Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

Fallout 4


Citerar Patrikseve:
Jag förstår inte citatet, jag kommer antagligen älska båda och hålla båda väldigt högt på min topp 10 lista i år. Lite synd att de ska polarisera det som "vi mot dom", när man fullt ut kan älska båda och vara anhängare av många rollspelsserier trots olika utvecklare. Jag kommer definitiv njuta lika mycket av Fallout 4 som jag gjorde av The Witcher 3. Kanske lite mer, kanske lite mindre eller lika mycket, får se helt enkelt när jag spelat.

Betygen var dock väntade. Lite synd kanske att de inte lyckades innovera lite i serien med del 4, men innovation kan komma på gott och ont och ibland leda till något negativt. Det är fin balans att inte fixa det som inte är trasigt och komma med nya spännande inslag.


Det är inget citat - det är en kort sammanfattning av det jag tycker mig utläsa. Det är inte obligatoriskt att läsa vattendelningen bokstavligt, och att kalla det "polarisering" är väl att ta i. Givetvis kan man gilla båda - jag lär tycka om båda två - men faktum är att CDPR har satt efter Bethesdas tronfölje när det handlar om episka rollspel, och det är någonting som blir tydligt i och med att - som du säger - Fallout 4 verkar vara mer av det goda utan att utmana sig själva riktigt. Det kommer bli en motsättning, och det med rätta. Fortsätter det resonmanget nedanför:

Citerar Aaandy:
Ack, ja, så rätt du har! Fallout 4 hela vägen för mig. Den serien ligger mig betydligt närmare hjärtat än The Witcher-sagan. Med det sagt vet jag inte ens hur bra The Witcher 3 är då jag inte spelat det än.


Fallout (och Elder Scrolls för den delen) ligger även mig närmare om blodspumpen än vad The Witcher 3 gör. Du borde verkligen, verkligen spela det dock; polackerna visar verkligen vad Bethesda behöver ta till sig (säger jag utan att ha spelat Fallout 4) när det handlar om strikta rollspelselement och story, bland annat. Fantastiskt spel som jag tycker bör vara i topp tre av årets spel - om inte på förstaplatsen där.
Fan inte långt kvar nu hörni!
Teddycore på XBOX LIVE
  • 0
Längtar! Ska köra på pc i 4k 😀
Wrestling is not fake, people are fake
  • 0
Webhallen har fått en ovana att skicka sina spel så att de inte kommer för tidigt hem till mig. Detta är en hemskt utveckling för mig
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Citerar Humanisten:
Webhallen har fått en ovana att skicka sina spel så att de inte kommer för tidigt hem till mig. Detta är en hemskt utveckling för mig

Jag fick ett mail från webhallen nu att det finns att hämta i butik (no shit)
Blir en skön dag imorn
Teddycore på XBOX LIVE
  • 0
Citerar Humanisten:
Webhallen har fått en ovana att skicka sina spel så att de inte kommer för tidigt hem till mig. Detta är en hemskt utveckling för mig


Vi får nog det imorgon
Evil Is Back
  • 0
Citerar HellSpawn:
Vi får nog det imorgon


Yeah. men hade hoppats på att få spela i natt. Är ledig imorgon och hade gärna maxat så många timmar som möjligt
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Citerar Humanisten:
Citerar HellSpawn:Vi får nog det imorgon

Yeah. men hade hoppats på att få spela i natt. Är ledig imorgon och hade gärna maxat så många timmar som möjligt

Jag ska hänga på låset kl 10!
Då får jag de innan posten
Teddycore på XBOX LIVE
  • 0
Fick mitt exemplar i brevlådan idag (PS4). Har hunnit med att spela någon timme. Förutom en del frame-drops (som lär patchas rätt fort) så funkar det klockrent
When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story.
  • 0
Citerar Aaandy:
Min karaktär ska också ha skägg, likt mig själv!

Skägg är ju ett väldigt bra argument för att göra den Ensamme Överlevaren man. Såvida inte kvinnor också kan ha skägg. Det skulle inte förvåna mig med tanke på hur knäpp Fallout världen kan vara. Med tanke på att alla är mer eller mindre muterade i Boston så vore det inte särskilt oväntat. Kalla mig konservativ om ni vill men jag tror jag föredrar mina kvinnliga protagonister skäggfria.
  • 0
I New Vegas försökte jag göra en karaktär inspirerad av Denzel Washington från "The Book of Eli".
Kommer inte ihåg ifall det var en bra film eller ej men spelsugen blev jag.
But I know the rage that drives you. That impossible anger strangling the grief, until the memory of your loved ones is just poison in your veins. And one day you catch yourself wishing the person you loved had never existed, so you'd be spared your pain
  • 0
Om man köper spelet via PSN, får man spela något inatt då?? Tack på förhand
  • 0
Citerar Avoca:
Fick mitt exemplar i brevlådan idag (PS4). Har hunnit med att spela någon timme. Förutom en del frame-drops (som lär patchas rätt fort) så funkar det klockrent


Konstigt jag fick inte mitt från Webhallen idag, får nog imorgon.
Evil Is Back
  • 0
Citerar Herrkrabba:
Om man köper spelet via PSN, får man spela något inatt då?? Tack på förhand

Det borde ju vara så, 10 11 15 börjar ju kl 00:00 inatt

Tillagt 2015-11-09 22:40:
Why duct tape can be the most exciting find in Fallout 4, and more tips from Bethesda:
http://www.gamesradar.com/fallout-4-bethesda-xbox-one-larry-hry
b-major-nelson-interview/?utm_source=facebook&utm_medium=so
cial&utm_campaign=grfb
Teddycore på XBOX LIVE
  • 0
Skönt att de ändrade till 24.00 på Steam också... för någon timme sedan sa timern 2 på natten istället. Det hade varit lite försent för mig att börja spela då.
Do what you can, with what you have, where you are.
  • 0
Citerar Patrikseve:
Skönt att de ändrade till 24.00 på Steam också... för någon timme sedan sa timern 2 på natten istället. Det hade varit lite försent för mig att börja spela då.


Mm, jag håller med! Vill säga gärna prova det ikväll.
  • 0
Sitter bara och stirrar på klockan just nu, får det inte direkt att gå snabbare.
  • 0
Ha det så kul inatt vänner - sex års lång väntan är nu över, och ett radioaktivt sönderland väntar. Jag har en sju timmars skoldag att avverka innan jag får hänga på mig en kräkblå sparkdräkt och sätta iväg ut i en rämnad civilisation som jag gillar allra bäst.
Nu jävlar startar jag upp spelet!
  • 0
Unpackiiing!
Jag har tre studiedagar, skolschemat passade perfekt in på releasen <3
  • 0
Fan... mitt unpackar också.
  • 0
Ca 2 minuter kvar för min del, känns som 2h..
  • 0
Två minuter kvar här också!
  • 0
Citerar Apricat:
Jag har tre studiedagar, skolschemat passade perfekt in på releasen <3


Det är ju bara fucking meant to be att du ska vältra dig i Fallout i 72 timmar non-stop. Jag lär sitta och nynna Ink Spots på tåget till plugget, VATS:a mig fram genom cafeterian och skissa på mina S.P.E.C.I.A.L-stats under föreläsningarna.

Räknar med lovsång och lyriska kärleksförklaringar det kommande dygnet härinne.

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!