Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

The Last of Us - Officiell Tråd


Citerar Peddi93:
Citerar coknut:Jag har kommit i kontakt med en väldigt irriterande bugg som förekommer varje gång jag försöker ansluta till onlinedelen.

Klarade ut spelet imorse och kände för att testa onlineläget (som enligt alla ska vara riktigt kul). Det står bara "Connecting", rutan stannar i typ 3-4 minuter och sedan står det "error syncing levels" och jag hamnar återigen i huvudmenyn. Efter att ha sökt runt lite så verkar det som om många är drabbade utav detta.

Känner någon till en lösning?
Hade en liknande grej med Uncharted 3 och Uncharted 2. Testa att gå in i internet anslutning för din PS3 och välj manuellt. Gör sedan allt som det presenteras men bestäm DNS:en helt själv. Ställ in primary DNS till 8.8.8.8 och secondary till 8.8.4.4 (detta är Googles egna DNS). Det bör fixa sig då .

Ok, testar detta nu.

Edit: Funkade inte. Tack iallafall!
  • 0
Citerar coknut:
Edit: Funkade inte. Tack iallafall!

Blä Surt.
"Look kid: We don't get to choose how we start in this life. Real greatness... is what you do with the hand you're dealt."
  • 0
Har dessvärre inga kompisar som spelar MP så adda gärna mig! Lampax, var namnet! Äger en mick o hela paketet
  • 0
Tydligen så är EU versionen av TLOU multiplayer censurerad Inget jag tänkt på förut, men nu när jag vet om det kommer jag förevigt att lägga märke till det
http://forums.naughtydog.com/t5/The-Last-of-Us-Multiplayer/ND-R
esponds-The-Last-of-Us-Censorship-Compared-NSFW/td-p/408546
77
Panophobia: Fear of everything. - Might as well commit suicide then... No wait, I'm afraid of death!
  • 0
Citerar Playarn:
Tydligen så är EU versionen av TLOU multiplayer censurerad Inget jag tänkt på förut, men nu när jag vet om det kommer jag förevigt att lägga märke till det
http://forums.naughtydog.com/t5/The-Last-of-Us-Multiplayer/ND-R
esponds-The-Last-of-Us-Censorship-Compared-NSFW/td-p/408546
77

Helvete vad brutalt! Jag är bara glad att det inte är så i europeiska versionen.
It is the mind that really creates the body. It is the mind that makes you work out those 4-5 hours a day. It is the mind that visualises what the body want to look like as the finished product. - Arnold Schwarzenegger
  • 0
Citerar Danny 217:
Helvete vad brutalt! Jag är bara glad att det inte är så i europeiska versionen.


Måste säga att jag håller med, tycker att avrättningarna är nog brutala ändå.
The smell of strange colours are heard everywhere.
  • 0
Citerar Playarn:
Tydligen så är EU versionen av TLOU multiplayer censurerad Inget jag tänkt på förut, men nu när jag vet om det kommer jag förevigt att lägga märke till det


Är det bara multiplayer då? Hoppas jag verkligen.
Jag hatar djurvänner.
  • 0
Citerar Vanilla Thunder II:
Är det bara multiplayer då? Hoppas jag verkligen.


Jopp. De infekterades huvuden går att skjuta i småbitar Vet dock inte om jag såg någon förlora sina armar/ben
Panophobia: Fear of everything. - Might as well commit suicide then... No wait, I'm afraid of death!
  • 0
Lite off topic här - men sett att många spelat på survivor direkt efter de klarat det.
Finns en glitch, som gör att man kan gå över på survivor+ utan att klara survivor innan.

När du varvat spelet på valfri svårighetsgrad, så kör du om det igen tills du kommit till karantänzon. Gå tillbaka till meny - kapitel och så kommer du nu se att du kan välja alternativet "survivor+".
Detta gör även att man bara behöver köra igenom spelet två gånger för att få alla trophies för singel player, om man nu vill det.
  • 0
Citerar Playarn:
Dåligt gjort ND

Mer Sony Europas fel än ND.
"Look kid: We don't get to choose how we start in this life. Real greatness... is what you do with the hand you're dealt."
  • 0
Citerar Peddi93:
Mer Sony Europas fel än ND.


ND hade dock kunnat informera om det tidigare än vad de gjort, men ja, anledningen till att vi fick ett censurerat spel är till största sannolikhet tack vare Sony. De ville helt enkelt inte släppa 2 olika version inom EU.
Panophobia: Fear of everything. - Might as well commit suicide then... No wait, I'm afraid of death!
  • 0
Citerar Playarn:
ND hade dock kunnat informera om det tidigare än vad de gjort, men ja, anledningen till att vi fick ett censurerat spel är till största sannolikhet tack vare Sony. De ville helt enkelt inte släppa 2 olika version inom EU.

Yup!
"Look kid: We don't get to choose how we start in this life. Real greatness... is what you do with the hand you're dealt."
  • 0
Meh Vill ha det ocensurerade. Såg roligare ut
Vart än vägarna bär, jag längtar alltid hem till gullmarsplan
  • 0
Helvete(!) vad förbannad jag blir på idioter som inte kan revive'a i multiplayer!
Panophobia: Fear of everything. - Might as well commit suicide then... No wait, I'm afraid of death!
  • 0
Citerar Playarn:
Helvete(!) vad förbannad jag blir på idioter som inte kan revive'a i multiplayer!

Haha håller med, det händer även att man behöver revivas samtidigt som en fiende också behöver revivas brevid. Om en lagmedlem kommer dit så avrättar han 99% av alla fall fienden som ligger på marken innan han revivar mig vilket gör att jag oftast hinner dö.
It is the mind that really creates the body. It is the mind that makes you work out those 4-5 hours a day. It is the mind that visualises what the body want to look like as the finished product. - Arnold Schwarzenegger
  • 0
Citerar Danny 217:
Haha håller med, det händer även att man behöver revivas samtidigt som en fiende också behöver revivas brevid. Om en lagmedlem kommer dit så avrättar han 99% av alla fall fienden som ligger på marken innan han revivar mig vilket gör att jag oftast hinner dö.


Jag skulle inte direkt säga att folk är sådana idioter i 99% av fallen men nog händer det irriterande ofta. I övrigt tycker jag dock att de flesta fattar att man måste spela som ett team trots att man kör "No Parties" och utan mic. Kör man vanliga matchmakingen fattar nästan alla i alla fall hur man bör spela, även om idioter så klart finns där också.

Jag har inte haft så här roligt med ett multiplayerläge på länge. Polaren drog hit sin PS3 förra helgen (kopplad till min datorskärm) och sedan dess har vi teamat upp tillsammans i samma soffa varje kväll för att spela multiplayern, så brutalt roligt när man kan samarbeta lite mer seriöst. Multiplayern i sig är väl inte direkt särskilt revolutionerande men jag gillar hur de verkligen bygger vidare på scavengingkonceptet även i MP, roligt att faktiskt behöva smyga, överlista och make sure that every shot counts.
The smell of strange colours are heard everywhere.
  • 0
Citerar nighthawk:
Jag skulle inte direkt säga att folk är sådana idioter i 99% av fallen men nog händer det irriterande ofta.s.

Haha ja jag överdrev nog lite ;)
It is the mind that really creates the body. It is the mind that makes you work out those 4-5 hours a day. It is the mind that visualises what the body want to look like as the finished product. - Arnold Schwarzenegger
  • 0
Någon som köpt Joel eller Ellie-edition? Funderar starkt på att köpa någon av dessa men finns dessvärre enbart på Gameshop för nästan 2 000. Finns det någon skillnad mellan dessa två? Tänkte med tanke på att Ellie-edition är dyrare där.
The fuzz is here!
  • 0
Citerar gameplayer:
Någon som köpt Joel eller Ellie-edition? Funderar starkt på att köpa någon av dessa men finns dessvärre enbart på Gameshop för nästan 2 000. Finns det någon skillnad mellan dessa två? Tänkte med tanke på att Ellie-edition är dyrare där.


Samma saker. Bara att du får Ellie inspirerade prylar i Ellie edition, och samma visa med Joel edition. (Tror att Ellie edition var mer sällsynt redan vid release i Sverige, därav det högre priset)

Förövrigt, så vill jag påstå att det där är ett sjukt högt pris. På release kostade det 649-699. Vet inte hur noga du är med nytt/begangat, men man bör ju kunna hitta det bra mycket billigare på ebay eller något
Panophobia: Fear of everything. - Might as well commit suicide then... No wait, I'm afraid of death!
  • 0
  • kraz
  • kraz
Citerar gameplayer:
Någon som köpt Joel eller Ellie-edition? Funderar starkt på att köpa någon av dessa men finns dessvärre enbart på Gameshop för nästan 2 000. Finns det någon skillnad mellan dessa två? Tänkte med tanke på att Ellie-edition är dyrare där.


Kom väl inte överdrivet många upplagor av de versionerna? Jag köpte Ellie edt vid release men då var de ju fullbokade sen ett tag tillbaka.
triangles are my favourite shape, three points where two lines meet. toe to toe, back to back, let's go, my love it's very late. till' morning comes, mmm, let's tessellate.
  • 0
Citerar kraz:
Kom väl inte överdrivet många upplagor av de versionerna? Jag köpte Ellie edt vid release men då var de ju fullbokade sen ett tag tillbaka.


Det gjorde ju inte det. Det är även därför som Gameshop tar så högt pris för det.
Vad fick du betala för ditt?

Citerar Playarn:
Förövrigt, så vill jag påstå att det där är ett sjukt högt pris. På release kostade det 649-699. Vet inte hur noga du är med nytt/begangat, men jag bör ju kunna hitta det bra mycket billigare på ebay eller något


Jasså? Jag är nog ganska kräsen, skulle jag säga. Jag vill helst ha det nytt? Finns det folk som säljer det nytt på eBay och i så fall för hur mycket?
The fuzz is here!
  • 0
Citerar gameplayer:
Jasså? Jag är nog ganska kräsen, skulle jag säga. Jag vill helst ha det nytt? Finns det folk som säljer det nytt på eBay och i så fall för hur mycket?


Första bästa. Nästan tusen spänn billigare att köpa det härifrån.
Panophobia: Fear of everything. - Might as well commit suicide then... No wait, I'm afraid of death!
  • 0
Citerar gameplayer:
Någon som köpt Joel eller Ellie-edition? Funderar starkt på att köpa någon av dessa men finns dessvärre enbart på Gameshop för nästan 2 000. Finns det någon skillnad mellan dessa två? Tänkte med tanke på att Ellie-edition är dyrare där.


Jag köpte från Elgiganten på releasedagen. Ellie edition gick för samma pris som andra sidor sålde vanliga spelet på.
  • 0
Haha, står man helt stilla i några minuter så säger Ellie:
"Oh nice, you're just going to... stand there and do... absolutely nothing."
"Look kid: We don't get to choose how we start in this life. Real greatness... is what you do with the hand you're dealt."
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!