Gamereactor / Dansk / Norsk / Suomi / English / Deutsch / Italiano / Español / Português / Français / Nederlands / 中國 / Indonesia / Polski
Gamereactor Close White
Logga in medlem

Glömt lösenordet?
Jag är inte medlem men vill bli det

Eller logga in med Facebook-konto
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

Assassin's Creed

PumpkinEater
PumpkinEater
[Äh, varför ens bry sig]

Too many games, too little time
Avoca
Avoca
När man skriver att man inte orkar bry sig brukar det oftast betyda att man har blivit överbevisad

When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story.
Missing Avatar
Eqo
Grow cojones PE och kom sen tillbaka.

Gears of War 10/10 - O Daniel Craig, Where Art Thou? xD
Filmnörd
Filmnörd
Eqo: Du har spelat för mycket San Andreas och Sanits Row...

Nettoman
Nettoman
Det jag oroar mej för med detta spel är om de gör det varierat nog? Det kanske blir lite repitivt att rida till en stad, gömma sej bland folk/klättra upp på ett tak sen döda en kille och sen gömma sej?
Visst allt är inte så simpelt som jag säger, men det är bara en tanke, jag vet inte så mycket om spelet annars.

Jag är som mjölkpaketet. Jag har aldrig fel!
Filmnörd
Filmnörd
Nettoman: Precis vad jag har tänkt på. Men jag tror att Ubisoft håller några grejer hemligt. Man kommer säkert kunna göra betydligt mer saker!

Nettoman
Nettoman
Ja. In game-videon jag såg verkade ju superskoj med lätt kontroll typ, bara det inte blir så att Altaïr hoppar upp på nån pinne när man ej vill det. Men storyn kommer nog öppna för betydligt fler options i spelet, kanske en merchant eller nåt sånt.

Jag är som mjölkpaketet. Jag har aldrig fel!
-RadiuZ-
-RadiuZ-
Båda versionerna kommer vara likadana, ink. AI'n

/...While the PlayStation 3 and 360 versions of Assassin's Creed are virtually identical, Raymond did say that on the 360 the team is putting a special emphasis on Achievements. And while the 360 hardware enables Ubisoft's team to use multiple threads to enhance the crowd's AI, the end result for the game on both systems will be the same. "While the method for distributing AI load is different on each platform, the AI code itself is the same. Players will experience the exact same crowd results on PS3 and Xbox360," Ubisoft explained..../

http://xbox360.ign.com/artic les/736/736325p1.html

Do you have any good old ham?
Link-boy
Link-boy
RadiuZ:
Skönt att höra...

Ohmygodiminafire!
Filmnörd
Filmnörd
Men liksom, varför skulle de inte vara det?

N-Ninja
N-Ninja
Varför det link-boy? Dåligt tycker jag. Varför kan vi inte bättre AI om det är möjligt?

The cake is a lie!
Link-boy
Link-boy
N-Ninja:
Jag menade att det är skönt för mig. Jag tänker skaffa PS3 (och ingen 360), och då är det ju tråkigt att veta att det finns en version med bättre AI. Och säg inte "Men skaffa en 360 då", för det tänker jag inte göra när det bara finns finns två spel som intresserar mig och båda kommer kommer till PS3 också (Oblivion och Assassin's Creed).

Ohmygodiminafire!
N-Ninja
N-Ninja
Link-boy, ta det lugnt ^^ Jag är inte någon X360 missionär Men visst, jag förstår känslan.

The cake is a lie!
Link-boy
Link-boy
Jag tog det lungt.

Ohmygodiminafire!
N-Ninja
N-Ninja
Ta det lugnt i förebyggande syfte då

The cake is a lie!
Missing Avatar
instant aim
Players will experience the exact same crowd results on PS3 and Xbox360," Ubisoft explained..

Well, trots att Bethesda sa att det inte skulle göra nån skillnad med att det blev mindre quests i Oblivion än Morrowind för spelarna så blev det en gigantisk skillnad - så angående det här uttalandet så tar jag det med en grävskopa salt.

Jag kom, Jag såg, Jag postade - Mr.100,000
Silke Neryn
Silke Neryn
Inte riktigt samma sak kanske..... Vad gör några IQ mer av crowd AI gentemot 50 quests mot 12? Silke anar en viss skillnad för själva spellängden

Esike desike luntan tuntan.
Missing Avatar
instant aim
Grävskopan med salt är kvar

Dock tror jag det blir ett alldeles underbart spel - oavsett plattform.

Ska nog själv köpa spelet efter att datorn har fått sig en uppgradering med en bättre processor och ett dx10 & sm4 kort

Jag kom, Jag såg, Jag postade - Mr.100,000
Silke Neryn
Silke Neryn
Jodå, den kan få vara kvar But, I just don't really care...

"Play the 360 version - With the Crowd IQ increased by five!"

Esike desike luntan tuntan.
PumpkinEater
PumpkinEater
"Players will experience the exact same crowd results on PS3 and Xbox360," Ubisoft explained.."

Som sagt. Helt väntat resultat. Skönt att få det bekräftat så här snart.

Nicklas Holm
Nicklas Holm
Skadeglädje eller vad?

twitter.com/nicklas_holm | twitter.com/spelpodcast
Missing Avatar
Gixy
Vem bryr sig om skillnaderna mellan konsolerna... Döh..!

Spelet ser ju grymt ut för övrigt, men jag tror jag kommer inhandla nästa Price of Persia...istället . . . .

PumpkinEater
PumpkinEater
"Skadeglädje eller vad?"

Av vilken anledning skulle det vara det?

Avoca
Avoca
[PumpkinEater]: Du skulle inte kunna skippa att ta med smileysen med solglasögon i ett enstaka inlägg? Man tar dig oerhört oseriöst när du tar med den i precis varje inlägg du gör.

When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story.
-RadiuZ-
-RadiuZ-
All great men troughtout history has used the -smilie to express something important.

I have a dream - Martin Luther King

Imagine all the people, living life in peace - John Winston Lennon

I'll be back - Arnold

etc. etc.

Men on-topic, så ser jag inte hur det är dåligt att vi får samma AI.

Do you have any good old ham?

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!