Gamereactor / Dansk / Norsk / Suomi / English / Deutsch / Italiano / Español / Português / Français / Nederlands / 中國 / Indonesia / Polski
Gamereactor Close White
Logga in medlem

Glömt lösenordet?
Jag är inte medlem men vill bli det

Eller logga in med Facebook-konto
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

Assassin's Creed

Missing Avatar
Phoelix
Ubisofts nya spel som utvecklas exklusivt för Playstation 3.

Spelet ser ut att vara en blandning av Splinter Cells smygande och Prince of Persias akrobatik.

Mer info, bilder och videos här:

http://ps3.ign.com/objects/7 72/772025.htm

Gamereactor skriver:

"För er som missat trailern på Ubisofts kommande Assassin's Creed kommer här ett gäng bilder som lovar oerhört gott. Assassin's Creed utvecklas exklusivt till Playstation 3 av Ubisoft Montreal (teamet bakom Prince of Persia: Sands of Time) och har varit i utveckling i snart två år. Tanken är att Assassin's Creed ska bli en spelserie som ska spänna över flera spel. Det första spelet utspelar sig 1191 efter Kristus, medan det tredje korståget härjar i det heliga landet. En hemlighetsfull och fruktad grupp kallad Assassins vill stoppa stridigheterna genom att sprida kaos hos bägge sidor. Huvudpersonen Altair befinner sig mitt i händelsernas centrum och hans handlingar blir avgörande för detta historiska ögonblick."

"Äntligen har Ubisoft berättat lite mer om det mystiska Project Assassin, som fått det officiella namnet Assassin's Creed. Spelet utvecklas exklusivt till Playstation 3 av Ubisoft Montreal (Prince of Persia, Splinter Cell). Tanken är att Assassin's Creed ska bli en spelserie som ska spänna över flera spel.

Det första spelet utspelar sig 1191 efter Kristus, medan det tredje korståget härjar i det heliga landet. En hemlighetsfull och fruktad grupp kallad "Assassins" (lönnmördarna) vill stoppa stridigheterna genom att sprida kaos hos bägge sidor. Huvudpersonen Altair befinner sig mitt i händelsernas centrum och hans handlingar blir avgörande för detta historiska ögonblick.

Ubisoft har lanserat en officiell hemsida för Assassin's Creed där du kan se en kort trailer. Assassin's Creed ska släppas under 2007 och kommer utan tvekan vara ett av Ubisofts största titlar på den kommande E3-mässan."

Hemsida: http://assassinscreed.uk.ubi .com/

Denna signaturen har inget med ovanstående inlägg att göra.
Th3 End
Th3 End
Demot själv spelades ju på en Xbox 360 enligt en källa, så det tyder på att spelet även släpps till Xbox 360, vad vet jag.

Minns inte vad källan heter dock.

Någon?

Missing Avatar
Phoelix
Just nu utvecklas det för Playstation 3, men kommer förmodligen till Xbox 360 senare.

Missing Avatar
danielcraigis007
"Demot själv spelades ju på en Xbox 360 enligt en källa, så det tyder på att spelet även släpps till Xbox 360, vad vet jag"

Det tvivlar jag på. hittills är det bara MS anställda som sagt det, och det är ju ingenting man kan lita på

"Skulle uppriktigt inte bli förvånad om PS2 sålde bättre än PS3" - ToScA
Missing Avatar
Phoelix
Ingen som tror att det blir bra?

Missing Avatar
danielcraigis007
det kommer äga

"Skulle uppriktigt inte bli förvånad om PS2 sålde bättre än PS3" - ToScA
Gholam
Gholam
Men inte 360-versionen om det skulle komma, eller hur craigis?

True fact guys, look it up
Missing Avatar
Parappa the rapper
Det blir nog bättre än Prince of persia trilogin, själv är jag inte så imponerad av dom spelen

Kalla mig Ismaël
Belmont
Belmont
Verkar bra, får lite PoP-vibbar av det, eller har jag fattat fel då?

Jag tror att det tids nog även kommer till X0. I intervjuer och sånt verkar de alltid ha svarat angående frågan att det inte alls är omöjligt. Vi får se.

Atari uppfann det, Nintendo använde det, Sony gjorde det mainstream, Microsoft köpte upp det.
zombiegamer
zombiegamer
Ett lite annorlunda koncept ser det ut som . Trailern är väldigt fin och så. Men det som gäckat mig är att jag ständigt påminns om seloter (judiska lönnmördare, med mål att störta romerska ockupationsmakten, omkring Jesu tid) när jag ser på trailern. Inte så konstigt... egentligen.

fflover
fflover
Längtar, ser ju hur coolt ut som helst.

"Dom vill ge oss en tredjedel av intäkterna, men vi sa att vi ska ha minst en fjärdedel."
Arcade
Arcade
Imponerande.

Missing Avatar
Phoelix
Tror inte det kommer fler Prince of Persia-spel utan Ubisoft fortsätter nog med detta.

Missing Avatar
turkmen117
Demot själv spelades ju på en Xbox 360 enligt en källa, så det tyder på att spelet även släpps till Xbox 360, vad vet jag.

gamepot kontaktade ubisoft och frågade ifall den kördes på en 360 och till många 360 fans besvikelse så gjorde den inte det.

/sarkasm
Jooohan
Jooohan
Någon som vet om det är som Oblivion i frihet menar jag då? Eller om man måste följa en story?

Cry a river. Build a bridge. Get over it.
Shador
Shador
Varför i helvete skulle det vara likt Oblivion för. Kom igen nu grabben tänk lite.

Om nu PoP verkligen tog slut med tredje spelet hoppas jag VERKLIGEN att det kommer att föra andan vidare. Trots oändliga buggar i PoP spelen har de så otroligt skön stämning och spelbarhet.

Såg trailern av Assasins Creed, hittils verkar det bra men jag hoppas att de kommer o satsa mkt mer på akrobatik än det som visades. Vem vet, det här spelet kan ju bli alla parkourälskares dröm

shador | extra dry.
Missing Avatar
Phoelix
Smygande, akrobatik och action blir det nog mycket av!

Jooohan
Jooohan
Shador :

Därför att Oblivion är roligt därför t.ex valfriheten är så stor. Vore roligt med ett assassin spel där man kunde välja själv tycker jag

Missing Avatar
Phoelix
Jooohan: Spela Oblivion då och var glad. Alla spel behöver inte likna Oblivion.

ChrizZz
ChrizZz
Assassin's Creed verkar riktigt bra, men för mig kom det lite i skymdundan av det extremläckra Heavenly Sword.

Playing since 93. On Gamereactor.se since 04.
Catsoup
Catsoup
Nice för next gen spelarna, hoppas det kommer till 360 också. Prince of Persia =skitbra likaså splinter cell, räknar med att det blir ett skitbra spel

Silence is....golden,, Duct tape is...silver.
Missing Avatar
Absolut_AddE
Nice för next gen spelarna, hoppas det kommer till 360 också. Prince of Persia =skitbra likaså splinter cell, räknar med att det blir ett skitbra spel

just nu är det oannonserat till xbox360

Nicklas Holm
Nicklas Holm
Det ser onekligen väldigt lovande ut. Man kan ju inte annat än älska Ubisofts Montreal-studio förmåga att göra älskvärda animationer.

Sedan måste jag säga att jag hoppas på att det släpps till 360 också, eftersom jag itne lär ha köpt en PS3 till dess att spelet släpps.

twitter.com/nicklas_holm | twitter.com/spelpodcast
Jooohan
Jooohan
[Phoelix]

Läs vad jag skrev igen: "Vore roligt med ett assassin spel där man kunde välja själv tycker jag"
Oblivion räknas väll inte som ett stealth spel eller hur?

DEt här verkar iaf bli ett asbra spel.

Missing Avatar
snuffe82
spelet kommer till 360 oxo enligt teamxbox och xboxgamer.se

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!