Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

F1 2011 - Officiell Tråd


Jag börjar naturligtvis med att säga att jag efter några enkla sökningar inte hittade någon tråd helt dedikerad till det nysläppta F1 2011. Därmed skapar jag en.

Här kan vi prata om spelets bra och dåliga sidor, onlineracing, setups etc.

Jag köpte det på releasen i fredags, har spelat rätt många timmar i helgen och är personligen väldigt nöjd. Det mesta är förbättrat sedan fjolårets spel, och det mesta känns liksom välgjort rätt igenom. Jag är dock lite sur på dessa pit-stops. Det fungerar bättre än 2010, men när man är på väg ut på banan igen tar det alldeles för lång tid innan kontrollen återgår till spelaren. Ibland får man kontrollen först precis innan en sväng, och ligger man på femte växeln då får man ett jäkla sjå med att tokbromsa och växla ned. Någon annan som upplevt detta?

Sen kan jag också tillägga att jag inte har xbox live guld just nu, så jag har inte hunnit testa onlinedelen. Jag fick med en engångskod, men har inte aktiverat den än. Dela gärna med er av åsikter om onlinedelen, om ni har hunnit prova den.

Ordet är fritt!
Hellre analplugg än skolplugg.
  • 0
Hur gör man för att få till skador på bilen som faktiskt har en effekt på körningen och inte bara kosmetisk effekt?
  • 0
Citerar tozze:
Hur gör man för att få till skador på bilen som faktiskt har en effekt på körningen och inte bara kosmetisk effekt?

Du kan specialanpassa svårighetsgraden genom att trycka X/A/Enter när du har markerat den. Då kan du ställa in damage simulation -> Realistic, eller vad det nu heter.
Hellre analplugg än skolplugg.
  • 0
Citerar second:
Citerar tozze:
Hur gör man för att få till skador på bilen som faktiskt har en effekt på körningen och inte bara kosmetisk effekt?

Du kan specialanpassa svårighetsgraden genom att trycka X/A/Enter när du har markerat den. Då kan du ställa in damage simulation -> Realistic, eller vad det nu heter.


Kör på ps3an, men jag har hittat det. Tack ändå.
  • 0
Tjo! Jag kör F1 2011 på PS3 och tycker att det skulle vara roligt om man kunde få ihop ett par stycken att lira online med. Tänkte mig något i stil med ett eget karriär läge där vi kör alla 20 racen mot varandra i ordning. Får poäng och korar en segrare skulle vara kul om man kunde vara 16 personer.

Tid och datum för alla race kan vi bestämma tillsammans så alla kan vara med och köra så ingen behöver stå över eller hoppa av mitt i karriären. Jag hade i alla fall tänkt mig att vi skulle köra 10% race men är öppen för idéer. Kasta gärna in tankar och förslag så kanske vi kan diskutera igång det här
Själv kör jag med ratt och det skulle vara roligt att köra mot andra med ratt. Men självklart får man vara med me handkontroll
  • 0
Ser verkligen fram emot F1 2012 som släpps i september.

För övrigt tänkte jag skryta lite om svårighetsgraden jag kör på. Alla assists av (ABS, traction control etc.), manuell växel, tyre och fuel simulation på, 50% race och AI:n på professional. YEEEAAH!
Hellre analplugg än skolplugg.
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!