Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

Ninja Gaiden II


Citerar ToScA-:
Selecting weapons and Ninpo should be easier in NG 2. Where you used to have to pause and go to a menu to switch weapons, you can now do so on the fly. It looks like you will use the D-Pad to scroll through Ninpo and weapons. With the action moving as fast as it does in Ninja Gaiden, you probably won't be able to juggle an enemy with one weapon, switch to another and finish them off. But at least you won't have to kill the flow of the game altogether by going to a menu screen to switch weapons between fights.


Någonting som jag saknade lite i Ninja Gaiden tidigare. Trevligt med lite action a la Devil May Cry då byte av vapen sker in game. Med tillräckligt snabba fingrar blir kombomöjligheterna oändliga i princip =)
shador | extra dry.
  • 0
Såg nyss att det även kommer till Nintendo DS. Kanske man ska skaffa sig en sån nu då? Fast jag tror nog ändå mer på 360 för sånna här spel, ja spel överhuvudtaget. Tror dock att det är för svårt för mig. Är nog ganska så kass på de flesta spelen, tyvärr men det är bara att erkänna
  • 0
Citerar Ayane Is a Ninja:
Såg nyss att det även kommer till Nintendo DS. Kanske man ska skaffa sig en sån nu då? Fast jag tror nog ändå mer på 360 för sånna här spel, ja spel överhuvudtaget. Tror dock att det är för svårt för mig. Är nog ganska så kass på de flesta spelen, tyvärr men det är bara att erkänna


Hehe det är ju inte samma spel som kommer till DS. Detta är NG II det där är NG Dragon Sword. Annorlunda system och story.
'Prepare for unforeseen consequences'
  • 0
DS-versionen verkar lite komplicerat.
  • 0
Här är bilderna från en Ninja Gaiden II video som sägs vara tillgänglig @ Xbox 360 LIVE just ju!

http://www.gamersyde.com/news_5057_en.html

Fixa videon! Sägs finnas @ Xbox LIVE och är 700mb i storlek!

"It's in the "TGS 2007 Video 3" under the bringing it section on XBL marketplace"


Videon bör vara ute på nätet snart.

Har läst en hel del intressant om den här:

http://forum.teamxbox.com/showthread.php?t=546707
'Carefree Wherever You May Be...Don't Trust Your Wives With John Terry'
  • 0
Nice!! Hoppas den kommer snart!
'Prepare for unforeseen consequences'
  • 0
OMG!

*Springer till 360n


Från tråden:

"...the footage is on TGS brining it home on the xbox. Its Briefing video #3. The game looks hot like fire "

Hittade inte videon först, men sen läste jag. Håller på att ladda ner nu. Måste se!
I reject your reality and substitute my own :)
  • 0
Längtar så in i h-vete efter det här spelet

Trailern var riktigt bra!
Diablo III <3
  • 0
OMG! f*n va cool demo! Även om det inte var sådär supersnyggt så verkar det som om att jag kommer att älska NG2 mer än 1an.

Kroppsdelar och blood som ligger kvar efter fighten, fienden verkar kunna bli av med en arm och fortsätta slåss, fienden kan gå sönder på diverse coola sätt, nya ascoola attacker, interaktiva miljöer, sjukt snygga rök/explosions effekter, högre tempo, lättare att byta vapen/kaststjärnor, snabbt save system, nytt coolt livsystem.

F*n va NG2 kommer att äga, hoppas bara Team Ninja kan rätta till kameran som verkar vara ett problem precis som i ettan.
I reject your reality and substitute my own :)
  • 0
Dang! Lie + Dismemberment = Instant win!
Mathias Holmberg / Gamereactor
  • 0
Citerar bacon:
F*n va NG2 kommer att äga, hoppas bara Team Ninja kan rätta till kameran som verkar vara ett problem precis som i ettan.


Jag gillar faktiskt kameran mer när man får centrera den hela tiden än när man får styra den med spaken. Man får ju iofs spamma centrera-knappen hela tiden men det går snabbare, och NG är ett snabbt spel.
Do you have any good old ham?
  • 0
Såg precis klart videon...dock utan ljud . Men fii fan ser skitbra ut ju.
'Prepare for unforeseen consequences'
  • 0
jag vill ha ninja gaiden 2 !!! längtar tills det släpps hoppas på att det kommer till xbox 360. visst kommer det att göra det eller???
Practice makes perfekt
  • 0
Ninja Gainden 2 är sjukt snyggt i rörelse. Blir lätt ett köp när det kommer ut.
Riktiga karlar äter sylt!
  • 0
Itakaki har fått hjärn släpp. detta kommer bli ett uppgraderat ninja gaiden 1 precis som doa3 och 4
"There will be anoher time"
  • 0
Den omtalade videon finns nu att ladda ner i HD!

http://www.gamersyde.com/news_5057_en.html
'Carefree Wherever You May Be...Don't Trust Your Wives With John Terry'
  • 0
Citerar Spel_nörd:
Itakaki har fått hjärn släpp. detta kommer bli ett uppgraderat ninja gaiden 1 precis som doa3 och 4


Precis som Halo 2 var ett uppgraderat Halo och Halo 3 blir ett uppgraderat Halo 2


Det är bra att de uppgraderar uppföljarna.
"Manligt är ett gruppbefäl med Ak 5:a" - Templarpaladin
  • 0
Citerar Spel_nörd:
Itakaki har fått hjärn släpp. detta kommer bli ett uppgraderat ninja gaiden 1 precis som doa3 och 4


Varför ändra på ett vinnande koncept?
Diablo III <3
  • 0
  • Missing Avatar
  • Gixy
Citerar White Devil:
Varför ändra på ett vinnande koncept?


Usch, tänk om alla spelutvecklare skulle tänka så. Hur skulle spelen se ut då? Jag vill ha något nytt och fräscht, just därför är jag riktigt besviken på videon.
  • 0
Citerar Gixy:
Usch, tänk om alla spelutvecklare skulle tänka så. Hur skulle spelen se ut då?


De flesta tänker nog så. Det som har varit bra med spelen är onödigt att ändra på. Men som med Ninja Gaiden 2 kommer det många nya funktioner med i uppföljarna för det mesta.
"Manligt är ett gruppbefäl med Ak 5:a" - Templarpaladin
  • 0
Citerar Gixy:
Citerar White Devil:
Varför ändra på ett vinnande koncept?


Usch, tänk om alla spelutvecklare skulle tänka så. Hur skulle spelen se ut då? Jag vill ha något nytt och fräscht, just därför är jag riktigt besviken på videon.


Jo man vill ju se förbättringar, men man behöver inte revolutionera hela genren med varje uppföljare om man säger så.
Diablo III <3
  • 0
  • Missing Avatar
  • Gixy
Citerar White Devil:
Jo man vill ju se förbättringar, men man behöver inte revolutionera hela genren med varje uppföljare om man säger så.


Näh, det menade jag inte heller. =) Är lite smått besviken på banorna, grafiken och design dessutom.
  • 0
Citerar N-Ninja:
In game footage

http://www.gametrailers.com/player/25004.html

Missade länken där uppe, dock så är gametrailers bättre ^^ Enjoy


det ser ju ass bra ut måste bara skaffa det !!
Practice makes perfekt
  • 0
ska lätt köpa när jag har skaffat 360!!!!
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!