Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

Mass Effect 3 [SPOILERS]


Citerar Humanisten:
Dock så föredrar jag fortfarande den äldre mallen som fanns förut med stora, stora expansionspaket än att egentligen bara lägga till enstaka quest lines och lite lullull vid sidan.


Sant. Hade inte haft något emot att betala lite extra för matigare innehåll.
"People assume that time is a strict progression of cause to effect, but *actually* from a non-linear, non-subjective viewpoint - it's more like a big ball of wibbly wobbly... time-y wimey... stuff."
  • 0
Citerar Humanisten:
Citerar El_Tobio:LotSB är mallen som alla ME DLC borde gå efter. Fortfarande de mest väl spenderade MS points jag gjort mig av med.

Dock så föredrar jag fortfarande den äldre mallen som fanns förut med stora, stora expansionspaket än att egentligen bara lägga till enstaka quest lines och lite lullull vid sidan.


Instämmer helt!
  • 0
Citerar Humanisten:
Citerar El_Tobio:LotSB är mallen som alla ME DLC borde gå efter. Fortfarande de mest väl spenderade MS points jag gjort mig av med.

Dock så föredrar jag fortfarande den äldre mallen som fanns förut med stora, stora expansionspaket än att egentligen bara lägga till enstaka quest lines och lite lullull vid sidan.


Me too.
"I've made a huge mistake
  • 0
Är det någon som spelat den nya vorcha klassen i MP, den rockar
Det är lättare att förlora än att vinna.
  • 0
Testade random att importera min första Shepard igen, and it worked. Bättre sent än aldrig... Typ. Ska köra några scener med den fule fan och se om jag orkar med resten.
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Ogillar Mass Effect 3 ju mer jag tänker på det. Först var det mest slutet som var problemet men nu kan jag inte sluta att irritera mig på hur de failade med dialogerna.
Indecent exposure is fun.
  • 0
Tycker själv att folk överdriver när de klagar på dialogerna i trean. Visst, det är mer auto dialoger och oftast har man inget neutralt svar alternativ (som ändå i de flesta fall ledde till ungefär samma sak). Men när jag jag spelar det tänker jag inte på det. Jag känner fortfarande att det är min Shepard.
I'm Commander Shepard, and this is my favorite post on Gamereactor!
  • 0
Fast dialogerna har alltid varit en stor del av Mass Effect, varför BioWare plötsligt bestämde sig för att det inte var lika viktigt i tredje äventyret är väldigt konstigt.
Indecent exposure is fun.
  • 0
Citerar Mr Smiley:
Fast dialogerna har alltid varit en stor del av Mass Effect, varför BioWare plötsligt bestämde sig för att det inte var lika viktigt i tredje äventyret är väldigt konstigt.


Störde mig på det med, väldigt irriterande att man i två spel innan fokuserat på antingen Paragon eller Renegade, sedan kommer man till avslutningen och får knappt göra ett skit. Dåligt.
It's called the 'Mortuary'... it's a big black structure with all the architectural charm of a pregnant spider - Morte (Planescape: Torment)
  • 0
Autodialogerna mellan de olika skeppsmedlemmarna var underhållande och intressanta. Kul att se att de snackar med varandra på skeppet utan att man själv sätter igång dem. Hade dock gärna haft att de dialoger jag var inblandad i samtliga varit med de gamla hederliga svarsalternativen. Och att mellanalternativen skulle vara kvar. Blev lite tråkigt när allt var svart eller vitt.

Har bara spelat Paragon hittills så jag vet inte hur likt/olikt det blir varandra.
"People assume that time is a strict progression of cause to effect, but *actually* from a non-linear, non-subjective viewpoint - it's more like a big ball of wibbly wobbly... time-y wimey... stuff."
  • 0
Citerar El_Tobio:
Har bara spelat Paragon hittills så jag vet inte hur likt/olikt det blir varandra.


Samma här, men jag fick känslan av att det inte spelar så stor roll. Av alla de gånger man fick välja så körde jag säkert 98 % Paragon. Ändå så kunde jag välja Renegade-alternativet vääääldigt långt in i spelet, med flera sådana här QTE-tryck inkluderade. Kändes inte alls som om det spelade någon roll...
It's called the 'Mortuary'... it's a big black structure with all the architectural charm of a pregnant spider - Morte (Planescape: Torment)
  • 0
Verkar som extended cut anländer redan den 26:e Juni.
Skitkul om det inte vore för att jag inte kommer ha tillgång till xboxen förs slutet av Juli.

http://www.masseffect.com/about/extended_cut/
  • 0
Citerar Axitica:
Verkar som extended cut anländer redan den 26:e Juni.


Sweet. Hoppas verkligen att det är bra, annars ger jag upp helt. Fast jag kanske är en av de enda som faktiskt håller modet uppe ännu?
Garçon means boy.
  • 0
Tror verkligen inte att Extended Cut kommer rädda slutet och jag känner fortfarande för att kasta något på Mass Effect 3-fodralet som hånler mot mig från spelhyllan, men jag hoppas också att det blir bra. Som sagt är skadan redan skedd och blablabla, men förhoppningsvis gör det nya materialet så att jag kan spela igenom trilogin igen utan att det känns meningslöst.
Indecent exposure is fun.
  • 0
Antar att de kommer byta ut kraschen med skeppet mot något där de endast visar de kompanjoner som överlevt och liknande.
  • 0
Citerar Aaandy:
Antar att de kommer byta ut kraschen med skeppet mot något där de endast visar de kompanjoner som överlevt och liknande.


Om det är någon scen som absolut måste bort så är det den. Bland det uslaste jag har sett inom gaming. Har dock från början alltid trott att man bara lägger till scener och inte tar bort någonting helt. Kanske blir en re-edit på den scenen eller någonting. Tror som sagt inte på en drastisk skillnad.
  • 0
Haha ja, den scenen som mer eller mindre förstörde allt för mig. Det var just den scenen som fick mig att vilja dö i ca 1minut efter att jag klarat spelet. Helt stört att se dem gå ut på en planet efter att ha flytt från fighten.. men främst att inte få veta vad som händer med dem.
Starchild etc va såklart också sjukt dåligt men den jungel scenen va bara så störd.

Goda nyheter iaf, blir väldigt, väldigt spännande. Verkar som att dem har lagt ner mycket tid på det så förhoppningsvis blir det några feta scener. Dem sa även att man nu ska få se sina val genom spelet komma till liv så att säga. För det gjorde dem VERKLIGEN INTE i original Mass Effect 3.

pls be good! PLEASE!

Tillagt 2012-06-23 14:00:
Förresten, läster att man måste ladda vid the assault of the cerberus base eller något sådant. När var de i slutet? Minns fan inte. Hade hoppats att ja bara kunde ladda innan ja springer mot strålen.
  • 0
Citerar Nizyo:
Förresten, läster att man måste ladda vid the assault of the cerberus base eller något sådant. När var de i slutet? Minns fan inte. Hade hoppats att ja bara kunde ladda innan ja springer mot strålen.


Jag förmodar att det är innan man ens möter The Illusive Man. Vart det var kommer jag ärligt talat inte ihåg, har bara klarat spelet en gång och har inte haft lust för mer.
  • 0
Håll era förväntningar låga så kanske ni blir förvånade Ingen klagade på ME1 och ME2s slut väl? Det ordnar sig ska ni se (Tror jag ^^)
"Look kid: We don't get to choose how we start in this life. Real greatness... is what you do with the hand you're dealt."
  • 0
Citerar Peddi93:
Ingen klagade på ME1 och ME2s slut väl?


Dock så våldtog inte de spelens slut i princip allt som serien byggt upp
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Citerar metroid_prime:
har bara klarat spelet en gång och har inte haft lust för mer.


Samma här. Tror bara att jag har startat upp det en gång sen jag klarade det.
Det där slutet gjorde en helt viljelös. :I
Garçon means boy.
  • 0
Citerar yonobi:
Samma här. Tror bara att jag har startat upp det en gång sen jag klarade det.
Det där slutet gjorde en helt viljelös. :I


Samma här. Jag hade tänkt spela genom hela serien nu under sommaren men jag har bara börjat en till save för trean och kört lite.

Citerar Peddi93:
Håll era förväntningar låga så kanske ni blir förvånade Ingen klagade på ME1 och ME2s slut väl? Det ordnar sig ska ni se (Tror jag ^^)


Sluta trolla
  • 0
Citerar metroid_prime:
Sluta trolla

Tror inte dom sumpar det, that's all.

Citerar Humanisten:
Citerar Peddi93:Ingen klagade på ME1 och ME2s slut väl?

Dock så våldtog inte de spelens slut i princip allt som serien byggt upp

Då har dom väl nått rock bottom -> Det kan inte bli sämre.
"Look kid: We don't get to choose how we start in this life. Real greatness... is what you do with the hand you're dealt."
  • 0
Citerar Peddi93:
Då har dom väl nått rock bottom -> Det kan inte bli sämre.


Citerar metroid_prime:
Sluta trolla
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!