Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

Vilken typ är du?

Missing Avatar
Gixy
Kan inte annat än hålla med Gix om att Halo är ett äventyr. Dessutom har vi Sveriges bästa speljournalist på våran sida. Slå det ni.

Du menar mig? Oh, tack!

Nicklas Holm
Nicklas Holm
Citerar Gix:
Du menar mig? Oh, tack!

Nja... alltså med "Gix" menar jag ju dig, men med "Sveriges bästa speljournalist" menar jag Tomas Wiborgh.

twitter.com/nicklas_holm | twitter.com/spelpodcast
Don Pardo
Don Pardo
Wiborgh är mkt bra, men ibland lite för biased i mitt tycke.

Missing Avatar
Gixy
Men den hemska och fula " " försökte jag förtydliga min ironi. Wiborgh? Jobbar han på något särskilt magasin?

Så insatt är jag.

Nicklas Holm
Nicklas Holm
Citerar Don Pardo:
Wiborgh är mkt bra, men ibland lite för biased i mitt tycke.

Njao... antar att man kan tycka det... men samtidigt har han ju rätt i det han tycker så spelar det ju ingen roll.

Citerar Gix:
Men den hemska och fula " " försökte jag förtydliga min ironi. Wiborgh? Jobbar han på något särskilt magasin?

Så insatt är jag.

Först Superplay, sedan Reset och nu Level...

Don Pardo
Don Pardo
Citerar Tirion:
Citerar Don Pardo:Wiborgh är mkt bra, men ibland lite för biased i mitt tycke.

Njao... antar att man kan tycka det... men samtidigt har han ju rätt i det han tycker så spelar det ju ingen roll.

*Citerar senaste Level:

Men Wii då?
"Kan man spela Gears of War på den?"*

Han kan bli lite för X-Botig ibland... men han skriver alltid högkvalitativa texter och recensioner.

Nicklas Holm
Nicklas Holm
Citerar Don Pardo:
*Citerar senaste Level:

Men Wii då?

Han kan bli lite för X-Botig ibland... men han skriver alltid högkvalitativa texter och recensioner.

Jo det är sant, men vafan... alla hans spelsessioner med Johan Wiman gör liksom att jag kan förlåta det också.

Don Pardo
Don Pardo
Citerar Tirion:
Citerar Don Pardo:*Citerar senaste Level:

Men Wii då?

Jo det är sant, men vafan... alla hans spelsessioner med Johan Wiman gör liksom att jag kan förlåta det också.

Of course!

Missing Avatar
madosopia91
Att Halo är ett äventyr råder det ingen som helst tvekan om, men att den skall tillhöra genren "äventyrsspel" (en genre vars kännetecken är pussellösande och stark fokus på handling och karaktärer). Säg mig, min vänner; skulle ni säga att spel såsom Grim Fandango och Fahrenheit till hört samma genre som Halo?
Vad beträffar den smått meningslösa diskussionen om Mafia är ett "renodlat actionspel" eller ej svarar jag följande; Mafia är lika mycket ett renodlat actionspel som Grand Theft Auto (ett svar du får tolka hur du vill).

Know ye not that the unrighteous shall inherit the kingdom of God?
Don Pardo
Don Pardo
Citerar madosopia91:
Mafia är lika mycket ett renodlat actionspel som Grand Theft Auto (ett svar du får tolka hur du vill).

Nej, det skulle jag inte vilja säga.

Utseendemässigt, ja.
Interfacen är lika varandra.

Men spelmekaniskt skiljer de sig mkt.

Missing Avatar
madosopia91
Citerar Don Pardo:
Nej, det skulle jag inte vilja säga.

Utseendemässigt, ja.
Interfacen är lika varandra.

Men spelmekaniskt skiljer de sig mkt.

Det har du visserligen delvis rätt i. Grunden och principen är dock den samma, och det är grunden och principen man i de flesta fall går efter då man fastställer vilken genre ett spel skall tillhöra.

Know ye not that the unrighteous shall inherit the kingdom of God?
Don Pardo
Don Pardo
Citerar madosopia91:
Det har du visserligen delvis rätt i. Grunden och principen är dock den samma, och det är grunden och principen man i de flesta fall går efter då man fastställer vilken genre ett spel skall tillhöra.

Tycker GTA's grund främst är friheten.
Någon sådan finns inte i Mafia. (ok då, man kan cruisa runt, men det är inte på samma sätt)

Mutant1988
Mutant1988
Okej, måste börja med att ämnesnamnet är väldigt missvisande. "Vilken typ är du" tolkar jag mer som vilken typ av gamer är du: T ex Adrenalingamer (Otålig, Action snabbt, nu) , Proffs (Spelare helst online mot andra eller för rekord), dedikerad (RPG typ, lägger ner massa tid på samma spel), tänkare (Gillar Peka och klicka och pusselspel) osv. Dock så fick jag lust att skriva mina favoritgenrer i alla fall. Here goes:

1.First Person Shooter (Adrenalin junkie)
2.3rd Person Shooter (Se ovan)
3.RPG (Actioninriktad helst.)
4.Strategi (Den långsammare, mer tankekrävande sorten)

Ogillar:

1.Platformsspel (Såvida dom inte blandar in nåt från mina favoritgenrer också)
2.Fightingspel (Jag får jämt stryk på dom, hur mycket jag än övar)
3.Pusselspel (Finner dom oftast tråkiga helt enkelt)

Die?
xteam
xteam
Rollspel
FPS

Jag mappar i hammer 24/7
fightergirl89
fightergirl89
1. fighting
2.rollspel
3. strategi
4 action *pang pang*
5. racing

angie89
Missing Avatar
gargamel
1: sport(final night round3 och top spin2)
2:Action
3:rollspel

Hej jag säljer ägg och bacon..vill du köpa?
Gamer_Freaket
Gamer_Freaket
1. racing

2. FPS (CS)

3. action

4. GTA-STYLE

Missing Avatar
secuda
Hmmm

1. Rollspel
2: fantasy
3. Action
4: RTS
5: Flash
6: Shareware

Islam+frihet=lol
äkta_jensvold
äkta_jensvold
tja

Tillagt 2006-12-07 11:50:
e de nån som gillade dudley jensvold & tunnan med myror?

AG Jati
AG Jati
1. Racing
2. Plattform
3. Skräck/Rysare
4. Action
5. RPG

"Madness is something rare in individuals - but in groups, parties, peoples, ages, it is the rule." Friedrich Nietzsche, Beyond: Good and Evil
Inarion
Inarion
Hur lyckas man gräva upp en nästan 14 år gammal tråd?

To Dare is To Do

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!

Cookie

Gamereactor uses cookies to ensure that we give you the best browsing experience on our website. If you continue, we'll assume that you are happy with our cookies policy