Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

L.A. Noire


Köpte spelet i fredag och tycker att det är superbt. Action delarna tycker jag sänker spelet lite då cover mekaniken känns lite småseg. Men som sagt ni som inte har köpt spelet bör göra det.
Take it or leave it!
  • 0
Vill tacka humanisten för all hjälp! Spelet är nu införskaffat.
"Yvonne? Thats a french ass name!"
  • 0
Tycker fortfarande det är svårt att se när dom ljuger eller inte, har bara prickat in alla frågor ett par gånger tror jag.. får alltid ett fel oftast! Visserligen rätt bra men ändå..
Förövrigt grymt spel, kan inte sluta spela typ.
  • 0
Citerar Scaletta:
Tycker fortfarande det är svårt att se när dom ljuger eller inte, har bara prickat in alla frågor ett par gånger tror jag.. får alltid ett fel oftast! Visserligen rätt bra men ändå..
Förövrigt grymt spel, kan inte sluta spela typ.


Men det är ju bra att det inte är för enkelt. Dessutom, i vissa "cases" så kan det ju sluta på olika sätt beroende på vad man gjorde bra och dåligt osv.
Får det lov att vara senap på ketchupen?
  • 0
ÄVen jag har skaffat det nu. Är dock lite besviken på bristen av free roamande.
Glory to Arstotzka!
  • 0
Citerar Gamer 94:
ÄVen jag har skaffat det nu. Är dock lite besviken på bristen av free roamande.


Jasså? Hur kommer det sig?

- Eftersom det INTE är ett free roaming spel i stuk med GTA.
Får det lov att vara senap på ketchupen?
  • 0
Citerar Gamer 94:
ÄVen jag har skaffat det nu. Är dock lite besviken på bristen av free roamande.


Betyder att du inte lyssnat eller läst tillräckligt om det innan köpet.
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Kommit någonstans halvvägs in i spelet nu, tar god tid på mig. Vissa av miljöerna man undersöker och rör sig i (alla är dock förbannat bra) är fan helt makalösa. Det är en sådan enorm detaljrikedom att man häpnar. Spelet vågar dessutom vara ganska kompromisslöst och utmanande (snarare än tråkigt p.ga. repetition som vissa recensenter fått det till), och det är bara ett stort plus i min värld. Väldigt skönt att det dyker upp ibland till i sådana här påkostade produktioner. Det bidrar verkligen till känslan i spelet.

Enda (pyttelilla) minusen jag stött på hittills är det tämligen ointressanta (i alla fall i nuläget) WW2-sidoberättelsen (fast det är knappt värt att nämna, jag vet) och att spelet ibland tappar i framerate ibland (PS3) samt att spelet hakat upp sig någon gång.
  • 0
Citerar Fakil:
Det är en sådan enorm detaljrikedom att man häpnar. Spelet vågar dessutom vara ganska kompromisslöst och utmanande (snarare än tråkigt p.ga. repetition som vissa recensenter fått det till), och det är bara ett stort plus i min värld.


Håller med. Det enda som KAN kännas lite, liiiiiiiiiite repetitivt, är sido-uppdragen (när man svarar på radioanrop från en polisbil). Det är oftast ett av tre olika tillvägagångssätt. Skjuta, jaga... Oj, två. Haha. Finns dock jakt till fots, klättra på hustak och biljakt. Men jag antar att det är svårt att få in någon annan sorts polisarbete i ett spel, och sådana gatubrott är/var väl vanliga.

Dock så är alla sidouppdrag ändå olika när det gäller personer, motiv och platser. Vad jag upplevt i alla fall, jag är på min andra befodring, misstänker att det går mot befodring snart. Är på ett uppdrag där det regnar.
Får det lov att vara senap på ketchupen?
  • 0
Citerar ICApåse:
Citerar Scaletta:Tycker fortfarande det är svårt att se när dom ljuger eller inte, har bara prickat in alla frågor ett par gånger tror jag.. får alltid ett fel oftast! Visserligen rätt bra men ändå..
Förövrigt grymt spel, kan inte sluta spela typ.

Men det är ju bra att det inte är för enkelt. Dessutom, i vissa "cases" så kan det ju sluta på olika sätt beroende på vad man gjorde bra och dåligt osv.


Det jag menar med, det får ju inte vara alltför lätt..
Jag har märkt de med, bra att allt inte är bestämt innan liksom!
  • 0
Dem roligaste street crimes är nog när man är tvungen att jaga brottslingen på tak och sånt ;)
  • 0
Har inte köpt spelet än men spelade igenom ett par cases med en kompis i fredags. Och det jag är mest imponerad över som kanske kommer i skymundan lite, är hur grymt väl jakter till fots flyter.
Grymt realistiska animationer och en väldigt bra funktion är att spelet via automatik sköter klättringen utav trappor. Ngt som i GTA fick en att hamna på efterkälken.
Är det bara jag som lagt märke till detta?
Carl Hernborg / Gamereactor
  • 0
Citerar Caj_P:
Grymt realistiska animationer och en väldigt bra funktion är att spelet via automatik sköter klättringen utav trappor. Ngt som i GTA fick en att hamna på efterkälken.


Jag tycker det är lite för mycket. Spelet håller en väldigt mycket i handen på dom punkterna och det tycker jag inte om sånt. Behöver liksom inte göra någonting knappt. Ibland svänger spelet åt en till och med
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Citerar Humanisten:
Jag tycker det är lite för mycket. Spelet håller en väldigt mycket i handen på dom punkterna och det tycker jag inte om sånt. Behöver liksom inte göra någonting knappt. Ibland svänger spelet åt en till och med


Mja, grejen är dock att det är värre i till ex GTA. Då det ibland flyter på bedrövligt. Kommer ihåg ett speciellt uppdrag i början när man jagade Ivan. Hela grejen med L.A Noire är att det ska kännas väldigt filmiskt, och om du då under två minuter försöker navigera en stege som i många fall känns lika klättervänlig som en lyktstolpe medan boven flyr sin kos förstör det hela sekvensen. Tycker därför jakt systemet i L.A Noire är helt perfekt för just det spelet.
"I refuse to answer that on the grounds that I don't want to."
  • 0
Citerar ICApåse:
Jasså? Hur kommer det sig?

- Eftersom det INTE är ett free roaming spel i stuk med GTA.


Citerar Humanisten:
Betyder att du inte lyssnat eller läst tillräckligt om det innan köpet.


Alltså, jag visste att det inte skulle vara GTA på 40-talet, men du har ju liksom inte ens ett safehouse att spara manuellt i.
Glory to Arstotzka!
  • 0
Citerar Gamer 94:
Alltså, jag visste att det inte skulle vara GTA på 40-talet, men du har ju liksom inte ens ett safehouse att spara manuellt i.


Nej, det är ju inte meningen heller.. Vad ska du med det till? Har det funnits något tillfälle då det behövts? Ska du gå och sova mitt under ett pågående fall möjligtvis?
"I refuse to answer that on the grounds that I don't want to."
  • 0
Klarade ut det precis!
  • 0
Citerar Gamer 94:
Alltså, jag visste att det inte skulle vara GTA på 40-talet, men du har ju liksom inte ens ett safehouse att spara manuellt i.


So? varför skulle man ha det när det är checkpoints överallt hela tiden?

Citerar Chuckyflash:
Mja, grejen är dock att det är värre i till ex GTA. Då det ibland flyter på bedrövligt. Kommer ihåg ett speciellt uppdrag i början när man jagade Ivan.


Det må vara sant, men man behöver inte gå till att det spelar sig självt för det.

Citerar Chuckyflash:
Hela grejen med L.A Noire är att det ska kännas väldigt filmiskt


Och sånt gör man med stämning, story och karaktärer. Inte genom att spela så lite som möjligt. Varför inte bara se en film då om man ska ta bort så mycket deltagande och kontroll som möjligt?

Citerar Chuckyflash:
och om du då under två minuter försöker navigera en stege som i många fall känns lika klättervänlig som en lyktstolpe medan boven flyr sin kos förstör det hela sekvensen. Tycker därför jakt systemet i L.A Noire är helt perfekt för just det spelet.


Jag tror snarare att det är lite nerdummat så att folk som inte spelar så mycket ska kunna spela det. För om vi tänker efter så är allt väldigt simpelt förutom just förhören, som för det mesta bara är tänk.
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Citerar Chuckyflash:
Mja, grejen är dock att det är värre i till ex GTA. Då det ibland flyter på bedrövligt. Kommer ihåg ett speciellt uppdrag i början när man jagade Ivan. Hela grejen med L.A Noire är att det ska kännas väldigt filmiskt, och om du då under två minuter försöker navigera en stege som i många fall känns lika klättervänlig som en lyktstolpe medan boven flyr sin kos förstör det hela sekvensen. Tycker därför jakt systemet i L.A Noire är helt perfekt för just det spelet.

Det är sant, sedan är L.A. Noire så utmanande i övrigt att det bara är skönt att jakterna fungerar smidigt. Det var få saker i GTA IV som jag störde mig mer på än när man skulle klättra.
  • 0
Citerar Chuckyflash:
Nej, det är ju inte meningen heller.. Vad ska du med det till? Har det funnits något tillfälle då det behövts? Ska du gå och sova mitt under ett pågående fall möjligtvis?


Mjo, det är sant.

Citerar Humanisten:
So? varför skulle man ha det när det är checkpoints överallt hela tiden?


Jag gillar att spara manuellt känns bättre om du fuckar upp.

NOTE: Jag försöker inte på något sätt säga att spelet är dåligt, bara att det inte är exakt vad jag förväntade mig.
En bra sak med det är att man bli tränad på att se hur folk ljuger, det kan vara jävligt användbart.
Glory to Arstotzka!
  • 0
Citerar Gamer 94:
Jag gillar att spara manuellt känns bättre om du fuckar upp.


Tips: om du fuckar upp så bara startar du om direkt, för det kom en checkpoint innan du gick in i huset, och själva fallet går att börja om från början.
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Citerar Humanisten:
Tips: om du fuckar upp så bara startar du om direkt, för det kom en checkpoint innan du gick in i huset, och själva fallet går att börja om från början.


Jag vill alltid inte starta om hela fallet, det är just därför jag vill ha manuell sparning.
Glory to Arstotzka!
  • 0
Citerar Humanisten:
Det må vara sant, men man behöver inte gå till att det spelar sig självt för det.


Jorå, det håller jag med om. Men förutom stege och en trappsekvens (där man ser från sidan) är det inte så automatiserat. Men jag anser att just i dessa två fall har de tagit fram den bästa lösningen för L.A Noire.

Citerar Humanisten:
Och sånt gör man med stämning, story och karaktärer. Inte genom att spela så lite som möjligt. Varför inte bara se en film då om man ska ta bort så mycket deltagande och kontroll som möjligt?


Håller med igen, men vad är det som de har tagit bort egentligen, förutom ett möjligt irritationsmoment? Finner ingen riktig spelglädje i att försöka löpa upp för en stege, som i många fall tydligen kräver en IT-utbildning för att klara av.

Citerar Humanisten:
Jag tror snarare att det är lite nerdummat så att folk som inte spelar så mycket ska kunna spela det. För om vi tänker efter så är allt väldigt simpelt förutom just förhören, som för det mesta bara är tänk.


Mjo, det är sant. Men det finns ju inställningar för det i menyn. Man kan till ex stänga av vibrationerna i kontrollen när man söker efter ledtrådar, vilket gör det hela mycket mer utmanande.
"I refuse to answer that on the grounds that I don't want to."
  • 0
Citerar Chuckyflash:
Håller med igen, men vad är det som de har tagit bort egentligen, förutom ett möjligt irritationsmoment? Finner ingen riktig spelglädje i att försöka löpa upp för en stege, som i många fall tydligen kräver en IT-utbildning för att klara av.


Att bara ta bort att han svänger automatiskt till och från är det första man kan börja med. Seriöst, behöver folk hjälp med att gå runt ett bord eller ut ur ett rum? Varför har man tagit med sånt. Jag VET att jag ska gå dit, jag behöver inte bli styrd, inte ens under jakterna när jag jagar en person, då kan han också svänga automatiskt

Citerar Chuckyflash:
Mjo, det är sant. Men det finns ju inställningar för det i menyn. Man kan till ex stänga av vibrationerna i kontrollen när man söker efter ledtrådar, vilket gör det hela mycket mer utmanande.


det har jag inget emot, tänker mig att det typ simulerar magkänsla. Det är just alla mera actiondelarna som känns lite lätta.
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Citerar Humanisten:
Jag tror snarare att det är lite nerdummat så att folk som inte spelar så mycket ska kunna spela det. För om vi tänker efter så är allt väldigt simpelt förutom just förhören, som för det mesta bara är tänk.


Däremot så spelar det ingen som helst roll hur bra man är, när man i GTA ska springa uppför en trappa, samtidigt som du ska vrida kameran + handskas med en otroligt klumpig och svår manövrerad karaktär. Jag ser hellre en superb animation, än att gång på gång tappa mark på den jag jagar, bara för att mina tummar inte fysiologiskt klarar av att springa uppför en trappa.

Och som sagt, detta tar ju bort den där fantastiska film-känslan som LA. Noire ändå alla dagar i veckan besitter. Så jag gillar det skarpt, men smaken är som baken.
Carl Hernborg / Gamereactor
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!