Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

Fifa Ultimate Team


Nu när Fifa 12 snart finns till hands är det dags att skapa en ny UT-tråd!
Anledningen till varför jag inte döpte tråden till FUT12 är att man inte ska behöva skapa en ny tråd varje år.

Med det sagt, vad hoppas ni på för förändringar gentemot tidigare spel?
Ska ni skapa ett liga-lag eller ett lag med spelare från samma land?
Vilken formation? Diskutera fritt!

Länkar:
http://www.ea.com/soccer/fifa-ultimate-team
http://www.youtube.com/watch?v=_cXDkSOKRjE

Obs: Spelade du UT på Fifa11? Logga isåfall in på ultimate team´s officiella hemsida ( http://www.ea.com/uk/football/fifa-ultimate-team/play ) den 20/09/2011! Du får flera gifts med mera!
  • 0
Någon som redan nu vet vilken liga de ska utgå ifrån?
För mig blir det nog ett Premier league lag.
Manchester United!
  • 0
Jag lär göra ett PL-lag i 4-1-2-1-2.
  • 0
Fick man någonting om man hade sålt tillbaka sitt UT från fifa 11 eller om man hade det kvar
Zurgmurg
  • 0
Det har jag redan skrivit
Men än så länge kan man inte logga in.
  • 0
Ok, så här ligger det till:
Jag har lirat fifa sedan fifa 07 och anser mig själv vara riktigt bra på spelen. Dock har jag bara korta perioder haft Xbox live guld och lirat online, annars har jag alltid lirat med kompisar IRL (vi är väldigt fotbollsintresserade hela bunten). Nu har dock flera av de jag lirat mest med flyttat till lillebror Norge och jag bestämde mig för någon vecka sedan för att skaffa guld så jag kan lira mot mänskligt motstånd (fattar inte tjusningen i att klå en dator).
Nu till min fråga, kan någon vänlig själ förklara grunderna för hur Ultimate Team egentligen fungerar? Det lilla jag sett verkar lockande och jag ska nog sätta tänderna i spelläget under fifa 12!
Bättre illa fäkta än att fly
  • 0
Någon som vet varför det inte går att logga in?????
  • 0
Citerar simont:
Ok, så här ligger det till:
Jag har lirat fifa sedan fifa 07 och anser mig själv vara riktigt bra på spelen. Dock har jag bara korta perioder haft Xbox live guld och lirat online, annars har jag alltid lirat med kompisar IRL (vi är väldigt fotbollsintresserade hela bunten). Nu har dock flera av de jag lirat mest med flyttat till lillebror Norge och jag bestämde mig för någon vecka sedan för att skaffa guld så jag kan lira mot mänskligt motstånd (fattar inte tjusningen i att klå en dator).
Nu till min fråga, kan någon vänlig själ förklara grunderna för hur Ultimate Team egentligen fungerar? Det lilla jag sett verkar lockande och jag ska nog sätta tänderna i spelläget under fifa 12!


Du börjar med en lag som endast består av bronsspelare. Det finns tre olika sorters spelare: Brons. De sämsta, silver är bättre och guld är bäst. Sedan finns det även svarta spelarkort, så kallade in form cards. Så om tex. Rooney spelar bra irl så kommer det ett svart kort med honom där hans stats är förbättrade. Du uppgraderar ditt lag med nya matchställ, bollar, arenor och spelare såklart. Du köper dessa saker med coins. Coins får du när du spelar matcher. Nåt mer du undrar?
  • 0
Först och främst tack för ett förklarande svar så snabbt, UT verkar ju skitkul
Riktigt fränt att spelarna form IRL påverkar. Det kom upp lite fler frågor nu faktiskt:
Dessa svarta kort, hur länge "håller" de, alltså hur länge är statsen förbättrade?
Man köper spelare med coins också?
Kan man designa egna matchställ eller tar man matchställ från riktiga lag?

Tack på förhand

Edit: Såg att det stod spelare, mitt fel
Bättre illa fäkta än att fly
  • 0
Tror nog att EA:s Internet servrar crashade när så många försökte logga in samtidigt.
I SHALL BE WHITE! LIKE GANDALF /Crunt
  • 0
Citerar simont:
Först och främst tack för ett förklarande svar så snabbt, UT verkar ju skitkul
Riktigt fränt att spelarna form IRL påverkar. Det kom upp lite fler frågor nu faktiskt:
Dessa svarta kort, hur länge "håller" de, alltså hur länge är statsen förbättrade?
Man köper spelare med coins också?
Kan man designa egna matchställ eller tar man matchställ från riktiga lag?

Tack på förhand

Edit: Såg att det stod spelare, mitt fel


De så kallade in form korten (de svarta) håller alltid, när du väl fått ett sådant kort förblir det alltid svart så statsen kommer inte att sjunka på de korten.
Man kan köpa spelare via trade, där du då kan bjuda på olika spelare för dina coins som du då vunnit genom att spela matcher som jontebarca tidigare nämnt. För dessa coinsen kan du även köpa kortpaket där du kan få alltifrån spelare till bollar.
Du kan inte göra egna matchställ utan det är som du säger, man tar ställ från riktiga lag.

Tillagt 2011-09-20 21:58:
Citerar tobaldhino:
Tror nog att EA:s Internet servrar crashade när så många försökte logga in samtidigt.


Jag har lyckats komma in, men jag kan inte göra så mycket när jag väl är inloggad. Tråkigt att det ska behöva vara så!
Manchester United!
  • 0
Man kan logga in men det är fortfarande stora problem, det står koder istället för namn och andra klassiska fifa-buggar.
Alla får ju lite saker gratis fram tills den 29 och mina bästa spelare jag fick är:
Josue, Fabianski, Poulsen, Leonardo Silva, Goodwillie, Tabanou, Debuchy, Biava, Janot och Lacen. Vilka har ni fått?
  • 0
Citerar jontebarca:
Vilka har ni fått?


Coentrao
Galliani Calling F. Perez: "Milan offers Digão + €5m and 4 bags of peanuts for Ricky Kaká (to be paid over 30 years)"
  • 0
  • Rmad
  • Rmad
Fick nyss Torres så GOML!!! Om ingen tror mig kan jag printa screenen!
Kuznetsov #92
  • 0
Citerar Rmad:
Fick nyss Torres så GOML!!! Om ingen tror mig kan jag printa screenen!


GOML? I belive you you lucky b*stard!
Galliani Calling F. Perez: "Milan offers Digão + €5m and 4 bags of peanuts for Ricky Kaká (to be paid over 30 years)"
  • 0
  • Rmad
  • Rmad
Citerar mickemilanista:
Citerar Rmad:
Fick nyss Torres så GOML!!! Om ingen tror mig kan jag printa screenen!


GOML? I belive you you lucky b*stard!

HAHA!
Kuznetsov #92
  • 0
KOMMER FORTFARANDE INTE IN!
I SHALL BE WHITE! LIKE GANDALF /Crunt
  • 0
  • Rmad
  • Rmad
Citerar tobaldhino:
KOMMER FORTFARANDE INTE IN!

laddar det bara, eller vad är det som inte funkar för dig.
Kuznetsov #92
  • 0
OMGOMGOMGOMGOMGOMGOMG!
JAG FICK CAVANI IF!!!!
HUR FAN PRINTSCREENAR MAN?!!?!?!?!?!?!
I SHALL BE WHITE! LIKE GANDALF /Crunt
  • 0
Citerar tobaldhino:
OMGOMGOMGOMGOMGOMGOMG!
JAG FICK CAVANI IF!!!!
HUR FAN PRINTSCREENAR MAN?!!?!?!?!?!?!



Galliani Calling F. Perez: "Milan offers Digão + €5m and 4 bags of peanuts for Ricky Kaká (to be paid over 30 years)"
  • 0
Citerar tobaldhino:
Jag är seriös...



Det såg så kul ut. Reaktionen var i paritet med min egen om jag skulle vinna på lotto

Printscreen är en knapp uppe till höger på tangentbordet. Bara tryck på den när du har den sida du vill visa uppe och klistra in kommentarsfältet (har aldrig provat på GR så jag vet inte om det funkar här).
Galliani Calling F. Perez: "Milan offers Digão + €5m and 4 bags of peanuts for Ricky Kaká (to be paid over 30 years)"
  • 0
Citerar mickemilanista:
Citerar tobaldhino:
Det såg så kul ut. Reaktionen var i paritet med min egen om jag skulle vinna på lotto




Men jag länkade laget istället.
I SHALL BE WHITE! LIKE GANDALF /Crunt
  • 0
Citerar tobaldhino:
Citerar mickemilanista:
Citerar tobaldhino:
Det såg så kul ut. Reaktionen var i paritet med min egen om jag skulle vinna på lotto



Men jag länkade laget istället.


Mannen det där är bara fusk ;) Tradigt avundsjuk jag är på dig just nu ska jag berätta. BTW Du kan typ sälja honom svin dyrt och sedan köpa ett riktigt bra guld lag innan spelet ens har släppts
Good for you
Chuck "Awesome" Norris
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!