Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

The Elder Scrolls Online


Ovetandes fick jag min Nord att likna Vikings huvudkaraktär. Ragnar Lothbrok.

Visste det inte förräns efter jag hade skapat gubben iom att jag satt och funderade vart jag kände igen de utseendet ifrån!
But I know the rage that drives you. That impossible anger strangling the grief, until the memory of your loved ones is just poison in your veins. And one day you catch yourself wishing the person you loved had never existed, so you'd be spared your pain
  • 0
Citerar Kanutus:
Ovetandes fick jag min Nord att likna Vikings huvudkaraktär. Ragnar Lothbrok.

Visste det inte förräns efter jag hade skapat gubben iom att jag satt och funderade vart jag kände igen de utseendet ifrån!


Ett passande utseende !
  • 0
Jag kommer inte köpa detta spel, inte ens innan jag hörde denna nyhet. Jag vill bara förstå hur Bethesda tänker.

Jag har hört att spelet ska kosta 15 dollar i månaden i USA. Om detta gäller även här i Sverige så....hur tänker dem?

Ska jag köpa ett spel för 600 kr, sen betala för Xbox Live/PS + och sen efter det 100 kr i månaden? För att springa runt i skog och döda vargar med svärd?

Tillagt 2014-01-26 02:46:
Och gå in i grottor som inte skiljer sig så mycket (när det kommer till layout och uppdrag) från de andra grottorna?

Och även att handskas med pubertetsgossar som springer runt?

Tillagt 2014-01-26 02:47:
Vem fan vill köpa det här spelet nu?!
Färska grönsaker.
  • 0
Citerar Farre V:
Jag kommer inte köpa detta spel, inte ens innan jag hörde denna nyhet. Jag vill bara förstå hur Bethesda tänker.

Jag har hört att spelet ska kosta 15 dollar i månaden i USA. Om detta gäller även här i Sverige så....hur tänker dem?

Ska jag köpa ett spel för 600 kr, sen betala för Xbox Live/PS + och sen efter det 100 kr i månaden? För att springa runt i skog och döda vargar med svärd?

Tillagt 2014-01-26 02:46:
Och gå in i grottor som inte skiljer sig så mycket (när det kommer till layout och uppdrag) från de andra grottorna?

Och även att handskas med pubertetsgossar som springer runt?

Tillagt 2014-01-26 02:47:
Vem fan vill köpa det här spelet nu?!


Bethesda har sagt att de försöker fixa så man inte ska behöva betala både PS+ / Xbox Live och ESO, så troligtvis kommer man inte behöva PS+ eller XBL, för att spela detta online, vissa spel använder sig av detta redan nu med. Så vill man ha PS+ för att spela andra online spel samtidigt, så får man ju helt enkelt välja om man vill betala PS+ för andra spel, eller skippa de och bara betala för ESO, eller bägge om man känner för det.

Har dem inte en månadskostnad så kommer det bli Pay To Win modul tillslut, = ett stort nej tack. De ska även släppa ett DLC var 4:e vecka som kan innehålla nya vapen, områden, quests, dungeons, fiender osv, och 100kr i månaden är verkligen ingenting, vi köper säkerligen alkohol lr något annat onödigt utan att ens tänka på de, medans de hade kunnat läggas på detta istället, men ja fullpris känns dock lite overkill, de borde haft typ 300:- för spelet, men månadskostnaden ska absolut vara där.

Är du van vid MMOPRG så är du nog ganska van vid att grottor/dungeons inte brukar ha så värst mycket variation, iallafall inte om det är mängder av dem, vilket detta spelet har. Sen så har det aldrig direkt varigt särksilt stor variation i grottorna i Elder Scrolls serien överlag.

Mängder med folk, inklusive jag
"I cannot permit you to exsist"
  • 0
Citerar GinTonic:
Måste erkänna att jag höjde lite på ögonbrynen när jag fick se vad som ingår i Explorer/Imperial Editions..


Har inget problem med majoriteten av det som erbjuds (gillar framförallt allt som följer med den fysiska Imperial Edition), men att spela i vilken allians som helst oavsett ras om man förbokar spelet och att Imperial ingår i Imperial Edition tycker jag är riktigt ruttet. Gillar verkligen inte när man får en så pass stor bonus om man bokar spelet samt att man tagit bort en ras för att kunna sälja den i en dyrare utgåva. Jag är inte ensam om att anse att Zenimax skjutit sig själva i foten den här gången...
"In the halls of Valhalla! Where the brave may live forever!"
  • 0
Citerar Imperial scout:
ar inget problem med majoriteten av det som erbjuds (gillar framförallt allt som följer med den fysiska Imperial Edition), men att spela i vilken allians som helst oavsett ras om man förbokar spelet och att Imperial ingår i Imperial Edition tycker jag är riktigt ruttet. Gillar verkligen inte när man får en så pass stor bonus om man bokar spelet samt att man tagit bort en ras för att kunna sälja den i en dyrare utgåva. Jag är inte ensam om att anse att Zenimax skjutit sig själva i foten den här gången...


Jo, det var det jag menade - helt korkat. Dom har ju iofs fått sig en känga nu i efterhand, men kommer ju knappast ändra något.

Har lite problem med detta spelet, samtidigt som jag verkligen vill att det ska lyckas kan jag inte säga att jag har haft särskilt skoj under betorna (heter det så? ^^) så vet inte riktigt hur jag ska ställa mig. :/ Dock säger ju folk att det blir bättre när man kommer upp några levlar, så kanske blir ett eventuellt köp lite senare.
"Vad som är roligt är subjektivt din dumme jävel."
  • 0
Citerar GinTonic:
(heter det så? ^^)


Skulle vilja föreslå Beta-testen.

Fick en inbjudan i Januari, spelade hela lördagskvällen och det var lite av ett "Meh" faktiskt.
But I know the rage that drives you. That impossible anger strangling the grief, until the memory of your loved ones is just poison in your veins. And one day you catch yourself wishing the person you loved had never existed, so you'd be spared your pain
  • 0
Citerar GinTonic:
Har lite problem med detta spelet, samtidigt som jag verkligen vill att det ska lyckas kan jag inte säga att jag har haft särskilt skoj under betorna (heter det så? ^^) så vet inte riktigt hur jag ska ställa mig. :/ Dock säger ju folk att det blir bättre när man kommer upp några levlar, så kanske blir ett eventuellt köp lite senare.


Känner lite samma sak här, spelet verkar vara rätt hyfsat utifrån det jag hann spela under det senaste betatestet men det levde inte upp till de förhoppningarna som jag hade. Var framförallt det begränsade utforskandet och de tyngdlösa striderna som lämnade mig en gnutta besviken.
"In the halls of Valhalla! Where the brave may live forever!"
  • 0
När är det helgens beta startar exakt? Är det 18.00 ikväll?
Macgyver can build an airplane out of gum and paper clips, but Chuck Norris can kill him and take it.
  • 0
Citerar GinTonic:
Måste erkänna att jag höjde lite på ögonbrynen när jag fick se vad som ingår i Explorer/Imperial Editions..

Här kan man se:
http://www.greenmangaming.com/s/se/en/pc/games/mmos/elder-
scrolls-online-imperial-edition/
<quote author="GinTonic">Måste erkänna att jag höjde lite på ögonbrynen när jag fick se vad som ingår i Explorer/Imperial Editions..

Sett priserna på de lyxigaste varianterna man kan köpa i Sverige?
  • 0
Vilken klass tror ni är bäst att börja som?
Scoreacek scores again
  • 0
Jag börjar mitt äventyr som en Nord Nightblade. Rolig klass.
Eidr Snow in-game om någon vill äventyra ihop.
  • 0
Citerar Hunden:
Jag börjar mitt äventyr som en Nord Nightblade. Rolig klass.


Valde Wooden Elf Nightblade, ganska nöjd med klassen men väldigt missnöjd med hur karaktären ser ut. Orkar dock inte göra en ny nu när man ändå tagit sig till level 11.

Gillar vad den nya updaten kommer tillföra:

Once the store, account system, and game come back online, you will see the following changes:
The official ESO store at store.elderscrollsonline.com will be switching over for launch. You will be able to select your preferred subscription plan and payment method.
The ability to upgrade from a Standard Edition to a Digital Imperial Edition will be available in the official ESO store.
The Palomino horse will be available for purchase from the official ESO store.
In-game mail is being turned back on.


Får nog bli en sådan där häst om det inte kostar för mycket, börja bli sjukt drygt att springa runt till fots.
Scoreacek scores again
  • 0
Citerar xX C0d lover 4 l1fe II Xx:
Får nog bli en sådan där häst om det inte kostar för mycket, börja bli sjukt drygt att springa runt till fots.


Eller inte..

Hundra spänn för en jävla in-game häst?
Scoreacek scores again
  • 0
Citerar xX C0d lover 4 l1fe II Xx:
Citerar xX C0d lover 4 l1fe II Xx:Får nog bli en sådan där häst om det inte kostar för mycket, börja bli sjukt drygt att springa runt till fots.

Eller inte..

Hundra spänn för en jävla in-game häst?


What...kan man inte köpa en häst för ingame pengar??
i'll Be Back
  • 0
Citerar felixen:
What...kan man inte köpa en häst för ingame pengar??


Jo, men det går ju inte direkt fort att få ihop guldet som krävs för att köpa en. Sedan är det riktigt tröttsamt att springa runt och se alla som köpte imperial edition susa förbi på sina vita hästar.
Scoreacek scores again
  • 0
Hur funkar detta med 30 dagar man får med, man ska aktivera ett kreditkort men man behöver inga pengar på det eller? Någon som vet mer än mig?
i'll Be Back
  • 0
Citerar felixen:
Hur funkar detta med 30 dagar man får med, man ska aktivera ett kreditkort men man behöver inga pengar på det eller? Någon som vet mer än mig?


Du behöver bara skriva in uppgifterna, inga pengar dras alltså.
Scoreacek scores again
  • 0
Aktiverade mitt spel och gjorde en subscription plan. Pengarna drogs från mitt kort dock och jag som ville köpa en häst. Är det någon som vet om pengarna kommer tillbaka på kortet?
i'll Be Back
  • 0
Citerar felixen:
Aktiverade mitt spel och gjorde en subscription plan. Pengarna drogs från mitt kort dock och jag som ville köpa en häst. Är det någon som vet om pengarna kommer tillbaka på kortet?


Såg att de dragit för mig nu också, riktigt skumt då det klart och tydligt stod på sidan att inga pengar skulle dras första månaden.

Tillagt 2014-04-06 19:06:
Många som har haft samma problem tydligen, förbannat idiotiskt att man måste skriva in sitt kortnummer för att ens få de 30 första dagarna.
Scoreacek scores again
  • 0
Citerar xX C0d lover 4 l1fe II Xx:
Citerar felixen:Aktiverade mitt spel och gjorde en subscription plan. Pengarna drogs från mitt kort dock och jag som ville köpa en häst. Är det någon som vet om pengarna kommer tillbaka på kortet?

Såg att de dragit för mig nu också, riktigt skumt då det klart och tydligt stod på sidan att inga pengar skulle dras första månaden.


Stod något om typ att man skulle få tillbaka pengarna, det ska gå olika fort vilken bank man har tydligen. Bara vad jag har för mig att det stod så i texten.

Konstigt bara att de ska sitta på pengarna så länge :/

Jo det är riktigt dåligt.... mailat phone support och dom ska ringa mig, hoppas det leder till något bra :/

Tillagt 2014-04-06 19:10:
Men om man gör en Cancel på sin sub kanske man får tillbaka pengarna??
i'll Be Back
  • 0
Citerar felixen:
Men om man gör en Cancel på sin sub kanske man får tillbaka pengarna??


Nope, testade och det funkar icke. Har inget förtroende för Zenimax längre, schysst att scamma sina kunder på detta vis liksom. Okej om man ska verifiera kortet (egentligen är även det helt åt helvete) men att dra en hel månadskostnad istället för exempelvis en krona är riktigt lågt. Får verkligen hoppas att de sätter tillbaka pengarna den kommande veckan, annars så blir det till att anmäla detta.
Scoreacek scores again
  • 0
Citerar xX C0d lover 4 l1fe II Xx:
Citerar felixen:Men om man gör en Cancel på sin sub kanske man får tillbaka pengarna??

Nope, testade och det funkar icke. Har inget förtroende för Zenimax längre, schysst att scamma sina kunder på detta vis liksom. Okej om man ska verifiera kortet (egentligen är även det helt åt helvete) men att dra en hel månadskostnad istället för exempelvis en krona är riktigt lågt. Får verkligen hoppas att de sätter tillbaka pengarna den kommande veckan, annars så blir det till att anmäla detta.


Hur ska man göra nu då, detta var ju oväntat
i'll Be Back
  • 0
Citerar felixen:
Konstigt bara att de ska sitta på pengarna så länge :/


Det tar tid att föra tillbaka pengar. Samma sak om du lämnar tillbaka tex ett par skor i en affär så brukar det dröja två veckor innan pengarna kommer på ditt konto.

Btw, måste man köpa ett fysiskt exemplar? Finns ju inte på steam eller någon annanstans vad jag har sett. Jag har ingen CD-läsare i min dator.
I have a bad feeling about this.
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!