Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

Minnesvärda spelögonblick


Spoilers!

PoP Warrior Within när man får möta Dahakan för första gången.
Slutet när man lurar med sig Kaileena till nutid och tvingas ta kål på henne.
Det alternativa slutet när man dödar Dahakan.

PoP Sands of Time när Farrah dör.

PoP The Two Thrones när man får möta sitt onda alter ego.

Oblivion när Imperial City blir attackerat och självaste Merunes Daghon står där på torget.

Slutet av XIII.
  • 0
Breakdown - "Accelerator" sekvensen. Så bra! I korthet (Och med så lite spoiler som möjligt), så får man extremt häftiga superkrafter, adrenalinpumpande musik drar igång, och ett stort antal fiender åker inom kort på storstryk.

Sedan så har det spelet en hel drös andra minnesvärda sekvenser. Rekommenderas!
Die?
  • 0
Första gången jag spelade Halo:CE.
  • 0
När jag tryckte i Zelda TP i min Wii första gången och tog mina första steg i denna underbara och stora tolkning av hyrule. Fick gåshud.
There are only 10 types of people in the world — those who understand ternary, those who don't, and those who mistake it for binary.
  • 0
Första gången jag träffade med en granatkastare i BF2, döda 2 pers dessutom
  • 0
Citerar Zheri:
Resident Evil det första, när man för första ggn gick igenom rummet som hundarna kommer igenom fönstret, då var det hjärtat i halsgropen och fartränder i kalsipperna.


jag grät när det hände jag va 9 bast då eller nåt
so bright so you can lose your sight
  • 0
Ocarina of Time,första gången man kör ner "kniven" i stenen,och blit vuxen och får master sword.
Shoot, then ask. But in return, don't expect no answer.
  • 0
Ahh.. när jag klara ALttP.
1337
  • 0
ohh kommer ihåg när jag va 2-3 år och spelade nintendo 8bitars! Vilka minnen som kommer i huvudet när jag bara ser det ! Det va det som väckte mina gamer gener till liv och nu 15 år senare är jag en inbiten gamer!! älskar nintendo för den tiden utav mitt liv!
so bright so you can lose your sight
  • 0
Nästan varenda grej ur Zelda eller Castlevania-spelen ger mej riktigt krafig gåshud.
*gåshud, gåshud, gåshud*
  • 0
Introt till max payne är grymt
"Sexual ambulance you say?"
  • 0
Ja, mitt bästa spelögonblick var nog när jag.. spelade CS på nätet första gången.
"If you don't have time for the small things, you won't have time for the big things." - Richard Branson
  • 0
När jag för första gången startade Zelda: Twilight Princess. Den så långa längtan var äntligen över och man satt där med ett nytt toppspel och en ny konsol. Det var så otroligt härligt.
  • 0
F.E.A.R Extraction Point Spoiler!!

Jag sprang upp för trappan och det var bara en kort sträcka till med massor av döda soldater och sen var jag vid helikoptern.
Men jag hann bara ta ett steg innan jag hör piloten skrika "Holy fucking shit!"
Mitt hjärta stannar upp.
En stor explosion spränger upp min enda väg ut därifrån och tryckvågen slänger iväg mig och alla döda kroppar i väggen och jag ramlar ner med ansiktet i golvet.
Jag vaknar upp och ser att det är massor med blod under mig.
Jag går sakta upp och går ut ur "korridoren" jag var i.
Jag står på en "landningsbana" för en helikopter och kollar mot staden.
Jag hör Paxton Fettels röst eka i mitt huvud.
Staden jag ser framför mig är förstörd... Byggnader brinner...
Det fanns nästan inget kvar...



SPOILER, THE END! XD
I'm too old to die young now.
  • 0
I Zelda: Twilight Princess när Zelda gör så att midna blir frisk efter vattentemplet och när Midna dör i slutet .
Sen på Slaget om midgård två nör aragorn skrek Elendiiiil! samdidigt som han blev kastad upp i luften av et drakyngel...


Tillagt 2007-09-23 19:33:
Sen var det I Zelda när man gick igenom den där portalen till Mastersword! Allting var så fint och jag blev nästan tårögd när jag tankte på att allt var förstört... Och så massa andra minnen från det spelet som jag inte orkar skriva
  • 0
Tror det är tredje sista banan i Manhunt 2, jävla känsla i den, det är fult med poliser och helikoptrar, rörelsekänsliga lampor och folk som letar efter en med ficklampor. Det är det viktiga när jag spelar spel, att känna mig askool, och det gör man där

Tillagt 2007-09-24 19:36:
Annars blev jag alldeles uppåt tokans känslosam när helikoptern kom i Resident Evil 4
And if I kiss you in the garden, in the moonlight, will you pardon me and tiptoe through the tulips with me
  • 0
Första headshot på CoD2. Underbart duktig man känner sig
You said it, man. Nobody fucks with the Jesus.
  • 0
Bästa

Metal Gear Solid 3: Snake Eater

Sista striden mot The Boss...alla vita blommor som flyger, vapen...musik...allt, riktigt vacker om man blandar det med hela berättelsen man får höra innan och det som kommer efter...oh my god, riktigt riktigt amazing ;D.

Sämsta

King Of Fighters: 96'

Jag tror verkligen inte jag har varit så irriterad på ett spel förr... skitbossen attackerar från ingenstans och han träffar dig oavsätt vad du gör...om man kommer för nära så använder han sin Special, om man är för långt ifrån...så kastar han nåt, det tog mig ungefär 15 försök att klara den...

Tillagt 2007-09-26 19:37:
Citerar Lobin:
Värsta var nog "Bust a Groove" demot till PS1. Har aldrig spelat något sämre än det skitet, även om man tryckte på knapparna när man skulle så hände inte ett skit!
Jämför därför alla dåliga spel med Bust a Groove.


Det där beror kanske på att du spelade fel ;D det är jätteenkelt att spela Bust a Groove och den är riktigt kul.
ML-Expo: 07' www.domokon.se/mlexpo.htm
  • 0
När vår guild tog ner Prince Kael'thas i WoW: The Burning Crusade - det glömmer jag aldrig.

Annars så var det ett närmast heligt ögonblick då jag vid ett-snåret på natten snurrade igång Halo 3 för första gången.
Finally, in conclusion, let me just say this.
  • 0
När jag spöade elite four på pokémon crystal
hej
  • 0
När jag klarade ut Halo 3. Fick rysningar i slutet. Så jävla bra spel!
"Manligt är ett gruppbefäl med Ak 5:a" - Templarpaladin
  • 0
När jag för första gången klarade Super Mario World till SNES. Var väl 5-6 år typ...

Första gången jag spelade WoW. Helt magiskt!
  • 0
Första gången jag testade Megaman 7.
Så talade Waiiwan
  • 0
När jag startade halo för först gången.

Intron på Gta: SA och dom första uppdrag där och den fria världen.
!quote- Forever
  • 0
När jag mötte den Lilla jobbiga skalbaggen i metroid prime för första gången.

tyckte den var så grym på något sätt.
AnZen Hegevall / Gamereactor "Skärp dig. Jag tänker inte ge dig någon mer chans. Ytterligare provokation från dig (och jag menar det) så är du ute och inte välkommen tillbaka mer." - Iqaros.
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!