Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

Metal Gear Solid V: The Phantom Pain


Citerar ICApåse:
Längesen jag spelade Metal Gear Solid nu. Har spelat MGS1, MGS2: Sons of Liberty, MGS3: Snake Eater och MGS4: Guns of the Patriots.

Vet att det även finns spel till bärbara format, som Peace Walker.

Tänkte fråga ifall någon vet vart man kan se (helst en/flera videos) som sammanfattar allt man bör veta? Vore trevligt!


Kort sammanfattning av hela Metal Gear-serien:
https://www.youtube.com/watch?v=778Sr8ePnWc&list=PLqU3_cfW
aeY2DT7imScZKA3_PZJHRfdzy

"Film" version (alla cutscenes samt lite gameplay ihopklippt) av alla Metal Gear spel:
https://www.youtube.com/watch?v=0tMD9GN4o7I&list=PLae_AFHR
R5HlGrWSz0sHebp8qgpRtfY6N
  • 0
Citerar Tobiasr:
Någon här som har problem med att ens förbokning på PSN avbokas och får ett mail där det står: "Your Pre-Order Has Been Cancelled Due to a Payment Failure" trots att kort och PayPal-konto är giltiga


Du måste ha funds i din psn-wallet.
  • 0
Till alla som har Ground Zeroes!

http://metalgear.wikia.com/wiki/Mother_Base_Bonus_Staff

Scrolla ner en bit och där har ni en extensiv guide till hur ni får alla 19 upplåsbara karaktärer till The Phantom Pain! Det är mindre än två dagar kvar nu så sätt igång and get that epyc lewt(?)!

Tydligen går det inte att grinda Camp Omega-fångar tills så att man har över 100 recruits i början av The Phantom Pain (boy, snacka om slöseri med tid för min del). Camp Omega-fångarna behandlas precis som de unika karaktärerna (Hideo, Glaz, Palitz, osv) så fort man har räddat dom och klarat uppdraget så har man "låst upp dom" snarare än att bara lägga till +1 på din totala samling av generiska Mother Base-recruits.

Tillagt 2015-08-30 21:40:
Uuh, en varning bara, börja inte bläddra omkring på andra sidor i Metal Gear-wikin. Folk har redan börjat uppdatera sidan med story-innehåll från MGSV.

Nu läste jag inte ens på MGSV-sidan, eller om någon karaktär som är bekräftad att vara med i MGSV, l'll just leave it at that...
"I believe that the feminine element dominates in nature. Women are generally stronger than men. All power of this world should be in the hands of women. Life, the world are too serious to leave it in our hands." - Andrzej Sapkowski
  • 0
Citerar Mr Clint:
Nu läste jag inte ens på MGSV-sidan, eller om någon karaktär som är bekräftad att vara med i MGSV, l'll just leave it at that...


The Kool-Aid Man!!?
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Indecent exposure is fun.
  • 0
När kommer recensionen?
Förbokade det till PC. Det har kommit, men jag väntar till imorgon med att se huruvida det är spelbart innan jag bryter förpackningen. Jag litar inte 100% på spelutvecklares kompetens att göra spel till PC efter Arkham Knight och alla andra katastrofer.
wats the wecoomended amout of de-dedodated WAM (i sould hab to my sevur?)
  • 0
Gah, av alla spel Webhallen skickar ut för tidigt så valde de att göra det ordentligt med just detta! Måste vänta till imorgon. The paaaaiiiin.
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
När kan man börja spela digitalt till xbone?
Scoreacek scores again
  • 0
Jag får error konstant på ps4. Har preload.Men kan inte starta någon aktivering...

edit: phantom pain på PS Store ser ut att ha försvunnit för mig också.
https://store.playstation.com/#!/en-se/games/metal-gear-solid-v-t
he-phantom-pain-pre-order/cid=EP0101-CUSA01154_00-PREORDE
RBUNDLE01
  • 0
Citerar Polar_Bear:
Förbokade det till PC. Det har kommit, men jag väntar till imorgon med att se huruvida det är spelbart innan jag bryter förpackningen. Jag litar inte 100% på spelutvecklares kompetens att göra spel till PC efter Arkham Knight och alla andra katastrofer.


Dock (av vad jag har hört) så ska PC-porten utav Ground Zeroes ha varit riktigt bra.

Citerar Lybbe:
När kommer recensionen?


Den svenska Gamereactor-redaktionen har tyvärr inte mottagit spelet ännu, så jag misstänker att vi dessvärre kommer att få vänta på recensionen. Dock har den norska redaktionen mottagit det, så kanske får det bli en översatt recension vi får läsa.
"One of the things I learned the hard way was that it doesn't pay to get discouraged. Keeping busy and making optimism a way of life can restore your faith in yourself." - Lucille Ball
  • 0
Någon som beställt spelet från Webhallen som fått det än?
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Citerar Humanisten:
Någon som beställt spelet från Webhallen som fått det än?


Japp.
"One of the things I learned the hard way was that it doesn't pay to get discouraged. Keeping busy and making optimism a way of life can restore your faith in yourself." - Lucille Ball
  • 0
Citerar Straholic:
Japp.


Och du beställde via posten? Just checking ;p
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Varken det här eller Mad Max går att starta på PS4, om man har köpt spelen digitalt alltså. Sjuk-uselt.
  • 0
Citerar Humanisten:
Och du beställde via posten? Just checking ;p


Haha nja, bokade och hämtade i butik.
"One of the things I learned the hard way was that it doesn't pay to get discouraged. Keeping busy and making optimism a way of life can restore your faith in yourself." - Lucille Ball
  • 0
Fick mitt idag från Electroworld. Hela paketet var dyblött och kartongen böjde sig när man lyfte ur det ur postboxen. Fodralet är vattenskadat. Tack posten.
  • 0
Det är något överraskande beroendeframkallande att smyga in i en bas, länsa den på alla resurser OCH all personal.
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Till dom som har överfört en sparfil från Ground Zeroes och undrar när man låser upp staff members som man rekryterade från Camp Omega.

http://gearnuke.com/metal-gear-solid-v-phantom-pain-guide-heres
-unlock-ground-zeroes-save-data/


Oroa er inte, jag har kollat guiden själv och den innehåller inga spoilers.
"I believe that the feminine element dominates in nature. Women are generally stronger than men. All power of this world should be in the hands of women. Life, the world are too serious to leave it in our hands." - Andrzej Sapkowski
  • 0
Kojima säger faväl till Metal Gear.

https://www.youtube.com/watch?t=116&v=P8RCD2KAbX4

Måste erkänna att jag vart lite fuktig om ögonen. :<
"I believe that the feminine element dominates in nature. Women are generally stronger than men. All power of this world should be in the hands of women. Life, the world are too serious to leave it in our hands." - Andrzej Sapkowski
  • 0
Jag har en fråga, jag har ALDRIG spelat ett metal gear solid och hatar stealth spel.

Min fråga är, kan man spela metal gear solid 5 som ett vanligt skjutspel utan att smyga om man vill eller är det massa uppdrag där man måste smyga och får failed mission om man inte smyger ? Det jag mest undrar om man kan skjuta sig igen spelet ?

Tacksam för alla svar jag får och förstår att ni vill kasta sten och pinnar efter mig.
Wrestling is not fake, people are fake
  • 0
Citerar neostar:
Jag har en fråga, jag har ALDRIG spelat ett metal gear solid och hatar stealth spel.

Min fråga är, kan man spela metal gear solid 5 som ett vanligt skjutspel utan att smyga om man vill eller är det massa uppdrag där man måste smyga och får failed mission om man inte smyger ? Det jag mest undrar om man kan skjuta sig igen spelet ?

Tacksam för alla svar jag får och förstår att ni vill kasta sten och pinnar efter mig.


Ja... du kan, du får inte mission failed i princip de flesta uppdragen. Det finns två saker dock, ju mer du dödar desto mindre score får du i slutet och mindre belöning. Därefter kommer fienderna anpassar sig efter hur du går tillväga. Ju mer eldkraft du använder speciellt tidigt detsto bättre förberedda blir de senare med tyngre fordon som pansarbilar, stridsvagnar, granatkastare, tunga vapen och annat. Fienden anpassar sig även om du smyger exempelvis om du använder ljuddämpande tranqulizer bedövningspistolen mycket kommer fienderna börja ta på sig hjälmar tillslut. Det är ett spel om eskalering och de-eskalering i termer av vapen inblandat i detta. Ser fienden att du använder vapen ofta har de på sig tyngre skydd och annat plus ovan. Eller alternativt om du använder attack helikoptrar som understöd (något jag inte har än) så sätter Ain ut fler Anit luft vapensystem i baserna mm.

Du kan mycket väl skjuta dig genom det som ett actionspel men du behöver ändå göra det med lite hjärna du tar inte allt för mycket skada innan du dör, du är också oftast underlägsen i både vapen och antal. Fienden är också ganska vansinig när du blir upptäckt då den jagar dig och larmar baser runtomkring. Du kan neglera sådant genom att spränga antenner slå ut kommunikation först och sen angripa exempelvis. Men dom är pricksäkra och tar ner dig fort om du inte är alert i ett sådant stadie. De flankerar också och beter sig hyfsat intelligent om än med brister.

Det finns ett men dock och det är att en del uppdrag kräver att du räddar någon, skickar tillbaka någon till moderbasen för förhör mm då säger det sig själv. Däremot kan du skjuta vakterna I vissa fall kan också vakterna skjuta gisslan jag vet dock inte hur förekommande det är. Har hänt mig en gång när jag gick in i en bas med lite mer våld än jag borde.

Jag spelar mest taktiskt och smygande jag har dock slagit ut vissa mål med krypskyttegevär från långa avstånd. Man kan oftast skicka tillbaka de till basen eftersom dessa mål är skickliga i olika saker men du har oftast ett val i många uppdrag och alternativa sidouppdrag.
Do what you can, with what you have, where you are.
Citerar Patrikseve:
Citerar neostar:Jag har en fråga, jag har ALDRIG spelat ett metal gear solid och hatar stealth spel.

Min fråga är, kan man spela metal gear solid 5 som ett vanligt skjutspel utan att smyga om man vill eller är det massa uppdrag där man måste smyga och får failed mission om man inte smyger ? Det jag mest undrar om man kan skjuta sig igen spelet ?

Tacksam för alla svar jag får och förstår att ni vill kasta sten och pinnar efter mig.

Ja... du kan, du får inte mission failed i princip de flesta uppdragen. Det finns två saker dock, ju mer du dödar desto mindre score får du i slutet och mindre belöning. Därefter kommer fienderna anpassar sig efter hur du går tillväga. Ju mer eldkraft du använder speciellt tidigt detsto bättre förberedda blir de senare med tyngre fordon som pansarbilar, stridsvagnar, granatkastare, tunga vapen och annat. Fienden anpassar sig även om du smyger exempelvis om du använder ljuddämpande tranqulizer bedövningspistolen mycket kommer fienderna börja ta på sig hjälmar. Ser fienden att du använder ballonger (dvs skicka iväg soldater hem till din bas eller resurser) för mycket brukar de ha lite fler anti luft vapen på plats etc alternativt om du använder attack helikoptrar som understöd (något jag inte har än).

Du kan mycket väl skjuta dig genom det som ett actionspel men du behöver ändå göra det med lite hjärna du tar inte allt för mycket skada innan du dör, du är också oftast underlägsen i både vapen och antal. Fienden är också ganska vansinig när du blir upptäckt då den jagar dig och larmar baser runtomkring. Du kan neglera sådant genom att spränga antenner slå ut kommunikation först och sen angripa exempelvis. Men dom är pricksäkra och tar ner dig fort om du inte är alert i ett sådant stadie. De flankerar också och beter sig hyfsat intelligent om än med brister.


Tack för svaren

En fråga till, är det olika svårighetsgrader easy, hard ?
Wrestling is not fake, people are fake
  • 0
Citerar neostar:
Citerar Patrikseve:Citerar neostar:Jag har en fråga, jag har ALDRIG spelat ett metal gear solid och hatar stealth spel.

Min fråga är, kan man spela metal gear solid 5 som ett vanligt skjutspel utan att smyga om man vill eller är det massa uppdrag där man måste smyga och får failed mission om man inte smyger ? Det jag mest undrar om man kan skjuta sig igen spelet ?

Tacksam för alla svar jag får och förstår att ni vill kasta sten och pinnar efter mig.

Ja... du kan, du får inte mission failed i princip de flesta uppdragen. Det finns två saker dock, ju mer du dödar desto mindre score får du i slutet och mindre belöning. Därefter kommer fienderna anpassar sig efter hur du går tillväga. Ju mer eldkraft du använder speciellt tidigt detsto bättre förberedda blir de senare med tyngre fordon som pansarbilar, stridsvagnar, granatkastare, tunga vapen och annat. Fienden anpassar sig även om du smyger exempelvis om du använder ljuddämpande tranqulizer bedövningspistolen mycket kommer fienderna börja ta på sig hjälmar. Ser fienden att du använder ballonger (dvs skicka iväg soldater hem till din bas eller resurser) för mycket brukar de ha lite fler anti luft vapen på plats etc alternativt om du använder attack helikoptrar som understöd (något jag inte har än).

Du kan mycket väl skjuta dig genom det som ett actionspel men du behöver ändå göra det med lite hjärna du tar inte allt för mycket skada innan du dör, du är också oftast underlägsen i både vapen och antal. Fienden är också ganska vansinig när du blir upptäckt då den jagar dig och larmar baser runtomkring. Du kan neglera sådant genom att spränga antenner slå ut kommunikation först och sen angripa exempelvis. Men dom är pricksäkra och tar ner dig fort om du inte är alert i ett sådant stadie. De flankerar också och beter sig hyfsat intelligent om än med brister.

Tack för svaren

En fråga till, är det olika svårighetsgrader easy, hard ?


Ja fast inte i början, vid start har spelet har bara normal till en början sen när du klarat det kan du spela i hard. Rent svårighetsmässigt är Metal Gear V inte sådär vansinnigt svårt, allt hänger på hur du tacklar uppdragen och ibland när mm. Jag tycker att det känns väldigt bra, nivån anpassar sig också lite efter hur du spelar. En del uppdrag är svårare än andra och kräver en del metodik, läsande av fienders rörelser och lite tänkande. För det mesta är nivån dock inte alltför hög speciellt ett antal timmar i början i den öppna världen. Men som sagt skjuter du utan ljuddämpare och drar igång larm kan det bli väldigt svårt och väldigt fort.
Do what you can, with what you have, where you are.
  • 0
Citerar Patrikseve:
Citerar neostar:Citerar Patrikseve:Citerar neostar:Jag har en fråga, jag har ALDRIG spelat ett metal gear solid och hatar stealth spel.

Min fråga är, kan man spela metal gear solid 5 som ett vanligt skjutspel utan att smyga om man vill eller är det massa uppdrag där man måste smyga och får failed mission om man inte smyger ? Det jag mest undrar om man kan skjuta sig igen spelet ?

Tacksam för alla svar jag får och förstår att ni vill kasta sten och pinnar efter mig.

Ja... du kan, du får inte mission failed i princip de flesta uppdragen. Det finns två saker dock, ju mer du dödar desto mindre score får du i slutet och mindre belöning. Därefter kommer fienderna anpassar sig efter hur du går tillväga. Ju mer eldkraft du använder speciellt tidigt detsto bättre förberedda blir de senare med tyngre fordon som pansarbilar, stridsvagnar, granatkastare, tunga vapen och annat. Fienden anpassar sig även om du smyger exempelvis om du använder ljuddämpande tranqulizer bedövningspistolen mycket kommer fienderna börja ta på sig hjälmar. Ser fienden att du använder ballonger (dvs skicka iväg soldater hem till din bas eller resurser) för mycket brukar de ha lite fler anti luft vapen på plats etc alternativt om du använder attack helikoptrar som understöd (något jag inte har än).

Du kan mycket väl skjuta dig genom det som ett actionspel men du behöver ändå göra det med lite hjärna du tar inte allt för mycket skada innan du dör, du är också oftast underlägsen i både vapen och antal. Fienden är också ganska vansinig när du blir upptäckt då den jagar dig och larmar baser runtomkring. Du kan neglera sådant genom att spränga antenner slå ut kommunikation först och sen angripa exempelvis. Men dom är pricksäkra och tar ner dig fort om du inte är alert i ett sådant stadie. De flankerar också och beter sig hyfsat intelligent om än med brister.

Tack för svaren

En fråga till, är det olika svårighetsgrader easy, hard ?

Ja fast inte i början, vid start har spelet har bara normal till en början sen när du klarat det kan du spela i hard.


Ok hahahaha. Va mer ute efter easy då jag e värdelös på stealth spel. Men måste bara spela det då det ser helt makalöst snyggt ut. Ska spela på pc i 4k så hoppas på grym grafik. Är spelet svårt ?
Wrestling is not fake, people are fake
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!