Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

Minnesvärda spelögonblick


Devil May Cry 4 (Kan innehålla spoiler!)



Första och sista mötet med Credo är nog det mäktigaste bossstriden jag varit med om. Helt jävla grymt!

Nero Vs Credo
http://youtube.com/watch?v=uPKTXqFuYnI
  • 0
  • Missing Avatar
  • Dfcs
MGS serien ahr så många fina spel ögonblick inget spel komemr kanppt i närheten..!
  • 0
blev rädd när zombies kom ut ur hissen första gången i dead risng
I was cured, all right!
  • 0
Öpningen och slutet på Dreamfall the longest journey är nog de absolut mest magiska ögonblicken någonsin för mig.

Och jag kommer aldrig någonsin sluta tjata.
It's poetry. The poetry of War.
  • 0
Battlefield 1942 - Omaha beach.
64 spelare på servern och jag var bland the allierade. Landstigningsbåtarna fylldes propfulla och sedan åkte vi iväg mot stranden där vi mötte granatexplosioner överallt. Underbart spel och bana.
Arrrrrgggggg me fellow mateys, go now and seed ye plunder, for we shall never sink.
  • 0
Mitt senaste (men dock inte bästa) var när jag kom travandes in i stadens Damascus i Assassin's Creed.
  • 0
När jag fällde den sista kolossen i Shadow of the Colossus, efter att ha slitit mitt hår i två dagar för att överhuvudtaget komma upp på åbäket, och fick se slutsekvensen. Magiskt ...
"Surely no one will mind if we take a quick nap in the king's bed."
  • 0
  • Missing Avatar
  • Ou
Citerar utter666:
Citerar Ribcage:Gears of War.

spelade till 05.30

mkt motorsåg, många HS och mest vinster

Första gången man sågar sönder någon med motor sågen är ju också ett minne som kommer leva länge i mitt huvud.

Självklart!
Den som ännu inte har begripit att vi betalade kakor i skatt när Göran Persson var statsminister bör ta en titt på honom.
  • 0
Det senaste är när jag klättrat upp till första utsiktspunkten i Assassin's Creed och sedan bara dyker ner rakt i en höstack. Fortfarande är det härligt på varje utsiktspunkt men första gången är alltid något speciellt.

Första spelet jag kom till ett slut i var Super Mario Bros. Jag blev helt paff att det fanns ett slut på spel. Mario Bros och många till NES:en kunde hålla på oändligt länge tills det inte gick att överleva längre.
Once is luck. Twice is skill.
  • 0
Ev. Spoiler om slutet på Halo 3

Slutet på Halo 3
När´jag och min kompis körde i warthogen. Han styrde, jag sköt.
När vi hoppade över bron och man såg hela kriget. Sen stog det bara "Thanks for playing Halo 3" Eller något.
Vi var lyriska.
42
  • 0
Jag har ett som inte var märkvärdigt men känslan var jublande:

Assassin's Creed. Jag hade börjat få snits på att leka ficktjuv. Nu skulle jag prova att ta knivar från en person. Första gångerna var jag för oförsiktig och han började boxas med mig. Sedan smög jag mig bakom mitt tilltänkta offer. Just när jag sträcker ut handen stannar han och tittar sig omkring. Trots det lyckades jag undvika upptäckt och lirkar ut ett fempack knivar från hans ficka. När jag ska gå därifrån står tre vakter i en port ett par meter ifrån mig. Fortfarande håller de armarna i kors så varken de eller offret har märkt något! Då kändes det verkligen som att jag hade lyckats. Det tyckte jag var mer läckert än att rensa området på vakter och ta ut ett av huvudoffren.
Once is luck. Twice is skill.
  • 0
Mitt favorit ögonblick inom spelvärlden är nog när jag såg min första zombie i Resident Evil The Remake, och det var bara början på det som skulle till att bliva världens absolut bästa spel Oförglömligt.
This is your life, doesn't get any better than this...
  • 0
Varje gång mario får en stjärna i SMG.

Varje gång Cortana kommer upp i Halo 3... när MC ser henne mitt i uppdraget.
  • 0
När kratos "visar sina gudomliga krafter" för första gången i Tales of Symphonia. Hela det spelet var (nu när jag tänker efter) ett minnesvärt spelögonblick. Jag bara måste skaffa en GC igen...
Shoot, then ask. But in return, don't expect no answer.
  • 0
Dagen jag klarade ut Kingdom Hearts. Det tog mig en hel dag och efter det var jag helt slut, men F*N så roligt det var!

Tillagt 2008-03-24 22:34:
Läs mer om det i min blogg!
Hon försvann genom hålet i taket! Jag menar dörren till kontoret! //Kalle Anka - I Tyngdlagens Namn - Don Rosa
  • 0
Finnish the fight - Halo 2

Tänkte nu jädrar blir det ett slut på dom fula jävlarna!

Men det enda som kom var credits
Hej jag vill ha en ponny.
  • 0
När jag spelade tv-spel för första gången. Det var Wipeout och något slagsmålsspel på Dreamcast.
"They say their fans are ghosts. You don't see or hear them." Almunia about Chelsea
  • 0
Halo 3 Co-op, slutspurten med två warthogs. Damn vilken upplevelse!
  • 0
Spoiler

Egentligen hela spelupplevelsen med Mafia men slutet är inte att leka med och jag tror att många samtycker.

The Grand Finale

Spoiler slut
  • 0
Mitt senaste var Outrun 2006. Jag kör det inte särskilt ofta, men ibland är det roligt att köra en Ferrari, utan att tävla. Mestadels kör jag bara olika bilar och väljer olika mål, varje gång. Så, ibland, kör jag även Heart attack mode.

Kombinationen av: att köra en Ferrari i (mer än) 250 km/h, göra en 400 meter lång bredsladd, samtidigt som jag hör Bling! Bling! Bling! Bling! Bling! , som jackpot på en enarmad bandit, samtidigt som jag får hjärtan och har en kvinna bredvid som hejar på mig.
Det finns inte mycket som är coolare än det.
(Och antagligen har jag skrivit om det innan, men jag var för lat för att se efter)
Once is luck. Twice is skill.
  • 0
Det absolut bästa är nog det som jag nämnar några inlägg ovanför, men även Half Life bjuder på ett par underbara. Svårt att välja precis ett, men mötet med marinsoldaterna...
So the floodgates open but nothing comes out.
  • 0
Coolaste: Första gången jag utforskade en stad i assassins creed.

Läskigaste: Första reklamen i resident evil 3.

Värsta: Legacy of Kane: Defiance: helvetet. Omöjligt att komma vidare!

Vackraste: Första gången Ico tar Yorda ihanden.
A government big enough to supply everything you need is big enough to take everything you have
  • 0
Coolaste: Första gången jag stiger i land på the silenth cartagropher i Halo.

Läskigaste: Första gången jag mötte flood i halo.

Värsta: När jag var noob på The elder scrolls IV - Oblivion och fastnade på blood of the daedra.

Vackraste: När jag tog mig till högsta toppen i shilvering isles (expansionen till the elder scrolls iv - oblivion)
Hate, Dominate, Congregate, Eliminate!
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!