Gamereactor Sverige. Dagsfärska nyheter, tunga artiklar, intervjuer, personliga bloggar, intressanta forumdiskussioner och rättvisa recensioner. Gamereactor är Sveriges största speltidning- och spelcommunity Gamereactor uses cookies to ensure that we give you the best browsing experience on our website. If you continue, we'll assume that you are happy with our cookies policy

Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

Recensera och få gratis spel!

I den här tråden vill jag dels tipsa om en riktigt bra deal som Spelbutiken har. Det är nämligen så att på deras sajt för begagnade spel, Retrospelbutiken.se får man tio kronor för varje spelrecension man publicerar. Det kan röra sig om kortare recensioner, men de ska självklart vara välskrivna och innehålla lite mer ingående motiveringar. Vad tycker folk om detta initativ?

Själv tycker jag att det verkligen uppmuntrar gamers att dela med sig av sina åsikter. Speciellt belönar detta gamers som eventuellt drömmer om att skriva för en speltidning i framtiden. Att dessutom få pengar för varje recension gör att jag kommit igång med recensionsskrivandet en hel del. Satt igår och skrev ihop ett trettiotal kortare recensioner, och nu är Metal Gear Solid HD Collection på väg hem till min brevlåda.

Så här gör du:

1. Gå in på Retrospelbutiken.se och tryck på en produkt du vill recensera.

2. Välj fliken "Recensioner", och tryck därefter på "Skriv din egen recension".

3. Skapa ett konto. Var noga med att ange personnummer, eftersom dina intjänade pengar är kopplat till ditt personnummer.

4. Börja recensera! När du är nöjd, lägg din beställning så dras dina intjänade pengar automatiskt av när du anger ditt personnummer.

För övrigt: Tyvärr verkar ingen funktion för att se hur mycket pengar man tjänat in finnas. För att se hur mycket du samlat ihop, lägg ett spel i varukorgen, gå till betalning och ange personnummer utan att skicka iväg beställningen. Där kan du se hur mycket pengar du tjänat ihop.

Vad tycker folket på Gamereactor? Är denna typ av system ett bra sätt att uppmuntra gamers på?
If you try to fail but succeed, what have you done then?
  • 0
Kul. Dock känns det som om att det blir en alldeles för dålig timlön i slutändan för att jag ska orka skriva några egna recensioner med bara pengarna som motiv. Däremot skriver man ju ibland recensioner för spel man verkligen gillar, bara för att man gillar dem, och att samtidigt då få en tia för besväret är väl en trevlig bonus I guess.
Här skare stå något helt enormt fyndigt.
  • 0
Vad är åldersgränsen? 10kr är jätte stora pengar till en 14 åring som skriver om ett ett spel rated PEGI 18. Så länge det inte blir för många spam-recensioner...
  • 0
Citerar Hydra:
Kul. Dock känns det som om att det blir en alldeles för dålig timlön i slutändan för att jag ska orka skriva några egna recensioner med bara pengarna som motiv. Däremot skriver man ju ibland recensioner för spel man verkligen gillar, bara för att man gillar dem, och att samtidigt då få en tia för besväret är väl en trevlig bonus I guess.

De flesta recensioner jag har sett är inte mycket längre än ditt inlägg i den här tråden. Själv skrev jag ihop till Metal Gear på någon timme. Egentligen borde man väl kalla det omdömen, och inte recensioner.
  • 0
intresant ska nog testas fast funkar det för en tolv åring som jag ?
Snake...Snake !?... SNAKE!!!!
  • 0
Citerar Revival:
De flesta recensioner jag har sett är inte mycket längre än ditt inlägg i den här tråden. Själv skrev jag ihop till Metal Gear på någon timme. Egentligen borde man väl kalla det omdömen, och inte recensioner.

Kan man få ihop runt 300 spänn på typ 3 timmar känns det ändå värt det, får se om jag orkar prova i helgen, är lite sugen ändå.
  • 0
Very nice! :3
Panophobia: Fear of everything. - Might as well commit suicide then... No wait, I'm afraid of death!
  • 0
Alltså vilka spel kan man få gratis? Bara retro eller ganska nya spel?
i'll Be Back
  • 0
Citerar deadpool:
intresant ska nog testas fast funkar det för en tolv åring som jag ?

I och med att man måste vara 18 för att beställa på nätet, så är det väl 18 som gäller. Men det är ju inget som hindrar dig från att be någon förälder om lov att få skriva omdömen med dennes personnummer. Tänk på att det är den personen som måste göra beställningen sen bara.

Citerar felixen:
Alltså vilka spel kan man få gratis? Bara retro eller ganska nya spel?

Gå in och kolla. De har allt från helt nya spel, till äldre retrospel. Både nytt och begagnat.
  • 0
om jag recenserar 12 kan jag då köpa ett spel där med BARA de rabats 10 kronorna
(svar behövs snabt)
Snake...Snake !?... SNAKE!!!!
  • 0
Citerar deadpool:
om jag recenserar 12 kan jag då köpa ett spel där med BARA de rabats 10 kronorna
(svar behövs snabt)

Jag förstår inte frågan? Har du recenserat 12 spel, har du tjänat ihop 120 kronor. En regel Spelbutiken har, är dock att man minst måste betala en krona för varje order. Säg att du tjänat ihop 180 kronor, och vill köpa ett spel för 143. Du får då 140 kronor rabatt, och betalar de sista tre kronorna själv. Det är till för att skydda sig mot bedrägerier och säkerställa att personen som lägger ordern är 18 år.
  • 0
Tror ni de gör någon koll så att man inte postar någon annans text? Annars skulle jag kunna tänka mig att använda mig av de recensioner jag skrivit här.
Indecent exposure is fun.
  • 0
Citerar Mr Smiley:
Tror ni de gör någon koll så att man inte postar någon annans text? Annars skulle jag kunna tänka mig att använda mig av de recensioner jag skrivit här.

Det tror jag inte. Det står att de kollar stavfel och grammatik också. Men jag har ändå lyckats göra slarvfel i flera texter har jag sett i efterhand, och de har godkänt dem. Recensionerna har publicerats bara någon minut senare, så tror mer de skummar och ser så att det inte är spam bara. De kan ju omöjligtvis sitta och läsa igenom varje recension noga och kontrollera så den inte finns någon annanstans. I övrigt äger du ju rätt till dina egna texter, så varför skulle du inte kunna använda dem? Kör på säger jag!
  • 0
Hur ser man sina poäng? Har gått till kassan och knappat in personnummer men hittar inget.

Tror jag råkade skriva in mitt personnummer med "1990"-format istället för bara "90" när jag skapade kontot, hoppas verkligen inte att det har blivit fel nu för det...

EDIT:
Wow, verkar vara det som är problemet ja. Kunde skapa ett konto med personnummer 11111111111111 utan problem... Seriöst, vem fan har implementerat deras hemsida egentligen? Den personen borde ju får sparken omgående, maken till inkompetent programmerare har jag fan aldrig stött på. Får kontakta deras kundtjänst och se om de kan förflytta mina poäng till rätt personnummer.
  • 0
Citerar Hydra:
Hur ser man sina poäng? Har gått till kassan och knappat in personnummer men hittar inget.

Tror jag råkade skriva in mitt personnummer med "1990"-format istället för bara "90" när jag skapade kontot, hoppas verkligen inte att det har blivit fel nu för det...

EDIT:
Wow, verkar vara det som är problemet ja. Kunde skapa ett konto med personnummer 11111111111111 utan problem... Seriöst, vem fan har implementerat deras hemsida egentligen? Den personen borde ju får sparken omgående, maken till inkompetent programmerare har jag fan aldrig stött på. Får kontakta deras kundtjänst och se om de kan förflytta mina poäng till rätt personnummer.

Jag hade råkat skriva fel i personnumret och det fixade kundtjänsten smidigt. Skrev i deras chatt, och de flyttade över poängen. Men håller med om att sajten är rätt otydlig på sina ställen.
  • 0
Tack för tipset.
  • 0
Citerar Revival:
Jag hade råkat skriva fel i personnumret och det fixade kundtjänsten smidigt. Skrev i deras chatt, och de flyttade över poängen. Men håller med om att sajten är rätt otydlig på sina ställen.

Ok, det låter ju bra. Ska kolla in chatten imorgon. Det verkar funka bra annars, kopierade över mina GR-recensioner och skrev typ 5-6 nya väldigt korta, och alla verkar ha blivit godkända.
  • 0
Copypaste alla medlems-recensioner här på GR
"There will be anoher time"
  • 0
Är det bara rabatt, eller kan man handla med endast det man "tjänar" på recensionerna utan att använda egna pengar?
"Who's the more foolish...the fool or the fool who follows him?" - Ben Kenobi
  • 0
Citerar T-Boy:
Är det bara rabatt, eller kan man handla med endast det man "tjänar" på recensionerna utan att använda egna pengar?

Som tidigare nämnts så måste man betala minst en krona på varje beställning. Detta för att butiken ska kunna skydda sig mot bedrägerier. Med andra ord är det en slags rabatt, ja.
  • 0
Har jag förstått det rätt om de vill ha personnumret i formatet ååmmdd-xxxx ?

Övrigt är det en bra idé och man får tacka för tipset
  • 0
Nu vet jag vad jag ska göra imorgon. Skriva massa recensioner. Publicera dem (i mina föräldrars namn då) och sen köpa massaa billiga spel
If you choose not to decide, you still have made a choice. ~ Neil Peart
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!