Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

GTA IV - Officiell tråd


Citerar Bugbear:
för jag kommer fan inte lira igenom ett av dom bästa spelen som finns med dålig FPS ;)


Jag kunde inte bärga mig utan spelade igenom det på en vecka.
Du gör däremot rätt.
  • 0
Coolaste bilen är utan tvekan "Peyote", cabben är det snyggaste i hela spelet och oldschool känslan som den superchargade V8n är helt fantastisk!
Det lät bra i huvudet innan jag skrev det..
  • 0
Citerar Kvarniz:
Snacka om att polisväsendet fick damp när jag sprang över till den stora ön till vänster via tunnelbanan. 5 stjärnor. Snacka om att min lilla ryss fick lubba järnet ifrån snutjävlarna. Blev totalkrossad av en liten farbrorblå-bil. Stackars Niko

Han är inte ryss...
Make war, not love
  • 0
Ja Take2´s support verkar inte kunna klockan heller. Kontaktade dem i Tisdags (16 dec) runt 12 tiden på dagen, fick direkt ett auto svar där det stod så här

"Your question has been received. You should expect a response from us within 24 hours."

Har inte sett röken av nått svar från dem än
-<[ Damn Dirty Apes ]>-
  • 0
Någon som vet när patchen till PC-versionen släpps?
  • 0
Citerar Logos:
Någon som vet när patchen till PC-versionen släpps?
Den har väll redan släppts om jag inte har fel

Är det förövrigt värt och köpa gta 4 förtillfället om man inte har någon super dator? Det står mellan gta och left 4 dead, vad tycker ni?
  • 0
Citerar Logos:
Någon som vet när patchen till PC-versionen släpps?


Jo den är släppt, pröva å ladda ner den från GamersHell
http://www.gamershell.com/download_37156.shtml

Tillagt 2008-12-18 15:35:
Citerar Stuprör:
Är det förövrigt värt och köpa gta 4 förtillfället om man inte har någon super dator? Det står mellan gta och left 4 dead, vad tycker ni?


Bra fråga du, En polare som spelat Left 4 Dead är helt lyrisk över spelet och själv så rådiggar jag GTA Iv.
Så det är upp till dig villken typ av spelstil du har
-<[ Damn Dirty Apes ]>-
  • 0
Citerar MageThief:
Bra fråga du, En polare som spelat Left 4 Dead är helt lyrisk över spelet och själv så rådiggar jag GTA Iv.
Så det är upp till dig villken typ av spelstil du har


Jag har inte spelat left 4 dead men jag har bara hört bra saker om det men jag har älskat alla tidigare GTA spel. Om jag var säker på att GTA skulle fungera bra på min dator så skulle jag köpa det utan tvekan då jag inte har någon konsol, men jag har blivit lite osäker när jag har hört att man måste ha en monster dator för spelet och jag kommer bara och ha råd med ett utav spelen.
  • 0
Stuprör
Här kan du kolla kraven för PC versionen
http://en.wikipedia.org/wiki/Grand_Theft_Auto_IV#Windows_versio
n


Du kan även kolla om din dator kan köra ett specefikt spel på denna sida, riktigt bra sida. Can You RUN It?
http://www.systemrequirementslab.com/referrer/srtest
-<[ Damn Dirty Apes ]>-
  • 0
Damn, den där videofunktionen verkar toknajs, skulle kunna leka med den ett ganska bra tag tror jag. Om den kom till konsol dvs...
Det lät bra i huvudet innan jag skrev det..
  • 0
Citerar MageThief:
Du kan även kolla om din dator kan köra ett specefikt spel på denna sida, riktigt bra sida. Can You RUN It?
http://www.systemrequirementslab.com/referrer/srtest


Nja, sidan fungerar inte så bra tycker jag. Den sa åt mig att mina krav inte ens nådde minimum, även fast jag har 64-bits Vista, quadprocessor, 4 gig RAM och GeForce 8800 GT.

Att tilläggas ska vara att jag kör spelet på cirka 80% av det som går att maxa (utan den nya patchen som jag ska testa nu).
  • 0
Citerar addeSYNC:
Nja, sidan fungerar inte så bra tycker jag. Den sa åt mig att mina krav inte ens nådde minimum, även fast jag har 64-bits Vista, quadprocessor, 4 gig RAM och GeForce 8800 GT.

Att tilläggas ska vara att jag kör spelet på cirka 80% av det som går att maxa (utan den nya patchen som jag ska testa nu).


Kanske inte bästa sidan precis märkte jag också efter lite pillande med den.

Jag har märkt av att efter ett långt spelande så går laddandet av missions långsammare och efter ett par timmar av sånt så började ljudet haka upp sig och vissa ljud fungerade inte.
En dator omstart fixade detta.
-<[ Damn Dirty Apes ]>-
  • 0
JAG HAR KÖPT DETTA
Forever Alone
  • 0
Citerar MageThief:
Jag har märkt av att efter ett långt spelande så går laddandet av missions långsammare och efter ett par timmar av sånt så började ljudet haka upp sig och vissa ljud fungerade inte.
En dator omstart fixade detta.


Mitt spel kraschade andra dagen jag spelade det. Spelade 10 timmar den dagen. Efter 4 timmar och 45 minuter konstant spelande utan paus frös spelet och jag var tvungen att starta om. Har hänt att det hakat upp sig två sekunder några gånger också. Annars flyter det på bra.
  • 0
Är det nått fel på min xbox eller är det vanligt med mycket grafikbuggar, typ att bilarna kör en bit ovanför marken och att texturerna inte laddas förrän efter stund? Känns som fler grafikbuggar dyker upp (ser nästan hela tiden nån grafikbugg när jag glider runt i en bil) sedan jag fick xboxen tillbax från reparation.

Tillagt 2008-12-20 01:30:
Kom och tänka på att det skulle va sjukt nice med en GTA editor så man kunde göra sin egen stad
  • 0
Citerar Szreaper:
Kom och tänka på att det skulle va sjukt nice med en GTA editor så man kunde göra sin egen stad


det skulle ta lååång tid
Wanna haz mah cookeh?
  • 0
GTA IV på min dator...
http://www.pici.se/338539/
Sometimes you need to break some omelets to make some eggs, you know what I'm saying?
  • 0
Citerar The Vulture:
En jämförelse mellan PC och Xbox 360-versionen.


Intressant. Undrar om han har senaste patchen till PC...
Så mycket laggar det inte för mig.
  • 0
Citerar ChrillZor:

PC är ändå en skojj plattform att spela på
Sometimes you need to break some omelets to make some eggs, you know what I'm saying?
  • 0
Citerar The Vulture:
En jämförelse mellan PC och Xbox 360-versionen.


Ljussättningen är mycket bättre på dator, det är det enda som drar ner drafikbetyget till en 9:a på 360 (enligt mig). Sen om något år när man har köpt en monsterburk så lär detta bli sjukt nice!
"They say their fans are ghosts. You don't see or hear them." Almunia about Chelsea
  • 0
Citerar mulle54:
Kan man styla sina bilar på gta 4?

Nope
Sometimes you need to break some omelets to make some eggs, you know what I'm saying?
  • 0
Citerar Szreaper:
Szreaper
Offline
Är det nått fel på min xbox eller är det vanligt med mycket grafikbuggar, typ att bilarna kör en bit ovanför marken och att texturerna inte laddas förrän efter stund? Känns som fler grafikbuggar dyker upp (ser nästan hela tiden nån grafikbugg när jag glider runt i en bil) sedan jag fick xboxen tillbax från reparation.


Jag märker mycket sällan något sånt när jag spelar iallafall. Händer väl någon gång då och då men det är inget som man irriterar sig på, som det verkar vara i ditt fall. Kanske är något fel, vad vet jag?
Klappa fina katten?
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!