Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

Super Smash Bros 4 - Officiell Tråd


Tillagt 2011-07-06 00:17:
har följt ssb serien sedan det första super smash bros som släpptes till N64 och det är ett spel som verkligen har grävt sig in i mitt hjärta. Känslan av att dominera på banan med just sin egen favorit karaktär blev än stor hit för många spelfans.

När sen melee släpptes kunde man ändå känna den här speciella känslan och glädjas åt nya spelmöjligheter och ett bredare sortiment av karaktärer. Men fast allt det här nya så kände man ändå en avsaknad av något nytt, Det här nya och fräscha fick vi sedan känna i brawl som var ännu bredare,snyggare och avsaknaden efter något nytt fylldes med specialattacker som var i särklass hur snygga som helst.

Det jag förväntar mig i kommande super smash bros är ett bra onlineläge, möjligen ett nytt spelconcept men att dom ändå bibehåller det gamla vanliga som man förälskade sig i från spelseriens begynnelse och självklart nya karaktärer och likaså nya spelmöjligheter!
  • 0
Citerar -iLight:
Visst, Mewtwo borde komma tillbaka men i såna fall smidigare och snabbare. I Melee är han oavsett vad ni säger väldigt seg och ganska lönlös. Han borde hottas upp till den ultimata pokémon han faktiskt ska vara.

Han är perfekt. Klagar du så vet du bara inte hur man spelar som hononm. Som sagt så är han underbar och man måste lära sig honom för att blir bra. Man måste vara taktisk och planera. Bara för att han rör sig sakta betyder det inte att man kan vara snabb.

Han är inte som Ike, en noob killer.
May the ki be with you...
  • 0
Spelbara karaktärer som borde vara med: Black Knight (från Zelda-spelen), Darth Vader, Fierce Deity Link, Midna, Iron Man, Banjo & Kazooie, K. Rool... med flera.

Dessvärre så kommer säkert inte en enda av alla dessa vara med i spelet, men man kan väl hoppas?
  • 0
Citerar sonnylarsson:
Spelbara karaktärer som borde vara med: Black Knight (från Zelda-spelen), Darth Vader, Fierce Deity Link, Midna, Iron Man, Banjo & Kazooie, K. Rool... med flera.

Dessvärre så kommer säkert inte en enda av alla dessa vara med i spelet, men man kan väl hoppas?


Banjo & Kazooie var väl de enda som lät vettiga även om de inte kommer inkluderas då microsoft har dem just nu. Midna känns inte som en spelbar karaktär och iron man och Darth Vader har inget att göra i super smash.
  • 0
Ne enda vettiga var Midna. Helt sjukt att Nintendo inte gjort mer med henne. =(

Citerar sonnylarsson:
Darth Vader

...
Citerar sonnylarsson:
Iron Man

...

En sak som vi pratar lite om innan som ändå är riktigt konstigt att det inte hänt än, är kostymer. Det finns så många möjligheter. Det behöver inte ändra något mer än utseendet. Link kan vara cellshade:ad från Skywars sword eller helt svart som Dark Link. Mario skulle kunna ha Dr. Mario-kostymen som sagt. Mewtwo skulle kunna ha sin rustning från filmen (så jävla snygg). Och så vidare...
May the ki be with you...
  • 0
  • Trog
  • Trog
Citerar Masked monk:
En sak som vi pratar lite om innan som ändå är riktigt konstigt att det inte hänt än, är kostymer. Det finns så många möjligheter. Det behöver inte ändra något mer än utseendet. Link kan vara cellshade:ad från Skywars sword eller helt svart som Dark Link. Mario skulle kunna ha Dr. Mario-kostymen som sagt. Mewtwo skulle kunna ha sin rustning från filmen (så jävla snygg). Och så vidare...


Jo, kostymer var det ju prat på till Brawl, men blev aldrig av (förutom till Wario). Och det skulle funka skitbra, men inte till alla. Samus skulle ju kunna ha hur många som helst, eftersom hon haft haft en hel drös med suits. Men karaktärer som Meta Knight eller Olimar, vad för kostymer skulle de kunna ha? De har ju knappast setts till i andra kostymer. Visst, Olimars kostymer skulle ju kunna bestå av Louie, presidenten och hans far. Men det skulle vara svårt för N att få det "balanserat" med kostymer när vissa karaktärer redan har haft flera dussin olika, och andra karaktärer aldrig har bytt kläder.
I just dont know what went wrong
  • 0
Äh. Alla behöver inte ha, eftersom dom inte gör något. Tycker det borde finnas dom självklara bara. Och sen får resten nöja sig med olika färger.
May the ki be with you...
  • 0
Jo kostymer vore nice men jag har kommit att tänka på en viktigare sak. Gamecube-kontrollerna kommer ju inte att fungera men kommer classic controller pro att göra det? Det är ett måste! Wii remoten är inte lika bra lämpad till Super Smash.
  • 0
Wii-remoten*

Ja bara alla Wii-kontroller och Wii U-kontrollen lär fungera, absolut inte GC-kontrollen eftersom det inte finns något uttag på Wii U. Och ja... det är hemskt, jag måste ha GC om jag ska spela Smash asså. Drömmen vore ju om dom gjorde en Wavebird 2. Fattar inte att Nintendo gjorde det till Wii. Vit, trådlös, rumble. Vi får se om dom hittar på nått... T_T
May the ki be with you...
  • 0
  • Trog
  • Trog
Varför skulle inte CC funka när Wiimote funkar till Wii U?!
Självklart att CC funkar till Wii U.
I just dont know what went wrong
  • 0
Ingen har sagt att CC inte funkar till Wii U...
Läste du fel eller was snackar du om?
May the ki be with you...
  • 0
Citerar Masked monk:
Läste du fel eller was snackar du om?


Ja eller så svarade han på -iLights fråga?

I vilket fall så ska det bli intressant att se hur de uvecklar "Single player" denna gång.
Med tanke på vilken markant skillnad det var mellan SSBM och SSBB.
Luke, mah boi!
  • 0
Jaha. Men han skrev det under mig. Och antog att ingen inte visste det... Lite konstigt att han frågade om det ja. XD
May the ki be with you...
  • 0
Saken är ju den att alla spel inte stödjer classic controller och därför hoppas jag att Nintendo är schyssta och låter den vara ett alternativ till nya Super Smash Bros. Frågan var aldrig om classic controllern fungerade till Wii U eller inte utan om den är kompatibel till spelet, även om min fråga kanske var lite otydlig . Den är ju trots allt mest till för nedladdningsbara spel för tillfället.
  • 0
Classic Controller kommer garanterat vara kompatibel till spelet, om det inte kommer en "bättre" kontroll istället d.v.s.
It's time for PS VITA!!!
  • 0
  • Trog
  • Trog
Citerar Masked monk:
Ingen har sagt att CC inte funkar till Wii U...

Citerar -iLight:
Gamecube-kontrollerna kommer ju inte att fungera men kommer classic controller pro att göra det?


Inte sagt, men frågat.

Citerar -iLight:
Den är ju trots allt mest till för nedladdningsbara spel för tillfället.


Tycker den är till för alla spel den funkar med. Finns få spel som Wiimotes funkar bra till, SMG och NSMB är några av dem.

Citerar daniel_1995:
Classic Controller kommer garanterat vara kompatibel till spelet, om det inte kommer en "bättre" kontroll istället d.v.s.


Sanning!
I just dont know what went wrong
  • 0
Citerar Trog:
Citerar daniel_1995:
Classic Controller kommer garanterat vara kompatibel till spelet, om det inte kommer en "bättre" kontroll istället d.v.s.


Sanning!


Vi får hoppas på det! Förhoppningsvis behöver den inte heller kopllas in i en Wii-remote som classic controller. Riktigt dum idé.
  • 0
Well, håller med Trog om det med dräkterna och iLight om att det inte ska kopplas in i Wii-moten! Lite klumpigt blire och det blir blir ju inte helt trådlöst som man vill ha det!

Har inte tänkt på att gc kontrollen inte kommer gå att använda tusan, har använt den för att spela SSB de senaste 8-9 åren så det kommer bli sjukt jobbigt att byta ut den vad det än är mot Men det kommer gå över!
You don´t get another chance, life is no Nintendo game!
  • 0
Om det kommer ett kommer en ny pokemon så kommer det att vara någon från Pokemon Black/White.
''Men cry not for themselves, but for their comrades.''
  • 0
  • Trog
  • Trog
Citerar supersmash:
Om det kommer ett kommer en ny pokemon så kommer det att vara någon från Pokemon Black/White.


10 poäng till Captain Obvious!
I just dont know what went wrong
  • 0
Citerar Trog:
Citerar supersmash:
Om det kommer ett kommer en ny pokemon så kommer det att vara någon från Pokemon Black/White.


10 poäng till Captain Obvious!


Tackar!!
''Men cry not for themselves, but for their comrades.''
  • 0
Höh, kommer en episk bump här, men hittade lite information från E3 som jag av någon anledning inte postat i den här tråden (ändrar startinlägget as we speak)

Här! - Exp. Points och character-transfers, vad tycks?

En annan lite intressant spekulationsartikel: Här! - Klart Vaati ska vara med, hur kunde jag glömma bort han?
"Who the hell do you think I am?"
  • 0
Citerar ZchmeKko:
Höh, kommer en episk bump här, men hittade lite information från E3 som jag av någon anledning inte postat i den här tråden (ändrar startinlägget as we speak)

Här! - Exp. Points och character-transfers, vad tycks?

En annan lite intressant spekulationsartikel: Här! - Klart Vaati ska vara med, hur kunde jag glömma bort han?


Håller med om att Vaati ska vara med. Wolf Link tror jag han bara komer att förvandlas till nån gång ibland... och King Hippo skulle inte vara så dumt!
  • 0
Wolf Link? Varför? När Super Smash Bros 4 kommer ut kommer Skyward Sword att ha funnits ute länge och det är förmodligen det spelet man kommer basera Link på, inte på Twilight Princess.
  • 0
Citerar -iLight:
...och det är förmodligen det spelet man kommer basera Link på, inte på Twilight Princess.

Hoppas jag verkligen inte.
May the ki be with you...
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!