Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

Day Z


Jag har nog kanske lyckats komma underfund med den nu
hehe.. på runt 400 meters håll lyckades jag träffa en icke ont anande spelare på andra skottet. Måste dock lära mig att låta dem förblöda efter två träffar och inte slösa en massa dyrbar ammunition..
Another Kind Of Hero
  • 0
Citerar Calle92:
på runt 400 meters håll lyckades jag träffa en icke ont anande spelare på andra skottet.

Haha, evildoer you. Love it!
Ride the walrus!
  • 0
Är ju tvungen att lära mig skjuta. Bättre att träna i skarpt läge direkt!

Skulle dock vilja ha en M14, den verkar supernajs.
Another Kind Of Hero
  • 0
Citerar Calle92:
Skulle dock vilja ha en M14, den verkar supernajs.


Det är den. Den fungerar alldeles utmärkt som ett short range och medium/long utan problem. Fruktansvärt pricksäker lite rackare. Dock har jag bara hittat den 2 ggr. En gång på en döing (oskyldig) och en gång på en helicrash-site
Ride the walrus!
  • 0
Jag vill hitta Heli crashsite.. verkar ju vara rätt så svåra att hitta!
Another Kind Of Hero
  • 0
Alltså jag har på 125 speltimmar stött på 3 st helicrash-sites. Fältet ovanför Stary Sobor, ett fält strax ovanför Balota och på NW Airfield.
Sen tror jag att det beror mycket på spelstilen.
Jag och polaren tar t.ex. det säkra före det osäkra oftast och tar den längre vägen runt om det inte är något vi behöver från någon stad eller liknande.

Gårdagens spelsession slutade med att jag snodde en UAZ från några typer på SE4. Ska bli skoj att se om dom lyckats hitta den idag.

Hur brukar du lira?
Ride the walrus!
  • 0
Citerar ReanimatedSwede:
Gårdagens spelsession slutade med att jag snodde en UAZ från några typer på SE4. Ska bli skoj att se om dom lyckats hitta den idag.


Får man möjligen joina er någon gång? Spelar 99% själv, vilket blir lite träligt i längden. Speciellt om man får problem med blodförlust som följd, vilket knappast är speciellt ovanligt.
Jag lirar på SE-servrarna oftast och heter "Tiger" in-game och "DrumTiger" på Steam. Sitter gärna på Mumble. Adda gärna.
  • 0
Citerar DrumTiger:
Får man möjligen joina er någon gång?


Absolut, vi är inte omöjliga. Vad har du för erfarenheter och hur är din spelstil?
Ride the walrus!
  • 0
Citerar ReanimatedSwede:
Citerar DrumTiger:Får man möjligen joina er någon gång?

Absolut, vi är inte omöjliga. Vad har du för erfarenheter och hur är din spelstil?


Erfarenheterna med hela ARMA-världen sträcker sig inte längre än till denna mod, men har väl spelar 20-30 timmar hittills och har hyfsad (läs: relativ) koll på grejerna.
Är mest ute efter att spela spelet så som det är tänkt att spelas och göra det tillsammans med andra. Hela bandit-köret är inte riktigt min grej. Spelar för att överleva och behöver man inte göra det på andras bekostnad så låter jag bli. Men hamnar man i en situation där man måste så, visst.
Är mer en lagspelare som har vett att förstå att detta inte är CoD.

Skicka gärna ett PM med uppgifter om server och ev. mumble eller liknande om ni har plats för en till.

Tillagt 2012-06-27 14:21:
Märk väl, jag förstår ju att en del i det hela är att länsa folks förråd och sådant, tänker mer på alla som skjuter nyspawnade just for the hell of it. Sådant är ju bara blaj. Men att hitta förnödenheter - hur man än må göra - är ju en del av spelet.
  • 0
Citerar DrumTiger:
Är mer en lagspelare som har vett att förstå att detta inte är CoD.

precis där så fick du vara med

Det är ju ett survival så givetvis så tar man ju hand om sig själv i första hand.
Jag har inte mycket till övers för spawncampers eller folk som skaffat PVP-gear bara för att ge sig ner till kusten för att "jaga" dock. I regel så håller vi oss till de norra delarna av kartan.

Skickar ett PM när jag kommer hem med uppgifterna.
Ride the walrus!
  • 0
Citerar ReanimatedSwede:
Skickar ett PM när jag kommer hem med uppgifterna.


Kanon, ska bli kul att gå med!
  • 0
Är grymt sugen på att testa spelet, men vill samtidigt låta det patchas lite så att upplevelsen inte förstörs av några tråkiga buggar och så vidare.
  • 0
nedtankat och klart, men vågar inte lira då det är natt ingame... hihihi
lirar imorgon!
någon som vill köra med en noob och lära honom? har skype/mumble ifall nån vill!
  • 0
Citerar Rapparsven:
nedtankat och klart, men vågar inte lira då det är natt ingame... hihihi
lirar imorgon!
någon som vill köra med en noob och lära honom? har skype/mumble ifall nån vill!


Föreslår att du tar dina första stapplande steg själv. Läs beginners guiden på DayZs wiki, och dö några gånger. Trial and Error i en timma en är du fit for fight och kommer hela tiden lära dig nya grejer, särskilt när du dör.
Another Kind Of Hero
  • 0
Citerar Calle92:
Föreslår att du tar dina första stapplande steg själv. Läs beginners guiden på DayZs wiki, och dö några gånger. Trial and Error i en timma en är du fit for fight och kommer hela tiden lära dig nya grejer, särskilt när du dör.


Håller med. Dock så har det blivit lite svårare att få hjälp in-game nu iom att sidechannel chatten är borta. Men det kanske bara höjer upplevelsen om man är helt grön, vad vet jag
Ride the walrus!
  • 0
Rent allmänt nybörjartips är iaf att inte lita på någon, att börja köra med någon random på servern kan vara extremt farligt. Stor risk att de antingen stjäl något från din väska (antar att det fortfarande går? Stal en gång lite mat från en jag teamade upp med, var i desperat behov ^^ Behövde det framförallt då servarna krånglade som galningar då och skulle börjat förlora blod annars så var bara med honom i någon minut) eller framförallt skjuter dig i ryggen. Hört många historier om spelare som teamat upp och efter 15-20min blir de skjutna i ryggen av spelaren de började köra med.
History will be kind to me, because I intend to write it
  • 0
Sitter med Bizon SD, 4 mag, FN FAL ANPV S4 , 7 mag samt NVGs, GPS, rangefinder, antibiotika, och alla jävla tools i spelet. vågar fan inte spela mer.

Fick allt när jag lobbade en granat mot 3 banditer på NWAF
"Spartans never die, they just CHILL untill you need them again"
  • 0
Bizon SD? FAL med nightvisionscope? Rangefinder vill jag hitta.. tips?

Nej fy satan så rädd du måste vara...
Tips är ju att alltid spela med minst två-3 till som kan loota dig och ge tillbaka grejerna om du dör..
alltså, folk du känner.
Another Kind Of Hero
  • 0
Jodå vi är ett gäng på 5 pers som spelar tillsammans ofta så det är lungt men just nu är jag ensam norrut så det är lite pirrigt.

Eftersom jag fick allting när jag dödade banditer så har jag inga tips direkt, döda banditer? NVGs har jag hittat tidigare vid Heli crash, samt vanlig FN FAL. Den här NV versionen är rätt jobbig, ser inget på dagen
"Spartans never die, they just CHILL untill you need them again"
  • 0
Är det för sent att hoppa på Day Z-tåget? Fortfarande många som spelar det?
Trying to make a living and doing the best I can
  • 0
Citerar TheYellowHero:
Är det för sent att hoppa på Day Z-tåget? Fortfarande många som spelar det?


Nope, inte försent alls. Modden växer för varje dag som går.
Ride the walrus!
  • 0
Citerar TheYellowHero:
Är det för sent att hoppa på Day Z-tåget? Fortfarande många som spelar det?


För sent? den blir bara mer och mer populär. Och är inget man slutar spela direkt
Snarare så att det är tvärtom när allt blir mer och mer putsat och mindre buggigt..
Another Kind Of Hero
  • 0
Jahap, nattens skörd blev 2 st L85A2 AWS och en M107 samt en motorcykel och uppsättning av läger. Förhoppningsvis är sakerna kvar i tälten imorgon.
"Spartans never die, they just CHILL untill you need them again"
  • 0
Installerar Day Z atm. Några tips?
Bara för att jag inte är paranoid längre betyder det inte att dom har slutat jaga mig.
  • 0
Citerar RazorDevil:
Installerar Day Z atm. Några tips?


Var försiktig.

Skämt åsido, du ska försöka få tag i en karta och kompass så fort som möjligt och börja röra dig norrut. Runt kusten är det verkligen ett ingenmans land, alla skjuter alla och man lever inte särskilt lång tid där nere.
Ett tips kan också vara att söka igenom lador och annat dylikt. Där finns alla saker som nya spelare behöver.
Om du är i närheten av zombies ska du aldrig stå upp och springa utan huka och spring istället. Håll även koll på mätaren över hur mycket du syns och hörs.
Om du snabbt vill ha tag i bättre vapen kan du dra till Balota Airfield och militärtälten som ligger strax söder om flygfältet.
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!