, tyvärr.
Glory to Arstotzka!
  • 0
Det verkar vara ganska upp och ner när det gäller recensionerna. Men det kanske beror på att spelet är omgjort i sitt spelupplägg. Det är mer MGS-smyga samt mindre assassinations. Banorna är också linjära. Grafiken är dock den snyggaste i Hitmans historia. Det är ett bra spel tycker jag dock. För mig ligger spelet ändå i tio topp för i år.
  • 0
Citerar Teddycore:
Shit... 6.9 i betyg hos Gametrailers... ska man ens köpa spelet?
http://www.gametrailers.com/reviews/1s3exv/hitman--absolution-r
eview
Har ju lirat alla Hitman-spel innan...

Ändå fick spelet 8/10 av Gamereactor och de är ju rätt bra...


Vill du ha ett halvbra Splinter Cell med lite Hitman-moment, ja.
Annars, nej.
Glory to Arstotzka!
  • 0
Hm, jag har redan beställt spelet, men det är trist att höra att det är så linjärt. Det här blir det första Hitman-spelet jag äger, jag har provat tidigare delar och gillat friheten, men kontrollen har varit alldeles för dålig för att skaffa någon av dem. Synd att man inte kan få både frihet och bra kontroll...
  • 0
Citerar LordUlf:
Spelet är betydligt mer strömlinjeformat än sina föregångare och man märker att utvecklarna har sneglat en hel del på Splinter Cell. De stora, öppna banorna med möjligheter är till stor del utbytta med banor av typen ta dig från punkt A till punkt B.

Ajdå jag tycker det du beskriver låter som förra Hitman spelet me, så om detta är ÄNNU värre; ouch! Synd.

-------------------------------------------------------------------------
Skapar mitt eget äventyrs spel, följ mitt varje steg på http://Niberspace.com
  • 0
Varför är Agent 47 så korkad i denna del?

Spoiler:Syftar på när han står med vatten upp över vaderna och inte anar att han ska bli elektrifierad.
  • 0
Då har även jag klarat av spelet, och det enda som finns att säga är att detta kan klassas som den största besvikelsen i år.

Angående slutet: Spoiler:Det visar sig att Diana överlevt skottet, och pratar med en om att pengarna finns på ens konto, som på gamla goda tiden. Dessutom påstår Birdie att han ska hjälpa Cosmo Faulkner, en sheriff man i princip inte vetat om existerade, att hitta Agent 47... allt för att bygga upp inför nästa del?
  • 0
I Petters andrahandsrecension(där han gav spelet 9/10) hittar jag följande två citat:

"Lyckligtvis lever spelet upp till dem alla och förbättrar i princip varenda liten detalj som gjorde de tidigare spelen bra."

"Precis som i Dishonored erbjuder Absolution en fantastisk frihet och det långsamma speltempot är ett skönt avbräck efter en höst proppad med snabba actionspel."

Vilket verkligen får mig att undra om vi överhuvudtaget spelat samma spel.

Jag kan verkligen inte se någon vidareutveckling eller förbättring på de punkter som "gjort de tidigare spelen bra". Inte heller kan jag tycka mig se att friheten utökats. Snarare tvärtom.


Nu är inte detta menat som gnäll på Petters höga betyg, absolut inte. Smaken är som baken och han får tycka precis vad han vill. Men det är inte ofta man läser en recension där man inte kan hålla med om knappt något i det som beskrivs. När man inte håller med en recensent i dennes omdöme brukar det allt som oftast handla om att man värderar olika saker. Men här kan jag inte tycka att det ens verkar vara samma spel vi spelat.
  • 0
Är spelet värt 250 spänn?

PlayStation 3-versionen av Hitman: Absolution finns nu att köpa för halva priset i PlayStation-affären. 250 kronor kostar det eller 212 om man har PlayStation Plus.

Detta erbjudande gäller endast fram till 23:59 den 22:e december så skynda och fyna om du nu vill ha detta spel på PlayStation 3.

http://feber.se/spel/art/259726/hitman_absolution_fr_halva_pri
Teddycore på XBOX LIVE
  • 0
Har man ingen tidigare koppling med serien kan det vara värt 250 kronor. Som sagt är det egentligen inte ett dåligt spel, bara inget Hitman-spel och därmed årets största besvikelse.
  • 0
Synd att man aldrig får använda 47s silver ballerds... Lite av hans grej lixom...
Teddycore på XBOX LIVE
  • 0
Citerar Teddycore:
Synd att man aldrig får använda 47s silver ballerds... Lite av hans grej lixom...


Aldrig är en överdrift, väl?

Spoiler:Ett uppdrag är att hämta tillbaka dem.
  • 0
Citerar Aaandy:
Citerar Teddycore ynd att man aldrig får använda 47s silver ballerds... Lite av hans grej lixom...

Aldrig är en överdrift, väl?




Men lite trist att man inte får bygga ihop sina vapen som i de tidigare spelen... och väldigt sällan får använda sniper gevär...
Teddycore på XBOX LIVE
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!