Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

Bra rollspel till PS2?


Har ni några favoriter som ni ville dela med er utav? Gillar japanska men övriga går också bra och helt inte allt för mycket text. Jag gillade tex Bluedragon och Eternel Sonata på Xbox 360.
"May the odds ever be in your favor!"
  • 0
Kingdom Hearts är enligt mig det bästa spelet som någonsin gjorts. För övrigt ganska lättspelat och med mer prat än text, kan man väl säga.

För övrigt rekomenderar jag Final Fantasy X, X-2 och XII. Star Ocean 3 vet jag att många gillar, även om det inte riktigt var för mig.
Mr. Rubik, Mr. Rubik...
  • 0
Tack dom skall jag kolla upp om jag kan hitta dom billigt nånstans.
"May the odds ever be in your favor!"
  • 0
Dragon Quest VIII är riktigt bra.
Gamer FL <3
  • 0
Citerar Cubefreak:
För övrigt rekomenderar jag Final Fantasy X, X-2 och XII.


+1 där! FFXII är min favorit!

Har hört att Shadow Hearts och Persona 3 & 4 är bra, men är inga som jag själv kört.
PS3 320GB, PSN: Asseroth / Win7 på gamingdautan
  • 0
Tack för tipsen.
"May the odds ever be in your favor!"
  • 0
Final Fantasy X, Persona 4 och Xenosaga är de tre bästa jag kan komma på nu. Persona 3 är också riktigt bra även om jag gillar fyran bättre. Har bara spelat lite av Odin Sphere men det verkar vara riktigt bra också. Jag rekommenderar dock personligen inte Final Fantasy X-2. Det var en stor besvikelse på många sätt för mig. Om du ändå vill spela det efter Final Fantasy X så får du vara beredd på att X-2 är väldigt annorlunda.
  • 0
Citerar marten77:
Final Fantasy X, Persona 4 och Xenosaga är de tre bästa jag kan komma på nu. Persona 3 är också riktigt bra även om jag gillar fyran bättre. Har bara spelat lite av Odin Sphere men det verkar vara riktigt bra också. Jag rekommenderar dock personligen inte Final Fantasy X-2. Det var en stor besvikelse på många sätt för mig. Om du ändå vill spela det efter Final Fantasy X så får du vara beredd på att X-2 är väldigt annorlunda.

Tack. Skall kolla om jag hittar tian billigt.
"May the odds ever be in your favor!"
  • 0
Baldurs Gate tycker jag är en av dom bättre.
"If my body dies, let my body die, but do not let my country die." -Genghis Khan
  • 0
Citerar Miltiades:
Baldurs Gate tycker jag är en av dom bättre.


Indeed ett bra spel.
"I'm not crazy. My reality is just different than yours."
  • 0
Två av mina favoriter är Dark Cloud och Dark Chronicle (Dark Cloud 2). Två helt fantastiska RPG spel som rekommenderas starkt!
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!