Gamereactor

•   Svenska

Logga in medlem
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

Call of Duty 3 - ställ frågor!

Den här tråden har skapats så att vinnarna i vår Call of Duty 2-tävling som fick chansen att testa Call of Duty 3 i fredags ska kunna svara på alla de frågor ni läsare kan tänkas ha.

Här är lite grundinformation om vad som hände i fredags. Fyra svenska vinnare; Jonas Nordström, Anders Kungs, Carl-Johan Sundberg och Marcus Reiner, fick tillsammans med två danska och två norska vinnare chansen att spela två uppdrag i kampanjen och massor av multiplayer i Call of Duty 3 under nästan fem timmar i Stockholm. De fick även träffa Jeremy Luyties, game designer från utvecklaren Treyarch, som berättade om spelets grunder och fanns på plats för att svara på frågor.

Så passa på att fråga vad killarna tyckte om spelet i denna tråd...
Bengt Lemne / Gamereactor
  • 0
Jaha... vad tycktes om spelet då?
"Love is destructive for the ego"
  • 0
Jag har en fråga.

Har de äntligen inplanterat lite förstörelse fysik i serien i annat än skriptade scener?
Kör serien vidare på det gamla skjuta-tyskar-på-löpande-band stilen som de andra spelen har haft?
Jag kom, Jag såg, Jag postade - Mr.100,000
  • 0
Någon som helst ragdollsfysik?
Postal Service!
  • 0
Spelade ni online? Var onlinesystemet bättre än i 2an?
  • 0
Hur funkar slagsmålen?

På trailers ser man att spelaren ibland hamnar i någon form av slagsmål med tyskarna? Ser ut som dom brottas typ. Tillför det något?
Far away across the field // The tolling of the iron bell // Calls the faithful to their knees // To hear the softly spoken magic spells
  • 0
ja jag tycker att slagsmålen tillför spänning. om man går in i ett rum eller ett hus så kan dom duka upp bakom ett hörn och det kan leda till att man rycker till lite;P hehe
  • 0
var siktet lika bra som på 2:an?
OBS! JAG HATAR ER!
FU™
  • 0
king: du kan allt vara så trevlig...
Persona 4 och Psychonauts är bäst!
  • 0
kan inte någon vinnare delge lite smått och gott angående spelet?

ex: lite grundläggande saker som är bättre/sämre än föregångaren, grafik och stämning osv?
"Jag tycker att det är bra att man tagit bort slantsinglingen - den blev ju ofta väldigt slumpartad!"
  • 0
CoD3 va fruktansvärt bra!!! En sak som va lite störande va ju snipern för den va svårare att hantera men den va ändå kull... Sen va stridsvagnen grym ... Singel player läget äger sönder allt!
Ill bring u real aRt...
  • 0
Var det förstörbara miljöer?
XBL: Trasig mygga
  • 0
Citerar de KING 91:
OBS! JAG HATAR ER!

Jag ogillar dåliga förlorare...
Kick it up a notch!
  • 0
Vadfickniförgrejer?
FU™
  • 0
det va förstörbara miljöer Och De king vi fick en t-shirt. en penna och ett band... Sen får vi ett valfritt spel och sen får vi Cod3 en vecka innan det kommer ut
Ill bring u real aRt...
  • 0
de KING 91 jag lider värkligen med dig hahah
  • 0
hahaha Helmet din sötis
Ill bring u real aRt...
  • 0
Fatta vad avis man e asså!
Fast ni förtjänade det nog!..

Fanns det några nya vapen?
Kan man andvända fordon i onlineläget?
Berättade de något om nästa del i serien, Modern Warfare? (den activision gör)
Bättre AI i singleplayer?
  • 0
Man borde säga grattis till alla vinnarna ju!
Grattis kompisar!
Persona 4 och Psychonauts är bäst!
  • 0
Fan att man missade tävlingen, jag blev ju en utav de som skulle få spela Skulle nog kommit med om jag skulle haft min kära sniper

"det va förstörbara miljöer Och De king vi fick en t-shirt. en penna och ett band... Sen får vi ett valfritt spel och sen får vi Cod3 en vecka innan det kommer ut "

Får ni spelet gratis eller? fattar inte riktigt? Och vilket spel fickni välja>?
XBL: Trasig mygga
  • 0
HerrCalvin:

Citerar oboy_diggaren:
Jaha... vad tycktes om spelet då?

Totalt sett var spelet väldigt roligt (Tycker jag iaf =)
Snygg grafik och sköna kontroller.

Citerar instant aim:
Har de äntligen inplanterat lite förstörelse fysik i serien i annat än skriptade scener?
Kör serien vidare på det gamla skjuta-tyskar-på-löpande-band stilen som de andra spelen har haft?

Tror det var lite sånt i det vi spelade ...Nåt gick väl att förstöra.(Tror jag(men det mesta var nog scriptat på den banan)
Tyskarna sprang runt och hadde sina egna små liv istället för att bara "ploppa" upp här och var, dom gömde sig lite och sökte skydd.

Citerar Kock3n:
Någon som helst ragdollsfysik?

Japp tror det var ragdoll...(Det var det va? =)

Citerar Ulukai:
Spelade ni online?

Nope, bara multiplayer.

Citerar 1 Bullet:
Hur funkar slagsmålen?

Du trycker LB,RB,LB,RB osv tills du vinner/förlorar.
Slagsmålen var nog helt scriptade eftersom dem fanns på samma ställe för alla

Citerar de KING 91:
var siktet lika bra som på 2:an?

Många av de kraftigare vapnen var lite svåra att sikta med, men det hjälper ju bara till med mer krigskänsla

Citerar tussii:
kan inte någon vinnare delge lite smått och gott angående spelet?

Tyckte att den del vi fick spela var väldigt bra.

+Grafiken var väldigt bra
+Fordonen är ÜberCoola (tex om man smyger sig upp bakom en tank så kan man trycka X så klättrar man upp på tanken och kastar in en handgranat i den (förutsatt att man har några handgranater )
+Dina allierade kan döda fiender

-Mycket scriptat
-Inte helt förstörbara miljöer
-Bara 3 fordonstyper

Tillagt 2006-10-23 16:33:
Citerar RickyZone:
Fanns det några nya vapen?
Kan man andvända fordon i onlineläget?
Berättade de något om nästa del i serien, Modern Warfare? (den activision gör)
Bättre AI i singleplayer?

Nya vapen fanns det
Tunga kulsprutor (Stationära) som man kan sätta fast nästan var man vill.
RocketLauncher (Bazooka) mot tanks och andra fordon.
Kanske nåt mer som jag glömt...
Fordonen kommer att kunna användas i multiplayer.
AI var bättre (tyckte jag)
  • 0
Tackar..
Men du körde väl aldrig CoD 3.. Eller gjorde du det? Förvirrad
  • 0
Nice, riktigt nice verkar det vara. Jag kommer kanske köpa det. Inte helt säker eftersom det kommer så många spel nuförtiden. Men om jag får några spel i julklapp eller födelsedags present så blir det ett självklart köp.
Du är långsamt döende, lev med det. Höhöhö
  • 0
Citerar RickyZone:
Tackar..
Men du körde väl aldrig CoD 3.. Eller gjorde du det? Förvirrad

Förlåt men var inte det där en lite dum fråga? Orkar inte räkna men X antal ggr skriver han "tycker jag", men det antyder ju att han spelade det ja.
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!