Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

Fallout 4


Citerar vMakaveli:
Vars har ni beställt spelet i från grabbar/tjejer?


CDON. Pip-Boy Edition. Men man får nog ändå vara beredd på att i värsta fall få ett mail likt "tyvärr kunde vi inte få in denna utgåva bla bla"
Entering zero gravity
  • 0
Själv bokade man från Webhallen, hoppas man får det i tid
Evil Is Back
  • 0
Har bokat i butik. De kommer ha midnattsöppet, vilket är frestande!
And then Snoken was a pumpkin.
  • 0
Citerar vMakaveli:
Vars har ni beställt spelet i från grabbar/tjejer?
Greenmangaming (pc)
Jag vet att du läser det här! =_0 och någon gång kommer du att läsa det igen!
  • 0
Citerar Moose:
Det där lät ju förbannat osoft. Var det samma visa med Skyrim?

"One of the most important addition made to Fallout 4 is the ability for players to play the game in both first and third-person view."

Fan är du inne på för sidor? Kan ju inte ett smack verkar det som!
But I know the rage that drives you. That impossible anger strangling the grief, until the memory of your loved ones is just poison in your veins. And one day you catch yourself wishing the person you loved had never existed, so you'd be spared your pain
  • 0
Citerar Kanutus:
Fan är du inne på för sidor? Kan ju inte ett smack verkar det som!


Måste vara en oerhörd klåpare som har petat ihop den där texten, men källan ska väl vara pålitlig om jag förstår det hela rätt?

En liten tröst är ju att den samlade spelpressen verkar få spelet innan helgen...

... redax? En liten bildblogg bara. Så jag vet att ni har fått det om ni har fått det <3
  • 0
Citerar Moose:
... redax? En liten bildblogg bara. Så jag vet att ni har fått det om ni har fått det <3


Ett av Bethesdas krav är att man egentligen inte ens får säga när man fått spelet för recension eller inte. Det var i alla fall något ett PR-mail bubblade om nyligen.
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Jag har hört dagen innan release också från andra källor, och det var samma med Skyrim. Tråkigt men jag tror faktiskt att det har två funktioner. Den ena är att inte alltför mycket information om spelet läcker för tidigt (de har nog en del pr kvar typ släpp trailern mm), den andra kretsar nog kring att de vill kontrollera informationen helt enkelt om spelet och när, var hur åsikterna förmedlas för att öka hype, försäljning mm utan att tappa i form av avbokade förhandsbokningar mm. Det finns säkert fler anledningar också men det centrala är nog just kontroll över information.
Do what you can, with what you have, where you are.
Vad spelar det för roll?
Måste ni se en review innan ni bestämmer er för att köpa spelet eller vadå?
Teddycore på XBOX LIVE
  • 0
Citerar Teddycore:
Vad spelar det för roll?
Måste ni se en review innan ni bestämmer er för att köpa spelet eller vadå?


Alltså, det säger ju sig själv att vissa kanske vill veta om spelet är värt att spela innan man kanske köper grisen i säcken? Det är ju inte ett så kosmiskt främmande koncept direkt. Nu kommer jag skaffa det ändå men det kommer ganska många spel nu i höst så är man osäker på vilket man ska prioritera så hjälper recensioner från sidor/personer man litar på en hel del i hur man bör prioritera.
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Citerar Teddycore:
Måste ni se en review innan ni bestämmer er för att köpa spelet eller vadå?


Jag tycker det är ganska roligt att detta är ett främmande koncept för dig.

~

Anyways, hur lång tid tror ni det tar innan vi får en script extender den här gången?
"M'aiq knows much, tells some. M'aiq knows many things others do not."
  • 0
Jag spela faktiskt mitt första Fallout nu i veckan, vilket var trevligt.

Jag planerar att köpa mitt till julledigheten.
And in despair I bowed my head; There is no peace on earth, I said; For hate is strong, and mocks the song of peace on earth, good-will to men!
  • 0
Vad tänker ni försöka göra för karaktär i Fallout?

Jag brukar göra en form av smart-ass karaktär med bra karisma som kan snacka sig ut de flesta situationerna men samtidigt bruka en bössa om det går snett så tror jag kör på det!
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Citerar Humanisten:
Vad tänker ni försöka göra för karaktär i Fallout?

Jag brukar göra en form av smart-ass karaktär med bra karisma som kan snacka sig ut de flesta situationerna men samtidigt bruka en bössa om det går snett så tror jag kör på det!


Jag brukar spela en ace of all trades. Men jag gillar också diplomati. En karaktär som är duktigt på distans, tycker om att blanda karbiner, krypskyttegevär och minor. Kommer säkert att hitta en spännande kombo och kunna sätta upp perfekta minfält, fällor och annat och driva in fienderna i dessa samtidigt som jag bekämpar ner dem med vapen i säkerhet. Så kanske en annan poängsättning, beror på humör helt enkelt och vad jag vill då.
Do what you can, with what you have, where you are.
  • 0
Citerar Humanisten:
Vad tänker ni försöka göra för karaktär i Fallout?


Beroende på djupet och möjligheterna i dialogerna, så funderar jag på att köra Doctor Who-varianten när det är möjligt: en dressad diplomatisk snackare med mycket karisma och intelligens som i längsta mån möjligt undviker vapen. Tänker dock iskallt wielda typ en enhancead rakkniv, ljuddämpad pickadoll eller något annat diskret.
  • 0
Citerar Humanisten:
Alltså, det säger ju sig själv att vissa kanske vill veta om spelet är värt att spela innan man kanske köper grisen i säcken?

Jag har svårt att se att det blir nån form av grisen i säcken-köp när det kommer till ett Bethesda-spel. Motsatsen helt enkelt, man vet vad man får, and its good!
Fallout 3 va rätt bra.
Skyrim va rätt bra.
Jag vill helst inte se nån review, dom spoilar ju bara.
Teddycore på XBOX LIVE
  • 0
Jag brukar köra som prickskytt med pistol som sidearm. Jag brukar vilja ha lite diplomatskills så man inte behöver blasta alla. Jag satsar dock på intelligens framför karisma.
And then Snoken was a pumpkin.
  • 0
Citerar Humanisten:
Vad tänker ni försöka göra för karaktär i Fallout?

Jag brukar göra en form av smart-ass karaktär med bra karisma som kan snacka sig ut de flesta situationerna men samtidigt bruka en bössa om det går snett så tror jag kör på det!


Samma här i alla rollspel där man kan öka sin charisma och speech. Det må vara kul att skjuta ondingar men finns det speciella dialogval så är det roligare att ha dem upplåsta så man får lite livligare konversationer. Sen brukar jag ofta i spel gilla användandet av pilbågar och snipers så marksman passar nog in på mig.
Entering zero gravity
  • 0
Citerar Humanisten:
Vad tänker ni försöka göra för karaktär i Fallout?

Jag brukar göra en form av smart-ass karaktär med bra karisma som kan snacka sig ut de flesta situationerna men samtidigt bruka en bössa om det går snett så tror jag kör på det!


Min karaktär ska vara smart, kunna klara sig mot Raiders m.m.

Lite badass av sig
Evil Is Back
  • 0
Hur många av er har förhandsbokat?
Teddycore på XBOX LIVE
Citerar Teddycore:
Hur många av er har förhandsbokat?


Moi!

Blev så sugen att jag förboka mitt för knappt en timme sen.

Min karaktär? Mina prioriteringar (i ordning):

-Intelligens

-Styrka

-Meele Weapons

-Rustning

-Något skjutvapen (körde med Energy i Fallout 3)

Är väldigt oinsatt i spelet och dess mekanik just nu i och med att de har ändrats så mycket och jag bara har spelat Fallout 3 innan. Men något åt det här hållet hade jag tänkt mig.

Men hur är det med levelsystemet i Fallout 4? Som jag fattar det så är Perks, SPECIAL och skills hopslaget till ett enda erfarenhetsträd. Även level-taket är borta. Är del alltså möjligt att skapa en karaktär som är bäst i allt?
And in despair I bowed my head; There is no peace on earth, I said; For hate is strong, and mocks the song of peace on earth, good-will to men!
Brukar köra på öga för öga, tand för tand varianten i Fallout och lär även köra det i 4:an. Därför brukar även mina karaktärer boostas i speech/charisma för att kunna lösa saker fredligt men även i Guns/small guns för att kunna göra så att blodet flyter med ingen nåd på de "onda" som förtjänar det.

New Vegas exempel:
Spoiler: Kom ihåg när jag var good guy tills jag hitta Benny. Han misshandla jag först framför Ceasar med knogarna, korsfäste honom och efter några dagar kom jag tillbaka och högg halsen av honom med en machete hahah
"If insane people live happily in their own reality, why do we pull them painfully back to ours?"
  • 0
Har aldrig spelat Fallout. Har å andra sidan spelat rätt mycket Skyrim och gillar det sjukt mycket. Borde jag skaffa Fallout 4 till denna fattiga höst?
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!