Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

Xenoblade Chronicles


Xenoblade Cronicholes tror jag att min kompis har... Nå ett okej spel men inte i min smak
  • 0
Citerar special ops:
Xenoblade Cronicholes tror jag att min kompis har... Nå ett okej spel men inte i min smak


Du TROR att din kompis har det? Så du har inte testat det?
Jag är hungrig.
  • 0
Jag kommer inte ihåg han hade nåt jävla spel med titeln Xenoblade och nåt mer.. Jag tyckte det sög
  • 0
Citerar special ops:
Nå ett okej spel


Citerar special ops:
Jag tyckte det sög


Okej... det där hängde inte ihop?
"This is the tale of a man who pierces the fate of a universe ruled by an endless cycle of violence."
  • 0
Citerar CyclicHeadcrabs:
Citerar special ops:
Nå ett okej spel



Citerar special ops:
Jag tyckte det sög


Okej...?


Jag tyckte att det sög hårt faktiskt
  • 0
Funderar på om jag ska köpa Xenoblade.
Hur långt är spelet? Ungefärligen.
"Who the hell do you think I am?"
  • 0
Citerar special ops:
Jag tyckte att det sög hårt faktiskt


Men först sa du att spelet var okej.
Så hur kan du tycka du att det sög hårt nu helt plötsligt?
"This is the tale of a man who pierces the fate of a universe ruled by an endless cycle of violence."
  • 0
Citerar ZchmeKko:
Funderar på om jag ska köpa Xenoblade.
Hur långt är spelet? Ungefärligen.


Har har spelat runt 30 timmar. Jag tror jag åtminstonde har 25% av spelet kvar.
Jag är hungrig.
  • 0
Citerar LoaMcLoa:
Har har spelat runt 30 timmar. Jag tror jag åtminstonde har 25% av spelet kvar.


Inte vad jag har hunnit spela vidare (fy mig!) så är verkligen 30 timmar utan att nå halva spelet är det jäkla enormt!

Är det just för du spelar igenom side-quest fortfarande?
"This is the tale of a man who pierces the fate of a universe ruled by an endless cycle of violence."
  • 0
Citerar LoaMcLoa:
Har har spelat runt 30 timmar. Jag tror jag åtminstonde har 25% av spelet kvar.


O_o

Blir nog ett köp då, efter Space Marines. Behöver något fram tills 18:de November.
"Who the hell do you think I am?"
  • 0
Citerar CyclicHeadcrabs:
Citerar LoaMcLoa:
Har har spelat runt 30 timmar. Jag tror jag åtminstonde har 25% av spelet kvar.


Inte vad jag har hunnit spela vidare (fy mig!) så är verkligen 30 timmar utan att nå halva spelet är det jäkla enormt!

Är det just för du spelar igenom side-quest fortfarande?


Jag har faktiskt skippat rätt många side-quest i många ställen Men man måste köra side-quests för att klara senare fiender.
Jag är hungrig.
  • 0
Citerar LoaMcLoa:
Jag har faktiskt skippat rätt många side-quest i många ställen Men man måste köra side-quests för att klara senare fiender.


Precis fick nu problem för det just för jag inte gjorde side-quest...vilket jag får nu börja med.
"This is the tale of a man who pierces the fate of a universe ruled by an endless cycle of violence."
  • 0
Citerar CyclicHeadcrabs:
Citerar LoaMcLoa:
Jag har faktiskt skippat rätt många side-quest i många ställen Men man måste köra side-quests för att klara senare fiender.


Precis fick nu problem för det just för jag inte gjorde side-quest...vilket jag får nu börja med.


Hur många side-quest har du skippat?
Jag är hungrig.
  • 0
Citerar LoaMcLoa:
Hur många side-quest har du skippat?


Faktiskt väldig många.
Har gjort bara 2 stycken i Colony 9 men nu ser man att det påverkade.

Tillagt 2011-08-24 20:21:
Sen förresten är jag precis i samma ställe där med tjejen med skjutvapnet.
Har inte hunnit att spela mer av det men nu här ska jag fortsätta.
"This is the tale of a man who pierces the fate of a universe ruled by an endless cycle of violence."
  • 0
Citerar CyclicHeadcrabs:
Citerar LoaMcLoa:
Hur många side-quest har du skippat?


Faktiskt väldig många.
Har gjort bara 2 stycken i Colony 9 men nu ser man att det påverkade.

Tillagt 2011-08-24 20:21:
Sen förresten är jag precis i samma ställe där med tjejen med skjutvapnet.
Har inte hunnit att spela mer av det men nu här ska jag fortsätta.


Ojdå : O Gjorde själv inte så många vid början, men mer än två borde du har gjort.

Fortsätt i Gaur Plains : ) Bra ställe. Se bara till att göra alla quest innan du skickar folket tillbaka till Colony 6.
Jag är hungrig.
  • 0
Tycker att de flesta side quests bara löser sig av sig själv. Accepterar alla jag ser på kartan så fort jag stöter på dem, och sen bara spelar jag som vanligt och jag har ändå klarat rätt mycket mer än hälften av alla jag samlat på mig hittills. De flesta hittills går ju mest ut på att leta upp saker, samla material eller döda fiender och det gör man ju hela tiden ändå så det är rätt ofta man bara klarar nån random side quest samtidigt.

Tillagt 2011-08-24 20:56:
Citerar special ops:
Jag kommer inte ihåg han hade nåt jävla spel med titeln Xenoblade och nåt mer.. Jag tyckte det sög


Vad bra, men kan du inte skriva VAD som sög med det istället, annars är din åsikt ganska ointressant.
Här skare stå något helt enormt fyndigt.
  • 0
Citerar Hydra:
Tycker att de flesta side quests bara löser sig av sig själv. Accepterar alla jag ser på kartan så fort jag stöter på dem, och sen bara spelar jag som vanligt och jag har ändå klarat rätt mycket mer än hälften av alla jag samlat på mig hittills. De flesta hittills går ju mest ut på att leta upp saker, samla material eller döda fiender och det gör man ju hela tiden ändå så det är rätt ofta man bara klarar nån random side quest samtidigt.

.


Håller med, gillar inte questen som kräver att man hittar items som ligger på slumpmässiga ställen i området. Jag skulle föredra mer quests där man ska hitta items från fiender. Det skulle också vara roligt med mer variation i questen, som ett smyguppdrag eller kanske ett race.
Jag tycker också förklaringarna är för snåla. Ibland får man inte ens veta vilket område sakerna/fienderna finns i.

Men jag tycker annars att questen, och resten av spelet, är beroendeframkallande och roliga.

Vad själv tycker ni om spelet hitentills?
Jag är hungrig.
  • 0
Citerar LoaMcLoa:
Vad själv tycker ni om spelet hitentills?


Fantastisk.
Inte vad jag har kommit långt alls men det lilla bitten verkligen räcker för att se att Xenoblade Chronicles är det bästa j-RPG spelet på jätte länge.
"This is the tale of a man who pierces the fate of a universe ruled by an endless cycle of violence."
  • 0
Citerar LoaMcLoa:
Vad själv tycker ni om spelet hitentills?


Har spelat drygt 12 timmar nu, älskar det hittills. Har spelat typ 6-7 timmar i sträck idag, utan att ens röra main-questen i stort sätt. Har sprungit omkring i Bionis leg och utforskat och gjort sidouppdrag. Så fort man blir klar med något slänger de ju 30 uppdrag till på en. xD

Har gjort de flesta nu dock, och bortsett från nån enstaka samlarquest är de förvånansvärt underhållande då det är roligt att utforska. Speciellt questsen som går ut på att döda unique monsters är väldigt kul. Gillar affinity-systemet också, faktiskt riktigt underhållande att se hur alla relationer mellan folk i refugees camp byggdes och ändrades medan man gjorde deras quests och pratade med dem.

Jag vet faktiskt inte riktigt vad jag gillar bäst med spelet, men det är så mycket detaljer här och där som man fastnar för som gör det riktigt beroendeframkallande. Sen verkar storyn intressant också, även om jag som sagt fokuserade på side-quests idag. En sak som kan vara lite småirriterande är att undertexterna är dubtitles, även om det är långt ifrån någon katastrof. Men jag tänker inte klaga på det då de flesta andra inte ens har dual audio.

Tycker stridssystemet är förvånansvärt kul också, har alltid varit lite skeptisk till det då jag inte brukar vara så förtjust i icke-turbaserade stridssystem. Men jag gillar det, det är enkelt och intuitivt och fungerar riktigt bra faktiskt även om det kanske blir lite rörigt ibland. Gillar framtidsvarningarna också, ganska finurlig detalj de lagt till. Chain links är fett ballt också, kul att åtminstone ibland kunna länka arts mellan olika karaktärer precis som man vill, satt just och störde mig på att det inte gick innan funktionen presenterades. Vissa arts är ju så extremt uppenbart gjorda för att länkas liksom (typ break-topple-daze grejerna osv).

Men som sagt, grymt kul spel. Blir väl att sitta hela dagen imorgon också.

EDIT:
Sprang omkring och pratade med folk och handlade lite extra länge i refugee camp varje gång jag var där, så att jag kunde höra den härliga musiken så länge som möjligt. xD
http://www.youtube.com/watch?v=poyyRFEoNlE
Älskar spelets soundtrack, ett av de bättre jag hört på ett tag. Gillar skarpt att fälten har olika day/nights-teman, det skapar en riktigt bra kontrast.
Här skare stå något helt enormt fyndigt.
  • 0
Meh, min wii började frysa spelet hela tiden för några dagar sedan så har inte hunnit spela vidare alls i stort sätt sedan de första 12-13 timmarna jag skrev om innan. Har sökt lite på nätet och det verkar bero på att skivan är en dual layer disc (många som har samma problem, både med detta spelet och tidigare dual layer-spel), så jag har beställt en wii laser lins cleaner som verkar fungera för många (kostade bara 70 spänn inklusive frakt också). Men kommer inte kunna spela under den veckan det tar för skiten att komma från amazon. =/
Här skare stå något helt enormt fyndigt.
  • 0
Kan man inte köra det online?
Jag är lite sugen på det faktiskt
Här är min 3ds friend code: 4339-2465-2627 Skriv i min gästbok, så skriver jag in din kod också.
  • 0
Dunban får enligt skills-listan ganska rejäla buffs när han fightas naken senare i spelet. Är det någon som har provat det? Är det värt att slänga kläderna för honom även tidigt i spelet (är ca lvl 30 nu)?

Sen undrar jag om t ex simmarolja och liknande räknas som armor eller avklädd?
  • 0
Rekommenderar alla att läsa Iwata Asks.

Och för min egen del, så verkar äntligen alla behövande i Colony 9 vara tillfredsställda. De allra första stegen ut från Tephra Caves andra sida är spända i förväntan.

För vilket fint spel det här är.
Esike desike luntan tuntan.
  • 0
Varför är denna tråd enbart 2 sidor? Spelet förstjänar mer diskution och uppmärksamhet.

Annars har jag bara en sak att säga om spelet annars; det är inte bra för min OCD...
"Our place in the world, should it be as small as we stand, or as large as we desire?" / Talor (från Mouse Guard!)
  • 0
Åh mitt problem är att jag har så många spel att spela, och inte blir det lättare när El Shaddai kommer nu på torsdag.

Men för att följa upp: Inte ens i min vildaste fantasi hade mina fötter spända i förväntan att få lämna Tephragrottan anat vad som skulle vänta, och hur himla vackert och vidsträckande det var.

Att spelet är på Wii känns ofta - rent tekniskt - smått förbluffande.
Esike desike luntan tuntan.
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!