Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

Bästa och Sämsta Spelsluten?


Vad är enligt er de bästa och sämsta avslutningarna på ett spel?

Själv så älskade jag slutsekvensen i Halo: Combat Evolved då man precis (mini-spoiler!) sprängt Halo ringen och Master Chief tar av sig hjälmen i sin farkost för att sedan zooma ut kameran så man exakt inte ser ansiktet på han.

Tänkte ta ett dåligt spelslut här också som ett exempel men jag kommer inte på nått indirekt dåligt spelslut just nu.

Så, vilka avslutningar på ett spel tycker ni mest om och vilka tycker ni inte om?

OBS! Varna för spoilers!
SHUT YOUR MOUF!
  • 0
Kan ta Halo 2 som ett annat exempel då det är både är bra och dåligt. Det är bra för att det är ett cliffhanger-slut men känns ändå som det slutar mitt i storyn.

Finns hur många bra spelslut som helst.
Awesomeness would ensue.
  • 0
  • Missing Avatar
  • Eqo
Spel brukar inte få så dåliga slut, jämfört med filmer. Många kommer nämn nåt spel med en Cliffhanger, själv har jag inget alls emot Cliffhangers.

Älskvärda slut:

Grim Fandango
Halo 2
Full Throttle
Metal Gear Solid 3
Max Payne

Sen måste jag ge credit till Halo: Combat Evolved Legendary Ending när Eliten tar på Johnsons ass. You go girl!

Men jag måste också säga att jag inte är fan av Beyond Good and Evil slutet, skit bra spel men slutet är för snabbt och det känns som en Cliffhanger utan några fortsatta frågor.
Gears of War 10/10 - O Daniel Craig, Where Art Thou? xD
  • 0
Slutet av Metal Gear Solid 3 slår allt.
Det är så vackert, så sorgligt, och som vanligt chockerande när de sista hemligheterna avslöjas.

Sämsta slutet är lite svårare. Säger Oblivion som är en ren rip-off av Sagan om ringen.
Do you have any good old ham?
  • 0
Jag gillar inte att varna för spoilers, spoliers my ass liksom, men man är väl tvungen. Jag tvivlar dock på att folk kommer lida om jag inte skulle skriva spolier.

Spolier!

Sämsta:

Knight of the old Republic 1 & 2

Inte i något av spelen får man se vad som hände sen. Det är störande, speciellt i 2:an. Det fyller ingen funktion heller, jag menar, man är ju inte samma karaktär i de olika spelen.

Driv3r

Tanner dör ju! Att ta död på en så cool snubbe och sedan ersätta han med en slyngel i Parallell Lines borde vara olagligt.

Bästa:
* San Andreas
* Mario 64
  • 0
Hör kunde jag glömma MGS3?

Enda spelslutet som gjort mig rörd.
Awesomeness would ensue.
  • 0
Bästa:
Halo CE
Half-Life 2
Dreamfall: Longest Journey
GTA Vice City samt San Andreas

och många fler som jag inte kan komma på just nu.
"Save the Culture - Kill the Copyright" - DEUS
  • 0
  • Missing Avatar
  • Eqo
[DunderKlumpen]

Fasktiskt så avslutades storyn precis vid sitt klimax. Bungies första version av Halo 2 innehöll 9 banor.

- Cairo Station
- Covenant Cruiser
- Earth City
- Gas Giant
- Delta Temple
- Sacred Icon
- High Charity
- Delta Controll
- The Ark

Joe Staten sa att det skulle vara 9 banor med en Grand Finale på Jorden. Sen blev det ändringar.

Covenant Cruiser togs bort helt, tacken på detta är att MC inte har en bomb i första trailern under hoppet. Sen lade dem dit en bomb istället för att han skulle förstöra skeppet innefrån. Resten av banorna delades in till 2 banor var. Det blev 16 banor. Sen togs The Ark banorna bort helt.

Resultatet blev 14 banor som fick en Prolog, The Heretic, och The Ark blev till Halo 3. Själv tror jag Bungie valde detta för att avsluta spelet vid The Ark skulle vara alldeles för skarp cliffhanger. Slutet skulle helt klart bli E3'06 trailer. Allt blir vitt, sen kommer end credits. Jag tror många Halo fans skulle dö av det slutet
Gears of War 10/10 - O Daniel Craig, Where Art Thou? xD
  • 0
Final Fantasy 7 hade ett riktigt kasst slut.
Radiuz är en galen sonyfanboy,varnar folk för inget.
  • 0
Ok, men då spoilervarna jag här.

Martin säger att detta är slutet på tredje tidsåldern, exakt samma som i SoR när Gandalf avslutar det hela.
Samt att man inte får nåt vidare bra när man klarat spelet (MQ). Bara en rustning som går sönder bara man tittar på den.


/spoiler
Do you have any good old ham?
  • 0
Eqo: Ska bli intressant att se hur slutet på Halo-trilogin blir.

Radiuz svarade
Awesomeness would ensue.
  • 0
  • Missing Avatar
  • Eqo
Själv tycker jag att SoR hade fruktansvärt dåligt slut, 3 fanastiska slut efter varandra blev bara mesigt.
Gears of War 10/10 - O Daniel Craig, Where Art Thou? xD
  • 0
Orka skriva spoiler igentligen, det måste man ju vara beredd på i en sådan här tråd.

Bästa slutet: MGS-serien, speciellt MGS3, vilket är det enda spelet som fått mitt hjärta att gråta. Även SotC slut är otroligt vackert. God Of War ligger också högt.

Sämsta spelsluten... Doom3 kanske, han blir hittad, jippi.
  • 0
Tack för remindern, Iqaros! Hur kunde jag glömma bort Shadow of the Colossus?

Och ang. Oblivion (spoilervarning ahead) så skulle det vara roligare om man själv fick döda Mehrunes Dagon på något sätt. Men men, smaken är olika från person till person.
Do you have any good old ham?
  • 0
  • Missing Avatar
  • Eqo
Att döda Mehrunes Dagon skulle suga, ibland så ska man helt enkelt inte vara oövervinnlig i spel.
Gears of War 10/10 - O Daniel Craig, Where Art Thou? xD
  • 0
Men man kunde ju lyckas få tag i ett mäktigt magiskt vapen som skulle förstöras efter man dödat* honom, Eqo. Då skulle man inte behöva vara oövervinnlig.

*Med döda menar jag att skicka tillbaka honom till Oblivion som Martin gjorde, eftersom han inte kan dö.
Do you have any good old ham?
  • 0
Man är ingen halv-gud eller nåt liknande.
man är en vanlig varelse i elder scroll världen.
Vore fel om man kunde besegra en gud...
Tyckte slutet var perfekt.
Radiuz är en galen sonyfanboy,varnar folk för inget.
  • 0
  • Missing Avatar
  • Eqo
Men man kunde ju lyckas få tag i ett mäktigt magiskt vapen som skulle förstöras efter man dödat* honom, Eqo. Då skulle man inte behöva vara oövervinnlig.

Jag tror ingen gud skulle tillåta ett sådant vapen.
Gears of War 10/10 - O Daniel Craig, Where Art Thou? xD
  • 0
Bäst:
Super Mario Bros.

"Thank you Mario! Your quest is over."
Atari uppfann det, Nintendo använde det, Sony gjorde det mainstream, Microsoft köpte upp det.
  • 0
  • Missing Avatar
  • Eqo
Den ultimata Cliffhanger:

"...but your princess is in another castle"

*End Theme*

The End...?
Gears of War 10/10 - O Daniel Craig, Where Art Thou? xD
  • 0
Bästa:
Final Fantasy X
Metal Gear Solid 3: Snake Eater
  • 0
Man är ingen halv-gud eller nåt liknande.
man är en vanlig varelse i elder scroll världen.


Precis , hade blivit för mycket superman av det hela annars. Häftigt sluta hade dock den tunna storyn.

I Morrowind så beror det ju lite på hur man ser det men man är ju trots allt Chimer Hortator Nerevar Indoril reborn (eller återfödd) , så riktigt " vanlig " är man inte riktigt ändå


Men hur ska jag kunna rada upp bra slut ?
De flesta spel jag äger har bra slut
Jag kom, Jag såg, Jag postade - Mr.100,000
  • 0
Bra:
1. Final Fantasy X-2
2. Kingdom Hearts
3. Final Fantasy Tactics Advanced
4. Resident Evil 4
5. Resident Evil (Remake)
6. Metal Gear Solid: The Twin Snakes
7. Star Wars: Knights of the old Republic (God)

Sämre:
1. Fahrenheit
2. Star Wars: Knights of the old Republic (Ond)
3. The Fellowship of the Ring
Mr. Rubik, Mr. Rubik...
  • 0
  • Missing Avatar
  • Eqo
Själv gillar jag nästan alla Fahrenheits slut =)

Ett annat slut som är väldigt bra är Mafias, visst det kanske inte är bra enligt vissa men det gav spelet själ.
Gears of War 10/10 - O Daniel Craig, Where Art Thou? xD
  • 0
Det bästa slut tituleras till spelen: Ico, Metal Gear Solid 3, Shadow Of the Colossus och Silent Hill 2. ICO's strålande slut, där man fick slåss i en av de bäst bossfighter någonsin, och sedan bli förd ut ur slottet, när det rasar. Shadow Of the Colossus slut knöt ihop hela äventyret till ett vackert och sorligt slut. Metal Gear Solid 3's slut är så sorligt och fullspäckat av hjärtskärande vändningar. Så många känslor. När det långa brevet i slutet på Silent Hill 2 blir avtäckt är det tyst. Fortfarande är mystiken där och hela äventyret - på mindre än ett dussin timmar - kommer till ett enigmatisk fast avslöjande slut.
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!