Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

Football Manager 2007


Nu är min första hela säsong i MK Dons avklarad. Mitt lag kom på en mycket bra andra plats och blev uppflyttade i och med det. Nu införr säsongen 2014/15 som jag ska spela i divsion 1 så är mitt mål att komma top 20, det är totalt 24 lag i serien. Jag har gjort en del smarta nyförvärv, tror jag: den unga mittbackstalangen Fabian Delph kom gratsi från Peterborough, Den tekniska högeryttern Paris Simmons kom även han gratis från Oxford och så köpte jag målvakten Ben Hinchcliffe från Southampton för 30 000 kronor. Jag har också plockat upp den unge talangen Chidi Okagbue från U18 laget. jag hoppas att jag lyckas hålla laget kvar.
Till now I always got by on my own, I never really cared until I met you. But now it chills me to the bone, how can I get you alone?
  • 0
BORTA!
kädR
  • 0
Tänker tästa hur EA:s managerspel, FIFA Manager, står sig mot FM. Har beställt FIFA Manager 2007 och väntar på att få det. Tvivlar dock på att det kan komma upp i FM:s klass.
"The genius of the hole: no matter how much time you spend climbing out, you can still fall back down in an instant."
  • 0
  • Nalz
  • Nalz
Grymt kul spel o bra tråd Själv så lirar man ju med Gnaget och har precis lyckats värva Arsenals(!) supertalang Denilson till Råsunda
  • 0
Citerar Nalz:
lyckats värva Arsenals(!) supertalang Denilson till Råsunda


Realistiskt.
"The genius of the hole: no matter how much time you spend climbing out, you can still fall back down in an instant."
  • 0
  • uffe
  • uffe
Jag började som arbetslös sen tog jag över Gunnilse i div 2 västra. Jag missade uppflytting med en poäng första året men nu andra året har jag lyckats avancera.
They have taken you from the Imperial citys prison.........
  • 0
När kommer 2008 släppas? Sugen på att testa men vill ha det "nya" då.
  • 0
Citerar Callopski:
När kommer 2008 släppas? Sugen på att testa men vill ha det "nya" då.


Någon gång till hösten.
"The genius of the hole: no matter how much time you spend climbing out, you can still fall back down in an instant."
  • 0
Är relativt ny inom manager genren, så jag har valt att köra Man U som ska vara ett bra lag för nybörjare (logiskt nog). Kör just nu en 4-4-2 diamond-uppställning med Owen Hargreaves som styr och ställer på mitten. Har också köpt Michael Owen för en relativt billig päng, helt klart ett bra köp då han smällt in en hel del baljer. Glömde jag säga Akinfeev i målet?

Första säsongen gick helt klart över förväntan, vann premier league med två poäng ner till Chelsea, och så tog jag mig till final i champions league där jag åkte på torsk mot B München efter straffar. Nu i andra säsongen så ligger jag på andra plats i premier league, Chelsea före med två poäng, möter strax Fiorentina i andra kvartsfinalen i CL, första slutade 1-1, nu är det hemmamöte för min del!
Om sjukdomen varken kan botas med sprit, tjära eller bastun så dör man av den.
  • 0
Jag är tränare för mexico.
Och vi har vunnit Guld Cupen och Copa America
Vi va rank 45 nu är rank 8..
  • 0
Det kommer till hösten
Haze
  • 0
Hoho vände just 3-2 till 3-4 på fem minuter mot Roma, testar en säsong Barca för att se hur överlägsna dom är.
Om sjukdomen varken kan botas med sprit, tjära eller bastun så dör man av den.
  • 0
Börjar bli lite enkelt nu med mitt kära Real efter en tids frånvaro från FM 07. Vann första säsongen rätt så enkelt med 6 omgångar kvar att spela. Ruud målade in 30 mål på 30 matcher,medan Beckham fixade 26 assits. Även vinnst i Champions League efter en ren överkörning mot Liverpool. Har inför säsongen förstärkt med Pirlo som spelmakaren på sin deffensiva mitfälltsroll, Kompany som reserv i backlinjen och Ribery till högerytterplatsen.
Inför första säsongen ändrade jag om i de flesta klubbars ekonomi efter en lista jag hittade över Europas rikaste klubbar. För inte fan stämmer det som i spelet att Real bara får shoppa loss med under 100 miljoner kr. Nu blev det istället lite mer, då Kaka och C.Ronaldo kom till laget. Dock så var jag tvungen att sälja Cassano, Salgado, Emerson, Pepe och Guti för att det hela skulle gå runt. Så det är inte direkt jag klagar på truppen jag innehar med ett par starka namn på varje position.

EDIT: Efter senaste 5-1 vinsten hemma mot Betis kommer nästa glada nyhet. Om allt går som det ska så kan Riquelme, Ronaldo och D'Alessandro komma till klubben gratis då deras kontrakt går ut efter nästa säsong. Fy helvete vilket lag det skulle bli då, ojoj.
Raul/Ronaldo - RVN/Saviola
C.Ronaldo/Robinho - Kaka/Riquelme - Ribery/Valero/Diarra
Pirlo/Gago
Marcelo/Carlos - Cannavaro/Kompany - Metzelder/Woodgate/Helguera - Ramos/Cicinho
Casillas/Dudek

(Valero är en väldigt lovande 22åring från Castilla, lär nog hämta upp ett flertalet spelare till nästa säsong)
  • 0
Jag har nyss blivit tränare med Juventus
I serie B
  • 0
Durden: Om det nu går så bra för ditt lag, varför shoppa loss på massa nya spelare? plocka in en massa superstjärnor kan ju faktiskt förvärra situationen.
Om sjukdomen varken kan botas med sprit, tjära eller bastun så dör man av den.
  • 0
Eller ta över ett skitlag?
Jag kom, Jag såg, Jag postade - Mr.100,000
  • 0
Citerar Fiskegrateng:
Durden: Om det nu går så bra för ditt lag, varför shoppa loss på massa nya spelare? plocka in en massa superstjärnor kan ju faktiskt förvärra situationen.

Plockade nyss upp 5-10 spelare från ungdomslaget för att de ska få känslan, så det är inte bara superstjärnor. Men jag kör överlag med ett rätt så hårt träningsschema för spelarna, så de slits rätt så fort så att ha bra reserver på varje plats i en liga som spaniens.

Citerar instant aim:
Eller ta över ett skitlag?

Skulle gärna gjort det. Men hade tappat suget helt efter FM07, och ett storlag kan vara en bra början när man ska börja spela igen. Sedan var det länge sedan man lirade något med Real, mest varit med DIF annars.
  • 0
Jag trodde Auckland var bättre än så här o.O

http://www.pici.se/92509/

Lite trist bara att Eto skulle gå sönder ..
Om sjukdomen varken kan botas med sprit, tjära eller bastun så dör man av den.
  • 0
Jävla skitdator. Såklart ska man får strömavbrott i huset, och såklart så ska datorn fucka ur totalt och radera hela C:\-disken. Kul. Så får man börja om från början med Real.
  • 0
Citerar Durden:
Jävla skitdator. Såklart ska man får strömavbrott i huset, och såklart så ska datorn fucka ur totalt och radera hela C:\-disken. Kul. Så får man börja om från början med Real.


stackarn!
Om sjukdomen varken kan botas med sprit, tjära eller bastun så dör man av den.
  • 0
Har plockat upp spelet igen och nu lyckats trockla mig igenom en säsong med United som uppvärmning. Vann, givetvis, ligan men tyvärr gick det åt skogen i CL. Har nu dessutom tagit över Blackpool som hamnade på andra plats i den engelska tredjedivisionen men inte lyckades avancera via kval. Det är inte helt enkelt med tanke på att jag inte ens har en miljon i transferbudget men jag gör mitt bästa för att skrapa ihop ett bra lapptäcke med rutinerade spelare och gamla rävar. Bland annat har jag lyckats snärja Sabri Lamouchi helt gratis. Satsar på att avancera minsann.
mammoth massacre motherfuckers
  • 0
Så började man om från ruta ett, men denna gång med DIF.
1a säsongen: Gick åt helvete. En 6e plats i ligan p.g.a. mitt försök med en trebackslinje. Gjorde cirka 45 mål, men släppte in över 30. Även cupen gick åt helvete. Det positiva var dock mina två nyinköpta anfallare, Doudin och Agundo (tror det är rätt stavning) så verkligen kan göra mål, många mål.
2a säsongen: Fastän fiaskot första säsongen är jag ändå förhandsfavoriten. Och det hela gick som planerat. Ett kvitto på det var att jag lyckades få Jimmy Floyd-Hassellink (felstavat, men ni vet vem det är). Även om han är gubbe så kunde det inte blivit en bättre start. Snittet hamnade på 0.7 mål per match under hans 1.5 år i klubben som spelare innan han sadlade om till scout. Ligan vanns förkrossande enkelt utan en förlust. Då hade jag lyckats få hem bland annat Adde J och Dorsin, för att sedan förstärka ytterliggare med en argentinsk veteran med ett par år i italien och argentina (Boca/River), och dessutom 17 A-landskamper att skryta med, Mikael Lustig köptes in från Häcken, portugisen Moeira på free-transfer. I slutet av säsongen tillkom även Henok Goitom, även han på free-transfer. Passade även på att inför tredje säsongen låna in Barcelonas Boja under en säsong. Nu saknas det bara lite pengar så jag kan köpa honom då han imponerat stort, även om han ännu inte är i samma liga som mina nyförvärv från första säsongen.
3e säsongen: Har 4 omgångar kvar och har 1 poäng med än Malmö FF. På grund av min överlägsenhet säsongen tidigare så har klubbarna börjat se mig som ett större hot än tidigare och backar hellre hem än försöker föra matcherna. Att se sedan valt att spela med DIF-dödartaktiken 4-3-3 mot min diamant gör inte saken bättre. En förlust hittills men nästan mer oavgjorda matcher än vunna. Även målskyttet är aningen avslaget då ingen av anfallarna ännu har kommit upp i normala 20 mål. Det positiva för säsongen får vara att jag lyckades komma till gruppspelet i Champions League i samma grupp som bland annat Real Madrid (1-1 första matchen) och Porto (0-0 första matchen). På vägen spöades först något litet skitlag från okänd plats, sedan var det Anderlechts (stavning?) tur och till sist Ajax (1-0 hemma, 3-3 borta).

---------------Doudin - Agundo--------------
----------------------Prso----------------------
--Batan ------------------------------ Djuric--
---------------------Digard--------------------
--Dorsin - Fabio - Jönsson/Ottesen Lustig--
---------------------Wiland--------------------

EDIT: Lite väl långt inlägg, inte tanken bakom det hela. Om något sedan är osammanhängande i texten så är det på grund av trötthet, inget annat.
  • 0
http://img257.imageshack.us/img257/594/lulinhana5.jpg
Det visar om något hur bra det går nu. Om jag inte tackat nej på bud efter bud hade jag garanterat haft en miljard kr i saldo. Men man är inte så dum att sälja någon av sina anfallare, speciellt inte efter att den ena gjort över 100 mål på lika många matcher, och den andra precis kommit upp till 100.

Senaste matchen: DIF - Celtic 3-0 - Champions League gruppspel.
  • 0
Har inte lirat på evigheter med mitt Millwall. Har börjat gå åt helvete, behöver verkligen nya spelare. Mina nuvarande håller helt klart inte måttet för Premier Leage.
Jag kom, Jag såg, Jag postade - Mr.100,000
  • 0
Citerar instant aim:
Har inte lirat på evigheter med mitt Millwall. Har börjat gå åt helvete, behöver verkligen nya spelare. Mina nuvarande håller helt klart inte måttet för Premier Leage.

Kwabena Agouda
Matcher: 149
Mål: 127

Charles-André Doudin
Matcher: 94
Mål: 96

Dessa två borde klara sig rätt så hyffsat i PL. Framförallt Agouda, som blev bästa målskytt förra Champions League, även om DIF inte tog sig vidare från gruppspelet. Sammanlagt 12 mål.

Du måste ju i övrigt få en hel del pengar för spel i champions league. Är det inte 200 miljoner i tv-pengar inför varje säsong? Låna in spelare annars. Måste finnas oändligt med valmöjligheter för ett lag i en liga som PL.
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!